Fineste stedet i Norge? Ja, det tror jeg :-)

Jeg har ingen planer om å  Passion4lifeandtravel.blogg.no i næringa, med disse reisetipsene 😀 Men var bare litt morsomt nå som det nærmer seg sommeren å gi noen få tips om fine steder i NORGE. Og Senja må kanskje være det fineste og mest spennende stedet i Norge? Vakkert,vakkert og veldig mye rart å se.. Senja er den nest største øya i Norge etter Hinnøya (ikke tatt med Svalbard da). Og man kan reise dit fra Tromsø med båt. Den øya har likesom alt. Sikkert 50 små tunneller som tar deg gjennom alle de flotte fjellene.



Okshornan som de fjellene kalles

 Du har alskens rare fiskevær, og småplasser. Fra de litt småsnobbete stedene, hvor store BMW-er står linet opp utafor alle de striglete fine husene og hagene, eks stedet Husøy, hvor serien “Da damene dro”  ble spilt inn,


Husøy

 til de litt mer sjabby, værbitte stedene som Gryllefjord, hvor malingen flasser av husene, så det føles som snø som ligger i gatene… Det var her komi-skrekk-serien “Hellfjord” ble spilt inn. Du har vakker  vakker natur, som ingen steder kommer oppi mot. Fordi Senja har nemlig ALT,alle typer natur: storfjell, åker, eng, bondelandet, skog, fjæra, svaberg, sandstrender, absolutt alt!!  


Vi bodde på Hamn, et gammelt fiskevær, gjort om til hotell og rom-leie 🙂 Flott sted å ovenatte, regnbuen gikk rett over huset på natta 🙂
 

Og langt ute i ” Gokk” står Senjatrollet, og det er en privat mann som har satt i gang en park, hvor det er troll, huldre, nymfer og annet rart. Og det midt i naturen. Og man kan overnatte i Sesam-stasjon-toget , hvis man har barn. Parken er gratis å komme inn å se i, og mannen som selv likner et troll bor i et hus som ligger kamuflert i terrenget der.. Det eneste som koster er om man vil overnatte i toget. 

 
Her inne viste de film, under trollmor og fars overvåking… 


Trollungan


Noen nymfer ved vannet. Huset i bakgrunn er eierens, han bodde i parken med sin hulderkone 🙂


Og her kunne familier leie seg inn for en natt 🙂
 

Og et sted enda mer avsides, langt innigjennom ligger det plutselig et nedlagt fiskevær, hvor det finnes kanskje 4 bolighus i nærheten, og DER ligger det et bohemsk hus, som er både bolighus og kunstgalleri for en håndfull kunstnere… 

 Ja denne øya har det meste, og er verdt et besøk, både for voksne og barn. Spennende, vakkert og herlig 🙂 

Har du vært på Senja? Fikk du lyst til å reise dit? ;-D 

34 kommentarer
    1. Flaggermusvinger: Ja, jeg vaar der for første gang i fjor sommer med samboeren, og søsteren hans. Vi lå på rom der ved hotellet, men det var også muligheter med camping, og andre typer rom. Og det var koselige kafeer i de største fiskeværene. Jeg har bodd 3 år i Alta tidligere, og sett mye av Finnmark, men Troms fylke har mye å by på. Vi var først i Tromsø, og så dro vi til Senja og Andøya, bare en snartur på 3- 4 dager det hele 🙂 Er små forhold, men åååå så nydelig der. Ta deg en tur, man KAN gjøre det litt billig også, i campinghytter etc .:-)

    2. Aldri vært der, nei. Men etter dette innlegget fikk jeg faktisk lyst til å dra dit. 🙂 Før ville jeg alltid ut av landet for å feriere, men nå vil jeg heller nordover. Så kanskje…

    3. muumimamma: Ja, mye å oppleve, og det er mange steder jeg burde sett, som jeg ennå ikke har fått sett 🙂 Men det står litt til på programmet… jeg er da UNG ;-D

    4. Unni: Jeg har gått hjem fra jobb nå, og det var veldig deilig 🙂 er 18 grader vises det på pc nå, for Oslo 🙂 Ja vi har litt for liten tid, skulle vært mer fritid, for det er så mye fint, både i Norge og i andre land 🙂 Jeg bodde 3 år i Finnmark også jeg, da jeg tok lærerhøyskolen 🙂 Åååå, den middagen hørtes herlig ut 🙂 og så UTE da.. Skikkelig misunnelig kjenner jeg 😀 he-he, her blir det noe lettvint inne 😉 Stor klem til fine Una 🙂 <3

    5. Vi har stort sett feriert i Norge hvert år tidligere, og har vært innom de fleste steder etterhvert. Norge er et fantastisk flott land å feriere i, utrolig mye å oppleve 🙂

    6. Jeg har aldri vært nord for Trondheim, vet det er mange vakre steder i Norge, men har for lite fritid vettu 🙁 Nå sitter jeg på terrassen og her steiker sola, tuller ikke altså 😀 Middagen skal vi innta her ute, grillet laks med tilbehør i dag. Ha en solrik mandag med stor klem fra Una :-)))

    7. eljosfoto: Ja, det virker som du får en spennende ferie uten Senja, Atlanterhavsveien.. spennende 🙂 Og Senja kan du jo ta et annet år kanskje 🙂

    8. muumimamma: Så koselig å høre 🙂 Ja, denne plassen tok nesten pusten fra meg 🙂 Synes det var så vakkert, men også så spesielt, bohemsk, og litt morsomt rett og slett :-)Koste meg veldig. Vi var bare der en natt, men kunne tenkt meg og vært flere netter 🙂

    9. Helge: Ja, det kan være litt dyrt. Det er sikkert mange fine steder i Norge, og helt klart mange jeg ikke har sett 🙂 Men Senja var noe veldig spesielt synes jeg, hvis jeg ser på alle de stedene jeg har vært 🙂 Virklelig å anbefale om man er i nærheten 🙂

    10. Har aldri vært på Senja men når mans er slike flotte bider er det klart at lysten er der. Men slik er det med alle bilder uansett hvor de er tatt. Norge er vakkert, mange fine steder. Senja er vakkert men det er også i Dimmelsvik, Rørås, Risør, Lofoten og på Helgelandskysten kryr det små steder man burde ha besøkt. Men Norge er et dyrt ferieland så jeg skjønner alle som drar utenlands. Ha en fin dag.

    11. Lithanna: JA, man vet jo aldri med deg :-DPlutselig befinner du deg et helt annet sted, uten at nesten noen vet om det på forhånd 😉 hi-hi Ta deg en Senja-tur 🙂 en gang i livet 🙂 virkelig verdt et besøk 🙂

    12. Lisbeth Pedersen: Ja, det er stedet sitt det 😀 Og sikkert flere steder verdt et sommerbesøk, tar gjerne i mot tips 🙂 I år skal jeg til Kroatia og varmen også, men har jo lang ferie 🙂 Ha en fin dag du også 🙂

    13. julianogmamma: Ja, det er faktisk mye spennende i Norge. Mange steder jeg ikke har vært også 🙂 Skal ta det et annet år,når jeg ikke er så solhungrig 😀 Ha en fin dag 🙂

    14. Bente og Lars O: Så bra 🙂 jeg og søsteren min skal ha med mamma, så det passer veldig fint med bra vær, hun er opptatt av det 🙂 Jeg vært der 2 ganger før, men høst og vinter. Nå fint å prøve vårtur. Ha en fin dag 🙂 Klem <3

    15. Bente og Lars O: Det var den parken jeg anakket om til deg, som sikkert Emma ville likt 🙂 minnet om det du så i Kongsvinger nylig 🙂 og som sagt mye annet rart også. Fineste stedet JEG har vært i Norge. Bodde 3 år iFinnmark, veldig mye fint der også, men Senja tok KAKA 😉 Jeg skal også en svipp om noen dager. Det blir herlig. Karlstad 🙂

    16. Hanne: Jeg var der i fjor sommrr. Har jo bodd 3 år i Finnmark, så vrt at Nord -Norge er bra. Men Senja var helt spesielt. Værhardt, men vi er da nordmenn, ha-ha 😀 Nei, i år skal det være sol på meg :-)Ha en fin dag Hanne <3

    17. Å Senja æ ælske dæ når storsjyen bryt.
      Har ikke vært der, men høres fint ut, men jeg skal ikke norrafør, æ orske ikke.
      Ha en fin dag.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg