Hvis du kunne velge…. :-)

 

Lyder det kjent? Ja, jeg har vært innom denne kategorien før, og den er så herlig… for sånn får jeg vite litt mer om deg, på en som oftest hygglig måte :;-) Av og til er jeg litt ekkel og spør om ekle ting, men som oftest er jeg snille-Frodith, og spør om hyggelige ting som får tankene til å gå, smilet til å løsne  eller  tennene til å løpe i vann…  Ikke fordi at JEG er noe god til å lage mat, for de som kjenner meg vet at DET jeg IKKE… Nei, fordi denne kategorien kan handle om å velge mellom noen gode lekkerbiskner, enten det være seg gode matretter eller andre “lekkerbiskner”. Runder med valget mellom å være Supermann eller Super-Langbein er unnagjort… eller om  du vil være president eller konge… Nei, i dag er valgene mye enklere og hyggeligere, og forhåpentlig får jeg vite litt mer om deg av den litt morsomme sorten 😉  Hvis du kunne velge, ville du da spist:

1) – et strå fullt med markjordbær eller en tallerken blåbær-soll (blåbær, melk over og sukker oppå)?


 

2) – en stor saftig biff, med pommes frites og bernaise eller en thai-vegetar-rett?

3) –  mørk sjjokolade eller gummi-godterier? (hvis du skjønner hva jeg mener med gummi-godt…)

 

Hvis du kunne valgt ville du hatt en maratondag med

4)   “Star-Trek”- serien eller ” Big Bang Theory”-serien?  

 

Og til sist:

Hvis du kunne valgt ville du tilbrakt en dag sammen med:

5) Johnny Depp eller David Bowie?  ( jeg sa en DAG… 😉 )


Mine svar kommer senere på samme spørsmål 🙂 

 

43 kommentarer
    1. Per Arne Askelien: Takk for svar 🙂 Du har mye like svar som meg 🙂 Star Trek har du garantert sett, kom etter star wars. Filmen altså. Men dette er en serie, som gikk mest på80- tallet første gang.. hvis jeg ikke husker feil..Sent 80, tror jeg.. 🙂 Du har ikke lyst til å besøke Galleriet mitt, fotokonkurransen, og stemme på et bilde du liker da? Bare hvis du har lyst. Stort sett med-bloggere som har sendt inn bilder. Et av de siste innleggene mine. Hvis du vil 🙂 Ha en fin dag 🙂

    2. 1. Jorbær
      2. Thai vegetar …. hmmmm … jo
      3. Mørk sjokolade
      4. ????? følger ikke med på disse så vet ikke
      5. Bowie …. skulle gjerne spilt gitar sammen med ham ( Heroes, Scary Monsters, Space Oddity f.eks )

    3. Miriam: Vi hadde mye likt, men jeg har Bowie et hestehode foran 😀 Litt eldre jeg vet du, vokst opp med David Bowie 🙂 FInt at du svarte 🙂

    4. 1 : markjorbær på strå fordi eg pleier å spise det på hytta og ingenting er bedre enn lange fine sommerdager på hytta med fuglekvitter og duften av villblomster 🙂
      2: Det valget blir for vanskelig…..hmmmm……eg elskar ein god biff med nammenamm saus,men trur eg elskar fiffige smaker bedre såååååå det må bli vegetarretten. eller nei biffen.nei vegetarretten 🙂
      3:Big bang theory !!!!! enkelt 😀
      4: Johnny Depp !!!!! Elsk på den mannen 😀

    5. Lithanna: Tusen takk for svar. Morsomt å se svarene dine 🙂 vi har mange like svar 🙂 Bortsett fra Johnny Depp. Det var overraskende mange som heller ville hatt en dag med Bowie her som Kommensalisma påpeker i en kommentar her etterpå og jeg er enig. De fleste liker tanken på Johnny Depp, men en hel dag… der er vi mange som valgte Bowie ;-D He-he 🙂

    6. 1 – Markjordbær
      2- Vegetartett , er pesceterianer
      3- Mørk sjokolade , gummigodt er det gelatin i ( gelatin kan være laget av bein mel…som er fra dyr )
      4- Big Bang Theory såklart ! 🙂
      5- Johnny Depp selvfølgelig..!!!!!! <3

    7. Joda, jeg liker blåbær og biff også, startrek går an, men ikke en hel kveld. Liker egentlig hverken mørk sjokolade eller vingummi. Og nei, bowie er ikke helt min gate, nei 🙂

    8. Flaggermusvinger: En ting var hvertfall sikkert på denne spørrerundetn: her var det ikke mange Star Trek- fan ;-D Noe likt mine svar, og noe ulikt, som med flere av de andre som har svart. Ingen som har hatt helt likt mine svar heller, og de fleste andre også noen ulike fra hverandre 🙂 Moro! 🙂 Vi er jo forskjellige <3 alle sammen. Mange kombinasjoner, spennende 🙂

    9. Muumimamma: Ja, der var jeg visst skikkelig på jordet 😀 Men Big Bang Fan da i hvertfall 🙂 Liker ikke Bowie altså? 😉 Takk for svarene da, fint å se hva DU likte, og ikke hvar jeg trodde du KANSKJE likte 😉

    10. 1) – et strå fullt med markjordbær eller en tallerken blåbær-soll (blåbær, melk over og sukker oppå)? Markjordbær! Blåbær er ikke godt med melk og sukker, de må spises som de er, eller som syltetøy!
      2) – en stor saftig biff, med pommes frites og bernaise eller en thai-vegetar-rett? Thai, for det er det mye mer smak i! Jeg elsker masse smak 🙂
      3) – mørk sjokolade eller gummi-godterier? (hvis du skjønner hva jeg mener med gummi-godt…) Joda, skjønner det. Og selv om vingummi smaker en smule bedre, går jeg for sjokoladen som er sunnere. Men helst ingen av delene
      4) – Hvis du kunne valgt ville du hatt en maratondag med “Star-Trek”- serien eller ” Big Bang Theory”-serien? Big Bang! Man trenger litt humor i hverdagen 🙂
      5) – Og til sist: Hvis du kunne valgt ville du tilbrakt en dag sammen med: Johnny Depp eller David Bowie? ( jeg sa en DAG… 😉 Ikke vanskelig! Jeg har aldri vært Bowie-fan. Og Depp er jo definitivt god å hvile øynene på. Vi trenger jo alle litt eyecandy iblant 🙂

    11. Muumimamma: Nei, null her hvertfall, jeg har skrollet meg helt ned for å se.. :-/ nada, niks.. Synd, jeg tipper på: blåbærsoll, biff,, gummigodt, Big Bang, og David Bowie? ;-D

    12. muumimamma: Nei, ikke fått noe fra deg 😮 Sikker på du sendte, kanskje det likker i kommentarfeltet ennå? Ikke fått noe hvertfall..

    13. Engla: Jeg har hatt en del sånne spørrerunder tidligere 🙂 Sånn: hvem du ville vært av Pippi og Månestråle f eks, Supermann eller Super -Langbein osv. 🙂 Alt som faller meg inn den dagen jeg skrever det, er gøy å se hva folk svarer, og noen har lange gode begrunnelser som har fått meg til å le fletta av meg noen ganger, på de mer komiske valgene selvfølgelig 😀 Herlige svar fra deg, og ingen test, så skåren blir høy uansett 😀 Ha en fortsatt fin kveld du også 🙂 Stor klem <3 Mine svar kommer i morgen 🙂

    14. Så gøy med sånne spørsmål 🙂
      Fikk meg til å tenke på sånne tester man kan ta 🙂
      Mine svar er:
      1.markjordbær
      2 vegetar
      3 sjokolade
      4 hmm har ikke fulgt med mye på tv de siste årene jeg gitt
      5 David
      Ønsker deg en fortsatt fin kveld <3

    15. Min matgale verden: Jeg har spist en hel plate med mørk 72 prosent med appelsin…. Men det er små plater altså 😀 OG siden det er broccoli i dem, så har jeg god samvittighet 😀

    16. Hanne: Hej, hej, jaaaa, nu er jag tilbacks från Sverje 😉 Og steller svåra frågor 😀 Neida, ikke så vanskelige 🙂 Deilig å være hjemme igjen OGSÅ, selv om vi haddde en nydlelig tur. Godt å se mamma kose seg sånn 🙂 Og vi fått shoppet kjoler så det holder til Kroatia 🙂 Herlige svar på spørsmålene. Skjønner at noen av de må du avstå 😀 Den er grei 😉 Jeg har hatt litt Bowie-dilla i min tid 🙂 og kanskje litt fremdeles. Mine svar kommer jo senere 😉

    17. JA!! Mørk sjokolade er så sunt at det nesten slår ut brokkolien! Så nyt sjokkisen du:) Jeg har spist tre rader Freia jumbomais, lurer på om jeg må ta litt til for å få i meg nok antiioxidanter;)v Men jeg er altså litt kvalm nå…;)

    18. kommensalisma: Ja, mine svar kommer kanskje i morgen, jeg har noen veskepremier jeg skal hekle ferdig 😀 Travelt.. Men i morgen passer bra. Og mandag åpner galleriet mitt 🙂 Ja, du vil se at vi kanskje er litt like 🙂

    19. Mariann Sæther Tokle: Men poenget er jo bare å bli litt mer kjent med deg, og DET ble jeg jo 😀 Du sa en hel masse her som jeg ikke visste på forhånd, ikke så nøye om det ikke er mine valg nei 😉 Du er din egen sjef 😀 ha-ha, og bestemmer hva du vil spise selv… Også så mye godt da.. Og morsomme valg i skuepiller og sanger. Man skal tross alt tilbringe en heldag med dem 🙂

    20. Nå gleder jeg meg veldig til å se dine svar! 🙂
      Jeg ville helt klart møtt Bowie – for en spennende karriere han har å fortelle fra! Jeg ble fan etter filmen “Labyrinten” – også er han jo faktisk også en av de første (og største) glam-rockerne! 🙂

    21. Min matgale verden: Ja, jeg merker også at jeg ikke er helt på nett selv om jeg har svart litt og prøvd å være litt MED 😀 Kan jo ikke sitte så lenge av gangen, korterer svar, ikke MEG helt. Koselig å ha vært litt savnet og at jeg er tilbake for fullt 😀 Herlig med utførlige svar, det er jo ofte det som gjør litt ekstra morsomt, når jeg vet grunnen til at man velger som man gjør 😀 Ja, man må spise dobbelt så mye lys, helt klart… Og det er jo IKKE bra 😀 Og jeg LIKER faktisk best mørk jeg etterhvert… Herlig, for den er jo BARE sunn! Er den ikke Kjersti? Er den ikke? Si at den er ? 😉

    22. Nå er jeg innmari vanskelig av meg og jeg nekter å la meg føre på ville veier,hehe. Jeg går bestandig min egen vei:) Jeg vil ha jordbær med fløte, biff og pommies frites, mørk sjokolade, hvis jeg må ha filmer en hel dag, må det være romantikk og humor eller alternativt. PÅ den siste hadde jeg ikke ville hatt noe dag sammen med noen av dem. Skulle jeg valgt en skuespiller ville jeg hatt Mikael Nyquist, sanger ville jeg hatt David Gilmore. Yeah, meg er det umulig å få til å velge noe jeg ikke liker, det går bare ikke an. Jo, jeg kunne spist blåbær da,hehe

    23. cynaracardunculus: Må si det samme til deg som til Kommensalisma, for jeg føler meg ganske lik deg også på mange måter, og noen måter ikke, og det er jo det som er så spennende, med å møte folk. Jeg sitter her og nesten tenker på forhånd hva dere vil svare, og mye stemmer, og noe overrasker selvfølgelig også, når jeg setter igang sånne spørrerunder. Folk jeg tror vil være Supermann velger å være super-Lanbein, eller noen jeg tror er gummi-godt folk, liker likevel mørk sjokolad eller liknende 🙂 Herlige svar <3

    24. kommensalisma: Så herlig å se svarene dine, jeg har liksom følt meg litt lik deg på noen områder, og ser at det stemmer 🙂 Med noen av disse tingene hvertfall 🙂 Og så ser jeg at noe har vi jo forskjellig også, og det er så herlig, man har jo en del like sider, med både den ene og den andre 🙂 Jeg tror forresten den beste konserten jeg har vært på EVER i mitt liv, var med Bowie, i frognerparken for kanskje 10 år siden 🙂 Uten at jeg skal si noe mer ENNÅ om mine valg 😉

    25. Åh, tror faktisk jeg velger blåbærene…det kilte sånn i munnvikene…
      Akkurat idag ville jeg valgt biffen, for jeg har akkurat spist en helt nydelig entrecote, marinert i mørkt øl og søt+salt soya. Anrettet på stekt brød med tomatsalat…..(veldig utførlige svar…æhrm..)
      Mørk sjokolade er veldig godt, hvis den ikke blir FOR mørk….vet du forresten at hvis du spiser lys sjokolade, må du spise dobbelt så mye for å få i deg alle antioksidantene….knis…
      Bing bang, jeg hater Sfi…..
      David Bowie så klart, tenk for en crazy dag jeg hadde fått:) : )
      Kjekt å ha deg tilbake.
      Ja har faktisk savnet deg, selv om du var på nett, så var du liksom ikke helt her likevel…..er det ikke merkelig? Ha en fin kveld:) Jeg skal hente ene gutten på togstasjonen halv tolv, så her må jeg holde meg våken:)

    26. 1.Markjordbær på et strå…’finn et strå å træ dom på’.
      2.Thai-veggis
      3.Mørk sjokolade.
      4.” Big bang theory ”
      &
      5.Tror det ville vært utrolig spennende å møtt David Bowie,selv om jeg liker å se på Johnny <3

    27. Fru Stussli: Moro å se svarene dine 🙂 Jeg har noen samme, og noen andre, og deg gjør det litt morsomt 🙂 Vi er alle litt like på noen måter, og også litt forskjellige 🙂 Love it <3

    28. oh morsomme spørsmål! Da må Fru Stussli svare vettu 🙂
      1. jordbær på strå
      2 thaiveggis for jeg spiser ikke biff 🙂
      3. mørk sjokolade og i kveld er det lørdag så HURRA
      4. BBT!! Beste serien ever!!
      5. Johnny <3

    29. Utrolig fin blogg,fine bilder og kos deg kjempe mye i helgen 🙂
      Har du spørsmål til meg så bare kommenter på bloggen min så svarer jeg.
      Klem-myownfashion
      Hadde satt utrolig stor pris på en kommentar på bloggen min,lager forresten gratise headere 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg