Mens du var ute….

 Mens DU  og rotta mi, Vaniljeogpeppe, var ute i verden  (trykk på linken hvis du lurer 😉 ) – og så på alt livet, så har jeg holdt på med mitt her hjemme i dag. Jeg har begynt å hekle en topp 🙂 Uten oppskriift selvfølgelig 😀 Bare prøver meg fram. Den ser ut omtrent SÅNN inne i hodet mitt :


Og her er så langt jeg har kommet.. Det som ser stripete ut på tegningen er bare strikkemasker 😉

 
Den er enda mer turkis i fargen i virkeligheten, blir litt lyse-blå på bildet… Spent å se om den blir som jeg ser den i hodet 😉

 Har du hatt en fin dag? 🙂

30 kommentarer
    1. Hahaha brynjekjole fliiire tipper det hadde blitt badstue inni 🙂 Du må legge ut bilde når du blir ferdig med singletten 😀 Jeg blir halvferdig med det meste jeg så hopper jeg over på et nytt prosjekt og til sist har jeg 100 påbegynte prosjekter og blir så sliten av å tenke på alle at jeg må ta meg en hvil 😉 Skal ta med hullmaskin, så fikser vi luftehull underveis 😉 Riktig så gooood natt kjære du <3

    2. ladyaugust: Hi-hi, lykke til med plast-inpakining og all øving 😀 Håper du får puste litt da, så du ikke svimer av 😀 Jeg MÅ nesten sitte oppe i natt og se at den ene puppen blir ordentlig ferdig på hekle-singletten 🙂 for å se hvordan den blir ;-D Bra du bestilte godvær, men blir altfor varmt for deg da, si i fra hvis jeg skal hekle en brynje-kjole til det på et par dager, ha-ha 🙂 Klemmeflat fineste søs <3

    3. Nå har tromissen også fått sniktitt og det var godkjent 😀 Det slipper ingen luft ut så jeg er nesten innpakka som i plast kjennes det som 😉 Skulle bare mangle, skulle egentlig tegne til deg men har nesten ikke vært hjemme og nå er det bandmøte, måtte bare sniiike meg inn en tur mens de andre tror jeg sjekker inaugustmail 😉 haha klæmmeflat <3 Ps: masse lykke til med heklinga søteste bursdagsungen <3

    4. ladyaugust: Kommer som et lyn over for å sniktitte på antrekket, og fort tilbake for å hekle ferdig MITT antrekk 😉 tusen billioner takk for verdens koseligste innlegg 🙂

    5. Helge: Tussen takk for gratulasjoner og fine ord Helge 🙂 Ja, moro å være litt kreativ 🙂 Ikke blitt særlig musikk nei, annet enn den jeg lager visuelt 😀 Det er nok to grunnner til det.. Jeg er LITT dårlig med det tekniske her inne, hvordan man gjør sånne musikk-ting, og så går det nok på også at jeg ikke er så VELDIG opptatt av musikk. Selvfølgelig LITT, men ikke nok til å legge ut musikk 🙂 Ha en fin dag du også 🙂

    6. ladyaugust: Du skal gå utkledd som en klokke 😀 Ha- ha, ja gleder meg til å se deg 🙂 Uansett kostyme ;-D Ja, nå er jeg våken og har bursdag, på snopdagen. Og skal på kafe og spise kake med venninne og ha god middag med kjæresten her hjemme tror jeg 😉 Klammeflatsomenpannekake tilbake <3<3<3

    7. Gratulere med Dagen – Håper du har en knall bursdag foran deg med masse tlf/sms osv….. Det er vel ingen blogger som har laget til så mange konkurranse av ymse slag, vi har hatt julenøtter, påskenøtter og fotokonkurranser i fleng. Og du lager/kjøper premier og legger ut en liten formue i porto. Du er kreativ av deg på bloggen med tegninger og bilder men lite musikk så langt.
      Håper du har en fantastisk dag foran deg. Gratulerer med Dagen – Ha en fantastisk bursdag.

    8. Jeg tapte veddemålet, så kostymet er klart, en klokke haha, tror det kan bli en alternativ konsert. For en herlig dag det har vært og nå snart har du bursdag og jeg skal være aller første til å ønske deg en fantastisk dag kjære søs <3 Det er bestilla godvær i heeeeele morgen og tenk å ha bursdag på snopdagen <3 klæmmeflatsom en pannekake :DDDDD

    9. ladyaugust: He-he, høres morsomt ut da, skikkelig HOT skilpadde-suit 😀 Ha-ha .. Kanskje du finner noe annet enn den strømpebuksa 😉 Sydde ikke du om på noe kjole-greier i vinter? Bare klipp av dem litt, i anledning været 😉

    10. ladyaugust: En slags “cat-suit”med føtter altså 😀 synes jeg ser deg 😀 Du må få deg en Lady-kjole som du kan ha NESTEN hver gang vet du 🙂 En artist-kjole 🙂 Men nå blir det jo varmt, så du kan sikkert ha den grønne kjolen 😉 Eller en fin gul, som jeg kan hekle i en fei 🙂

    11. Ja tenk det blir kuuuult ! Jeg skal ha på en strømpebukse som når over skuldra og det er ikke tull engang, for jeg finner ikke en eneste kjole haha hvor jeg gleeeder meg <3

    12. Hanne: Det er kjempegøy 🙂 Så moro at en av proffene kaller MEG en proff heklerske 😀 Søte Hanne 🙂 Jeg hekler og hekler , og rotta har sovnet på sofakanten her 😉

    13. Min matgale verden: Ja, det var det jeg tenkte på vet du 🙂 Spørs om hun spiller da, men kan jo møte henne likevel 🙂 Men vi må aboslutt treffes, jeg tror jeg er hjemme i begynnelsen av August. Jeg skriver opp i boka mi at du er her da 🙂 Så jeg husker det 🙂 Tror det blir kjempekos og treffes skjønner du 🙂

    14. Lisbeth Pedersen: Høres skikkelig deilig ut med middag på restaurant i dag da 🙂 De skal jammen jeg gjøre snart med samboeren også 🙂 Her har det vært avslapping og hekling og snop-spising 🙂 Skal prøve å hekle ferdig til neste fredag, da ska jeg på konsert med en blogg-venn her, altså hun som synger, Ladyaugust. blogg.no. Jeg har vært på konsert og hørt henne før, nå er det mulig flere fra blogg her skal også 🙂 Jeg har veldig lyst på heklet ny topp da… he-he.. akkurat som jeg ikke har nok klær… Nettopp i Sverige og shoppet skoenen av meg… Men moro å lage noe selv, av klær også 🙂 Ha en fin kveld Lisbeth 🙂

    15. Jepp. Første uken i August…eller litt i Juli og begynnelsen på August. Er du hjemme da?? Jeg hadde håpet at Lady August skulle spille i Oslo da, men så heldig er jeg vel ikke… Men håper virkelig vi kan møtes:)

    16. Ser kjempeflott ut og en herlig farge 🙂 Og uten oppskrift, flinke deg.
      Gleder meg til å se det ferdige resultatet.
      Ellers har vært en tur i byen i dag, og avsluttet dagen med en herlig middag på Casa Del Toro.

    17. Min matgale verden: De kommer sikkert til å huske DE stundene de også, mer enn Ipad-en liksom 🙂 Når kommer du til Oslo Kjersti? August? 🙂

    18. ladyaugust: Jeg MÅ jo få den ferdig, og ha mini-skjørt(!) og høye hæler til ;-D Jeg er jo VELDIG blek ennå da… men det får gå 😀 Er jo sånn jeg ser ut da… Nå er det mer is, og pop-corn her:-D

    19. Min matgale verden: Det er en del masketyper jeg ikke kan ennå, og lage blomster og sånn er jeg ikke god på ennå… Men det kommer 😉 Ja, lærer fort sånne ting ser det ut til 🙂 Høres ut som dere har hatt en kos dag med venner, og kanskje ekstra hyggelig med litt kort-spiling med guttene til slutt. Jeg husker sånne ting som veldig hyggelig når jeg var “ung”… 😀

    20. Flinke Frodith <3 <3 <3 Det der blir kanonbra, nå har du 6 og en halv dag på deg om du skal ha den på deg på fredag 😉 hiha hvor det går :DDDD

    21. Så gøy! Og så spennende! Så veldig fin ut da:) Bratt læringskurve på deg gitt!! Vi har vært i byen, sett LITT på tog, og sittet lenge sammen med gode venner og nytt livet rundt oss. I kveld har vi spilt kort med guttene, veldig koselig, for det blir ikke så ofte:) En fin dag! Nyt restene av kvelden:)

    22. Fru Stussli: Ja, det blir veldig spennende å hekle da, for jeg aner jo aldri hvordan det blir 😀 Og noen ganger er det SLETT IKKE fint på meg… Erfaring fra strikking… Men da kan jeg jo gi den bort 🙂 Jeg hekler med hull og alt mulig, kjedemasker som jeg setter sammen 😉 moro å få til. Jeg er altfor litt nøye, og utålmodig til å hekle eller strikke eller gjøre noe som helst med oppskrift 😀

    23. Så moro!! Du er flink som hekler uten oppskrift. Er fort gjort å bli avhengig av å bare hekle fra oppskrift 🙂
      Gleder meg til å se ferdig resultat!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg