“De bloggløses dag” :-)

Dette er de bloggløses dag!! Helt sant! Finnes det noe sånt?  spør du kanskje deg selv, brå-googler litt og finner ut at; NEI; …. det finnes visst ikke… Med det skulle det gjort… Ikke sant? Så nå har jeg herved laget en dag som heter “De bloggløses dag”. Den 27. mai er dagen vi skal hylle litt de bloggerne som er ivrige på blogg, men som ikke har blogg selv 🙂 Vi trekker mange ganger fram andre bloggere, linker litt, lager anbefalinger og forteller morsomme og hyggelige ting om andre blogger. Og det er veldig fint og koselig 🙂 Og da tenkte jeg at det er SIKKERT hyggelig for de bloggløse også å bli nevnt i et innlegg 🙂

Jeg har nemlig to gode bloggvenner, som  er inne på bloggen min og kommenterer nesten HVER dag. Det er riktig så koselig, de lager lange, koselige, fyldige og hyggelige kommentarer. De har deltatt både på det ene og det andre av fjas som jeg har funnet på hittil. Jeg tenker at alle som får disse to som lesere er heldige, for de er hyggelige og morsomme begge to. 

 Treff først UNNI 🙂 Hun heter egentlig Una, og dere ser hun står både med det ene og det andre i kommentarfeltet her. Unni er halvt spansk, derav navnet Una. Hun er vokst opp hvertfall store deler av oppveksten i Spania,, hvis jeg husker rett. Hvis hun reiser på ferie, er det gjerne til  Spania for å besøke familien. Hun liker å drive med hagearbeid, gå tur, sykle, drive med foto eller rett og slett bare slappe av. Av og til drar hun med ungene på hytta, og når “flytfilla” er hjemme, som hun kaller mannen, så er han også med. “Flyfilla” er altså ingen ekte flyfille, men faktisk flyver.. Derav navnet ;-D Unni er glad i actionfilmer, thrillere og romantiske filmer med historie, når hun skal se film. Og hun prøver å påstå selv på bloggen min at hun kan være litt SINT av og til, men liker å kalle det bestemt. Jeg har egentlig litt vanskelig for å tro at hun er særlig sint,for mer sprudlende og morsom dame skal dere lete lenge etter 😀 Hun bobler næremst når hun er her inne og kommenterer, og hun virker også varm og snill. Håper å få treffe henne en gang 🙂 Unni skal kanskje lage egen blogg en gang, til høsten, så herved er hun presentert 🙂 Hun har jo aldri med seg bilde når hun kommer innom, men jeg har lusket litt og fikk et blinkskudd da jeg var ute og spionerte 😉

 

Den andre bloggløse bloggvennen dere skal treffe er Helge. Han holder til i Drammensområdet. Han har reist mye rundtomkring. I fjor sommer var han både i Danmark og Polen, i Danmark i Skagen,som han anbefaler på det varmeste. Han har også reist mye i Norge, og var på Gaustadtoppen i høst. Han er nemlig en som er glad i å være ute i naturen, og å røre på seg. Om vinteren fyker han avgårde på ski, med pølser i sekken, lager seg bål og koser seg ute.  Og sommeren og andre årstider, fyker han avgårde på sykkelen, sykler mil etter mil. Og det er ikke her heller bare trimmen som driver, men ønsket om å være ute å kose seg, så han har mat med og lager alltid bål tror jeg 😀 Han er i tillegg med i ei turgruppe. Mye tid har han i vinter og vår også brukt på å pusse opp litt der han bor.Innen filmsjangeren liker han best dokumentarfllmer.  Har ikke hørt noe om at Helge vil starte blogg, men det kunne han godt ha gjort, for han har som regel mye på hjertet, og skriver gjennomtenkte kommentarer. Som med Unni har jeg fanget han i et uoppmerksomt øyeblikk  da jeg var ute og lusket, og han får som Unni bare finne seg i å bli avbildet 😉

 

 

Da håper jeg alle feirer de bloggløse litt i dag, du har kanskje noen slike bloggvenner du kjenner du også 🙂 Og ellers håper jeg både bloggløse og bloggfolket skal gjøre noe hyggelig på denne fin-fine mandagen 🙂 

 

 

40 kommentarer
    1. Helge: Ja, nå har dere blitt feiret litt med brask og bram, som dere har fortjent 🙂 Det er andre bloggløse folk som kommenterer her av og til også, men de fleste kjenner meg fra før 🙂 SÅ hyggelig med dere to som kom utenfra sånn. Så Unni blir med på feiringen neste år som du kanskje så, hun skal ha egen blogg, og da må hun være med å feire de Blogg-løse neste år 😉 Det kan jo være noen HELT andre 😀 he-he.. Ha en fin kveld 🙂

    2. Unni: Du skal legge deg i kurven ja 😀 Jeg er snart på vei i “bingen” jeg da 😀 he-he, nøff-nøff.. Litt fnisete og barnslig høres herlig ut 😀 God natt Snuppa, og takk for i dag Una-vennen 🙂 <3

    3. Tusen takk alle sammen – jeg sier det på vegne av Unni og meg som er blitt satt i fokus på denne De bloggløses Dag – og det er den vår kreative herlige bloggvenn Frodih som startet det hele. Takk for god Cyber-kake og vakre ord gjennom hele dagen. Jeg setter pris på dere alle uansett hvem dere egentlig er og bor. Ønsker dere alle en fin kveld.

    4. Du og jeg tar oss av feiringen og datoen er notert 😉 Jeg er god til å lage blogg-kaker og cyber-stek, selv om det blir litt smakløst, hehe, men det er tanken som teller 😀 Du må helt klart være teatersjef i blogg–teateret OG noe rart. Jeg skal danse fletta av meg, vær sikker, hehe. Nå er jeg sliten og det er rett før jeg blir fnisete og veeeldig barnslig, så nå går jeg i dusjen og etter det legger jeg meg i kurven 😀 Natta Frodith-venninen min og takk for i dag <3

    5. Unni: Så fint at du ble glad over feiringen 🙂 Ja, neste år må vi huske på datoen, og da tar vi en felles-feiring hos deg og meg. Du lager maten, blogg-kaker og cyber-stek, og jeg står for underholdning av arten blogg-teater eller noe annet rart.. Og du kan danse da 😀 FInt du har fått med deg kommentarene, de var alle ment til dere to vet du 🙂 Ha en fin kveld Una-venninnen min, bark i vei:-D Stor klem <3

    6. Nå har jeg vært innom de fleste, tror jeg, og takket for feiringen av bl.a meg den bloggløse, som ikke var invitert, hehe. Neste år er det altså de bloggløses dag 27.mai, da skal JEG være med å feire dem 😀 Du kjenner meg bedre og bedre, ser du kaller meg råtass, ikke langt unna her jeg ligger i bedene og hiver på bark, sola skinner på deg og på meg 🙂 Ha en fin kveld Frodith-venninnen min. Una i barken <3

    7. Skribenten: De er noen skikkelig råtasser av noen bloggere vettu, begge to, de bare mangler bloggen 😀 OG da var det bare et tidsspørsmål for meg, NÅR jeg skulle skrive det innleget 🙂 Jeg kjenner disse to like godt som flere folka på blogglisten min, og Una skal i gang med blogg :-)Da har vi altså en bloggløses dag, den 27. mai, heretter ;-D Klem tilbake <3

    8. For en fin gest! Jeg hyller også de bloggløses dag, og de bloggløse seff 😀
      Så bra at du gir Una og Helge, og deres likemenn/kvinner en slik heder :))
      Gode, fine Frodith! <3 Klem

    9. Unni: Så godt du kom og fikk se innlegget da 🙂 Ja, jeg har tenkt ut dette innlegget en stund, og tenkt at dere er jo minst like mye bloggere dere, bare at dere ikke har blogg, og da må man jo få komme litt fram i lyset å hilse på alle sammen. Du får lese kommentarene når du får tid 🙂 Mange forskjellige som har sagt noe,og Ideatroll tilbyr hjelp med blogg 🙂 Og du har garantert mye mer å snakke om på din blogg når den kommer.. <3 Ha en flott dag videre fine Una 🙂 GOD klem tilbake <3

    10. Nå ble jeg både sjenert og rørt, det er ikke SÅ ofte 😉 Du er et under Frodith, omtenksom til tusen 🙂 Oppsummeringen av meg er helt riktig, men håper vi har noe tilgode ellers har jeg jo ikke noe å skrive om i min egen blogg 😀 Blinkskuddet av meg tok du nok på fredag, det ligner litt, he he. Nå tror jeg at jeg har 4-5 bloggvenner allerede, hehe. Gracias por promo (takk for reklamen). Dere begynte feiringen tidlig ser jeg, men Helge representerte oss ser jeg, da jeg satt på bussen på vei til jobb 🙂 Tusen takk snille du ‘for making my day’. Jeg stikker innom de andre og sier hei til dem også. GOD klem fra Una <3

    11. Ideatroll: JA, jeg regner med de leser gjennom kommentarene i dag, litt ekstra, siden det handler om dem 😀 og så tar de sikkert kontakt hvis de vil ha hjelp. Bra Trollet 😀

    12. Livsrom: Ja, de har pratet en del med meg 🙂 Og i tillegg har jeg hatt en sånn spørrerunde med noen spesielle spørsmål som jeg har lagt ut her, og som de har svart på, så jeg vet litt ekstra pga deg 😀 Jada, ikke lett å får med seg alt i farten 😀 Av og til er man litt rask,lov det 😉

    13. Herlig innlegg! Mitt bidrag får bli at dersom disse to herlige leserne vårs får seg blogg, så kan jeg være behjelpelig med det praktiske – et enkelt design, en header, og evt sette opp blogger hvis de trenger det 🙂 Og så blir jeg selvfølgelig en av leserne 🙂

    14. Ååååå misforstod i farten!!!! Kan forstå de nå, for fant ingenting da jeg søkte……. he,he. Går litt fort i svingene av og til…… Får skylde på dysleksien (som jeg faktisk har) ;);) De har fått frem mye uten blogg forstår jeg..:)

    15. Livsrom: Men dette er altså folk UTEN blogg, blogg-løse. Det er folk som er flinke til å kommentere, men de har ikke blogg selv. Men vi håper de får da 🙂 Både Helge og Unni 🙂 Ha en fin dag 🙂 KLem <3

    16. Takk for at du viser frem “nye” og interessante blogger:) Fint syns, jeg!! Klart jeg må ha en titt innom dem. Ikke alltid så lett å navigere i jungelen…….. Ha en fin dag:) KLEM<3

    17. Blunck: Takk takk 🙂 Jeg blir jo kjent med noen av disse litt sån ekstra, som Unni og Helge 🙂 Føler jeg kjenner de like godt som mange som står på blogglisten min av og til 🙂 Og da er det hyggelig å vise dem fram til noen andre også <3 Kanskje blir de deres faste lesere en gang også 🙂 Hurra for dem 🙂 Ja, ikke sant, noen blinkskudd 😉 Ha en fin dag og stor klem <3

    18. Hehe flotte bilder du har fått lurt deg til av dem 😉 jeg er ikke helt sikker på hvem som kommenterer hos meg som IKKE er blogger selv, men det er mange, om det er de som ikke skriver sin bloggadresse når de kommenterer? Og da er jeg gjerne med å hyller de også, for de har mange gode argumenter og positive meldinger å komme med 🙂 du er så flink til å “se” og være oppmerksom mot alle rundt deg du Frodit .-) en god egenskap!

    19. muumimamma: Ja, ikke sant 🙂 De får forte seg å få bogg begge to, og i mellomtiden feirer vi dem litt her 🙂 Ha en fin dag Muumi, og ta en kaffe for meg også 🙂 Stor klem <3

    20. Ja det må feires! Unni har også blitt en god blogglesere venninne for meg også, og er innom titt og ofte hos meg :)) En kjempetrivelig dame! Helge kjenner jeg ikke så mye til, men jeg har jo sett at han har vært innom her hos deg 🙂
      Jo, jeg tror jeg skal ta turen innom en kafé og ta en kaffe på deres vegne i dag :)) Gleder meg til Unni får egen blogg hvertfall! Da skal jeg være kjapt ute på vennelisten hennes 🙂

    21. Fru Stussli: Så herlig, du ankommer med rødbrus og jubelrop, det setter de nok pris på 🙂 Ja, fint med en fest klokka 7 på en mandag også, da begynner uka godt 🙂 Ha en finfin dag 🙂 Stor klem <3

    22. ladyaugust: Ja, regn er det… jeg måtte løpe inn igjen å hente regnfrakken min, så ikke jeg blir helt sau på hodet før jeg er framme på jobben 😀 Ja, skynde deg til butikken å hente paraply, ikke drukne blomstene 😮 Ha en finfin mandag, med sukker på 🙂 klemmer <3 <3 <3

    23. Helge: Ja, endelig var det deres dag her inne 😀 Du får kose deg på turene dine, i dag regner det her, men det spiller jo ingen rolle om man har regntøy 😀 Blogg tar tid, men man bruker jo bare så mye tid som man VIL da også egentlig. Det er gøy hvertfall 🙂 Ha en flott dag, uansett sysler for dagen 🙂

    24. Fru Stussli ankommer festen med rødbrus. Ingen fest uten! Hurra for de bloggløse!!! Hurra for Unni/Una og for Helge!! Og hurra for en anledning til å feste klokken 07.00 på en mandag!
      HURRA HURRA HURRA!!!

    25. Hanne: Ja, Unni kjenner du jo du også, og når hun får blogg, så tipper jeg flere vil kjenne henne ogzå 🙂 Nå tar vi oss litt av Kjerstis cyberkake, når hun løper over og henter, og så feirer vi 🙂 Ha en flott dag Hanne! 🙂 Klem <3

    26. Min matgale verden: Ja, håper du kommer innom med kaken din 🙂 champagne har jo jeg i alkoholfri 🙂 Vi må ha Kjersti-kake skal det bli ordentlig fest, helst den hvite ;-D Ha en fin dag 🙂 Klem <3

    27. Good mornings 😀 Koselig med nye mennesker, har lagt merke til disse to 🙂 Det blir nok en regnfull dag i dag ser det ut for faktisk hele uka sa yr, men det tror jeg ikkeno på. Sommerblomstene er nesten drukna etter siste skyll så får dra ut å kjøpe paraply til dem snart 😉 Ha en fin dag <3 klæmme

    28. Herlig. Takker for fine ord. Det er jo dager for alt mulig mellom himmel og jord f.eks Internasjonal vanndagen, dagen for pyskisk syke osv og nå de bloggløses dag. Men det er få av disse dagene som får noe særlig pr i media – media har jo en slik dag selv. Jeg kunne jo ha laget min egen blogg, men er redd for at det tar mye tid, men all slags hobby tar tid, men jeg skal love at jeg skal tenke på det, ville lært mye av det. Det er jo på en måte en liten “avis” som mange kan lese. Kunne jo lagt ut bilder fra turer med eller uten sykkel. med eller uten ski og thermos. Du har rett at jeg er mye på tur. Skal en tur til Modum sammen med turgruppa 18/6. Men før det skal jeg hvertfall en tur til Oslo i juni. Ha en fin dag…

    29. Hurra for begge.
      Unni synes jeg også at jeg nesten kjenner.
      Helg har aldri vært inne hos meg, det kommer vel av at jeg er for ensporet for tiden, eller bestandig,hehe.
      Ha en fin dag både de med blogg og de uten.

    30. inneuteferdig: Tenkte de trengte en dag de også 😀 Kos deg du også,jeg har ikke mange planer, bare jobb 🙂 Og det skal jeg få til 🙂 Puste godt Vanja, ikke stresse FOR mye <3

    31. Herlig innlegg som vanlig laget av deg.
      Ja ikke alle blogger, men har alikevell mye kjekt å komme med.
      Kos deg idag sier jeg bare, jeg har mange planer som vanlig, rekker nesten ikke over alt…:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg