Danse i sommersol…. :-)

Det skal jeg gjøre… Jeg skal flagre nedover en varm strand.. med lysebrune bein og sand mellom tærne… For BRUN vil jeg nok neppe bli… DET toget har visst blitt igjen på en stasjon, som er nedlagt for mange år siden.. Så lysebrun for duge… Og det vil det… for jeg skal flagre avgårde likevel.. I sommervarmen… som blåser en bitteliten vind over et lyserødt hår… bleket av sola…. Kjolen som danser rundt de lysebrune knærne skal være rød… rød som i mørkerød… Som i mørke bringebær… som i blodappelsin… som i fargen på en solnedgang i Kroatia.. 

Jeg er nemlig i gang igjen… Siden jeg fikk til den turkise toppen såpass bra, så setter jeg i gang med prosjekt rød, heklet brinebær kjole 🙂 Har fått en hekle-bok av søsteren min til bursdagen min. Ikke for å følge oppskrifter, for det vet hun at jeg ikke gjør.. men for å få litt inspirasjon.. og det har jeg fått 🙂

 Blir vel noe liknende denne tegningen, hvis jeg er heldig… Det vil komme bilder undereis i “Prosjekt KJOLE”


Med bringebær, blodappelsiner og en nydelig solnedgang i sikte, danser jeg ut i mai-været, for å ta fatt på denne dagen og denne kjolen.. 

Hva er dine planer for dagen? Har du noen prosjekter på gang?

40 kommentarer
    1. Unni: Jeg har kjøpt nytt garn, men det var litt for rødt… men mykt.. Men jeg har prøvd meg meg tjukkere pinne og det ser ut til å bli mye bedre 🙂 rett og slett mer hullete, blir mer mykt også 😀 Og jeg må vel ha en kjole under sikkert 😀 Man kan ikke være flink til alt, det er sikkert 🙂 Vi må finne våre GREIER som vi trives med 😀 men litt moro med Muumi, som har blitt litt smittet muligens 😉 Kose deg masse med hage, flyfiller og barn FInest Una. Klemmeflat, som vi sier her inne 😀 <3

    2. Nå er dere snart i ‘håndarbeidsmodus’ alle sammen 😉 Jeg har jo prøvd div, men jeg klarer IKKE. buhu 🙁 Men, jeg kan jo ikke være flink til ALT heller da, kan jeg vel det 😀 Håper du fikk mykt garn til den flotte heklekjolen, den blir flott vettu 😉 Du må hekle i vei og ha en kos kveld, det skal jeg, men bare kose meg altså. Blogges Frodith-venninnen min! Una klemmer (skvis, skvis) <3<3

    3. Engla: Det er veldig gøy å prøve å hekle klær 🙂 Og toppen ble jeg fornøyd med 🙂 Det er mer å finne garn som er mykt nok, men tykt nok til at jeg SER det… Ser jo så dårlig etterhvert! Blæh! Men jeg skal nok finne det, tror det i går var LITT hardt.. se etter nytt i dag 🙂 HA en fin kveld 🙂 Klem <3

    4. Unni: Ja, kan se for meg deg i trangt skjørt hoppe og sprette rundt av glede 🙂 Det gjør jeg også etter null-hull. Gratulerer! 😀 Og, kanskje jeg skal begynne med litt selvbruningskrem? 🙂 Må prøve det kanskje. 🙂 Nå skal jeg rusle ut i verden å kjøpe meg en is. Ha en fin-fin ettermiddag, fineste Una 🙂 KLem <3

    5. Livsrom:Så herlig det hørtes ut med lang og god sykkeltur 🙂 Det står det respekt av, jeg er ikke i form sånn sett om dagen, og blir mektig imponert 🙂 Har lyst til å begynne å sykle litt jeg også 🙂 Og mors kjøttkaker, ingenting som danker ut det. Heldige han 🙂 Tror jeg skal invitere meg hjem til MIN mor snart og at HUN må lage kjøttkaker 😉 Jeg er dronningen av ferdigmat, og orker ikke sånt, ha-ha 🙂 Ha en fin dag videre 🙂 KLem <3

    6. Muumimamma: Ja, håper jeg får til kjolen 🙂 Når jeg finner det rette garnet, så skal jeg gjøre sånn ca som med den turkise toppen, bare ltt lenger 🙂 Du så toppen min? I forrige uke? 🙂 Skal sjekke hos deg når jeg kommer hjem. Jeg skal ut å rusle nå, på vei hjem 🙂

    7. Lillian: Nei, hvis de klarer å bli det i det HELE TATT 😀 De er nesten GRØNNE, så blek er jeg nå.. ;-D Så håper på litt lysebrune 🙂

    8. Padde: Ja, det var veldig lurt :-)Onsdag kan fort bli en torsdag 😀 Det aller mykeste og tynneste garnet er så vanskelig å hekle med… deler seg fælt, og blir alt for smått… 😛

    9. Oi, så spennende, den blir sikkert kjempefin <3
      Kanskje jeg også skulle prøvd meg på noe annet enn filleryer 🙂
      Men først må jeg bli ferdig med alle fillene jeg har fått i dag.
      Ønsker deg en superfin dag videre!

    10. SÅ fin du blir i ny schjole å danse i 😀 Spis masse rå gulrøtter, da blir du BRUN, hehe, eller dvs jeg har sett noen som blir oransje, hehe. Jeg har unnagjort to prosjekter i dag, først jobb og så innom tannlegen for årlig sjekk, NULL HULL 🙂 Jeg dansen ut igjen av glede, i trangt skjørt, ser du det for deg? hihi. Ha en fortsatt fin prosjektdag 🙂 Klem fra meg <3

    11. Du er en kreativ dame, du forstår jeg. Både gjennom skriviga og med hekling………….
      Måtte sommeren bli lang og varm. Jeg har hatt en fin sykkeltur i dag. Uten flagrende hår. Det er for kort, og dessuten er hjelmen “påbudt” hos meg:):) Til butikken for å kjøpe poteter:) Stoppet på veien, og fikk en prat og to glass farris av lillesøster. Poteter må jeg ha for eldste sønnen har invitert seg selv på mors-kjøttkaker (snisk). Turen ble i overkant av to mil med innlagt pause, men den siste motbakken var tung, så tung at den fikk også innlagt pause………;) Så er det bare å gå i gang med kjøttkaker, selv om været er alt for bra for matlaging:):)
      Ha en fortsatt fin dag<3<3

    12. Åh, du kommer til å bli så lykkelig og vakker i den røde kjolen din på stranda! Lysebrune bein er da ikke å forakte i det hele tatt!

    13. Torsdagsturen er av og til på onsdager i stedet – når vi ikke kan på torsdager 🙂 Smart, ja? 🙂 Og mykt garn er tingen. Lykke til 🙂

    14. Miriam: Ja, vi må nyte nyte, nå som vi kan 🙂 Ikke sikkert det blir SÅ fint i selve sommeren, så benytte tiden nå 🙂 Ha en fin dag Miriam 🙂 God klem <3

    15. Dette må jo berre bli bra 🙂 Du blir nok solnedgangsdronningen i den der 🙂
      Eg har planar om å nyte det fine været til fulle 🙂

    16. Du er så flink. Sikker på den blir nydelig og dette skal du nok få til!
      Appropos kjoler, jeg må se å få tatt meg en tur på butikken å kjøpe en sommerkjole, og sko..:p

    17. Skribenten: Hei Fina 🙂 JA, jeg hører fine sangen, og kan den i hodet så det var ikke vanskelig å høre 😉 Ja, bringebærrød kjole blir så fin at, håper huden blir lysebrun og ikke RØD, for da ser det RART ut 😀 Ønsker deg også en strålende onsdag fineste Skribenten 🙂 Stor klem <3

    18. Padde: Skal du ta torsdagsturen i dag? 😀 Det er onsdag, du vet det? 🙂 Jeg lurer på om jeg må skaffe en litt mykere garn, så den kan blafre litt mer.. men tanken og tegningen er den samme 😀
      Flinke deg som strikker sokker!! Det kan ikke jeg 😛 Stor klem til fine padda mi 🙂

    19. inneuteferdig: Så deilig med en tur på fjellet 🙂 Ja, jeg skal sjekke i dag om de kanskje har noe annet garn som er bedre, på en annen butikk. Det var veldig deilig og enkelt å hekle på, men er det for hardt blir det jo ikke noe deilig 😀 Får sjekke ny butikk i dag. Jeg spør jo ingen, bar driver for meg selv, og da kan det jo skje litt sånne ting 😀 Ha en nydelig dag Vanja, høres ut som du har en deilig tid foran deg også, pakket koffert allerede? 🙂

    20. *Danse, danse, dokka mi
      på en strand blir du brun og blid*
      Hørte du jeg sang for deg? 😀
      ÅÅh, bringebærrød kjole på ei sandstrand høres himmelsk ut, og du kommer til å bli så lekker atte :)) Gleder meg til å se kjolen når du er ferdig :))
      PS! Lysebrun er finere enn møkkabrun, så vær fornøyd med din lysebrune sommerhud ;D
      Ønsker deg en superonsdag <3 Klem

    21. ÅÅÅÅ den kommer til å bli kjempefin 🙂 Jeg gleder meg til å se den når den blir ferdig 🙂 Planer for dagen (etter jobb) er å gå torsdagsturen med venninne. Før det, skal jeg ut på tur med kurset mitt. Bytur 🙂 Jeg lager litt klær, jeg og – strikker sokker! 🙂 Ønsker deg en solfylt hekledag 🙂

    22. Kjolen kommer til å bli lekker. Stusset litt på det harde garnet da. Det er jo ikke meningen at den skal være stiv. Min mamma og ei av hennes beste venninner har heglet og strikket i mange år, de byttet ofte ut garn de mente ikke passet til prosjektene, og det er jeg glad for.
      Fikk noen topper opp igjenom av de ja.:) Så nyt prosjektet ditt du. Kommer til å bli lekkert rett og slett.
      Herlig å være på stranden, snart snart min tur nå, ingen heklete kjoler da. Har noen som allerede ligger i kofferten.:)
      Prosjektet idag… Opp på fjellet nå, hjem og legge gulv, rydde i hagen, og ikke minst vaske over gulvene i huset… Mye støv.:)

    23. Min matgale verden: Ja, det er veldig mye morsomt å gjøre med de smartboardene, for våre er det kjempebra, for vi trenger jo visuell framstilling enda mer enn andre:-) Skjønner nesten ikke hva vi gjorde FØR de kom 😀

    24. Fru Stussli: Jeg håper jeg får til 🙂 Litt i stus på om garnet er mykt nok.. må prøve litt mer, hvis ikke kjøper jeg nytt og mykere 🙂 Har ikke kjøpt MANGE nøster ennå 🙂 Heldige Emma med hvit heklekjole, den kan hun vel bruke i år også? :-)Ha en nydelig dag du også fineste Bente 🙂 klemklem <3 <3

    25. Hvis garnet blir hardt får du antagelig gratis “peeling” på hele kroppen når du går med den:) Så smart. “Kjolen som fjerner celulitter på en kveld” 🙂 Er nok en smart-board ja. Alle bhg i Bergen komm. har fått:) Spennende:)

    26. Herlig!!
      Denne blir kjempefin. Heklekjoler er vakkert. Jeg heklet en hvit i bomull til Emma i fjor til sommeren.
      Den var hun kjempeglad i. Myk og lett og hullete så vinden kom inn 😀
      Gleder meg til å se underveis og etter.
      Ha en nydelig dag frodith!

    27. ladyaugust: Grytekluter er så inmari KJEDELIG, kan jo ikke HA PÅ SEG den!! 😀 hi-hi.. Nei,må bli klær.. Er bare litt spent på om den er myk nok i garnet.. Må hekle litt lenger før jeg ser 😀 Hvis ikke får jeg få tak i mykere garn 😀 Kjole skal jeg ha!! Ha en fantastiks dag du også, håpe du skal noe koselig 🙂 Klemmesøsklemmen <3<3<3

    28. Helge: Det høres ut som du har mange planer du, både i dag og i morgen. Spennnende hvis du begynner kurs eller skole igjen da 🙂 Og litt sommerjobb, ikke å forrakte det, bare man får litt sommer NÅ 😀 Ha en fin dag 🙂

    29. Min matgale verden: Digital tavle? Som i Smart-board, tror du? Vi har en svær tavle på jobb som heter det, og brukes til mye spennende 🙂 Vi har i alle klasserommene 🙂 Håper jeg får til denne kjolen, garnet virker kanskje litt HARDT… Ha en fin dag 🙂 Klem <3

    30. WoW jeg er imponert over hva du gir deg i kast med så fort etter at du har lært å hekle og DET liker jeg 😀 Jeg hadde nok begynt med en liten gryteklut eller no 😉 Ha en fiin dag søs <3 klæmme

    31. Det blir en kjempefin sommerkjole du skal lage – perfekt og danse på stranden med. I dag skal jeg rydde litt her, kaste litt, kanskje litt klesvask og litt sånn. I morgen skal jeg til mine foreldre for og klippe plen(digg). Tenkte at jeg skulle ha vært der i går men det har vært litt mye regn i det siste dvs kvelden har jo vært fin. Men det er vått i grasset enda, så jeg tar klippinga i morgen ettermiddag. Ellers tenkte jeg på et infomøte i morgen ang skoler/kurs for meg til høsten, skal etter planen jobben 2 mnd i sommer, men det kommer tider etter det. Håper jeg rekker det møte. Ha en fin dag.

    32. Den blir tøff.
      Du må finne deg ei rist å stå over,da blir du skikkelig Marilyn, må ha kjolen på selvfølgelig. Hehe
      Gleder meg til å se etter hvert som prosjektet går fremover.
      Nå skal jeg snart til legen, er spent..

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg