Små pip fra under pleddet… ;-)

Når man er syk, som jeg var i går, og for så vidt i dag, så HØRER man ting på en spesiell måte…..har du tenkt på det…? Jeg husker fra jeg var liten Frodith, at lydene var veldig anderledes… Mamma og pappas stemmer litt i  det fjerne, radioen på kjøkkenet med en litt annen lyd.. Kranene på vasken som ble skrudd på, så det kalde vannet jeg skulle få, rant lenge og sildrende før jeg fikk det.. Potetene som putret og  kokte.. Og alle alle lydene føltes langt, langt  unna.. Verden var langt unna… Fordi jeg var syk..

Og litt sånn var det her i går også… Tv-en på, som laget små og tilbaketrukne lyder…. Det åpne vinduet, og jeg under pleddet på sofaen.. Utenfra,  på gressplenen under vinduet hørte jeg masse småbarn leke.. Sparke fottball utafor blokka vår…. slepte meg til vinduet da jeg hørte barnestemmene rope litt underlige ting…: “kom og kjøp, kom og kjøp!!” …. Tittet ut… og der.. utenfor hadde ungene satt opp en liten “salgsbod”… Massevis av leker, som gutta i gata hadde samlet sammen… for å selge.. Jeg skjønner nå hva de rakkerne under vinduskarmen vår holdt på med på torsdag,( de har nemlig holdt på med dette et par dager)… Telte og delte ut penger: – ” 1kr til  deg, 1kr til deg og 1 kr til deg”. Det var vel ” arbeiderne” som hadde lønningsdag  😉

Slik har det altså hørtes ut på utsiden.. Og på innsiden har det vært pip og skvik… Ikke fra meg… Jeg har ikke vært forkjøla.. men vondt i ryggen… Og du som kjenner meg litt vil nok kjenne igjen denne rotta som la seg sympati-syk her  i går, for min skyld. Det er rotta som jeg fikk av tidligere blogger Vaniljeogpepper. Den som stakk av på 17. mai (les HER)


Det er vedig hyggelig med noen som legger seg sympati-syk med meg altså…


Inntil hun tok puta og pleddet mitt….


Hun “nafset” litt på baguettene mine, og det var forsåvidt greit en stund…


…. til om med da hun stakk av med en av jordbærene mine..

 


Og lyktes forsåvidt også…

Men da hun prøvde seg på den mørke  sjokoladen min, DA var det nok!!


Ikke noe mer “nafsing” på denne rotta nei.. Sjokoladen vil jeg ha i fred 😀

 


så hun måtte tas fatt litt…

 
Som du skjønner er jeg på god vei til å bli frisk nå 😉 Mer energi helt klart 😀

Skal prøve å rusle meg en liten tur, og hekle litt på den røde kjolen min… Hva er din plan?

 

 

20 kommentarer
    1. Engla: Ja, litt må jeg jo finne på når jeg ligger her 😀 Heklingen tar snart slutt, har ikke mer garn, og lurer på om jeg orker å gå å kjøpe mer.. Håper du gjør noe hyggelig i dag? :-)Deilig ute hvertfall 🙂 Klem <3

    2. ladyaugust: Du får kun passe den, så det ikke skal gå så hardt utover gitaristen 😉 Jeg får heller ofre en rute eller 5 av sjokkisen 😀 Håper du får noen å leke med, om så litt KRAFTIG 😀 Klemmeflatrightback <3

    3. Leke kraftig haha leeer DEN var bra 😀 Oi du kjenner ikke meg godt nok ennå, dette er MOT alle mine prinsipper, MEN det er ingen som kjenner meg som lar meg passe sjokkisen demses haha Kos deg med sneglerusletur og lørdagen <3 Her lader jeg telefonen i tilfellet noen vil ut å leke med meg i dag 😀 CU klæmmeflat og god bedring <3

    4. ladyaugust: Ja, det var helt utrolig her på torsdag, jeg tittet ut, rett under vinduet vårt, sto en guttegjeng på 7-8 år, eldstemann med boksen med penger, og fordelte.. Jeg har sett det var masse leker der nede, og trodde de hadde tatt med seg for å leke litt kraftig 😀 Men det var visst for salg 😀 Ja, kanskje du skal passe sjokoladen min litt, så ikke det går så hardt ut over gitarist-is osv 😉 Ja, i dag skal jeg ikke stresse HELLER… Vurderer en rusletur, men den skal gå i snegle-tempo 🙂 bare for å få luft 😉 Håper du skal gjøre noe kos på dagen DIN 🙂 Klemmesøsklemmen <3<3

    5. Såå bra at du er bedre <3 JIPPIE ! <3 Løøøørdag <3 og været er helt fiint. Bra du passer på sjokkoen din, jeg kan også passe den for deg om du er redd for at rotta skal ta den ;)) Morro å høre fra da du var liten 😀 Vi hadde også "butikk" for å tjene ekstra penger til lørdags-snopet 🙂 ha en strålende dag med null stress og baaare koooz <3 klæmmesøsklæmmen.

    6. Fru Stussli: Takk-takk 🙂 Ja, jeg fikk litt ånden over meg her i går, og da skjønte jeg at jeg hadde mer energi 😀 Jeg heklet meg frisk også trodde jeg… men det kan bli litt mye av det også for en sår rygg… i dag må jeg bare ta små doser 😀 Jeg synes du er tøff som skal være gledespike, særlig hvis du synes sånne ting er litt skummelt.. Og det er jo bare for moro, og man teiter seg ut bittelitt, men egentlig ikke det en gang, for alle skjønner jo det er tull 🙂 Håper du tar masse bilder 🙂 Ikke ha nerver om du klarer, det blir sikkert kjempegøy, bare ha noen få sommerfugler 🙂 Det gjør ingenting 🙂 Lykke-til-klemmer fra meg <3<3

    7. Livsrom: Ja, jeg er vel ganske kreativ og leken 🙂 Mye får jeg ut på jobben, og lar elevene mine få nytte av 🙂 Og ganske mye får jeg brukt HER på bloggen, her elsker jeg å leke meg, la hodet spinne med alskens rare temaer 🙂 I tillegg til at jeg liker å være kreativ med hendene 🙂 Hekler på kjolen min i dag. Det å være kreativ og leken er også en måte å holde hodet glad på, for MEG 🙂 Håper du får en fin dag ute i verden 🙂 Min verden blir nok sofaen for det meste, kanskje en tur for å hente mer garn bare 😉 Klem <3

    8. Nok et strålende inlegg fra deg <3 Jeg humrer og ler 🙂 Håper du blir bedre av turen din og litt hekling. Hekling er litt sånn universalmedisin. Ikke alle som vet det... Alle vet at en gåtur og frisk luft kan hjelpe. Hekling derimot er det bare som vet fungerer, men det gjør det. Det tømmer hodet for triste eller tunge tanker og de små bevegelsene i fingre og armer sender lykkesignaler fra garnet og rett opp i hjerne. Her burde det stått på garnet at for mye av de lykkesignalene er ikke bra. Så det må tas litt forsiktig. Sånn 15 min 4 ganger daglig ved behov....
      Fru Stussli skal være gledespike i dag og gru/gleder seg. Er ikke så glad i å ta et skritt ut av mengden, men dytter seg selv til det i dag. Pytt! Hva er det verste som kan skje? At jeg teiter meg ut? Vel, det er ikke dødelig og kan leve videre med det 😀
      Klemklem fra Fru Nerve Stussli

    9. haha….. du må ha et rimelig kreativt hode:) Så deilg det må være å være så leken……………Bra at du er på bedringens vei, og bra den rotta har litt grenser;);) Ønsker deg en fortsatt fin dag<2<2

    10. Flaggermusvinger: Ja, når energien er kommet dithen at rotta får bein å gå på, og stiller som fotomodell, da er jeg forhåpentlig på bedringen 😀 Men merker jeg må passe meg for ikke å overdrive, f eks heklingen..da blir det vondt igjen.. I dag skal jeg ligge å glo litt.. 😉 hvis jeg klarer 🙂 Ha en fin dag 🙂

    11. Helge: Ja, rotta trenger bur 😀 To-delte bukser er jo lette å få tak i som TUR-bukser, på sportsbutikker.Ha en fin dag på byen 🙂 Blir nok bare sofaen her i dag også, må være forsiktig..

    12. Bra formen din bedre. Var vel kanskje en ide og skaffe et bur til den rotta di ellers så spiser den opp all maten dere skal ha. Satte på maskiner med tøy nå, når tøyet er lagt på sin plass blir det vel en bytur. Er på jakt etter ei to-delt bukse som man kan ta av knea på ved hjelp av en glidelås. Får sjekke på nette og spørre hos Dressmann hvor jeg finner kortbukser. Kroppen liker best luftig tøy om sommern og på tide med noe nytt. Ellers blir det fotpleier i morgen og en oslotur søndag om ei uke. Ha en fin dag.

    13. Hanne: Bursdagsplaner høres koselig ut, men forsiktig med kaken ja 🙂 Jeg skal også være forsiktig her, når jeg blir litt for ivrig hekler jeg for mye, og så er ryggen vond igjen.. Må bare LIGGE litt 🙂 og stirre ut i lufta.. Kjedelig.. Ja, du er ikke hobbyløs akkurat 🙂 Stor lørdags-klem <3

    14. Min matgale verden: Hei min venn :-)Ja, jeg kjenner jeg skal være forsiktig i dag.. Er ikke ferdig helt nei.. Ja, du skal være gammel dame på liksom, godt det er mange år til EKTE gamme dame 🙂 Moro å spille det 😉 Så det er dåpsmat som står på programmet i dag ja 🙂 Du, når vet du mer om hvordan den auditionen gikk? Ha en knakende fin dag, som gammel dame i pur-ung kropp 😉 Stor klem <3

    15. Ikke så mye planer her. Vi skal i bursdag, to barnebarn en 14 og den andre 11. Tror ikke jeg skal spise kake, ikke helt bra enda.
      Så er det sikkert noe på hobbyrommet som vil gjøres….

    16. Så søt! Men helt enig! Grensen går ved sjokoladen!! Så bra du er på bedringen. Nå skal jeg handle inn til 60 kjøttboller med tomatsaus. De skal jeg lage på søndag, fryse, og bruke i dåp neste helg. Deretter skal jeg kle meg ut og stå på senteret som en gammel dame. Men det vet du jo:) Ha en heklende, turfin, forsiktig dag:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg