Et skritt nærmere å danse i sommersol på stranden… :-)


Du husker kanskje denne tegningen, og hva som var poenget her…? Jeg hekler en kjole… som skal brukes i i sommer…


Først var det bare et par nøster med fin rødfarge, og en bok som inspirasjon..

 Jeg så for meg ca noe sånt… 


sånn så det ut i går… det er nederst på kjolen.. Hekler meg oppover 😀


Og sånn er det i dag… 🙂 Begynner å nærme meg et bittelite skjørt nå 😉 og stranden..

 

 OBS:OBS!

Vil også minne deg om SKRIK-konkurransen min som du kan lese om HER. Det er en TEGNE/FOTO/bilde-konkurranse. Jeg har fått inn noen bidrag, men vil gjerne ha flere. Det er NOEN fotoer, og noen tegninger så langt 😀 Herlige alle sammen. Kom igjen, sleng deg med. Men du må sende innen i morgen kveld,  jeg har ikke så lang frist denne gangen 😉 Les om reglene på det andre innlegget / linken..

 

 

 

17 kommentarer
    1. Siv: Nei, tror ikke det blir noe av det i år… skal til Kroatia og ellers være mye her 🙂 Skal du ikke være med i Skrik-konkurransen? 😉

    2. Åh så fin skjørtekant! Og når jeg tenker på toppen du heklet til deg selv her så tenker jeg denne også blir nydelig ferdig. Fortsatt skrekkelig imponert over at du gjør dette uten mønster!!!
      Ha en finfin dag søte frodith <3

    3. Du hekler og strikker mye du. Hva liker du best? Det blir en fin kjole som kler deg, rødt er en fin farve som kler deg godt.

    4. Engla: Den er nok littegrann mer tykk og litt “hard” enn heklekjoler flest kanskje.. men sånn HELT tynt klarer jeg ikke se, selv med briller, trådene og løkkene blir for små likosm… Så får bare bli litt tykt.. OG det er mye mykere enn de potteskjulerne i det minste ;-D for DE var nesten som kurver… Håper den er god nok til å ha på 🙂 Jeg må liksom hekle noe jeg har lyst å ha på elle bruke, for å gidde. Jeg heklet jo et par vesker til forrige foto-konkurransen, og heklet den turkise toppen. Det er det jeg har heklet i mitt liv 🙂 Jeg koser meg 🙂

    5. Herlig, da begynte vi sånn ca samtidig da 🙂 (og det var det jeg trodde )
      Imponerende at du setter i gang med ett så stort prosjekt!
      Jeg er sikker på at det blir en flott kjole <3

    6. Engla: Nei, jeg begynte etter deg tror jeg 😀 Kunne VIRKELIG ikke hekle,eller dvs jeg har ikke prøvd etter fatale forsøk som 12-åring eller noe… men da skulle man aldri prøvd.. ALT var jo vanskelig da! Etter å ha strikket i mange år, var jo faktisk dette veldig lett, når jeg bare skjønte hva jeg skulle gjøre. Jeg så på maske-typene på et ark, brosjyre, og så prøvde jeg. Og resten har jeg kombinert litt og tenkt ut selv hvordan måtte bli.. Og jeg bruker IKKE oppskrift, fordi det orker jeg ikke,så tar det på gefylen,he-he… 😀 Derfor ekstra spennende. Jeg har kunnet hekle kanskje en måned nå 🙂 Veldig moro 🙂

    7. Wow, du er jo godt igang da 🙂
      Spennende å følge med <3
      Stemmer det at du begynte å hekle etter meg?
      Eller har du kunnet hekle lenge?

    8. cynaracardunculus: Jeg gleder meg også det er jo så spennende når jeg gjør alt på frihånd. Det jeg er mest redd for er at den skal være for bomsete på… MEn jeg får se, håper den blir som jeg har det i hodet 😀

    9. ladyaugust: Skjønner godt at DU ikke har tid å sette deg ned å HEKLE liksom 😀 Jeg må jo bare hekle meg konsert-utstyr vøttø, stadig nye antrekk til hver konsert 😉 Så noe hyppigere frekvens på disse konsertene dine kan du ikke ha altså, ha-ha :-DDD Tuller 😉 I morgen drar jeg meg på jobb 🙂 Nå sier vi at jeg har fått ladet opp igjen rygg-batteriene, og at det er over for denne gangen, og ikke noe mer tull derfra i vår… Så gøy at du får lyst til drive med håndarbeid da, du kan sikkert gjøre en annen gang, med bedre tid.. Ha en kos kveld selv, snups 🙂 Skviseklem <3

    10. Såååååååå spennende kjole du gjør at jeg får såååå lyst å bedrive håndarbeid men jeg har jo ikke tid til noen ting for tiden, timene, dagene og ukene flyyyyyr HJELP ! Ha en koselig kveld kjære Søs <3

    11. Hanne: Ja, den er på vei oppover hvertfall, men det tar tid, og mye garn.. det skal jo være litt vidde også 🙂 der nede hvertfall. Men blafre tror jeg ikke den kommer til gjøre 😉 Litt tung til det.. Blir spennende å se når den blir ferdig 🙂

    12. Du er bare flink hekler, tror at dette blir kjempebra jeg.
      Ser deg for meg der du tripper i heklet kjole på stranden i Kroatia:))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg