Da jeg trodde “Sirkus Frodith” var dratt fra byen…

Hmmfff…. Da jeg trodde at  “Sirkus Frodith” ENDELIG var dratt fra byen… fikk jeg meg en SKIKKELIG i fleisen… Nå har jeg vært gjennom en høst og en vinter, hvor jeg har følt at jeg har trengt  ” Ekstrem Oppussing” eller “ekstrem makeover” om du vil…. både på utsiden og innsiden… Det har blitt bevist at jeg har ALTFOR tjukke legger, selv om det tok meg 45 år å skjønne det.. Men støvletter lages hvertfall ikke til mine legger lenger, så da er det bare å be om en “makeover” eller flytte inn i et Sirkustelt… Du husker vel de forbannede leggene som  jaktet på støvletter som man kan presse seg ned i?

(Tykke legger med egne meninger…. hmf..)

Føttene er i tillegg lange, størrelse 41, men smale, så skoene må være STORE nok,men slenger i bredden…

I tillegg er jeg velsignet med en lang hals. Og stort sett er den god å ha og fin å se på, og det er ikke for ingenting jeg startet en egen klubb på folkehøyskolen med navn Svnaehalsklubben. Men halsen  lager noen problemer når jeg skal til frisøren og vasken nesten tar livet av meg der halsen blir hengende og slenge ned den grufulle vaksestolen.. men hva holder man ikke ut for litt falsk farge på håret…


(Søsteren min og meg på vei til frisøren..).

Hodet er stort, med hattenummer 59, og nå begynner det nok å danne seg et bilde av en sirkusartist snart… Det store hodet som vakler oppå den tynne, lange halsen…..  Vel, disse tingene hadde jeg liksom vent meg til… I tillegg til det dårlige synet mitt som gjør at jeg snart begynner med lorgnetter, fordi brillene lager store sport i kraniet mitt med gnaginen sin… 

 

OG jeg trodde at tanken om å begynne som Sirkusartist ikke var så nødvendig likevel…. Men SÅ….

Nå har det dukket opp et tørrhetssyndrom, som har overtatt kroppen… jeg begyner å ta form som en knusk-tørr kvist… Tørr hud er blitt HELT vanlig.. og det har det faktisk ikke vært hos meg.. Det fine, glatte røde håret som jeg får hos frisøren, er på 6-7 vasker oransje og tørt som halm.. i tillegg henger det enten slapt nedover… ELLER det velger å være skikkelig vrangt å kruse seg HELT,bare man stikker snuten utafor døra en dag med bittelitt YR…. Rettetanga er glovarm, døgnet rundt, og er nærmest utslitt etter sin harde jobb…

Og som ikke det var nok… så har jeg nå fått en kul på halsen… Som alle damer nesten visstnok skal få i løpet av livet… Men det hjelper ikke meg om 70 % damer har en sånn på halsen… I tillegg til alt det andre jeg HAR  nå om dagen, er det liksom bare RETT tilbake og inn i sirkusteltet igjen, inn i manesjen… klar for framvisning… Jeg har ikke SKJEGG, som “den skjeggete kvinnen” de kunne skiltte med før i tida…. Men det er jaggu meg nesten det eneste også jeg har sluppet unna…. ;-D


Sånn, dette var årets SYTE-innlegg.. Det skal ikke bli så mange flere i år: Men her burde jeg da få gjennomslag for en søknad angående “ekstrem oppussing” 😀

Har du også sånne dager da du passer best på sirkus? 😉

36 kommentarer
    1. Flaggermusvinger: Nei, det nappe-styret har jeg ikke begynt med ennå 😀 og jeg vokste opp i et miljø som ikke barberte leggene, hvertfall ikke vi som var nærmest hårløse.. så det har jeg heller ikke begynt med. Sikkert nok et sirkus-trekk… men det blåser jeg faktisk i 😀 Hi-hi.. Jeg tror også at en tur til frisøren i morgen eller lørdag, skal gjøre meg blid og glad og medgjørelig, og ikke fullt så sirkus-aktig 😉 Ha en fin kveld 🙂 Klem <3

    2. Unni: Og jeg er kjempeglad du kommer 🙂 Det er jammen bra det er en god vane, for jeg synes det er så hyggelig 🙂 Og det er jo ikke akkurat sånn at JEG bare kan stikke over til DEG… så jeg får pent vente til du kommer 😀 hi-hi.. Ja, Sirkus-artisten har hvertfall gått til ro, om du skjønner hva jeg mener 😉 Har ikke stengt hele Sirkuset ennå, holder åpent noen timer til.. Men selve artisten har gått hjem, har innsett at jeg trener bare litt hårfarge, og muligens en massasje eller 6 på et Spa, så er jeg god som gull igjen 😉 Har akkurat avtalt med søsteren min at vi IKKE går Galdhøpiggen nå til helga, som egentlig var planen. Jeg er ikke i form til det… men vi vurderer et lite spa-opphold 🙂 et eller annet sted i stedet for. Men EN overnatting 🙂 Det passer bedre for meg i den formen jeg er nå. OG sener i sommer når denne vår-syken min er over, så kan vi gå Galdhåpiggen. Må bare få igjen litt energi. Jeg skjøner godt det der med at magen din slår seg vrang ved stress, og du klarer selvfølgelig ikke bare SLÅ DEN AV heller, selv om du vet det.. Det er jo ikke sånn det fungerer. Jeg tror jeg også skal snike meg avgårde til en frisør i morgen ettermiddag, ta tupper og lugg og farge. Så blir vi fine på håret begge to. Ha en fin kveld snuppis 🙂 klemmeflatereennflatest <3

    3. Hehe! Tror alle føler seg litt som et sirkus innimellom! 🙂 Misunner deg den vakre svanehalsen, men selvsagt er det tungvint for en svane å ligge i frisørvasken.
      Jeg gjennomgikk ekstrem forvandling på badet forleden dag, da jeg endelig nappet det siste øyenbrynet, og i tillegg barberte alt håret på leggene! Ikke mye som skal til før jeg føler meg vakker!

    4. Måtte bare stikke innom, det har blitt en god vane 😀 Men er glad jeg kommer sent, det vært mye syting i dag skjønner jeg 🙁 🙂 Bra jeg ikke var her når det sto på som verst, da hadde vi vært to uutholdelige kjerringer på Sirkuset 😀 Magen min har roet seg noe, den slår seg vrang ved stress, men klarer jeg å slappe av, NEI DA 🙁 Jeg er i rute mellom jobb og innkjøp, så lørdag og søndag skal gå SÅ fint 😀 I morgen etter jobb skal jeg klippe hårtupper, (ikke fingertupper) og ta hårkur, (ikke slankekur) med massasje, hvis du lurte på det, hehe. Jeg får la håret være svart til det blir grått, det er meg det. Sirkuset ditt stenger vel snart for kvelden (?) Godkveldklemmeflat <3

    5. Skribenten: Ja, det er et ekte sirkus det 😀 Både barnevennlig og dyrevennlig 😀 Verdens beste sirkus, det kan jeg være 😉 Ikke værst betegnelse det 🙂 Ja, det er skikkelig deilig å syte litt med et smil om munnen, for det er iksom sånn enkelte dager i året at ALT er der på en gang… Stort sett er jeg jo ganske fornøyd med både livet og meg selv, så da får Sirkuset bare holde åpent de dagene det er behov for det ;-D men i morgen… da er det UT av teltet altså.. Og på vei inn til frisøren med de fæle hals-vaskene 😉 Må jo gjøre noe MED elendigheten ;.D Løsningsorientert ja. Veldig glad for å høre at du liker sirkuset mitt <3 klem <3

    6. Jeg liker Sirkus Frodith, akkurat som du er! <3 å syte litt kan gjøre underverker, du må jo få satt ord på dritten, for at det skal kunne fly vekk som en slags Dumbo med fjær i snabelen ;))
      Jeg synes du er det beste sirkuset i verden, varm og god og morsom og naivistisk og barnevennlig og dyrevennlig <3 Klem

    7. Miriam: Ja, ikke sant, traske rundt i manesjen, med alle de rare greiene 😀 He-he… Ja, jeg er snart ferdig med sytingen min nå for dagen, jeg har fått mye å le av pga morsomme kommentarer i dag da 😉

    8. Siv: Ikke sånn slitt-gammel-oransje som er halm-aktig. Ikke morsomt!! 😀 VIl ha rødt fint, som deg <3 Du og niesen min har det vakreste hårfargen i verden, men en utvasket oransje, som er falsk i tillegg er IKKE pent 😀 Så jeg får gå å friske den opp igjen litt snart, for det kan jeg jo gjøre noe med 😉

    9. Lithanna: He-he, selvlysende Lithanna, synes jeg ser det 😀 Jeg er stort sett ikke i Sirkus-humør, men i halvsyk og litt småpjusk form kom liksom ALT opp her i går. Så et lite syte-innlegg var på sin plass 😀 Snart ferdig med sytinga nå, og da er jeg stort sett fornøyd 😉

    10. Syns du er fin jeg og har ikke noe på sirkus å gjøre ^_^
      Nei, akk. Vi alle har vel ing og tang vi skulle vært foruten( eller lagt til noe )
      Jeg er så blek at jeg lyser i mørket. he he he .

    11. Hanne: Så koselig du ikke synes jeg passer på sirkus Hanne <3 Jeg har fått mye oppbakcing her i dag,så jeg er snart på vei ut av teltet 😉 Ha en fantastisk dag, i skogen der. Klem <3

    12. Livsrom: Kulen er under kontroll, den er bare siste “tilveksten” (he-he) til Sirkus-trynet 😉 Nei, jeg vet at jeg ikke syter så ofte, derfor tillater jeg meg å ta en sytedag, MED humor, i dag 😀 Jeg er egentlig rimelig fornøyd med meg selv jeg til vanlig, så det stikker ikke så dypt dette. Forbigående.. kanskje bare noen timer til.. 😉 Frisøren blir første punkt på lista, for der kan jeg gjøre noe fort. Når kulen er sjekket får jeg kanskje noe for den , som løser tørre negler etc også 😉 Så det løser seg. Og nå er deg jo sandal-sesong, så leggproblemen er borte helt fram til september 😉 Ha en fin dag 🙂 KLem <3

    13. Hater sirkus, så får da håpe at jeg slipper dit. Dårlige dager har jeg, men ikke fanden om jeg skal på sirkus å sitte i bur og bli pisket på. Da kan jeg heller ta meg en tur til skogs.
      Ha en fin dag, søte deg, du passer heller ikke på sirkus:)

    14. kommensalisma: Det er veldig lurt å legge ut sånne innlegg innimellom har jeg skjønt, for jeg får så mye herlige tilbakemeldinger og kommentarer at jeg ler meg fillete ;-D Jeg synes jeg ser deg med kalott-sveisen, som ikke en gang passer på sirkus, ha-ha. HERLIG!! Jeg vurderer sterkt å gå til frisøren i dag 😀 Hjelper LITT hvertfall. Noe mer sjokolade skal jeg ikke ha hvertfall, for LAGT PÅ MEG har jeg gjort OGSÅ, hæ-hæ ;-D Takk for at du fikk meg til å flire høyt her 😀 Klemmeflat <3

    15. solkro: Jada, jeg skal snart over på det positive igjen 😀 Som jeg sa til Lisbeth under her, så er jeg egentlig som oftest fornøyd med både livet og meg selv jeg. Ser sjelden negativt på ting, og selv også i dag, må bare lage litt humor på det 😀 Men jeg er litt sånn halv-syk og pjusk om dagen, og vet at mange føler seg sånn. Så jeg tenkte at i dag er en av de dagene jeg kan syte litt, med humor. Men snart er det over 😀 Gode klemmer <3

    16. Lisbeth Pedersen: Jeg er jo stort sett positiv og velger å se det meste med et smil om munnen 🙂 Også dette faktisk, for jeg ser jo ikke SÅ gal ut som jeg tegner meg da 😀 men jeg er litt slapp, slækk, småsyk, og pjuskete om dagen, så jeg måtte bare lage noen FJAS utav det 😀 Jeg har ikke så mange sånne dager, egentlig ganske få, er stort sett fornøyd med livet og meg selv, heldigvis 🙂 Ha en fin dag <3 klem<3

    17. Uff og uff, nei det er ikke greitt………;).Nå skal jeg ikke beskylde deg for å være spesielt negativ og sytete til daglig…..(ikke slik jeg har oppfattet deg;))
      MEN du har et poeng, ja, vi mennesker………ja, jeg snakker for meg selv bl.a er utrolig flinke til å fokusere på det som er negativ/ ikke fungerer.
      Hvorfor er sjønnhetsindustrien og kosmetisk kirurgi så enormt sterkt voksende????? Det finnes muligheter skjønner du;) bare du har nok penger. Det er bare den bivirkningen, mange som begynner å fikse på kroppen sin blir aldri fornøyde. ….. Det er alltids noe som kunne ha vært bedre……….
      Dine “skavanker” var ikke helt enkle å ta med kirurgi heller:), men det er deilig å få det ut…., ikke sant? spøk til side, er enig med ladya. Få sjekka kulen!!

    18. Marit: Ja, jeg skal ut av teltet og det SNART 😉 Kulen mente legen var ufarlig, men skal sjekkes med ultrallyd for sikkerhets skyld. Antagelig noe med lavt stoffskifte å gjøre.. Så det er litt ting på INNSIDEN som må pusses opp også 😀 Jeg er nærmest hårløs, heldigvis, noen ting skal man visst slippe 🙂 Bra du kommer deg på jobb da 🙂 Snar er det jo ferie, og vi kan jo håpe på at vi blir litt brune i det minste 😉

    19. Mitt skattkammer: Det er meninga du skal le litt av sytinga, det er nesten ikke en ting man ikke kan le litt av, mener jeg.. Hvertfall ganske få ting.. Så det er hyggelig at du ler 😀 Denne følelsen av sirkus-artist-tendenser går nok over, den bare kommer over meg av og til 😀 Ha en fin dag <3 klem <3

    20. Jeg ser ut som jeg har sånn kalott på hodet jeg – fordi jeg har så lang ettervekst. Måtte avbestille frisørtimen jeg hadde for en måned siden fordi jeg hadde ikke råd! :/ Den sveisen her gjør seg ikke på sirkus en gang…
      Men denne måneden skal jeg!!
      Det beste rådet jeg har å gi på dager da man føler deg æsj-bæsj er å spise MER sjokolade som du vet.. (så mine råd skal ingen høre på 😉
      *klemmemasse* <3

    21. Jeg lo godt da jeg leste innlegget ditt i dag, ikke for det jeg synes det er morsomt at du ikke føler deg så bra i dag men jeg kjente meg selv igjen umiddelbart.
      Vi blir jo eldre med alt det som kommer, tørr hud , hår som mister gløden osv. Et godt tips kjøp en god omega olje å ta dobbelt så mye som det står på esken dette har hjulpet meg 🙂 Og et enda bedre tips er vel å fokusere på alt det positive du er for det er helt sikkert 🙂
      Mange goe kniber<3

    22. Uff ja sånne dager er det nok av. Men da er det å prøve å snu dagen til det bedre.
      Da tenker jeg på alt det positivet i stede 🙂
      Håper og ønsker at dagen din blir bedre etterhvert 🙂

    23. Oooops. Kuler er no dritt, kom deg til legen før du viser den frem i manesjen du. Ellers så har jeg aldri hatt sånne dager jeg passer best på sirkuset, for jeg hater oppmerksomhet vettu, og da passer man nok best hjemme i sin lune hule. Og slike dager har jeg mange av nå for tia. Jeg vil helst gjemme meg vekk .. til bedre tider kommer .. når det måtte være. Men, foreløpig klarer jeg å karre meg på jobb. Får vel holde ut til sommerferien iallefall, om en måneds tid.
      Om det kan være en trøst så har jeg skjegg da .. :o((( Og i tillegg til alt annet en dame gjør for å gjøre seg klar for dagen må barberhøvelen også frem. Hver eneste morra. Og det er vel det mest nedverdigende jeg kan tenke meg. Jeg bare hater det. Hjelper ikke å gå til legen heller ..
      Du får ha en fin dag, og ta nå endelig en liten titt ut av sirkusets teltduk i løpet av dagen. Det kan jo hende sola skinner og himlen er blå! Og da blir alt så mye, mye bedre.

    24. Selv om dette var et syteinnlegg, var det et morsomt syteinnlegg, jeg lo godt nå, beklager vennen.
      Men sånn bunn og grunn tror jeg vi alle sammen har slike dager… leggene mine er ikke slanke fordi jeg har spilt håndball…og skostørrelsen er 35… finner sjelden noe flott som passer… men pyttsan, jeg står stødig på mine små bein…ha en god dag…klem…<3

    25. Helge: Nå er det heldigvis en årstid uten støvletter, så slipper det problemet en stund, he-he.. Men andre ting kan pusses på som du sier 🙂 Jeg skal også komme meg til frisøren igjen. Hadde det ikke vært så dyrt skulle jeg gått mye oftere. Men koster jo nærmer 2000 med farging og klipp for damer. Ha en fargerik og fin dag 🙂 Lykket til hos frisøren 🙂

    26. Jeg passer best på sirkus hver dag vil nok noen si, klovn på heltid hadde passet meg. Så ille er det kanskje ikke men bør kanskje bli litt mere kreativ i klesveien, og “pusse” fasaden litt. Men det er noe jeg jobber meg f.eks i dag skal jeg få ny farve i håret, det blir svart som er min farge på toppen, fjese blir jo rødt når jeg rødmer, magen som titter frem mellom skjoteknappene er hvit og resten av meg er ymse farger, et fargekart på to bein. Alle har sine farger. Håper virkelig finner støvletter som passer leggene dine. Ha en fin dag.

    27. Fru Stussli: Tusen takk for all verdens klemmer 😀 Jeg smilte godt da jeg så den rekka, og da er jo ikke verden så ille likevel, og kanskej jeg ikke likner en sirkusartist likevel ;-D Men jeg skal gjøre noe med DELER av det i helga, for det går an.. F eks frisør, jeg kan jo ta en tur til frisøren, hjelper på LITT. Kur og farge, da blir jeg nok litt gladere 🙂 Og kanskje litt shopping igjen,og noen kremer som kan ta seg av all verdens tørriteter 🙂 Takk for at du er du ogå Bente <3 Du gjorde meg glad her på morgenkvisten 🙂 Klemmeflatoglenge <3<3

    28. Så bra at du har time <3 Pannekaker til frokost er sletes ikke værst, skal over på frukt er planen men må jo ta et steg av gangen her, kan ikke bli for sunn med en eneste gang haha OG så skal jeg begynne å trene hehe(hørt den før eller?) Ahh ekstrem makeover høres helt herlig ut, kunne trengt en stooor dose her i alle fall 🙂 Koos deg med dagen og IKKE stress husk det da <3 klæmme-en-gang-til-flat <3

    29. Disse dagene kommer nesten regelmessig hos meg…. Alle-feilers-dager. Mulig det er flaggdag når jeg tenker meg om. Tørr ikke tenke så mye på den, er redd jeg lokker den frem.
      Tenker heller på at vi har bestilt ferie og skal til Hellas i sommer <3
      Håper dagen blir snillere mot deg utover..
      Stor Stakkars-deg-som-har-DEN-dagen-klem og så slenger jeg på ett par vi-er-så-glad-du-er-du-klemmer og noen av de vi-klemmer-deg-bare-fordi-vi-liker-å-klemme-klemmer

    30. ladyaugust: Jeg har aldri spist pannekaker til frokost 😀 Blir for søttfor meg 😉 Du skjønner det at jeg oppfører meg ganske VANLIG når det gjelder sukker tidlig på dagen, det er på kvelden det er helt UMULIG å styre seg 😀 Kulen sjekkes mandag, og den ser ikke sånn ut som på bildet 😀 man må jo overdrive litt for å få fram et poeng 😉 Jrg tror jeg skal ta meg extreme makeover i helga, litt frisør, litt hudpleie osv 😉 Det hadde vært deilig. Ha en nydelig dag søs.Klemmeflat <3 <3

    31. Mooornings søs <3 Du må få sjekka den kulen fortfort, liker ikke kuler jeg. Jeg har ikke "sånne dager jeg passer best på sirkus" jeg passer best der heeeele tiden men så har jeg jo hatt også da, hahaha. De leggegreiene tror jeg ikke bare du sliter med, av en eller annen grunn tror de som lager støvletter at damer har pipstilk-legger. OG det gjør jo at en hel liten arme av damer er på en tilbakevendene slankekur, snakk om tull spør du meg. Nå er det godmorningspannekaker her, ohhh hvor jeg elsker pannekaker til frokost <3 klæmmeflat 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg