Pausefisk…? ;-)

Her kommer en pausefisk… Jeg  tenkte at i dag fikk en pausefisk være innlegget. Bare for å komme innom å si hei.. Jeg har det nemlig litt travelt…. Men dette er da slett ingen pausefisk,i mine øyne….selv om pause-fiskene på tv så sånn ut når det ikke var program på tv før.. Ellers dvs nesten da…. De hadde kanskej neppe rødt hår…. 😉

 

Nei, en pausefisk er en fisk som har PAUSE…. som er litt slapp, og ligger og gisper etter luft litt på land…. litt blek om nebbet og med oransje hår osv… Den svømmer ikke rundt som en regnbue og vifter med slørhalen… Så en pausefisk blir mer som denne…


Men du tror da ikke for alvor at jeg legger meg sånn og slapper av en hel dag, så sant jeg ikke er skikkelig syk? Neida… dette var bare noe lurerier..

Jeg er nemlig ikke SÅNN syk… Bare fremdeles vondt i ryggen, det er en litt spesiell rygg-problematikk, men den begynner å slippe taket nå.. Jeg bare må være sykmeldt fra en 6 timers lang konsert på søndag.. Men i dag skal jeg faktisk på jobb.. På den skolen jeg jobber som lærer  for døve, har det vært skole i mange år.. Og i dag skal de ha en slags reunion på dagtid, og siden vi jobber på stedet treffet er, så skal vi jobbe den dagen og avspasere en annen dag i stedet for.. Så i dag er en dag i tegnspråkets ånd 🙂 En dag hvor mange døve møtes, og hvor jeg får være med å kose meg med tegnespråket jeg også.. 

Jeg vet ikke hvor mye du vet om tegnspråk, men det er altså ikke bokstaver på tegn som settes sammen, men man har et tegn for et ord f eks, og noen ganger har man et tegn for et uttrykk. Så vet du det 😉 Men jeg tenkte likevel å leke meg litt med tesnspråket i dag, og har i den forbindelse satt sammen bokstaver til ord, men det er altså IKKE sånn det snakkes. Man bruker kun alfabetet for å bokstavere et navn f eks, eller navnet på en by eller liknende.  Og å skrive tegnspråk gjør man enda ikke. Så dette under her er bare en lek. 

Her er det internasjnale  tegnspråkalfabetet 

 

 

Kan du da se hva jeg spør deg om? 

Her kommer spørsmålet:


Og hva svarer du da? 😉

 

 

 

34 kommentarer
    1. cynaracardunculus: Neida, ryggen gjør jeg ikke tegnspråk med 😀 Og nå er jeg hjemme igjen og ligger paddeflat på sofaen og hekler 😉

    2. cynaracardunculus: Ha-ha, fyyy!!! Er du i det slappe lesehjørnet altså 😉 Det er lov 😀 Men jeg skrev jo ikke om AKKURAT det da, bare at jeg skulle på reunion 😉 Ha en fin kveld <3

    3. cynaracardunculus: Men du klarte å løse en “vrien” tegnspråkalfabet-beskjed hvertfall 😉 Jeg gjør lite jeg også om dagen, ligger for det meste på sofaen med den hersens ryggen, men det er snart bra igjen. Men syter litt om dagen jeg også 😉 I dag har jeg vært på jobb på REUNION som du så i innlegget, og snakket med døve som gikk på skolen der jeg jobber, rett etter krigen.. Skikkelig spennende å snakke med dem da 🙂 Så har vært ganske koselig egentlig 🙂 Når kommer du til byen igjen? 😀 Var så koselig å se deg 🙂

    4. Min matgale verden: Ja, vent til etter dåpen du 🙂 Best det sikkert 🙂 ETT fokus liksom 🙂 Her er det hekling for alle penga! 😀 Resten av helga, skal jo bli ferdig både med en kjole og en lue Klemmeflat <3

    5. Akkurat. Jeg må øve…skulle egentlig laget en kake nå…men kjenner jeg er litt trøtt;) Kanskje jeg får ta igjen etter barnedåpen i morgen:) Hørtes ut som en fin dag du har hatt. Deilig å bare slappe av nå da, det fortjener du:) klem

    6. Min matgale verden: Jada, her har alt gått bra 🙂 Det var hyggelig, mange døve fra hele landet. Noen som gikk der fra rett etter krigen osv,og til folk som nylig har gått ut. Det er veldig kos når det er så mange samlet, da er vi i døve-land på en måte 🙂 Jeg er glad jeg får være en del av det 🙂 Det er det vakreste språk i verden, helt garantert,fordi det er det eneste som er SÅNN 🙂 Ja, du har det travelt du, det gjør ikke noe om du ikke kom før,jeg var jo så travel selv,bare fortet meg litt innimellom å svare på ting 🙂 Nå har jeg ro og bare hekler og koser meg. Stakkar du har mye nå, og egentlig må du vel ØVE litt også eller? 😀 På bakingen? Jeg vet jo du er flink som bare det, men det er jo konkurranse, og da må man øve eller?

    7. Så koselig med en sånn dag da. Og jeg skulle så mye at jeg ikke kom innom deg før nå!! Skam på meg! Bakt bakt og laget mat. Dåpsmat til i morgen, gleder meg til alt er over, og håper på at alt går bra:) Ha en fin lørdagskveld, håper ryggen holdt hele dagen:)

    8. Latpadde: Hei padda mi <3 Nå er jeg ferdig, og helt FERDIG 😛 Hjem å slappe av ryggen nå. Ja du likte vel litt tegnspråk her, og alle har tatt beskjeden tror jeg 😉 Klemme-paddeflat-Klemmen <3 <3 😀

    9. Jeg skal betale regninger 🙂 Smilefjeset er ikke for regningenes skyld, det er for tegnspråket på bloggen din 🙂 Håper dagen blir fin der oppe 🙂 Klem.

    10. Nemi Rebella: Ja, nå begynner det å nærme seg slutten her. Jeg er gørr-sliten og vil hjem 😀 Herlig med litt tegning på brettet da, får vi se?? 🙂

    11. Amorartis ~ Tegning og diverse: Hørtes ut som en herlig dag du skal ha, og kunne være ute i solen.. Jeg skal sitte inni klassrommet jeg bruker til vanlig 😀 jaja.. Ha det fint, må løpe 😀 klem<3

    12. ladyaugust: Hørtes ut som en herlig dag SØS <3 Jeg er alledrede på jobb-oppdraget, og travelt her. Kose deg allverdens beste mat og godterier, og lade opp til i morgen 🙂 Klemmesøsklemmen <3

    13. Mornings sukkerengelen <3 I dag skal jeg ..våååkne, finne klær til i morgen, kaffepausing med gutta, hente verdens beste pizza, kjøpe en stoooor pose snop og is på sommerbutikken <3 <3 <3 Ha en fiiiin dag 😀

    14. Fineste pausefisken <3
      I dag skal jeg og Emma på jentetur til Oslo med tog. Is, kafer, tusling, bokbutikker, titting på mennekser og deling av hemmeligheter med hverandre 🙂
      Ha en finfin dag frodith!!
      Klemklem

    15. Blir nok en fin dag på jobb. Jeg lærte faktisk bokstaven E på tegnspråk siden der er første bokstav i navnet mitt. Vi hadde en gutt som var 1 år yngre på skolen som var døv og læreren vår viste oss alfabetet og vi fikk vite om vår bokstav 🙂

    16. Hanne: Så deilig da, da skal dere nok kose dere ja 🙂 Herlig. Prinsessefest 🙂 Har dere kroner og sånn også? 🙂 KOS deg masse med Frida 🙂 Klem <3

    17. Ja, si det, hva skal jeg i dag?
      Frida, mitt barnebarn er kommet, og forberedelsen til prinsessefest er i gang.
      Hun vil ikke ha boller men hun vil ha Belgiskevaffler, blir litt av en fest.
      Ha en kos dag:-)

    18. Helge: Nei, ikke plaget av pollen, jeg har nen rygg-problemer, og da ikke lurt med fjelltur:-( Men tar det senere i sommer når jeg er frisk igjen i ryggen :-)Moro du løste beskjeden/spørsmålet da. Ja, lurt å komme seg ut litt, i været. Ha en fin dag 🙂

    19. Den var lett, Hva skal du gjøre i dag? Tenkte som så at det første var 3 tegn og hadde rett at førstebokstaven var h og 2 bokstaver til så dermed ble det Hva. Hva Jeg skal idag, skal snart sette på 2 maskiner tøy og rydde litt her. Ellers må jeg ut en tur, helgene blir så like så imorgen blir det en Oslotur. Tegnspråk er artig, ser innimellom nyheter for døve kun for å forsøke og lære litt. Det går sikkert bra med litt pugging. Kjipt at du har vært syk og måtte avlyse fjellturen. Plaget av pollen? Ha en fin dag.

    20. Marit: Ja, denne helgen har jammen meg jeg litt arbeid også, men det er MEST moro, så det er greit 🙂 Skjønner godt du stikker nå sønnen skal ha vorsspiel 😀 God helg til deg også 🙂 Stor klem <3

    21. Flaggermusvinger: Så koselig det hørtes ut med dugnad da 🙂 Hvertfall når det er fint vær :-)Ha en super dag du også, og jammen fant du ut beskjeden 😀

    22. Ojoj .. der måtte jaggu med hjernecellene trå til sånn litt tidlig på morrakvisten. 😀
      Jeg skal på hytta. Men helga mi varer bare til i morra kl. 15, så det blir en liten svipptur til i morra formiddag bare. Sønnen skal ha vorspiel her i grillbua, han blir 20 i morra, og jeg gidder ikke være hjemme mens ungdommen fester .. 😉
      God helg til deg.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg