Livet blir hva jeg gjør det til…. :-)

Som du kanskje har forstått er jeg en dame med mye optimistiske og  poistitve gener. For jeg tror at mye av denne positive innstillingen faktisk er noe jeg genetisk disponert for. For det har liksom ligget i familien i hele mitt liv, og jeg velger derfor å tro det ligger litt i genene også. Og jeg er selvfølgelig veldig glad for at det ER sånn, hvis dette er tilfelle. At jeg ble født med litt av denne optimismen.. Men det er ikke sånn at jeg heller har gått gjennom livet så langt, uten å oppleve negative ting. Det har vært litt dritt her også… Det er mer hvordan jeg har valgt å gå løvs på utordringene, eller hvordan jeg har valgt å gå videre som er cluet for meg.. For jeg mener at livet blir det jeg gjør det til. Hva gjør jeg med de humpene eller SPERRINGENE som kommer underveis? Jeg vet også at det ikke er like enkelt for alle å se det på denne måten, og jeg prøver ikke å påstå at min måte er BEST, jeg bare sier den er best for MEG 🙂 Det gjør at EN dritt dag, stort sett forblir EN dritt dag…. og ikke noe jeg drar med meg i lange tider framover. Er jeg oppe i en periode med litt slit, så tar jeg en dag av gangen og koser meg med småting dag for dag… Blir ting ikke helt som jeg hadde trodd, setter jeg meg ned og sier ja-ja, da får jeg gjøre denne nye situasjonen så god som mulig, for jeg NEKTER å la dette gjøre livet for surt for meg.. Kanskje er jeg en heldig sommerfugl, som ikke har opplevd SÅ mye dårlig som andre? I så tilfelle er jeg veldig glad jeg er født som akkurat DET, på en blomst med ikke FOR mange humper og støv som forstyrrer.. 

 

Men jeg vet at det ikke er BARE det… Det er nok av småting faktisk nå om dagen som tilsammen kunne blåst sommerfuglen, langt vekk, ut på motoerveien, hvor bilene kjører fort og ikke tar hensyn til en fargerik sommerfugl… Men jeg velger å HOLDE MEG fast, i den fine blomsten jeg har her.

 

 Og tar heller på meg et annet par med briller, om det blir litt støvete og tåkete  her jeg sitter.. 🙂

 

Håper du får en fin dag 🙂 Det har jeg tenkt å ha <3

40 kommentarer
    1. Elin Slåen: Jeg sutrer lite også skjønner du, griner aldri, men blir irritert, skuffa, hvis noe går meg i mot… Tenk å HYLE litt høyt da f eks.. DET skal jeg klare etterhvert.. Skrike litt! Og bli litt ferdig. Det var faktisk mitt eneste nyttårsforsett: bli litt sintere, UTOVER 😉

    2. Jeg også trur det er sunt å bli litt sint hvis ting er virkelig feil- ellers er det bare bortkastet energi å sutre så mye 😉
      Jeg finner minst en liten glede hver dag (bortsett fra Red Bull og Troll så klart) 😉 I dag gikk jeg rundt på lekeplassen, mens Trollene løp rundt, og tok bilder av blomster- det gir meg glede, for det er så avslappende 🙂 Og så så jeg to veldig små, og blå sommerfugler som lekte rundt i luften- det gir meg mye glede 😀 Jeg hadde kun med meg telefonen, og de beveget på seg hele tiden, så det var dessverre umulig å ta bilder av dem 🙂

    3. Elin Slåen: Jeg har litt problemer med det sinna-genet… Øver meg litt på å klare å bli litt sint.. jeg tror nemlig det er litt sunt, når ting er FEIL… Men jeg blir bare oppgitt og litt lei meg, men øver på å skrike litt i stedet for… Foreløpig er det svake små PIP.. Men være glad klarer jeg bra, lever etter dette med at SMÅ ting er gleder god nok, og at hverdagen er livet og liv fint som bare det, og da blir det ganske greit 😀 Klem <3

    4. Herlig 😀 Jeg trur jeg er litt som deg- stort sett alltid glad og fornøyd med masse optimisme i blodet 😉 Men, blir jeg forbannet, så blir jeg forbannet- heldigvis går det som regel veldig fort over 😛
      Det er viktig å se det positive i ting- hvis ting ikke går som jeg hadde tenkt, eller noe er kjipt på hvilken som helst måte, sier jeg alltid: Det kunne ha vært verre, og vips så føles ting bra med en gang 😉

    5. Marit: Det var bare EN setning og den varmet langt inn i hjerterota <3 Så utrolig koselig å høre 🙂 ))) Blir kjempeglad av sånt 🙂 Stor klem <3

    6. Min matgale verden: Nei, Frodith forsvinner ikke 😀 Og jeg lover deg, det ER ikke rart, begge de jeg har møtt har vist ganske klart fram på bloggen hvem de er, og de likner ute også .-D Og jeg lover,jeg er ganske lik i virkeligheten også. Det kjennes merkverdig naturlig disse møtene 🙂 Så vi får det til i sommer 🙂 Når det gjelder blogginnlegg, jeg har jo nesten ALLTID klart morgendagens, men i dag hadde jeg ikke det 😀 Sommerfuglen fløy inn vinduet her på morgenen… Og det er ikke ofte, at vanedyret klarer å vente til dagen etter 😀 men det hender av og til 😉 Kos deg i kveld du også, fine Kjersti <3 <3

    7. Så godt at vi er to som bar har vært inne. Det går jo an, vi som er sånne søte sommerfugler:) Ja, vi er nok ganske like. Blir spennende å møtes. Og sikkert litt rart og…Men ser jo at du har hatt mange fine møte med blogg-venner. Jeg har aldri møtt noen av bloggvennene mine. Hadde en i trondheim som jeg var veldig begeistret for, men hun forsvant…og en i nordnorge…hun byttet blogg-portal…Men ikke Frodith!! Vi skal møtes vi:) Skal fikse klart litt blogginnlegg jeg og. Så kan jeg gå uken friskt i møte:) Nyt kvelden min venn. Klem

    8. Min matgale verden: Ja, jeg føler vi er litt av samme ulla Kjersti, enda jeg ikke har møtt deg ennå 😀 Men det blir ikke lenge til 😉 Du er en av de jeg har kjent lengst her inne, og det er jo ikke for ingenting jeg har måttet opp kl 6 for å “leke med deg” 😀 Det er jo fordi det har vært så gøy, og så veldig koselig. Og fordi jeg merker en slags lik tankegang 🙂 Du må gjerne skryte litt her hos meg, som du vet så er jeg for skryting også jeg 🙂 Jeg gleder meg som en unge til du skal være med i kake-krigen, da skal jeg benke folk jeg kjenner 😀 Jeg har ikke vært noe ute i dag.. Bare heklet litt begynt med “puppene” på kjolen.. 😉 Ble så lei den nedenfra og opp-heklinga, det tar jo så lang tid… så mått gjøre litt annet også.. Og så har jeg gjort noe blogg-innlegg- greier 🙂 Jeg er så slak i formen enda, så jeg må være sommerfugl INNE om dagen,men det går fint det også 🙂 Klemmeer i fleng <3<3

    9. Og det er jo akkurat sånn det er. Livet. Jeg velger og å se positivt på livet, og mener jeg på den måten får et bedre liv..enn dem som klager på alt som klages kan… Hoder meg fast når det stormer… Så bra beskrevet, og tegnet:) Nå har jeg laget dåpsmat, lammekotteletter til middag, og bakt en trelags-kake med fondant… Og sovet bittelitt middag. Trengtes det. Tror jeg skrøt over alt jeg har gjort i en annen kommentar til deg og….må bare få det ut…gleder meg til en dag uten NOE å gjøre;) Ha en fin kveld. Har du heklet mye idag?? Eller vært ute i sola?? (Og det er noe jeg ikke har fått gjort..vært ute i sola!!) Klem

    10. Engla: Takk for koselige ord 🙂 Det er litt som Unni/Una sa i en kommentar her, hun har et arkiv, putter tingene nedi der, de ekle man har vært gjennom, og lukker ikke opp igjen. Vi vet jo at de er nedi der, men vi trenger ikke dra de fram stadig vekk, og dra de med videre 🙂 Neida, vi må alle gjennom noen humper, men det gjelder å holde seg fast, og å ta på noen fine briller <3 Humpene er der uansett, gjelder bare komme seg over dem og å fortsette videre med et smil om munnen, hvis man kan 🙂 Ha en fin dag videre du også Engla. Klem <3

    11. Tusen takk for herlig lesning kjære fine deg <3
      Selv har jeg opplevd mange både vonde og vanskelige ting og noen bakker har vært både vonde og lange, men jeg er enig med deg.
      Veien blir til mens man går 🙂
      Med en stor posjon galgenhumor og troen på at allting ordner seg for snille jenter, har jeg reist meg gang på gang.
      Ønsker deg en fortsatt fin dag!
      Klem fra Engla

    12. Nemi Rebella: Ja, vi er nok litt like 🙂 Jeg hadde nok litt tyngre innstilling til ting da jeg var i 20-årene, men etter jeg fant min LØSNING på ting, så har det vært bare å sette på de rosa brillene eller de grønne, når støvet fyker,holde seg fast når det fyker litt, og gjeipe til dritten 😀 Helt enig i dårlige dager, jeg har dem så absolutt, men jeg blir ikke VÆRENDE I dem, og det er jeg glad for at jeg klarer å unngå. Jepp, overlevelsesinnstinkt, og også LEVE-innstinkt .-) Håper din dag også blir god som gull tross dritt-slusker og andre gruff-elementer 😀 Fram med tegnebrettet eller noe annet gøy 🙂 Klemmeflatogleeeenge <3

    13. Livsrom: Jeg trenger påminnleser selv 🙂 Så jeg lager litt disse påminnlsene til meg selv 😀 Ja, fokuset er viktig, og om man ikke klarer det HELT tiden, så er det hvertfall deilig hvis man kan ha det fokuset store deler av hverdagen vår. Selv om det MÅ smelle litt innimellom .-) Ha en fin søndag selv <3 Du er vel kanskje på vei hjem igjen snart eller? 🙂 Eller skulle du være LENGE kanskje?

    14. Jeg tror du og jeg har litt samme innstilling til livet 🙂 Jeg nekter og la NOE knekke meg, selv om det fyker orkan og er noen humper innimellom. Faktisk blir jeg nok enda mer figther i disse humpene… Det betyr ikke at ikke jeg kan ha en dårlig dag, men det kan jo alle… Kaller det overlevelsesinnstinkt jeg 😀
      Håper dagen din blir supergoooo ^_^
      Klæmma <3

    15. Du har et poeng der!! Det er ikke hvordan man har det, det er hvordan man tar det;). Dessverre tror jeg at jeg stod litt lenger bak i køen da disse genene ble delt ut;)
      Til tross for det jobber jeg hver dag med å fokusere riktig….. hadde ikke overlevd uten, tror jeg. Det er bra i bli minnet på det:) Takk!
      Ha en førtsatt fin søndag<3

    16. Unni: Å ja, ta litt oreo-kake for meg også 😀 for jeg har slett ikke godt av det nå om dagen 😀 så den biten kan være i din mage… jeg kjenner uansett smaken helt hit,hi-hi. Åå, litt deilig at den hormonelle delen er over kanskje 😀 Klemmeflatereennflatest 😉 <3

    17. Forfatterspire på ville veier: Ja, det er vel ikke så lett å si hvor ting i personligheten kommer fra egentlig,jeg skal absolutt ikke vedde på at det er noe genetisk nei.. jeg bare tenker at det er det noen ganger, at jeg har arvet noen “lette” gener fra foreldrene mine, fordi de har også hatt dette ved seg. Men du er jo beviset på det motsatte 🙂 At selv om de er i en evig dump, så er du slett ikke det, men bretter opp ermene og går videre. Og miljøet er jo stort sett en stor faktor som påvirker oss masse, venner, folk man blir kjent med opp igjennom, kjærester .-) Bra ting er på opptur igjen for deg .-)

    18. Det er guttungen, han fylte 13 år i går, men han må feires 2 dager til ende, ‘de hormonelle’ deltok i Del 1 og vi voksne deltar i Del 2 😀 Jeg skal stappe i meg Oreokake for både deg og meg, hihi, må bare passe på å ikke søle på ballkjolen vettu 😉 Enda en søndagsklemmeflatest <3

    19. Å være optimist er nok en del av personligheten, men jeg tviler på at det er genetisk betinget. I såfall lurer jeg på hvorfor begge foreldrene mine er i en evig dump, mens jeg selv alltid lander lett på begge beina hver gang livet er dritt (nå har det vært dritt i ei uke, men det er bra igjen nå.) Det er sikkert vanskelig å tro når man får se de virkelig grinete sidene mine, men jeg får faktisk spørsmål fra folk om hvordan jeg er i stand til å være så blid og positiv, særlig om de kjenner til “historien min”.
      :p

    20. Unni: Åååå,nå ble jeg litt redd jeg hadde glemt bursdagen DIN, men det hadde jeg jo ikke 😀 det var bra 🙂 Del 2? Var det flyfilla? Jeg har glemt litt i alt stresset 😀 Veldig lurt med et arkivskap, kast tullete dager og ekle dumper nedi der, lås igjen, og aldri lås opp!! Man VET de er nede der, og har sikkert preget oss de også, både positivt og negativt, men vi tar dem ikke FRAM igjen 🙂 De får ligge der og surne… ;-D Ha en strålende dag i ballkjole og med kake i munnen 🙂 Søndagsklemmeflatest right back <3<3

    21. passion4lifeandtravel: Takk for ros 🙂 Ja jeg vet vi er litt like der 🙂 Og løser det nok ofte på ganske lik måte 🙂 Det høres fint ut å skulle male litt, det er moro å se hvordan det blir,selv om det bare er en vegg 😀 VI skulle gå Galdhøpiggen neste helg, men jeg har noe rygg-tull som stopper det. Skulle feire bursdagen til søsteren min. men det får bli senere i sommer 🙂 Så tar vi et aldri så lite hotllopphold (en natt) på et Spa-hotell i stedet for 🙂 Ligge å plaske litt i vann er hvertfall bare deilig 😉 Ha en herlig dag du også .-) Stor søndaglsklem tilbake <3

    22. Hei solstråle 😀 Kloke ord en søndag formiddag 😉 Jeg har et arkiv for drittdager og det legger jeg i skuff nr 13. Når den er lukket da er den lukket for alltid, jeg VIL iallfall at det skal være sånn, basta! Hvordan skal jeg ellers takle dager som ikke blir solskinnsdager, jeg er nemlig ikke SÅ naiv at jeg IKKE tror det kommer humper og dumper på livets vei fremover, jeg har jo opplevd noen :- Jeg kommer også fra en positiv familie, det ligger nok helt klart i genene 🙂 I dag blir det bursdag DEL 2, men etter den, da kan jeg henge bort ballkjolen for denne gangen, hehe. Søndagsklemmeflatest <3

    23. Hanne: Ja, leve hver dag som det var den ENESTE, men samtidig på en fornuftig måte 🙂 Det er litt mitt motto også 🙂 Det er mye småting som er kos, selv om ting kan trøble litt. Og ting blir ikke som vi tenker alltid, men da blir de på en ANNEN måte, og det kan jo hende det er ment for noe det også 🙂 Ha en fin søndag du også Hanne, du er en blid og herlig dame, med mye guts virker det som, og du lar deg heller ikke vippe av pinnen. Søndagsklem til deg <3

    24. ewymarie: Ja, jeg har hørt om snurpene dine 😀 Neida, ikke veldig srurpete jeg 😀 Klager bittelitt innimellom, men det går veldig fort over. Og jeg blir ikke værende i det , fordi det hjelper ingenting. Nei, her skal det ikke vippes 🙂 Til helga skulle vi egentlig gå på Galdhøpiggen, men det går ikke pga ryggen som er et problem om våren av og til, men da bestiller vi rom på SPA-hotell i stedet for 😀 Søsteren min sin bursdag 🙂 Om vi har råd til SPA vet jeg ikke, men det er et fint sted med små turmuligheter i nærheten, og tilgang på bassenget har vi uansett 🙂 Ha en fin dag Ewymarie <3 klem <3

    25. Latpadde: Jeg er jo ingen vasstrukken trebit som du vet,mer en kork som flyter opp, eller en sommerfugl med gode briller 😉 Ha en lat men sommerfugl-fin dag padda mi 🙂 Klemmepaddeflatklemmen <3

    26. Fru Stussli: Takk for rosen 🙂 Det høres ut som dere skal kose dere MASSE også 🙂 Både se på havet, svenskehandle og fotogafere bønder høres artig ut 😀 Dere skal kanskje til Charlottenberg da? 🙂 Er nærmest dere? 🙂 Hele hurven Stussli må kose dere i dag <3 Klemmfelat <3

    27. Så herlig innlegg og helt skjønne tegninger…forstår hva du snakker om, for jeg er jo akkurat lik på det området, men det tror jeg at du vet allerede.
      Livet er jo hva vi gjør det til, og ja…det hender det er store og små stormer rundt en, men uansett om ikke alt i livet er bra, eller at en har en ekstra slitsom periode, så finnes det alltid noe å være takknemlig for, og noe å smile av…
      Vi er selv oppe i en kortere periode med med mye styr, og da er det viktig å stoppe opp, klappe seg selv på skulderen at en er flink som klarer å deale med ulike ting på ulike kanter, og hver dag se rundt seg og nyte det som er vakkert rundt en, og glede seg til fine ting som ligger like rundt hjørnet.
      Ønsker deg en nydelig dag…selv skal jeg på med malebuksen og være litt håndverker…gleden med det er ihvertfall at det blir så fint etterpå <3
      Nyt det som er akkurat nå, og en stor søndagsklem fra meg <3

    28. Hei! Har stort sett bare fine dager jeg. Det blir ikke dårlig dager hos meg av tykke legger eller lange halsen eller andre skavanker, skulle jeg ha hengt meg opp i det hadde vær dag vært forjævlig. Blir heller ikke dårlig dager av dårlig vær, skulle det ha vært det, hadde jeg ikke levd. Det blir heller ikke dårlige dager av å være sur, skulle det ha vært det hadde jeg ikke fått det til å virke, er bare sur noen minutter om gangen..ikke en hel dag. En travel dag er heller ikke en dårlig dag, hadde det vært det hadde jeg blitt passiv. Men fungerer ikke kroppen og det er mye smerter kan det bli en dårlig dag, men det finnes løsninger på det også. Som du sier gjør det best ut av det. Lev alle dager som om de skulle være de siste uansett.
      Ha en fin søndag, det har jeg!

    29. Du er så fornuftig og blid og det er godt å høre at du ikke lar deg vippe av pinnen. Jeg er så glad for at du er du og at vi ikke er en av de snurperne som jeg har snaket om før 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg