Fra Galdhøpiggen….. til Norefjell…. ;-)

Det hørtes nok ut som en strabasiøs tur gjorde det ikke? Vel jeg skal verken ta beina fatt for å gå denne veien, eller prøve andre framkomstmidler for å ta turen mellom de to stedene… Nei, planen var jo egentlig å gå Galdhøpiggen til helga, da søsteren min har bursdag.. Og som du vet har jeg små-grudd meg litt fordi formen var litt slakk, og jeg var redd jeg måtte bæres til toppen… 


Vel, den bæringen opp der, for uansett skje en ANNEN gang.. Det blir nemlig ingen tur.. Og det er ikke fordi jeg er redd den dårlige formen.. Nei, det er fordi jeg har noen teite rygg-greier som dukker opp på våren, og tar jeg ikke hensyn til det, blir det bare dumt..  Så en tur til Galdhøpiggen blir heller senere i sommer.. Men det betyr jo ikke at man ikke skal kose seg litt, så vi setter heller turen mot noe jeg drømte om i hele vinter… Et utendørs basseng og avslapping i varmt vann, i fine omgivelser..

I vinter kunne jeg tenkt meg at det dukket opp et fra under snøen, og befant seg midt  i byen her… 

 

Men her i byen er det ingenting, og hva er vel bedre da enn å ta seg et SPA-opphold PÅ fjellet, selv om vi ikke skal bestige noe fjell? Altså, vi reiser på Quality Resort Spa-hotel på Norefjell. For en natt. Bare for å kose oss, ligge i basseng å blaute oss… kanskje en massasje… ta litt solarium.. Ta maske på rommet.. Lese ukeblader, spise snop,og god mat i restauranten, og gå tur i området der, ikke noe strabasiøst, men noe som passer ryggen nå 🙂 Åååå, som jeg gleder meg 🙂 Dette fortjener både jeg og søsteren min, og det noe så VELDIG også 🙂

Har du noen gode planer for helgen som kommer?

Har du noe kjennskap til det hotellet på Norefjell?

24 kommentarer
    1. Unni: Driver med lua i dag, og skal ikke ha noe nese i den nei 😀 Jeg spiser Bjørnebær og drikker vann. Jeg er nemlig en liten bjørn idag 😉 Ja, du klarer nok å finne noe å bruke lønna til, vi er gode på sånt 😀 Ååå, høres deilig ut med gratisbilletter på flyet da 🙂 Ha en fin kveld du også, klemmer <3

    2. Jeg får lønn og feriepenger på fredag, JIPPI !!!! Vi har jo nesten gratisbilletter på flyturer vettu, betaler bare SETEavgift og forsikring 🙂 Har du hørt om STÅplasser på flyene???? HA, HA! Men jeg får nok brukt noen ? likevel, hehe. Nå har jeg pause med is og kaffe 😀 Ikke sett fast nesa i hekletøyet, det skal ikke bli nesevarmer, men schjole eller lue, hihi. Ha en fin kveld! Klemmer <3 <3

    3. Unni: Det høres herlig ut med hageterapi 🙂 Det er lurt når ting er stress og sånn.. 🙂 Jeg regner med at helgen blir herlig, skal bare gjennom noen dager med litt gruff i først,så er det full fart til Norefjell. Håper det er rolig og bare deilig der. Det er ikke noen festarhelg, men en snope, stelle og skravlehelg 🙂 Skal se om jeg tar litt knaing også. Har fått lønn da så 😉 Kos deg i hagen med hodet i blomsterbedet 🙂 Klemmeflatest fra Frodith med nesa i hekletøyet 😉

    4. Det kaller jeg jentetur på høyt nivå 😀 Vi var på Quality Spa Norefjell i vinterferien for å stå på ski og selvfølgelig bli ‘knadd’, men da var det litt kaos både med rommene, bordbestilling og aktiviteter 🙁 På denne tiden er det stille og rolig vettu og mest voksne folk 😉 Det endte godt til slutt, nydelig mat og bare kos 🙂 Til helga skal jeg begynne å telle ned til ferien å gjøre hagearbeide, det er terapi for meg nå i innspurten, jeg skal uti der en tur nå også 🙂 Klemmeflatest fra Una på kne i blomsterfloret <3

    5. Åååå det ser himmelen ut og jordbær med sukker og en fløteskvett også <3 Kunne gjort hvasomhelst for en da på spa i dag altså 😉 haha Koooose deg masse, snop og spa.....det kan ikke bli bedre liksom <3

    6. MOONBEAMSCORNER: Ja, det er akkurat det jeg satser på 🙂 Bare KOOOOOOS, det er det vi trenger i massevis nå, og det skal det bli 🙂 Fjellklatring tar jeg senere i sommer 😉 Klemmer <3

    7. Høres på ingen måte hverken dumt eller vondt ut den spa turen der. Hold deg langt unna høye fjelltopper og gå for søte små basseng med bobler i, og kos deg med god mat og drikke og masse goderier og hva du ellers måtte ha lyst på der oppe. Kooooos dere sammen 🙂

    8. cynaracardunculus: Ja, jeg er redd det blir mye ukeblader, og snop også, men vi klarer ofte å få gjennomført mye på turene våre. Men det viktigste er egentlig at vi er meg og søsteren min som koser oss og skravler. Hun er 5 år eldre enn meg, og en av mine beste venner i tillegg i dag 🙂 GLeder med 🙂 Ja, vi fortjener den, det synes jeg også 😀

    9. Hanne: Ja, jeg tror også dette er midt i blinken. Vi kan ligge i boblebad på utsiden,og se på fjellet.. Og jeg tror ryggen min vil like dette veldig godt ja 🙂 Jeg føler også jeg fortjener det nå 🙂 Vi drar på lørda, så bare en natt, men det er helt greit 🙂 Blir kos uansett <3

    10. Det høres sjikkelig DIGG ut å være på det spahotellet!!!Men til å være der ‘kun’ et døgn,syntes jeg dere skulle få pressa igjennom mye ,hehe:)) Tipper dere ender opp i senga foran tvn,mens dere skravler ,leser ukeblad OG spiser godteri :))
      Vel unt tur er det syntes jeg <3

    11. Siv: JA, gleder meg til det, når det ikke kunne bli Galdhøpiggen 🙂 Men herlig med fjelltur også, og tar Galdhøpiggen senere i sommer. Og dette er jo også fjellet, men det blir mer slakking i basssenget denne gangen, på utsiden 😉 og kanskje en liten rusletur 🙂

    12. Helge: Så bra du fikk med deg In August 🙂 De er flotte folk,og flotte musikere 🙂 Jeg fikk jo ikke sett dem i går. Så bra at du har hørt Norefjel-hotellet er bra, fint å høre at noen vet litt om det og at det har fått skryt 🙂 Skogstur blir nok bra 🙂 Ha en fin dag du også 🙂

    13. Hva som skjer til hengel tar jeg på sparket, blir vel en skogstur noe som det ikke ble noe av denne helgen. Har hørt at hotellet på Norefjell er bra, mye luksus og god mat. Bra med spa-opphold. Ellers så var jeg på John Dee i går kveld og hørte på Lady August og In August live.
      Solide saker det. Var godt med en Oslotur, sjelden jeg er der. Kun 2 minutter gåtur ifra Oslo S til stedet der hvor de spillte. Ha en fin dag.

    14. Nemi Rebella: Ja, jeg tror det blir skikkelig deilig 🙂 vi trenger det både jeg og søsteren min. Kooooose oss 🙂 Bade utendørs i boblebad 🙂 på fjellet. Herlig 😉 Ha en fin dag snupps <3 Klremmeflatest <3

    15. Åhhh, det så herlig ut!!!
      Deilig og slappe av og bare koooose seg med søs i helga da <3
      Basseng vinterstid tror jeg det er lettere og finne her nede ;D
      Klæmmeflat <3

    16. Lisbeth Pedersen: Ja, en hel uke til, men veldig deilig å glede seg til 🙂 Det så jammen kos ut alt du skulle gjøre, også veteranbiler da, herlig 🙂 Din helg ser ut til å bli skikkelig innholdsrik, men vi har mye som skal skje før den tid ja 😀 Ha en fin dag 🙂 Klem <3

    17. Å det så herlig ut 🙂 og ser ut som dere får en fantastisk helg der.
      Ikke vært der, men jeg også kunne tenke meg en tur der ja.
      Helgen vår er godt planlagt, ehh tror jeg 🙂 Vi kjører 20 stk veteranbiler sammen på tur.
      Møtes i Bergen sentrum kl 8 lørdag morgen, så videre til Gudvangen for å ta turistbåten til Kaupanger, så videre til Aurland med overnatting på Fretheim hotel i Flåm.
      Her blir det også ølsmaking på Ægir, uff jeg liker ikke øl. Søndagen til Undredal å sikra oss litt geitost. Pause på Stalheim hotel, og så en liten tur innom Hardanger før vi er vel hjemme.
      Men dette er jo en hel uke til.
      Ha en strålende dag 🙂 klem

    18. Gu så flott ut der ser ut !
      Kunne trengt noe slikt nå selv. Er vanvittig trøtt idag…* gjeeeeeeeeeesp*
      Nope ingen planer, og håper jeg ikke får noen, alt for sliten..

    19. Fru Stussli: Ja, det høres ut som en herlig helg som venter litt der borte, og vinker.. 😉 Lære mye fint om foto, herlig! Og med egne modeller osv. Så utrolig moro! MEn du kan LITT på forhånd du ikke sant? Og har et ordentlig kamera selvfølgelig, som du skal stille inn selv og sånn.. Litt godt å bare være Bente også innimellom, helt på egenhånd <3 Ha en flott dag Bente, jeg regner med denne dagen blir finfin 🙂 Klemmer i fleng <3<3

    20. DET så herlig ut!
      Har ikke bodd på Norefjell, men kjenner nå at det kan jeg jo godt gjøre 😀
      Mine planer for helgen er fotokurs. Gleder meg som en unge til en helg som jeg bare skal være Bente, kos meg og suuuuge til meg fotolærdom. Lørdag er det fotografering på en skikkelig fotosett, med skikkelig lyssetting og modeller inn leid for oss. Så er det middag og moro. Søndag skal vii jobbe med bildene vi har tatt dagen før. Oh glede!!! Og Mona bare øser kunnskap og masse energi på oss.
      Nå har vi en hel uke til å glede oss på!
      Ha en strålende dag Frodith <3
      Klemklem og dobbelklem

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg