Folk i “blokka “

Ja,  nå er det kommet “nye” naboer i blokka mi… Jeg snakker ikke her om det fysiske stedet, den fysiske blokka der jeg bor i virkeligheten.. neida… Her er det de samme gamle ansiktene jeg møter i oppgangen.. Nei, jeg snakker om at det er kommet nye naboer i ” Min lille blokk”.. Det er altså HER jeg snakker om.. Her inne i bloggverdenen.. Jeg skrev et innlegg   3. november 2012, hvor jeg beskriver blogg-livet litt som jeg ser det visuelt inni hodet mitt. Alt her inne, er som livet i en blokk. Jeg har naboer som bor i “leilighetene” ved siden av meg, noen bor i etasjen under og noen bor i etasjen over meg.. Enkelte av bloggvennene jeg har bor også i blokka ved siden av.. Man må ut av blokka, og over i en annen for å besøke dem.. og det gjør man jo gjerne, så sant man har gode venner der… I noen av “leilighetene” kan det være mørkt i lange tider…… Det er stille derfra, man hører ingen lyder.. Og man lurer litt på hvordan det er med dem… Om de har det bra.. om de er hjemme egentlig… Eller om de har tatt snipp-sekken og flyttet for godt… Men plutselig så lyser det der igjen, og de banker plutselig på døren din igjen.. Og det er veldig koselig.. I noen av disse “leilighetene” bor det folk jeg har kjent lenge, hvertfall opp mot et år..  og noen av de kjenner dere nok, så jeg skal ikke prate LENGE om dem, for det har jeg gjort før, men nevnes må de for det er knakendes kjekke folk som du bør bli kjent med… 

En av de “naboene” jeg har hatt lengst er:


Kjerstisandnes.blogg.no

Vi kjenner hverandre ganske godt etterhvert 🙂 Vi er våkne om morgenen sammen. Drikker kaffe, titter på blogger og sludrer litt før vi fyker avgårde til jobb begge to. Kjersti er blid og lys og fager. Og da snakker jeg ikke bare om utenpå. Hun er alle de tre tingene på innsiden også, er jeg ganske sikker på, selv om vi ikke har truffet hverandre utenfor DENNE blokka ennå. Men det skal vi! I sommer kanskje 🙂 Kjersti har  en herlig humor, og jeg hun skriver morgeninnlegg som jeg ler meg fillete av,mang en gang. Vi er ganske like på mange måter Kjersti og jeg, det har jeg merket over alle de milene som er mellom der vi bor, utafor denne blokka. Vi har et ganske likt syn på livet. Kjersti  tar det meste med humor og et smil om munnen.  Men hun har også dybde og ettertanke i innleggene sine, også de hysterisk morsomme 🙂  Ta deg en tur til leiligheten hennes, så får du treffe henne selv  🙂

Som du sikkert har skjønt har jeg også en annen her inne jeg har kjent lenge.

Ladyaugust.blogg.no


Hun har jeg også truffet to ganger, på utsiden av blokka. Og hun har bodd i oppgangen i ” blokka mi” her hvertfall siden i september-oktober. Hun er “søsteren” min, fordi det kjentes sånn da vi traff hverandre. Hun er hysterisk morsom på bloggen 🙂 Har jeg hatt en dårlig dag, eller bare en middels treg en, så er tegningene til Ladyen, samt de herlige beskrivelsene av livet sitt, nok til å få meg til  å hyle av latter. Og nå tuller jeg ikke engang! Hun treffer RETT PÅ. Men det er ikke bare fjas og tull med henne heller, selv om hun velger å se livet med rosa briller,som meg. Hun er også varm og lun, med dybde og innsikt i livets mange rare sider. Det viser hun på bloggen sin, og det bildet hun gir på bloggen sin, er ganske likt den man treffer ute 🙂

Det har vært mange flere “leiligheter”  i blokka mi,som har vært fylt opp. Noen har bodd en stund, men flyttet til andre blokker (andre plattformer), og jeg ser de kanskje ikke så ofte lenger. Men sånn er det jo her i livet… Og plutselig kommer det jo noen nye folk, og fyller opp de tomme leilighetene HER i blokka. Og mange kunne sikkert vært nevnt, og mange kommer sikkert til å BLI nevnt, i en eller annen sammenheng her hos meg.. Her sitter linking og ros ikke så langt inne 😉

I dag vil jeg presentere av de  litt nyere naboene som har flyttet inn ved siden av meg er:

Stussli.blogg.no


(Jeg må innrømme at jeg prøvde å tegne disse bildene, men de ble verken morsomme eller fine ;-D så jeg lot heller bildene tale for seg 🙂 )

Bente sto plutselig i døra en gang rett etter jul.. Og banket så forsiktig på.  Jeg vil si det var forsiktig, for vi rant ikke ned dørene sånn umiddelbart hos hverandre 😀 Det var mer sånn sakte men sikkert bli litt kjent med hverandre. Jeg tittet inn, og så at  hun var hjemme, vinket litt og forsvant igjen. Hun gjorde det samme. Kom en liten tur, en liten kaffekopp, og så forsvant hun igjen. Og sånn er det jo med folk ute også,noen kryper mer inn under huden på en etterhvert.. 🙂  Og det har Bente gjort. Etterhvert har Bente og Stussliveien/Stusslibloggen nemlig  blitt en av de “leilighetene” jeg bare MÅ innom i løpet av dagen. Hvertfall EN gang om dagen.. Bente er kreativ og leken, hun lager nydelige ting til datteren, og til huset. Hun syr, hekler og steller i hagen. Bente er varm og morsom. Det oser KOS utav bloggen hennes.. Hun stikker daglig innom meg med lange og koselige kommentarer som gjør at man blir l kjent med henne. Hun er også en herlig mor.Det bare vet jeg! Jeg tror det var da jeg VIRKELIG skjønte hvor herlig menneske hun måtte være, da hun pyntet hele hagen med strikka-høner og kyllinger, sånn i tiden rett før påske 😉  Det er nemlig kriterie på gode foreldre, spør du meg 😉 Jeg har også iløpet av de siste månedene blitt bittelitt kjent med datteren henens, via deltakelse i konkurrasner, blogginnlegg osv. Herlig familie rett og slett i Stussliveien 😉



Ta deg en tur innom hvis du ikke har vært der før <3 Jeg lover,du blir værende i sofaen hennes 🙂

Dette var to av mine gamle og EN av mine LITT nyere naboer. Det er hyggelig om folk får treffe hverandre, så det kommer nok en ny sammenkomst snart, hvor jeg vil presentere noen flere av  naboene JEG har  også.. Om det er gamle eller nye naboer spiller ingen rolle egenltig, det viktige er at folk for treffe hverandre i et festlig lag 😉

Ha en strålende dag du 🙂 

50 kommentarer
    1. Unni: Una da, vi har nettopp BEGYNT!! Kom uti 😀 Vi sa ikke fra til noen, vi bare HOPPET, hopp du også 😉 Trenger litt sjoko-oppstramming før du legger deg i en kurv 😀 sjokoklem fra Frodith <3<3

    2. Jeg VIILE ha vært med på sjoko-spa, men dere glemte meg 🙁 Kanskje en annen gang 😀 So ist das leben, schøn aber teuer, hehe. Veldig-god-nattaklem fra Una, snart i kurven <3

    3. Hihihi! Fru Stussli er ikke så redd paparazzi og poserer villigvekk med utstyret på 🙂 Tusler ut på kanten og stuper for å glede fotografene. Drikker sjokolade med paraply og snorkelen som sugerør 😀

    4. Fru Stussli: Ja, det verste er sånn venting på ting, og det slapp jeg hvertfall særlig mye av. Var hos ultralyd på mandag,og allerede stikk i halsen i morgen. Bedre å vite ting uansett 🙂 Ja, her krysses det øyne, ører, fingre og tær. Og etter kl 13 i morgen er jeg uansett ferdig med akkurat DET. Mørk sjokolade hjelper mot ALT 😉 Og til helga skal jeg på SPAAAA, jess, jess, jess 🙂 Klemmeflat <3

    5. Huffamei, sånne ting er skumle, men jeg tror det blir bedre etterpå uansett. Angsten er det verste! Vi krysse alt vi finner og har i Stusslivegen for at vi får skikkelige gladnyheter i morgen <3
      Sender over en bøtte med mørksjokolde. Det hjelper mot det meste 🙂

    6. Fru Stussli: Hi-hi, jeg kommer over og spiser sushi 😀 selv om jeg ikke liker det en gang 😀 Men en Stussli-sushi er garantert godt 😀 I morgen skal jeg ekkel ting som jeg gruer for, så jeg trenger litt sushi 🙂 Skal undesøke den kulen jeg snakket om en dag her, med nål i halsen.. Hjælpes!! Men det er forhåpentlig veldig vondt, eller noe farlig med den 🙂

    7. Unni: Fint med en hånd å holde litt i 🙂 Skal være glad når dagen er over, et stikk i halsen, og en prøve derfra må til. Nå er jeg framme hos isen her, det blir BRA <3

    8. Huff da, avslørt 🙁 Jeg trodde ikke du så forskjell på mitt svarte og lange hår kontra de andre barnas 😀 Vet det, jeg skylder deg mange kopper kaffe, men du skal få igjen med renter, hehe. Skjønner at du gruer deg til legebesøket i morgen, men som regel er det ‘bare’ en fettkul, det er sånne ‘skjønnhetsflekker’ vi ‘gamle jentene’ får med årene visst. Jeg skal holde deg i hånda, det kommer du til å kjenne <3 Klemmeendaflatere fra Una med is nå <3

    9. Unni: Du driver liksom og leker med noen av barna utafor bokka mi du 😀 Du ringer på ganske ofte, nesten hver dag, og kommer inn og drikker kaffe, og blir en stund. Og til høsten kan jeg komme inn i DIN leilighet også 🙂 Og ja, da sier jeg ja takk til egen nøkkel 😀 Jeg er på vei hjem, det blir tidlige dager nå. Jeg skal til legen i morgen pga kulen på halsen, og gruer meg litt :-/ Men når den dagen er over blir nok ting greit igjen 🙂 Ha en solfylt ettermiddag Una 🙂 Klemmeflatereennflatest fra Frodith med snart is <3<3

    10. Jeg er den i blokka som kommer senest hjem, og når jeg ‘låser døra’, da kommer ingen inn, hehe, men du skal få nøkkel etter hvert, det er is i fryseren 😀 Ser du at blomstene visner i balkongkassa mi i år, da vet du at jeg er på ferie, men kommer sterkt tilbake, hehe. Du får vanne blomstene mine neste ferie er du snill 😉 Nå har jeg satt meg ut i sola og sløver, ikke minst teller jeg ned til ferien 😀 Hils kjente naboer! Solklemmeflatest fra Una i sola <3

    11. Engla: Tusen takk for gode ord 🙂 Det er så koselig å se hvem de andre er, og presentere folk for nye blogger 🙂 Kanskje folk får de samme latter-kickene som jeg har fått. Det hadde jo vært herlig 😀 Du bor jo også i dette fine nabolaget,og er blitt en av naboene som jeg nesten dagelig er på kaffebesøk hos <3 Ha en strålende dag 🙂 Klemmeflat <3

    12. Kjære godeste frodith, det er alltid koselig å stikke innom hos deg <3
      Og jeg må jo bare si at du gjør en kjempejobb for å spre glede latter og fine tanker rundt om i nabolaget <3
      Ønsker deg en superduperfin dag!!!
      Solskinnsklem til deg fra Engla

    13. Hanne: Ja, og jeg har mange fine naboer vettu, men kan ikke ta alle i samme innleget 😀 More to come 😀 Mange tips jeg 😉 Ha en herlig dag Hanne, du er jo en av GOD-naboene du også da <3

    14. mirandashobbyhjorne: Så koselig å høre det du sier. Ja, jeg tenker at det er greit med noen tips til blogger å lese, som er hyggelige, morsomme osv. Jeg har mange flere på lur, men kan ikke ta alle på en gang 🙂 More to come 😀 Hyggelig at du liker innlegene mine 🙂

    15. Må jo bare si, siden du skryter så godt av disse gode naboene dine, at du nok er en super nabo du også. Jeg digger innleggene dine. Du uttrykker deg og skriver så fantastisk bra at det er en fryd å lese.
      Kjekt med sånne innlegg som dette slik at vi andre som ikke er så altfor aktive inne her får noen gode tips om gode “naboer” å besøke…..TAKK
      Ha en fantastisk flott dag 🙂

    16. Det er bra med gode naboer som kan hjelpe hveradre på ymse vis. Dere har känskje tenkt og ha grillparty iløpet av sommern tenker jeg og masse godt på grillen. Smaker med pølser, fisk og kylling og med masse god salat til og ikke minst jordbær. Blir sulten bre tanken og kan kjenne duften lang vei. Men først må du komme deg på en spa-tur slik at du blir bra i ryggen. Sjøl skal jeg klippe litt plen i dag og klippe meg selv. Ha en fin dag.

    17. <3 nå er det frokost og prøving av shorts her og huttetu altså fliiirer. Engler og shorts går ikke sååå godt overens og det påvirker erke-engelen også haha hvor bra <3 klæmmefiindag <3

    18. ladyaugust: Håper mange kommer innom deg og besøker masse, det har du fortjent. Og at flere kan få seg noen gode lattere titt og ofte, og får se hvor fin du er 🙂 Ha en flotters dag søs! 🙂 Klemmeflatoglenge <3

    19. Min matgale verden: Det er sant alt som står, og jeg håper så mange som mulig besøker deg 🙂 Gleder meg også til vi treffes 🙂 Ha en strålende dag, med både rørepinner og barn <3 Klemmeflat <3

    20. ååååååååå søs, du er den beste <3 <3 <3 Tenk at jeg får gjøre noen glad <3 Det kan ikke beskrives men det er en gave å høre det ! De blokkinnleggene dine er så supre, da finner man spennende blogger og varme mennesker bak bloggene. Kjersti er superkokken vår og hun lager så lekre ting at jeg formelig slurper her når jeg er innom bloggen hennes....foruten den grønne smoothien haha, for den var det myyye rart oppi, jeg ble nesten sunn bare av å se den 😉 Digger kreative mennesker og du finner på så mye rart at jeg nesten ikke klarer å henge med i svingene <3 klæmmeflat <3 og <3 længe <3

    21. Åhhh….søteste Frodith! Du er et av de mest omtenksomme menneskene jeg kjenner! Tusen takk for så mange fine ord. Blir helt rørt. Og jeg løper som en rørepinn rundt på kjøkkenet og baker, både før og etter jobb. Men i morgen skal jeg ha bake fri:) Ha en nydelig dag kjære du. Jeg gleder meg veldig til å treffe deg i sommer:) Stooor klem:)

    22. Fru Stussli: Det gjør det nok 🙂 De n skal bli så fargerik som bare en tirsdag kan bli 😉 Jeg mener hvert ord i omtalen, og håper enda flere besøker deg, selv om jeg vet at du har masevis av besøk fra før ;-)Ha en fargerik dag dere også 🙂 Klemmeflat <3

    23. Nei, nå måtte jeg grine litt på mårran her! Jeg griner litt og Emma ler av meg 😀 Vi digger å bo i blokka di Frodith! Her har vi tenkt å bli 🙂
      Ble helt satt ut og finner ikke fornuftige ord å skrive her. Så da kommer vi heller tilbake utpå dagen når vi ikke snufser og ler, men er normale (så normale som stusslifolket får blitt).
      Stoooor klem fra litt småskrullete Stusslijenter 😀
      Åsså du Frodith, så håper vi at dagen din blir veldig fin, morsom og fargerik, at alt det fine jager vekk alle bekymringer!

    24. Nemi Rebella: Ja, fine folk dette her, og som sagt mange flere også, men kan ikke ta alle i samme innlegg ;-D Vi er en stor og god blokk <3 Ha en fin dag buenos snuppos, eller noe sånt, hi-hi 😀 Jeg skal bare gjennom en litt småekkel tlf, så bør dagen bli god <3 morgen-skvise-klem right back <3

    25. Jeg digger disse historiene fra blokka di 😀 Fin måte for oss andre og finne nye naboer åsså det ^_^
      Stusslibloggen har jeg vært innom flere ganger, hun virker som ei koselig frøken 🙂
      Ønsker deg en strålande dag lille snupps!
      Morgenklæmmeflat <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg