I dag er det Muumimammas dag!!!.. :-)

Ja, nå ser du vel for deg den liille, søte, finske saken, aktiv dame med mange barn, som løper rundt med en veske om armen..

(google)

 

Og det er jammen ikke langt i fra, hun jeg skal fortelle om, men MIN Muumimamma er norsk, født i Harstad!! Ellers så stemmer det andre.Hun er søt, hun er aktiv,hun er glad i ungene sine,  hun elsker vesker, og heldigvis for meg får jeg nesten si, for hun kom inn på bloggen min rundt juletider, og vant kjapt en av veskene mine i julekalenderen min. En turkis-grønn en 🙂 Og det var jammen også bra,for hun elsker turkis nemlig. Hennes favorittfarge 🙂 Muumimamma elsker å reise på kryss og tvers i Norge, og hun liker også å utforske Europa. Et sted hun har vært som både hun og jeg liker er Edinburgh, Skottland. Innenfor film liker hun sjangrene eventyr og animation.  Hun er veldig glad i å male.. Og hun er ikke bare GLAD I DET,men hun er veldig GOD til det også. Bare gå inn å se på bildene hennes. Jeg elsker bildene hennes, de er tøffe, litt rå, og lidenskaplige. som dette:

Som dere skjønner er Muumimamma ikke bare en snill, hvit liten skapning som passer unger, og flyr rundt med forkle og vanner blomster. Neida, Muumi er lidenskaplig, hun er morsom, hun er tøff og veldig sterk. Her snakker vi om sterk som i mentalt sterk. Hun har vært gjennom noen tøffe tak, men er smilende og blid på bloggen sin, og har alltid noen morsomme visdomsord, både på sin egen blogg og når hun kommer og kommenterer 🙂 Hun virker å ha sterke meninger, som hun ikke er redd for å ytre, og slik står det respekt av 🙂 Hun virker sosial og setter i gang sosiale aktiviteter for seg og andre på dagtid i nærområdet. I tillegg har hun en herlig humor og mye selvironi, og jeg elsker folk med mye selvironi <3

Men hva er dette da, er det bare en helt vanlig blogganbefaling? Å neida… Muumimamma har jo BURSDAG idag!!!Gratulerer med dagen fineste  Muumimamma!! Håper du får en stålende dag 🙂 Jeg har bakt igjen,men som du vet, jeg er ingen Baker Harepus, så det blir som det pleier her i blokka/blogga, det blir cyberkake. For DE er jeg blitt rimelig god på etterhvert 😀 Og her hos meg, i Frodiths Bakeri,  kan kakene bli så store vi vil, og så turkise vi måtte ønske 😀


Muumimamma, ha en strålende dag 🙂 Og til deg som leser dette, ta deg en tur inn og hils på Muumimamma og gratulere henne med dagen 🙂

 

Ha en fin dag du også, håper du skal gjøre noe hyggelig i dag ;.-)

40 kommentarer
    1. hehe til hengekøyebikini 😉 kanskje jeg må godsnakke med symaskina og prøve 😀 ja det med sjokkoen visste jeg haha får med meg det viktigste i verden 😉 Kooos deg med oslopadda <3 <3 <3 klæmme

    2. ladyaugust: Ja, nå kjenner vi henne ganske godt 😀 Og de trusene blir jeg veldig glad om du syr til oss, helst med sleng 😀 Hæ-hæ 😀 Og du vet jeg kan ikke sy, så det må DU gjøre.. jeg kan strikke/hekle luftige bikini-topper :-D, henge-køyer… 😉 Ja, det er MYE anti-oksidanter i sjoko, spesielt den mørke… men det visste du vel 😉 I morgen skal jeg med Oslol-padda, ut å besøke mammaen til lille-supermann etter jobb,det blir kos 🙂

    3. hehe ostekake uten ost er mye bedre enn med 😀 Vet du at det er masse antioksidanter eller no i sjokkis så det må kroppen din ha…og min seff <3 Jeg får sy nye bikinitruser til oss kanskje ? Ha ei riktig gooood natt kjære søs <3 Nope engelen har ikke oppdaga den ennå hehe ellers hadde den vært long gone 😉 for vi kjenner henne nå eller?

    4. ladyaugust: Jeg går for ostekake uten ost!! Liker ikke ost.. men liker helt klart fromasj og annet som er søtt og godt 😀 Ååå heldige deg som har en kakebit 🙂 Jeg vurderer sterkt en sjokofri uke igjen,men det er jo bare HELT fælt. Kanskje når jeg skal til Krotatia, da er det så varmt at man ikke vil ha likevel ;-D Jeg bare føler den fotside bikinien er blitt litt trang i tillegg skjønner du, he-he, så da hadde det vært greit med en sjokofri uke.. Men det orker jeg egentlig ikke, fordi jeg har virkelig “trengt” litt sjoko de siste dagen, ha-ha… egentlig trenger jeg det litt alltid føles det som.. Og du, er du sikker på ikke engelen har tatt den kaka…?

    5. Det fortjener hun <3 Nå fikk jeg lyst på kake og vettu hva eller...jeg har kake, sjokkokake 😀 Et stykke igjen ..hvis ikke...engelen...;) Tror jeg skal bake en ostekake uten ost snart for det er godt, da blir det nesten fromasjkake med ostekake(utenost)bunn hihi

    6. Unni: Ja, det er bare å komme innom å legge igjen POST IT-lapper 😀 Den er grei, bare vent til du får blogg,da skal jeg nok POSTE ned hele leiligheten din, ha-ha 😀 Neida, jeg bare tuller, og synes det er topp at du legger igjen en liten beskjed, det er jo koselig at dere er i blokka her, begge to, bare mangler “leilighet” 😉 Ha en finfin kveld søte Una. knuseklem 😀 <3

    7. eljos: Så fint .-) Jeg tenkte akkurat på deg her i stad 🙂 Synes det var så stille på deg, så lurte på om du hadde flyttet fra “blokka”/bloggen (les innlegg tidligere i uka hvis du lurer 😀 “folk i blokka” ) Altså,jeg har vært innom “hos deg” flere ganger i den andre “oppgangen” , men der var det intet nytt, så håper at alt er bra med deg 🙂 Det var egentlig bare det jeg lurte på og håpet på, at alt var bra 🙂 Og her kommer du jo 🙂 Koselig å se deg.

    8. Jeg sniker meg til å ønske Helge velkommen tilbake i jobb 🙂 Du får sykle når du har fri heretter. God kveld til deg, Helge og stå på 🙂
      Takk for ‘plassen’ kjære Frodith, men han bor jo i ‘blokka’ og er bloggløs, som meg, foreløpig 😉 God kveld med den klemmeflateste du veit 😀

    9. Det gikk bra på jobben idag. Har jobba der før så helt ukjent var det ikke. Var kos og treffe igjen gamle kolleger, så nå er det bare og stå på og ha gode tanker. Ja, det var veldig mange fine bilder på bloggen hennes. Flotte heser og fin natur.

    10. Besøkte bloggen hennes og gratulerte henne der, ser ut at det er ei aktiv dame med mange jern i ilden. Fin blogg hadde hun også, oversiktig, mange temaer og mye besøk. Gratulerer igjen.

    11. Unni: Jeg kan NOEN bursdager, men ikke alle jeg har fått lusket ut av, hvilken dag de har 😀 Så kos med ballettforestilling da 🙂 En eller annen sjø 😀 Håper det blir koselig. Klemmeflatoglenge <3

    12. Du husker alles bursdager du jo 😀 Ingen sak når man er så god på bursdagskaker, hehe. Jeg har vært hos Muumi og gratulert med dagen vettu 😉 Nå skal vi på ballettforestilling på skolen, hvis jentungen ikke skal danse Svanesjøen, da blir det vel en annen sjø antar jeg, hehe. Ha en fin torsdag snille Frodith. Klemmeflatereennflatest <3

    13. Hehe, tror kanskje jeg har nok vesker for en stund 🙂 Men jeg fikk snopt meg et nytt antrekk i dag da, til ferien 🙂 Skikkelig stilig med hvit knelang jeansbukse, hvit singlet og en nesten selvlysende orange/ferskenfarget hullmønstrete pyntetopp til å ha utenpå singleten. Gjett som det blir lekkert når jeg får litt Canarifarge på kroppen!

    14. Lisbeth Pedersen: Ha-ha, da ville jeg røket ut fort 😀 Alle fortjener et bursdagsinnlegg, så sant man vet bursdagen deres 😀 Ha en fin dag 🙂 Klem <3

    15. Gratulerer til muumimamma 🙂 Så kjekt for henne at du skriver dette innlegget da.
      Ja enig med at kaken ser herlig ut, og at du burde være med i kakekrigen.
      Ha en superfin dag

    16. Muumimamma: Så fint du kom da 🙂 Ja, du fortjener en bursdagsinnlegg så VELDIG atte 🙂 Håper dagen din blir fin, og at du skal gjøre noe koselig 🙂 Ja, ikke sant det ble bra kake? Enda jeg ikke kan bake 😀 Håper du har mulighet til å gå å kjøpe deg en fin veske i dag 😉 Varm bursdagsklem <3

    17. Åh, snufs! Blir helt rørt her jeg! Tusen takk søte Frodith! For et flott innlegg, og den digge kaka, da!
      Tusen takk for alle herlige gratulasjonene :)))

    18. Livsrom: Takk-takk til meg,og håper Muumimamma ser dette innlegget 😀 Det gjør hun nok 🙂 Må våkne først 😀 Ha en fin dag du også 🙂

    19. Så hyggelig av deg å vie innlegget til bursdagsbarnet, og så fin kake du har lagd:):)
      Gratulerer med dagen, Muumimamma!!………… OG ønsker deg en fin dag også, frodith!!

    20. Fru Stussli: Jess, sjokolade 😉 Det som ikke fikk plass i bassenget her om dagen, ha-ha 🙂 Ja, hyggelig med besøk på bloggen hennes. Ha en kjempefin dag du også snupps 🙂 Store klemmer <3 <3

    21. Min matgale verden: Jepp, det blir herlig. Har aldri vært og tatt noen spa-behandling før, men en gang må vel bli den første 😀 Bade i boblebad ute i friluft blir hvertfall en opplevelse 😉

    22. Min matgale verden: Ha-ha, ja det skulle du sett, da hadde du nok ikke fått mye konkurranse vettu 😀 Ha en strålende dag Kjersti, med baking og alskens sysler, både her og der 😀 Jeg er en dag nærmere et herlig spa.. 😉 Klemmer <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg