Jada MASA!!!

Ha-ha, du trodde kanskje at jeg skulle mase på deg nå, heh? Med det innlegget om bursdagen din og sånn… vel,det må i så tilfelle bare være de som jeg IKKE har fått vite fra før da… Og det er jo noen faktisk.. 😉 Men det er frivillig og bare for de som har lyst… og mange har jo svart før, så de kan bare glemme DEL 2, men DEL 1 kan du kanskje svare på? Det er bare for å få vite litt mer om de som sitter rundt i de forskjellige “leilighetene” i denne blokka 😉 

Jeg er vokst opp i et gult hus, på et lite tettsted utenfor Oslo.  Jeg har to søsken, en bror og en søster. Jeg har ingen dyr, men ønsker at vi kan ha katt når vi flytter ut av byen 🙂 Jeg liker absolutt ikke ostekake eller majones, ha-ha. 


Så er det din tur 🙂

 Del 1

1) Er du oppvokst i en by, på et tettsted eller på en gård?

2) Har du søsken?

3) Har du dyr?

4) LIker du ostekake? Og majones? (hver for seg altså 😉 ) 

OG

for de som ikke har svart før, kan jo svare på  

 

Del 2  😉 

5: Når har du bursdag?

6. Hva gjør du? Yrke? Skole? Hjemmeværende? Arbeidssøker? eller noe annet kanskje?

7. Hvor liker du å reise?

8. Hvilken type filmer liker du?

9.. Hvilken er din favorittfarge?

610 Hva er hobbyen din? 

 

32 kommentarer
    1. byyygd på meg, hurra! På søstra mi også! Og vofsen! Majones er godt på leverpostei, og ostekake er god om bunnen er god, også med ikke sååå mye ost! hihi

    2. Lithanna: Herlige svar, tusen takk 🙂 HAr du 7 degusrotter? Tøft 😀 Ja, jeg har vel vokst opp litt midt i mellom jeg også, ikke HELT landet, men litt det også, og hvertfall ingen by. Tettsted 🙂 Ha en fin dag Lithanna 🙂

    3. Oh, Morro ! 😉
      1) Er du oppvokst i en by, på et tettsted eller på en gård? Vokst opp på landet , bor nå 15min fra Bergen sentrum. Ikke landet, ikke by..Midt i mellom
      2) Har du søsken? Ja, en eldre bror. 4 Stesøsken.
      3) Har du dyr? Har 7. Degusrotter og en Hund 🙂 <3
      4) LIker du ostekake? Og majones? (hver for seg altså 😉 Liker begge deler ja 🙂
      Del 2 😉
      5: Når har du bursdag? 10 Juli.- 1986
      6. Hva gjør du? Yrke? Skole? Hjemmeværende? Arbeidssøker? eller noe annet kanskje? - Ansatt som vekter 100% , jobber i resepsjon.
      7. Hvor liker du å reise? Seff.
      8. Hvilken type filmer liker du? Fantasy er favoritten, men elsker Pixlar, Disney, Action og humor.
      9.. Hvilken er din favorittfarge? GRØNN!
      10 Hva er hobbyen din? Blankvåpen,Hærkamp, Tegning, Skriving, Kor, Sang, Hundesport, Laiv og Gaming 😉

    4. cynaracardunculus: Oi, mange søsken. Koselig det da 🙂 Jeg har mine 2 og er veldig glad i de da 🙂 Og jo hvis hybelkaniner går under dyr, da har jeg også… Mange dyr 😀 Noen ostekake-oppskrift får du ikke hos meg nei 😀 verken med eller uten OST.. Men oreo-kake derimot… Ha-ha, men det er visst litt rart har jeg hørt… for oreo-kake innholder Filadelfia-ost eller noe annet rart, og det liker jeg ikke HELLER… Skikkelig særing 😉 I matveien… ellers er jeg jo ganske normal som du vet 😉

    5. mirandashobbyhjorne: Ja, det er kanskje litt der problemet mitt ligger også, det må å LIKE smaken, får jeg har jo prøvd NOE. Men altså majones og ostekake, nei takk 😀 Alt kliss forresten 😀 Vi skal gjøre litt forskjellig i Kroatia 🙂 titte rundt men også bade litt tenker jeg. Søsteren min og jeg 🙂 Ha en super dag du også .-)

    6. 1) Hmm,hva kaller man et sted som var tettbygd,midt i byen ,men allikevel på landet…
      2) Jeg har 9 søsken,som jeg vet om <3
      3) 3 marsvin , maur,hybelkaniner,navlelo og en sjelden gang har vi eksotiske hodelus.
      4) ELSKER ostekake..liker majones..men denne kroppen min liker ikke innholdet i noen av delene ,så nå har jeg sluttet med de begge
      p.s. Tar gjerne imot gode oppskrifter på ostekaker uten kumelk,egg og ost..hm ja...
      <3 🙂

    7. God morgen i huset 🙂
      Soleferier er for så vidt greie de så lenge det går an å finne på litt andre ting også. I Kroatia har de jo en del fin arkitektur å se på; garantert.
      Jeg er ikke så redd for å smake på nye ting, problemet er bare å få det å falle i smak…. Har prøvd masse rare smaker når jeg har vært i utlandet, til og med kanin…..
      Ha en super dag 🙂

    8. Helge: Jepp, hos deg manglet jeg bare del 1, takk for svarene Helge 🙂 Jeg har aldri hatt dyr. Før bror som var allergisk,nå samboer 😀

    9. mirandashobbyhjorne: Takk for svar, nå vet jeg litt mer om deg 🙂 Så mange søsken du har, og fint du vokste opp med et par av de også 🙂 Jeg er også veldig kresen 😀 eller TREG vil andre si om meg. Masse nytt jeg ikke tør smake på 😀 Jeg liker også best opplevelsesferie, har blitt rastløs av å bare å ligge å sole meg,men i år skal jeg til en sole-plass.. er så lei regnværet i Norge 😀 Skal til Kroatia. Ha en fin dag 🙂

    10. muumimamma: Så morsom med to søstre så tett på deg. Koselig 🙂 Ja, du har så absolutt dyr vil jeg si 😀 Takk for svar 🙂 Koselig å lese litt mer om deg 🙂

    11. Therese Nybu: Takk for svar :-)Så gøy og ha vokst opp på landet. Jeg føler det lille tettstedet mitt er ganse på landet også,men ikke vokst opp på gård da. Men et lite byggfelt 🙂 Åååå , du har hatt mye fine dyr 🙂 og HAR. Spennende 🙂

    12. ladyaugust: Åååå, jeg ble så trøtt her i går 😀 Måtte bare sove…zzz. Enda det tikket inn med svar…Men nå er jeg våken og kvikk og rask som du vet 🙂 En riktig morgenfuge 😉 fine svar, og del 2 har jeg skønt at jeg ikke får noe svar på 😉 Ha-ha

    13. Her er mine svar på del 1, er vokst opp på et lite tettsted, har 3 eldre søsken, vi er 2 brødre og to søstre. Har ingen dyr nå men da vi var små hadde vi både katt og kaniner. Ostekake smaker godt med god kaffe til.

    14. Jeg er oppvokst i Bergen, rett utenfor sentrum. Nå har jeg flyttet vekk fra bysonen men har holdt meg innenfor kommunen 🙂
      Jeg har totalt 8 søsken som er spredt godt over Norgeskartet, men vokst opp med en bror og en søster
      Jeg har ikke dyr. Har litt blandede følelser i forhold til om jeg ønsker det eller ikke. Er litt glad i den friheten av å kunne finne på ting uten å måtte ta hensyn til hvem som skal se etter dyret når jeg evt ikke er tilstede….
      Jeg liker ikke hverken majones eller ostekake. Er generelt VELDIG kresen…dessverre
      Jeg har bursdag 5. september
      Jeg jobber som sykepleier på Haukeland sykehus, gjennom et vikarbyrå. Det innebærer at jeg ikke er fast stasjonert på en avdeling, men hopper litt rundt omkring.
      Jeg liker å reise steder hvor det er mye å se på og oppleve. Er ikke den type menneske som kan ligge å sole meg dagen lang, blir fort rastløs når jeg ikke gjør på noe….
      Liker egentlig det meste, men ser vel mest på familiefilmer, drama og komedier
      Min favorittfarge er rød, men har en tendens til å ha litt perioder med ulike farger.
      Jeg har mange hobbyer. Den mest aktive for øyeblikket er kakedekorering, ellers liker jeg å strikke, hekle, brodere og sy. Leser også en del bøker…

    15. Del 1
      1) Er du oppvokst i en by, på et tettsted eller på en gård?
      Jepp! Det er jeg! Prøvde alt det der i min barndom jeg 🙂 (vi flyttet endel da jeg var barn)
      2) Har du søsken?
      To søstre, tvillinger, et år yngre enn meg! (Stakkars mor og far, 3 bleiebarn på en gang! Alle med tøybleier!)
      3) Har du dyr?
      Ikke egentlig, men dattera har 2 kaniner, og har liten tid til dem, så da ser det ut som de er mer mine enn hennes for tiden!
      4) LIker du ostekake? Og majones? (hver for seg altså 😉 )
      Jepp! Elsker ostekake, så sant det er den typen med fromasj krem, og ikke de faste kleisne! Og majones er et must til reker og krabbe, og til brødskiver med tomat og basilikum!

    16. Jeg svarer på Del 1 😀
      Del 1
      1) Er du oppvokst i en by, på et tettsted eller på en gård?
      På landet 🙂
      2) Har du søsken?
      To brødre
      3) Har du dyr?
      Jeg har : katt, kanin, høner, ender og påfugler. Dyr jeg har hatt før : Fisker, skilpadde, chinchillaer, kalkuner, geit, hunder, ilder, degus, mus, rotte, hamster, marsvin, skjære… og levende pinner… kommer ikke på flere nå 🙂 Men ønsker meg en Ravn og høylandsfe 😀
      4) LIker du ostekake? Og majones? (hver for seg altså 😉 )
      Elsker ostekake, og spiser sikker alt for mye majones, nesten hver dag.. 🙂
      🙂

    17. Så koselig innlegg <3 Well, jeg er oppvokst på et tettsted i Nord-Norge og har en storebror og 2 hunder, en katt og en fisk som har spist opp alle de andre fiskene. Jeg liker ostekake uten ost best og klarer ikke kjøttpålegg uten majones, men prøøøøøver å kutte det ut, men det blir som brød uten margarin og det funker ikke....ennå. Ostekake høres riktig så kvalmt ut men da jeg endelig tok mot til meg å smakte fant jeg fort ut hva jeg måtte forandre for å få den perfekt til slikkemunnganer 😉 Ha ei riktig så god natt verdens beste Frodithsøs <3 klæmmeskwizeflat 😀

    18. Fru Stussli: Del 2 har jeg fått før, men kom litt mer utfyllende denne gangen 😀 Bare herlig det. Og del 1 var helt NY 😀 Så herlig med en bror så nær i alder, selv om det kanskje ikke var det da dere vokste opp 😀 Min søster er 5 år eldre,føles som jevngammel og tvillingsøster nesten 😉 Og du Vilde-pusen må få være hos dere vettu <3 Hun sier i fra at hun ikke vil dra 😀 Herlige og lange svar <3 KLemmeflatklemmen <3 hihi

    19. Mulig jeg har svart før men jeg elsker jo å svare på alt mulig så her får du det på nytt i så fall 😀
      Del 1
      1) Oppvokst på gård. To hus tett i tett med besteforeldre <3
      2) Jeg har en storebror <3 Tommybror <3 1 år eldre enn meg.
      3) Jeg har 3 katter nå og er en skikkelig kattedame. Freddy og Luna er mine og så er det Vilde som jeg ikke klarer gi fra meg, men hun er dyrebeskyttelsen sin. Hver gang det kommer noen for å se på henne oppfører hun seg som en gal og ingen tar henne med. Tror hun har bestemt seg for å være i stusslivegen.
      4) Ikke så glad i ostekake, men jeg spiser det. Det samme gjelder egentlig majones. Kun i små mengder
      Del 2
      5) 10 juli 1974 spratt jeg ut i verden
      6) Jeg er utdannet barnepleier, men ble påkjørt og måtte gi opp det (3 virvler i nakken er skadet). Nå jobber jeg for Hr Stussli. Korrektur, foto ol
      7)Elsker å reise. England er helt klart mitt andre hjemland hvis jeg kunne velge. Elsker Frankrike og Hellas også 🙂
      8) Komedie, men jeg griner av det også. Grøssere er ikke for meg og filmer der barn blir skadet eller no går under grøsser.
      9) Grønn, Orange, Blå, Rød, Gul. Jeg nekter å velge bare en! Fru Stussli liker alle farger, gjerne sammen!
      10) Hobby. Jeg nekter nok en gang å velge en. Hage, søm, hekling, strikking, bake, reise, trene, svømme, gåturer osv
      Jeg er ikke vond å be på slike spørre ting 😀
      Ha en strålende kveld fineste fine frodith. FFF (Fineste Fine Frodith)
      Klemklem

    20. Livsrom: Ha-ha,kan ikke klare seg uten majones, huff-og huff 😀 og jeg kan ikke klare meg MED 😀 Du hadde mange søsken, det må være herlig 🙂 Jeg er veldig glad i mine to 🙂 En katt må jeg og samboeren ha senere 🙂

    21. Jada masa! Det er ingen hemmelighet, så du kan godt få vite det.
      1) Jeg har stort sett bodd på Glomset i Skodje hel mitt liv. En liten bygd fem km fra grensen til Ålesund kommune. Jeg bodde tre år i Volda tidlig på 70-tallet. Vi har bygd oss hus på nabotomten til der jeg vokste opp.
      2) Jeg har fem søsken, og en halv-søster som min far har fra sitt andre ekteskap.
      3) Vi har hund, Essra er vår tredje.
      4) Ostekake er favoritt kaken, og majones kan jeg knapt klare meg uten.
      Del 2 har jeg svart på før…….. masa! 😀

    22. Hanne: Ha-ha du, datatilsynet liksom 😀 Jeg er også ei landsens jente EGNENTLIG, selv om siste 25 årene har vært i by 😀 Takkk for svar :-), jeg får vet datatilsynet på nakken…men det får gå…;-)

    23. ewymarie: Herlig 🙂 masse svar <3 Nei,majones, fysjom,ogJA reise det liker vi 😀 Hva er degus?Jeg har ikke hørt før.... tror jeg 😀

    24. 1.Min oppvekst er både i by og på landet, emn mest på landet.
      2.Har ei søster.
      3.Har 2 hunder.
      4.Ja takk begge deler.
      Har nå kontaktet datatilsynet, og de stiller seg tvilsom til dine spørsmål :-)))
      Ha ei god natt:))

    25. 1) Er du oppvokst i en by, på et tettsted eller på en gård? BY
      2) Har du søsken? Ja 1 bror
      3) Har du dyr? Hadde degus før.
      4) LIker du ostekake? Og majones? (hver for seg altså 😉 ) Ja og nei
      Del 2 😉
      5: Når har du bursdag? 30 jan.
      6. Hva gjør du? Yrke? Skole? Hjemmeværende? Arbeidssøker? eller noe annet kanskje?
      Pedagogisk leder i barnehage-er i permisjon
      7. Hvor liker du å reise? JA!
      8. Hvilken type filmer liker du? Alt bortsett fra Grøssere
      9.. Hvilken er din favorittfarge? Lys lilla og turkis
      10 Hva er hobbyen din? Interiør

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg