Jeg er stor og tøff…. og ikke det minste redd for noenting… ;-)

Innimellom prøver jeg hardnakket å hevde at jeg ikke er redd for noenting… Noen her inne på blogg har avslørt meg… OG forstått at det er faktisk noen småting jeg frykter bittelitt..Du har kanskje hørt at jeg er bittelitt redd for huset jeg må kaste søppelposen vår i…. På morgenkvisten eller i mørket på vinteren… Da kan det nemlig antagelig sitte alt fra skumle folk med lysende øyne, til store, feite  rotter , klare til å angripe meg  når jeg åpner døra..

Jeg er også litt redd for rotter da… selvfølgelig… Spesielt de store ved Akerselva, som det er kattestørrelse på..

Men det jeg er aller mest redd, er de aller minste… Altså insektene.. De er ofte mange i flokk, samler seg sammen, og herjer i vei med deg … uten at du har kontroll liksom…
 

Noen år før jeg ble sammen med samboeren min, var vi på tur i skogen…. Han er liksom skogens sønn, på et slags vis.. Og jeg føler meg vel i overkant by-frøken, innimellom… Vi var i marka, skravlet, og vandret opp knauser og ned til tjern og vann…. Og DA…. Plutselig…. Kom alle helikopterene… JA, du vet hva jeg mener? …. Helikopter-insektene…  Store,digre og vakre øyenstikkere…De var mange,og de deilset rundt på oss, klasket borti hodet mitt, sneiet forbi øyne og munn… Og jeg satt stiv som en pinne… og prøvde å se KUL ut.. Jeg ville jo ikke ta meg dårlig ut… Samboeren som da bare foreløpig var en god venn, enset tilsynelatende ikke svermen av helikoptere… på noe synlig vis hvertfall.. Bare ristet så vidt på hodet, når de nesten satt fast i håret hans.. , og fortsatte ubemerket videre med sitt…  Jeg prøvde også å se så tøff som mulig ut… jeg var jo forelska… Ville jo ikke vise en pysete og byfrøken-aktig side.. Så da satt jeg der da, med et smil om munnen, tilsynelatende tøff og glad i øyenstikkere, mens hjertet hamret av flere grunner, og øynene mine smilte IKKE så mye… hvis man så nærmere etter… Mannen merket ingenting, og trodde at jeg var stor og tøff… så kjærester ble vi… Om det skyldtes bare at jeg var så veldig tøff  og uredd øyenstikkere, er jeg usikker på…. 😉

 

 

 

På en skala fra 1-10 , hvor 10 er MEST redd,  HVOR  redd er du for disse krypene under her?? Det er lov å svare 10 på alle 😉

 A-  Ute-rotter

 B- Svaner

C-  Edderkopper

D- Øyenstikkere

E- Fluer

F-  Hester

 

44 kommentarer
    1. Jeg visste ikke at jeg var redd for de en gang, føre jeg tok meg en tur til oppdretter- dette var føre jeg fikk valpen, så jeg følte meg jo ekstra dum der jeg satt å skreik som en annen gal over et marsvin som skulle spise meg, selv om den satt i bur :O Nesten litt rart at de lot meg kjøpe valp 😛 ha ha

    2. Med mine hunder hadde det vært rart om jeg var redd for store dyr 😉 He he.. Jeg er ikke så redd for mange dyr, trur jeg, det er verre med småkryp og insekter- der trur jeg det er en del. Men jeg er tydeligvis redd for marsvin- jeg bare takler ikke de dyrene :O

    3. Elin Slåen: Du var veldig lite redd de store dyrene synes jeg 😀 Deilig det da, og ikke være like redd for alle sammen.. Jeg ligger på en 8 på en del av disse, fluer er bare irriterende..så 1 kanskje.. 😉

    4. Åhh, jeg føler så med deg- enda godt dere blei kjærester, så du ikke satt der å var tøff for ingenting!
      Og så må jeg svare på spørsmålene 😉
      A: 1
      B: 1
      C: 10 (jeg har fobi, så jeg har lyst til å skrive 1000, men skalaen gikk liksom bare til 10).
      D: 8 (trur jeg. de er jo så utrolig fine, og jeg tør å se på de, hvis de er på avstand og ikke beveger på seg eller lager lyd).
      E: 1
      F: 1

    5. Backside: Ja, ikke sant .-D Jeg PRØVER å se ganske normal ut da, og med mange insekter klarer jeg det GANSKE bra… som med fluer eller noe sånt 😉 Men når det kommer til edderkopper, som løper veldig fort og er mange, og til øyenstikkere som er StORE og deiser borti folk som små helikoptere, ja DA får jeg problemer altså… med å holde maska…eller dvs maska blir veldig STIV… Ha-ha 😀 Synes jeg ser deg hoppe og danse der ja, uten klær 🙂

    6. Haha! Ler så jeg griner her!!! Jeg virkelig hater insekter, edderkopper, å alt sånt smått egentlig!! Hihi..
      Var ute å gikk tur med familien for noen uker siden, også kom det en sånn liten krypende jevel oppi toppen min… Jeg klikka helt mongo! Reiv av meg klærne, hoppet rundt og hylte desperat! Mannen sto noen meter bortenfor med store øyne og de stakkars forbipasserende stoppa og så på meg dom om jeg var en sirkus klovn eller noe! Haha!

    7. Flaggermusvinger: Ja, du er skikkelig dyre-venn, jeg håper å lære litt av deg skjønner du, når jeg kommer for å se på grevlingene dine 😉 Så jeg ikke blir så redd. Spesielt svaner og hester kan jeg vel få hjelp med? Insekter er mer enn sånn litt RAR greie .-D Ha en fin dag du, jeg skal på landet og kanskje jeg ser en sommerfugl i det minste 🙂 klem <3

    8. øyenstikkere spiser hundrevis av mygg i døgnet,…hver enkelt av dem, visste du det? Har begynt å like dem nesten, sa nesten altså. Fra og være vettaskremt til å nesten like er et laaaaang skritt 😀 Koose deg på landtur <3

    9. Hehe! 🙂 Søt du var. 🙂 Jeg er ikke så redd for noen dyr, sånn i utgangspunktet. Men en hest som truer med å sparke, eller en hissig svane – er det best å holde avstand til. Ellers syns jeg mennesker er mye skumlere. De er ikke like lette å lese, og kan plutselig bite til når du minst aner det! 😉

    10. ladyaugust: Ja, ikke sant 😀 svaner er NESTEN like ille som EDDERKOPPER 😮 Ha, ha.. Og øyenstikkere er klengete og deiser omkring.. 😉 Vi skal jo bade i sommer, du og jeg, i fine hjemmesydde bikinier.. det må IKKE være i en øyenstikkerdam, men i en SJØ! 😀 Nå reiser jeg på landet for en natt.. 😉

    11. Svaner har jeg aldri tenkt på som farlige..eh vent nå litt engleflokken la ut brød til en hel svanefamilie etter at dem hadde bedt om å få låne bilnøklene da vi var på tur engang….svanene var sååå sure på folk og engleflokken la ut brød hele veien til bilen og åpna ei dør og la brød inne i bilen, for de syntes de var så finne at de ville ha dem med hjem !! DET hadde jeg glemt ! Uskikkelige engler altså ! Jeg rakk akkurat og smekke igjen døra før hele svanebaletten hoppa inn. Øyenstikkere har jeg gitt op for vi har en egen øyenstikk-klekke-dam her 😉 Ha en fiin dag <3

    12. Ja eg ligger rimelig høyt…mulig eg er ei lita pyse :p Du får kose deg så asse på landet i det fine været 😀 eg skal ha sofatjeneste i dag 😉 Klem <3

    13. Miriam: Hvis du får en svane på litt nært hold, så lover jeg det blir en 10`er etterhvert 😀 Du ligger ganske høyt på mange dyr du også 😉 Mye fra 8 -10 😉 håper du har en fin dag Miriam, kose deg i sola, hvis du har <3 klemmer<3 Jeg skal på landet etterpå... kanskje jeg får se en hest...i det fjerne 😀

    14. Muumimamma: Svaner freser ofte og kan bite 😀 Øyenstikkere SER pene ut,men de deiser så mye rundtomkring og det liker jeg ikke 😛 Jeg må nok sette opp en skikkelig liste jeg også 😉 Håper du har en fin dag Muumi 🙂 Klem

    15. A- Ute-rotter——-Dette må bli en 10èr.
      B- Svaner——hmmm….aldri hatt ein på nært hold så kanskje 2 !?!
      C- Edderkopper———-10 !!!!!!!!!!!!!!!!!!
      D- Øyenstikkere————-8 !
      E- Fluer————-Dei er berre nasty !!
      F- Hester——Eg er egentlig ikkje redd hester, men på hytta har eine bonden der ein hest som går fritt rundt omkring. Han er særdeles kosete og kommer heilt innpå deg.Da er eg ein smule redd for han er så vannvittig stor og det er liksom ingen innhenging som skiller oss.

    16. A- Ute-rotter gir meg skikkelig ståpels. Æsj!!
      B- Svaner er vakre og flotte, så lenge de ikke freser til meg 🙂
      C- Edderkopper er ekle, jeg liker dem ikke, men klarer godt å fjerne dem med papir eller insektgrillen min ( sånn elektrisk fluesmekkerdings som ser ut som en tennisracket)
      D- Øyenstikkere gjør meg ikke noe. Jeg syns de er fine, og de biter jo ikke eller noe 🙂
      E- Fluer er jeg ikke redd for, de er bare irriterende når de svirrer rundt hodet mitt!
      F- Hester er jeg i utgangspunktet ikke redd for. Jeg var hestejente i 8 år, og elsket det. Men etter at jeg ramlet av og under en hest som 17-åring, som gallopperte oppå meg og holdt på å ta livet av meg ( 5 brukne ribbein, knust nyre og sprukket milt, samt en stor kladeis med hår som ble tråkket av meg), må jeg innrømme at jeg er bittelitt mer skeptisk, har fått en helt annen type respekt for de store dyrene. Men jeg fortsatte å ri i 3 år etter dette før jeg begynte å få barn og ikke hadde tid lenger 🙂 Min eldste datter arvet den interessen og hadde egen hest som jeg hjalp til med å stelle når hun ikke kunne 🙂

    17. Lithanna: Jeg liker også INNE-roter, tamme, bodde sammen med to før, men de ekle uterottene, med skarpe tenner som bor ved Akerselva, er glupske og store som katter, og er skumle og sikkert litt farlige også 😀 Når det gjelder hester, så skal jeg prøve å ri hvis noen holder den for meg, og jeg slipper å prøve å bestemme 😀 svaner er skumle og sinte OFTE synes jeg. Ikke truffet en pen, snill en noen gang 😛 Ha en fin dag 🙂 <3

    18. aaaaah, du er så skjønn 🙂 <3
      A- Ute-rotter - 1 ( Rotter er søte )
      B- Svaner - 3, De er fine, men jeg ble angrepe av en slik en gang, måtte kaste oss ned i båten for at den ikke skulle drepe oss. Men det er lenge siden. Og jeg lever i troen på at de er snille og fine, så lenge du ikke egler deg innpå rede deres.
      C- Edderkopper -10 + Gosj, jeg har edderkoppfobi og er LIVREDD dem, de er ekkle !
      D- Øyenstikkere - Aldri tenkt over det...5 kanskje, liker ikke insekter.
      E- Fluer - 2, de er irriterende, men er ikke redd dem.
      F- Hester - 5 Hester er skumle,men vakre, de er store og kraftige, men jeg har ikke noe problemer med å sitte på en, stelle en eller klappe den. De fleste er snille 🙂

    19. Hanne: Jeg visste på en måte på forhånd at du ikke var redd noe. Jeg tenkte når jeg laget innlegget faktisk, at er det EN som ikke er redd antagelig noen av disse, så er det HANNE 🙂 Og det stemte. Jeg har merket at du er litt tøff og modig 🙂 Ha en fin og tøff dag 🙂 Klemmer <3

    20. Nemi Rebella: Du er litt tøff du 🙂 Herlig, du ser kanskje mye andre mer skumle ting der du er? Eller du trives rett og slett med alle type dyr? 🙂 Håper du snart er hjemme igjen, og at du har fått mer besøk av Mia 🙂 Kos deg <3 Klemmeflat <3

    21. Engla: Svaner er nesten de skumleste og uberegnelige.. man blir litt lurt av at de SER PENE ut.. og så plutselig freser de og kommer opp og BITER faktisk 😀 Jeg også LIVREDD hester, men SKAL ri i løpet av året. Det er nyttårsforsett 🙂 Ha en flotters dag Engla 🙂 Klemmeflat <3

    22. synnovesyr: Ja, ikke sant 😀 Satt som en blid statue der, med litt GALE øyne 😀 Mus, litt redd jeg også,men ikke SÅ som de ute-rottene 😀

    23. Lisbeth Pedersen: Det med fluene er nesten med bare som en lure-greie, er vel ikke MANGE som er redd dem… men kanskje noen 😀 Øyenstikkere er innpåtrengende hvis de er mange, og det er DA de er skumle også 😀 Jeg er kjemperedd heste også 😀 Svaner er skumle .-P
      Ha en insektsfri og flott dag 🙂 Klemmeflat <3

    24. ladyaugust: Er du ikke redd for svaner altså?? og GANSKE redd for øyenstikkere du også 😀 Ja, vi har noen fellestrekk her må jeg si. BOrtsett fra jeg har nok en 8 på ute-rottene 😀 Ha en herlig dag fineste søs <3 Skviseklem <3

    25. Ingen av delene er skremmer meg, jeg kan skremme alle disse… ekle kan de være men det får jeg leve med. Hilsen TØFFA ha en fin og ikke skremmende dag!!

    26. Jeg er vel ikke serlig redd for noen av disse jeg, bortsett fra svære edderkopper… da snakker vi egentlig ikke redsel men de svære er ekkle og har glemt og barbere legga xD
      Ha en flotters dag snuppelupp!
      Klæmmeflat <3

    27. A – 3 ( fordi jeg ikke har sett noen store, hihi)
      B – 3 ( utrolig vakkre, men har hørt at de også kan bli veldig sinte…)
      C – 8 ( de små ig de med ekstra lange bein kan jeg tåle bittelitt av, men de litt større er jeg livredd for…)
      D – 5 (de er også så utrolig vakre og spennende og se på, men jeg synes også at det fort blir litt skummelt da de kommer for nære..)
      E – 1 ( fluer er bare irriterende i blandt, hihi)
      F – 6 ( også veldig flotte, elegante og helt sikkert veldig snille dyr, men jeg har desverre fått erfare hvor farlige de kan være da min da lille datter ble sparket og måtte ligge på intensiven en god stund…)
      Ha en fin dag fineste frodith <3
      Go´klem til deg fra Engla

    28. Min største skrekk er vepser og homler, men de hadde du ikke på listen 🙂
      9 Men Edderkopper er jo bare helt bæsj
      8 Hester, og ja, jeg er faktisk redd de. Er flotte men svæææære dyr
      7 Ugh..Uterotter
      5 Øyenstikkere, de er ekkel om de er innpåtrengende
      4 Svaner, om de kommer bort til meg
      1 Fluer, er jo ikke redd de da, men enormt innpåslitne og plagsomme
      Ha en superfin dag

    29. Herlig 😀
      A: 3
      B: 0
      C: 10
      D: 8
      E: 2
      F: 6
      Så vet du det haha hvor bra, nå kan jeg se det tydeligere hva
      jeg trenger å jobbe med liksom 😉
      Ha en fiiin dag <3 klæmmevåkneklæmmen 😀

    30. Fru Stussli: Herlig liste, og poenggiving 😀 Jeg ler godt, av forklaringer og alt. Jeg lover du blir redd svaner hvis de kommer opp og mot deg, og freser 😮 Da løper jeg, og fekter med armer og bein 😀 Nå har jeg snart sommerferie <3 Ha en nydelig dag fine bloggvennen min 🙂 Klemmer <3 <3

    31. Min matgale verden: Ja, noen natteravner er vi ikke akkurat 😀 Jeg skal bli LITT ravn i ferien 😉 Bare så du vet, prøve hvertfall 😉 <3

    32. A 10 Fyttikatta rotter er skumle!!!
      B 5 Tror jeg er redd hvis de kommer nærme (ikke testet, bare regner med jeg blir redd)
      C 2 I norge der jeg VET de ikke er skumle. I et land med farlige edderkopper ville svaret vært 15!!
      D 3 Ekkelt når de kommer helt i tryne, men ikke sånn hyle og løpe greie.
      E 1 De er bare irriterende. Sånn huff-jeg-får-reise-meg-å-slå-dem-flate for de er så plagsomme
      F 6 Hester er kjempeskumle og burde holde seg på jordet innenfor gjerdet! (sier jenta som vokste opp på gård) Hadde ikke hestene vært så himle store og nærgående, så kanskje….
      Ha en finfin dag snuppedama <3 Klemklem

    33. Jepp, full fart frem og tilbake! Åh! Jeg må inn og se. Var overtid på jobb, rett hjem bake kake til siste fotballkamp før sommeren, fotballkamp, og hjemme igjen LENGE etter min leggetid:)

    34. Min matgale verden: Tirsdagen ble helt herlig pga DEG,jeg skrev et aldri så lite kveldsinnlegg om det i går 😉 Ja, se de var listen sin med prioriteringer av skumle ting 😀 Ha en fin dag og to fine dager i Danmark (?) og så hjem igjen eller?

    35. Huff da. Men så tøff du var som bare satt i ro da! Kjærligheten overvinner alt, til og med øyenstikkersvermer! Synes navnet er mest skummelt, stikke meg i øyet liksom!!
      8 edderkopper, for jeg dreper dem faktisk, hvis, jeg har sko på…
      7 uterotter
      5 øyenstikker
      4 svaner….hvis de kommer mot meg da!
      2 Hester, bakfra!
      1 fluer, altfor vanlig til å være redd for, hadde ikke fått tid til annet da:)
      Ha en fin dag! Tirsdagen er over, og livet er fint?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg