Et Kinder-egg av en dame… :-)

I dag er det utdeling av Kinder-egg!! Du tenker deg sjokoladen,  ikke sant? Ja, du kan godt fortsette med den tanken… Et fargerikt papir, så litt myk sjokolade-både brun og hvit, og inni der et egg i plastikk, som viser seg å inneholde noe HEMMELIG.. Noe man kan sette sammen.. Men mest av alt kan du tenke deg Kinder-egg-reklamen…. dette med TRE i ETT:  – En overraskelse, -En utfordring (i form av bygging) og -En sjokolade.

 

Vel, det er egentlig ikke et sånt Kinder- egg jeg skal dele ut..  Nei, det er et annet Kinder-egg….. et Kinder–egg  av en dame som  kan by på:

En foto-blogg, en reise-blogg og en kreft-blogg. Er ikke det allsidig og et Kinder-egg, så vet ikke jeg. Og hvem er det vi snakker om? Jo, det er Eljos 🙂

Eljos er en av de eldste bloggvennene mine, men det betyr ikke at hun er GAMMEL av den grunn.  Hun beviser bare at hvilken alder og tall vi  har mellom oss,  ikke har noe å si. Jeg har bloggvenner i alderen 18- 65 år jeg, og det spiller ingen rolle hva tallet heter, når man finner tonen og kan ha det hyggelig sammen. Eljos er uførepensjonist nå, men hun var autorisert regnskapsfører i mange år med eget firma. Eljos har vært bloggvenn med meg en stund. Hun er altså så herlig!! og har stilt opp på det meste av mine sprell her inne. Hun har vært med på Karnevalet som jeg hadde her inne, da stilte hun med dette bildet. VIl du se resten av Karnevalsparaden, kan du se HER.

Hun var også med i den forrige fotokonkurransene min. Som gikk på å stille ut bilder av dyr de likte  🙂 Da stilte hun med dette bildett :

 Eljos er glad i å reise, og lar ikke dette at hun fikk kreft, måtte fjerne en lunge og nå lever med  lav lungekapasitet stoppe seg fra noe som helst… heller ikke det å reise. VIL man noe, så får man det til, virker som er hennes motto. Hun står på,og må være en kjempeinspirasjon for andre med samme type problematikk.  Der er det ikke mye klaging, hun virker løsningsorientert til tusen! Hun sier hun gjerne skulle reist til Japan igjen, men tror det blir litt langt, så nå er Lanzarote favoritt-reisemålet. Eljos er glad i komedier når det gjelder filmsjangere, slike man kan le SKIKKELIG av og bli lett til sinns av.. Hun er glad i å stirkke og å fotografere, og jeg fikk et lite søtt hjerte av henne rundt juletider som hun hadde laget selv.

 Når de feirer bursdager hjemme hos Eljos, så lager de en hel festival ut av det, hvor folk underholder,synger, spiller,  osv i tillegg til mat og kos. Jeg har inntrykk at da kommer  og går  folk hele dagen,som på en ekte festival.. Eljos virker på meg som en sterk og flott dame, reflektert, og flink til å ta opp ting som trengs å få litt lys på seg. Hun virker snill,  positivt innstilt til livet, og velger å se lys der mange andre ser mørke.. Fordi det fungerer bedre.. Nå er hun og feier avgårde på en av turene sine… foreløpig i Norges land.. Men man vet aldri med Eljos, plutselig er hun på vei til et annet land..

Og hvorfor alt pratet om Kinder-egg og Eljos? Er det an blogg-anbefaling? Ja, så absolutt!! Til alle tre bloggene… Men det er også:

BURSDAGEN HENNES!! Hun fyller år i dag, 29. juni 🙂 Og jeg håper alle som en går inn på reisebloggen hennes f eks, og gratulerer 🙂 (Bare trykk på reiseblogg- linken) For hun skal visst være mest på den bloggen i tiden framover sier hun….

Gratulerer som masse med dagen, herlige Eljos!! 🙂 Håper du får en dag som du vil huske lenge, med mye kos og moro 🙂 Jeg har bare cyber-kake og varte opp med, og ingen marsipan… men det passer kanskje likebra på ferietur.. slipper å bli ødelagt på bilturen deres 😉 

 Kos deg i dag, og på resten av turen. Og skaff deg en ordentlig kake i dag 🙂

Stor klem fra meg og de andre 🙂

OG

Til deg som leser dette:

– skal du gjøre noe hyggelig i dag? På Eljos sin lørdag? 😉 

24 kommentarer
    1. Miriam: Hi-hi.. Ja, nå er nok bursdagen over 😀 Den var lørdagen 🙂 Men jeg tror hun hadde en fin dag, så hurra for henne 😀 Og et herlig Kinderegg er hun 🙂 Klemmer

    2. Lisbeth Pedersen: Ja, hurra for Eljos, en tøff, snill og sterk dame 🙂 Ja, jeg ble skikkelig reiseklar i dag, etter å ha fått rotta avgårde 😀 Neste er meg liksom 😉 Og jeg har kjøpt nye joggesko, tilfelle vi skal GÅ litt mye der også, og det tror jeg vi skal. Og ny bikini i går. Nå skal jeg bare lakke negler på tærne, og pakke kofferten i morgen, så er jeg klar <3 Reiser på mandag kl 7 om mårran!! Har laget meg et Engla-armbånd før jeg drar også 🙂 Det var gøy å lage 🙂 Klemmer <3<3

    3. Hurra for Eljos 🙂 og en større Hurra for Frodith som skriver så masse fint til så mange andre bloggere.
      Du er vel reiseklar du nå 🙂
      Ha en fortsatt fin lørdagskveld og kjempegod tur 🙂

    4. Fru Stussli: Å så koselig du kom innom en tur Bente 🙂 selv om du er på tur 🙂 I dag har jeg handlet siste tingene til turen, nye joggesko, salg 😉 neglelakk til tærne.. (bruker jeg aldri ellers, er ikke så voldsomt feminin :-D) og silkebånd. Jeg lager Engla-armbånd. Og så har jeg sendt Vaniljen på sin første reise 😉 Det var litt merkelig å dytte henne ned i en eske,og så var hun på tur 😀 ha-ha Håper du koser deg masse i Ytlandet <3 Klemmer i fleng til fine fru Stussli <3<3

    5. Engla: Ja, hipp hurra for flotte Eljos 🙂 Sterk og varm og snill 🙂 Og en god klem til fineste Engla 🙂 I dag har jeg kjøpt silkebånd og skal prøve armbånd i dag 🙂 Klemmeflat <3

    6. Nemi Rebella: Det blir en liten Norgestur.. hun er allerede reist, i dag fra posthuset ;-D Det var rart å sende henne fra seg 😀 Ha en fin dag <3 <3 Klemmeflat <3

    7. Hipp hurra for bursdagsbarnet og tommelen opp for fineste frodith som skriver så fine og koselige blogginnlegg <3
      Ønsker dere begge en superfin dag!
      Bamseklem fra Engla

    8. Gratulerer så mye til henne 😀
      WHAT, sender du Vanilje&Pepper på ferie, tjihi… Hvis den musa kommer hit skal jeg kjøre i henne mojitos og ta henne med meg på strandtur :3

    9. Siv: Ja, ei tøff dame vil jeg si 🙂 Hun er min eldste bloggvenn og du er den yngste 🙂 I dag sender jeg Vaniljeogpepper i posten rundt omkring.. Hun skal innom 11 steder 😉 Pass opp!! :-D, Og på mandag reiser jeg og søsteren min 🙂

    10. Min matgale verden: Hi-hi, er bare en uke da 😀 Men tror jeg kanskje ville få litt store abstinenser HELT uten <3 Ha en nydelig lørdag <3

    11. Min matgale verden: Jeg skal pakke litt, vaske litt klær, gå på kafe med en venninne og feire at Elljos har bursdag, sende Vaniljen ut på reise 😉 Jeg TAR med brettet på turen… Jeg skal ikke være MYE på nett, men i tilfelle jeg får store abstinenser og bare MÅ prate litt med dere, så HAR jeg det med 🙂 Kos deg med baikingen, fine Kjersti-venn 🙂 Klemmer <3

    12. Helge: Ja, Eljos er en flott dame 🙂 Med TRE blogger. Høres veldig fint ut med en byvandring med guide da, man kan jo ofte ikke så mye om byen man bor i faktisk.. Så jeg synes ikke det er noe sprøtt. I dag BLIR det sol 😀 helt garantert 😉 Ha en fin lørdag du også 🙂

    13. Gratulerer til Eljos, fin blogg hun har var så vidt innom nå, men tar en nærmere titt siden i dag. Har fri idag, har alt vaska opp og kjøkkengulvet og hatt en kiwi tur. Skal på en byvandring i Drammen i dag med guide. Høres sprøtt ut når jeg har bodd her i 20 år men det er sikkert mye historie jeg ikke har fått med meg i Drammen. Skal bli artig, men kunne det bare bli sol….Blir nok en skogstur i helga, koslig det selv med regntøy. Ha en fin lørdag.

    14. eljos: Så koselig at du likte innlegget 🙂 Da blir jeg glad som en lerke 🙂 Jeg tenker at Norge er et godt ferieland egentlig. En dag skal jeg og samboeren ta oss en tur, også, og se mer av Norge. Men i år er det bruning med faktor 30, og spennende Dubrovnik som står for tur 🙂 Kos deg videre og ha en aldeles nydelig dag videre. Store,digre bursdagklemmer <3<3

    15. Tusen hjertelig takk for vakre ord, du herlige frodith!!! Du hadde nok fortjent noen flere hjerter, og kanskje kommer det plutsleig noen, man vet jo aldri. Nå er vi i Nordfjordeid, og jeg må si det at denne landsdelen er så spennenden at vi kunne vært her hele sommeren med full aktivitet! God ferietur til deg også!

    16. Hanne.: Ja, jeg vet du leser Eljos sine blogger også 🙂 FIn dame 🙂 Så koselige ting du skal i dag 🙂 Tipper søster blir glad for toppen! Det er jo så gøy å lage sånt 🙂 Du høres ut til å være frisk igjen 🙂 Herlig! Hurra for Eljos lørdag 😀 Jeg skal ut å kjøpe ting til turen, vaske klær og pakke 😉 Tar med nettbrettet,men skal ikke bruke så MYE, må ha litt ferie også 😀

    17. Hurra for Eljos.
      I dag skal dagen få suse forbi, skal ut å kjøpe tilbehør til søsters topp.. Nå koser vi oss i sengen med kaffe og radio. Hurra for Eljos lørdag!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg