Stesøstrene uten Askepott… ;-)

Det var en gang en fager jente, i landet langt borte…Hun hadde langt gyllengult hår, og øyne så blå som himmelen over de 7 fjell… Ja, noe i den duren starter vel eventyrene.. Det er gjerne med noen troll, kanskje en prins og HELT GARANTERT to stesøstre… Som i Askepott… og de to stesøstrene..  Slemme, fæle, store føtter og lange neser… 

Vi har alltid tullet med at vi er disse to stesøstrene, søsteren min og jeg…. Kanskje fordi vi er to helt vanlige søstre, sammensveiset, som tuller og herjer og koser oss sammen og kanskje fordi vi ikke likner på Askepott i det hele tatt 😉 Men også fordi vi ikke likner stesøstrene til Askepott HELLER… Vi er så snille som dagen er lang, begge to, og akkurat derfor kan vi vel kalle oss det.. med et glimt i øyet ;–) Og nå legger altså stesøstrene ut på tur igjen.. Vi har vært på uttallige turer sammen; besteget Beseggen sammen, vært i Langesund, på konsert-tur,  i Stocholm, Brehmen, Island,  gått til Gaustadtoppen og mange andre fjell og besøkt flere byer.. Vi har det alltid veldig moro, kanskje fordi vi er ganske like… kanskje fordi vi er venninner og ikke bare søstre.. kanskje fordi vi hater majones begge to…kanskje fordi vi ler så vi griner etter en dag med traving i by eller på et fjell, når vi skal bestille dressingfri mat…  Kanskje fordi vi begge ser det VELDIG komiske i ting,når vi er slitne.. Sikkert er det hvertfall at vi har hatt mange fine og lattermilde turer sammen, helt uten Askepott… 😉 Her :

” Frogging” i Bergen..


Vel nede fra Beseggen i Grill-dress-jakker for moro skyld..


På Gaustadtoppen..


På Island


På Kikut, hytta i Nordmarka i Oslo,  med “Frittgående høner ON TOUR” 😉


I Langsund i likekjoler..

 

Og nå legger vi altså turen til Dubrovnik i Kroatia, sammen med nevøen min også. Og i anledning turen har jeg laget matchende armbånd til STE-søstrene 😀 Jeg har laget av silkebånd og boksåpnerdelen av drikkebokser/ølbokser. Jeg har brukt Englas fine forklaring, og da gikk det greit som bare det 🙂 Jeg hadde i utgangspunktet kjøpt for brede silkebånd, men brettet dobbelt, så gikk det greit likevel. Så nå har ste-søstrene like armbånd på turen..

Vi reiser i morgen tidlig kl 7 fra Gardermoen. Jeg tar med nettbrettet i fall jeg skulle få store bloggeabstinenser 😀 Satser på å få sendt noen blogg-postkort, hvis det passer sånn og jeg har tid 🙂 Ellers er jeg tilbake den 9. juli, ha en fin uke så lenge 🙂 Klemmer til deg som titter innom <3

Har du ferie til uken?

Hva skal du gjøre i ferien?

20 kommentarer
    1. Livsrom: Ja, jeg tror jeg er veldig heldig 🙂 Kjenner ikke så mange som har så nært forhold som vi har. Søsterne min er 52,altså 5 år mellom oss. VI har vært gode venninner også siden jeg ble rundt 18-20 kanskje. Når årene flatet seg ut mellom oss 🙂 Jeg er veldig glad for det vennskapet vi har 🙂 og skjønner hva du mener med misunnelig. Takk-takk 🙂 Jeg skal opp i 3.30-tiden og fyke rett ut døren, bussen går rundt 4 (hjælpes .-D ) Ha en fin uke du også. Klemmer tilbake <3<3

    2. Så koselig<3 Jeg har fire søstre, men ingen av dem er spesielt god vennine:( Jada, jeg er litt misunnelig, men ikke noe vondt i det;) Jeg ønsker dere en fin tur, og grunnlag for enda ett godt minne dere kan dele:):) Nyt dagene sammen!
      Godturklemmer fra meg<3<3

    3. Engla: Det var veldig gøy med armbåndene, jeg skal lage flere sånne 🙂 Når jeg kommer tilbake vel og merke 😀 Ha en nydelig dag Engla og en kjempefin uke, så snakkes vi litt ordentlig igjen til uka 😉 Klemmer i massevis <3<3

    4. lithanna: Du har vel en liten miniferie i helgen med Legohuset? Eller følelsen av litt ferie kanskje 🙂 Ikke dumt med ferie i november heller da 🙂 Jeg tror jeg skal ta en på høsten OGSÅ jeg 😀 Kos deg med søndagen hvertfall 🙂 <3

    5. Helge: Ja, i år drar vi med Norwegian 🙂 Ryanair i fjor, men det blir så mye styr… De er så strenge med alt mulig. 50 kr for en guidet tur er jo skikkelig billig da, og nå er du litt oppdatert byhistorien 🙂 Ha en fin søndag du også og en fin uke 🙂

    6. God tur. Drar med Norwegian? Noe ferie på meg blir det ikke før til høsten og da tar jeg alt på sparket. Har fri til torsdag og skal ha fri den 9 juli. Hadde fri igår og da ble det guidet byvandring, gikk 2 timer i regnvær, slapp unna med 50 kr, halv pris pga av regnet. Vi var 6 stk som fikk div fakta om Drammen fra bybrannen i 1866 til Marcus Thrane. Ønsker deg en fin ferie, bra at dere er to gode søstre som reiser mye sammen. Ha en fin søndag.

    7. Hanne.: Ja, jeg håper det 🙂 Du kjenner jo område godt du 🙂 og har jo lovet meg fint vær hele uka, og det ser det ut til å bli <3

    8. Fru Stussli: Å så kos med Junibacken, det er ekte Sverige det 🙂 Leke masse, det er sunt, og Emma blir så glad også 🙂 Her skal det koses, både i dag med all pakkingen, og resten av uka, med titting, bruning, shopping, svømming, spising,skravling, latter, og energi-påfylling. Pluss masse fotografering 🙂 Kos dere masse i dag og resten av uka, så sees vi SKIKKELIG til uka igjen 🙂 Stor klem til fine Bente <3<3

    9. Min matgale verden: Hvis du har lyst til å lage armbånd, så gå inn til Engla, hun har en herlig blogg,og en fin bruksanvisning, lett å forstå for meg som ikke liker oppskrifter… MED bilder nemlig 🙂 Jeg har masse reise-sommerfugler allerede, og skal ta buss klokka 4 i natt 😀 Her skal det pakkes, dusjes, lakkes negler, rettes hår og legges fram reiseklær 😉 Lenge siden jeg har hatt SÅ mye sommerfugler faktisk 😀 Ha en nydelig dag og en fantastisk uke Kjersti, så sees vi sånn ORDENTLIG om en uke 😀 Men sjekk postkassen litt framover da 😉 Klemklemklem <3

    10. Flaggermusvinger: Så koselgi å høre at du har samme forhold i din søster, for det er så kos 🙂 To i ett er helt topp <3 Jeg har heller ikke vært i Kroatia før, så det blir spennende 🙂 Og det er meldt fint vær der hele uka <3 Ha en fin dag og en fin uke 🙂 klemmer <3

    11. De armbåndene var utrolig søte. Fikk lyst å lage med en gang, det får jeg alltid, men skal heller bake en kake til svigermor, mer min bane:) Du får ha en fin dag med litt sommer-reisefeber-fugler i magen kanskje? Og kose deg masse i Kroatia, både med og uten nett-brett…..;) God tur! Gleder meg til du er tilbake med masse opplevelser å fortelle om:) Klemklem

    12. God tur fineste frodith!!
      I dag skal vi til junibacken og leke 🙂
      Kos deg masse med sol og varme og søster og nevø!
      Gleder meg til postkort i eller etter ferien!
      Skikkelig svenske-klem ❤

    13. Å så fine, glade søstre som skal ut i verden igjen! 🙂 Så heldige man er når man har en god venn og søster i samme person! Jeg er også så heldig, så jeg vet hva jeg snakker om, altså! 🙂
      Håper dere får en super tur til Kroatia, har aldri vært der men skulle gjerne. 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg