Yr lurte oss godt!!

Vi ble grundig lurt av Yr.no i går.. De hadde meldt fælt regnevær til oss i Dubrovnik…. Men det regnet kke en dråpe faktisk, så vi ble grundig lurt..heldigvis 😀 Lå og koste oss på stranden vi.. og litt mer gyllen har vi blitt..På ettermiddagen dro vi med taubane opp til det som viste seg å være festningen, som ble brukt av forsvaret under den grusomme krigen hvor Serbia inntok Kroatia i1991. Mye hstorie, og rart å gå midt i historien, se kulehull osv. Ellers var utsikten flott. Egentlig rart hvor godt de har bygget opp igjen byen etter krigen.. for den er vakker. De har gjort en enorm jobb.

På vei med taubanen

God utsikt..

På toppen av festningen

Her holdt forsvaret til i lange tider…

Litt preget av stundens alvor..

Fikk bilde av de andre banene på tur opp.

Middag på restauranten hvor vi så Brimien første dagen 😀

Avsluttet med iste på kafeen som ligger helt ute i vannet, som du kunne se fra bymuren 

Der nede ser du kafeen..

Ha en fin dag 🙂

32 kommentarer
    1. Alltid kjekt når yr tar feil den veien;)
      – Det er nok en helt spessiel følelse å være og se der det er så mye historie! Bildene er flotte:)

    2. Lisbeth: Ja, fine bilder fra i går 🙂 I dag nekter brettet og laste opp bilder, så nå blir det siste innlegget bildefritt.. inntil jeg kommer hjem 🙂 Jeg må ha surret med noen innstillinger. Håper du har gode dager i sol 🙂 Klemmer <3

    3. Livsrom: Ja, det er deilig når det er feil DEN veien 😉 Det er koselig å legge ut noen bilder fra turen, vi har litt tid på rommet hver dag, så har LITT tid med bloggen 🙂 Klemmer <3

    4. Det blir nok ei stund til 🙂 skal nedover til tyrkia sammen med familien pluss at mine bestevnner skal nedover. Dei veit ikkje at eg skal nedover så skal overraske dei på gardermoen 🙂 Skal bli artig …hehe 😉

    5. Min matgale verden: Også jeg somer SÅ treg når det gjelder mat 😛 Spiser mest kjente ting.. kylling, pizza osv.. Får se om jeg tøffer meg litt en dag før vi drar 😀

    6. Deilig, deilig med ferie, reise bort, og senke skuldrene. Masse flotte bilder. Takk for at du tenker på oss her i nord i høljeregnet og deler;)
      At YR tar feil er ingen stor nyhet, men koselig når det er den veien!
      Ha en fortsatt superfin ferie:):)
      Klem<3

    7. Det hørtes deilig ut 🙂 Eg skal på ferie i august/september. Fortsatt ei stund igjen til det :p
      Kos deg masse videre 🙂 Klem <3

    8. Helge: Turen med taubanen tok 5 minutter bare. Det er ikke langt oppe i fjellet, men derfra ser man hele byen.. flere steder vi går forbi er det fremdeles kulehull.. Men de harcgjort mye for å få denne vakre byen på fote igjen, og det har blitt vakkert atter en gang 🙂 Ha en fin kveld 🙂 I dag har vi vært på båttur.

    9. Miriam: Ja, heldigvis tok de feil, det var deilig i går, og i dag også 🙂 Vi har vært på båttur. Håper du har det fint også <3 Klemmer <3 Når skal du på ferie?

    10. cynaracardunculus: Det var utrolig flott å sitte på den kafeen, hele horisonten fri på en måte 🙂 Det er veldig spesielt lys her, og mot den gule steinen alt er laget av blir det så flott 🙂 I dag har vi vært på båttur 🙂 Håper du har det bra 🙂 I går reiste rotta mi fra Stussli.blogg.no 😀 På tirsdag reiser jeg hjem herfra. Deilig med mange dager igjen her 🙂 Klemmer <3

    11. Fru Stussli: Det er skikkelig herlig her, og jeg drar gjerne hit igjen. Liker folkene som er her, de er hyggelige og mye god mat 🙂 I dag har vi vært på båttur 🙂 Jeg gynger fremdeles 😀 Hilser og klemmer til de flotte stusslidamene <3 <3 <3

    12. passion4lifeandtravel: Ja, der er du og koser deg 🙂 Det blir ikke så mye skrevet på turen, nettbrettet funker dårlig sånn, og man har mye å gjøre og liten tid.. men litt bilder er hyggelig 🙂 Kos at andre liker dem også. Jeg anbefaler Dubrovnik som reisemål, nydelig sted og herlige folk 🙂 Klemmer <3

    13. Min matgale verden: Koser du deg med fredagen Kjersti? Vi har vært på båttur i dag, deilig. Nå er vi skrubbsultne, og vi må ha LITT mat, selv om været er pent altså 😉 Ha-ha 😉 Klemmer 🙂

    14. dandilion: Veldig koselig hvis folk får litt reisefølelsen 🙂 Det blir ikke lange innlegg når man skriver på nettbrett, men litt bilder er ok 🙂 Vi koser oss så veldig 🙂 Ha en fin kveld 🙂 Klemmer <3

    15. Det er tross alt ikke så mange år siden det var krig i det området dere besøker, så det er ikke rart at det komme visse tanker rundt det. Det ble gjort mange grusomheter der og skapte dype sår hos mange som aldri vil gro. Mener at jeg kan huske den tiden da man fikk krigen live via tv-skjermen. Fine bilder. Tok turen med taubanen lang tid? Ha en fin kveld.

    16. Så bra at yr tok feil. heldigvis tar dei feil med tanke på regn og ikkje berre sol av og til 🙂 🙂 Herlig utsikt og fine damer 🙂 Kos deg masse videre 🙂

    17. Så nydelige bilder frodtih!! Ser helt herlig ut.
      Har en bekjent/venninne som også er i Dubrovnik nå og hun beskriver deg også som fantastisk vakker 🙂
      Kos deg MAX!
      Klemklem fra Stusslidamene 🙂

    18. Alltid deilig med fint vær, så utrolig vakre bilder, både fra Kroatia, og av den flotte jenta bak bloggen <3
      En trist historie, men det er fint å se hvor flott stedet igjen har blitt.
      Gleder meg til flere feriebilder, og andre historier fra deg.
      Klem fra meg i Thailand.

    19. Vakkert! Så godt at det ikke ble noe regn 🙂 Her håper jeg at yr melder riktig framover og at vi får litt sol og varme. Føler nesten jeg er litt på tur jeg også når jeg leser det du skriver og ser på bildene 🙂 Ha en fin dag, Frodith! Kos dere! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg