Juhu!! Dubrovnik postkort 4 og 5, bilder oppe og går igjen ;-)

Etter å ha ergret meg grønn en dag pgs bildefunksjonen streiket på nettbrettet, er jeg oppe og går igjen.. Ikke på wifi, menD:-Då mobildata funket det.. Her er bilder fra  båtturen og de tre øyene vi besøkte på fredag, og bilder av en flott kunstner Ivo Grbic

Noen bilder for å gi sjøfølelsen..

En sjørøverbåt fraktet folk rundt..Vi tok ikke denne, men en helt vanlig PRAM nærmest.. Men dette skipet forfulgte oss hele dagen..

Disse vakre blomstene, og de trange gatene befant seg i 30 varmegrader på den minste øya, hvor det bodde bare 120 mennesker. Flere små barn solgte hjemmelagede armbånd. De var gode i engelsk, og var kanskje 10-12 år disse barna. Sommerjobb? De løp litt til og fra, og satt ikke konstant der i varmen 🙂

Utsikt fra rett ved kirken på siste øya vi var. Øya er litt stor og heter Lopud. Her dorsket vi oss i tre timer, før båten gikk tilbake.

Veldig mange vakre katter i Kroatia. Denne helt hvite, lot seg villig avbilde, men sosiale og kosete er de IKKE

Tilbake i Dubrovnik var det dusj og middag i sentrum igjen..pizza nok en gang.. kjersti..sorry, jeg er utrolig treg altså :-

Her er Ivo Grbic, kunstneren som fikk både atlier og huset sitt brent under krigen. Han var skikkelig motstandandsmann, og fortalte oss masse om hvordan de hadde gått i mot seberneSøsteren min kjøpte et bilde og jeg skal dit i dag. Han var en veldig stolt og flott mann, og nydelige bilder.

Her er bilde av han foran sitt hus da det brant, i 1991..

I dag er en ny dag, og min bror og svigerinne kommer til Dubrovnik også, det blir familiemiddag i sentrum i kveld 🙂 Men først skal det bades og soles 🙂

Håper du skal gjøre noe koselig 🙂 Ha en fin dag <3

20 kommentarer
    1. haha ei rosa Frodith 😀 DET måå jo være bra 😀 Skjønner godt at du kjøpte bilder, fra hva jeg kan se ser det jo spennende ut 😀 Her er det noen som stemmer trommer, noen vanner blomster(jeg) og noen lager saus til grillings 😀 Heeeeeerlig <3 klæmmeflat

    2. Livsrom: Ja, det med teknikken altså, jeg blir liksom så irritert fordi jeg ikke KAN sånt også.. men kom på, å bruke mobildata, i stedet for nettverket på hotellet, og plutselig gikk det 😀 Så da ble det innlegg likevel. Nå har jeg solt meg voldsomt i dag, bare EN dag igjen, og jeg vil ha solen i kroppen når jeg kommer hjem. Energien, og gjerne LITT farge også 🙂 Håper du koser deg også 🙂 Klemmer <3

    3. Helge: Jøss, rett på rådyra 😀 Ja, de er flotte 🙂 Bra du ikke traff dem med sykkelen 🙂 Ha en fin dag du også, nå er vi på tur inn til byen snart. Bror ovetlapper litt her, men vet ikke hvor lenge de skal være.

    4. ladyaugust: Noen er litt trøtte ja 😀 Jeg våkner som hjemme, ca 7 😛 Jaja, helt greit, får tid til innlegg på den måten 😉 Nå er jeg rosa, og fregnete 😀 og shoppeklar. Skalmkjøpe bilder av Ivo 😉 Klemmer <3

    5. Fru Stussli: Ja, i dag skal jeg kjøpe bilde også. Et gult tror jeg. Grafikk, med motiv fra hovedgaten. Forrige besøk der var jeg så “starstruck”, opptatt av historien, og alt at jeg klarte ikke kjøpe noe.. men i dag er jeg klar.. Nå er vi stekte og gode, og skal møte bror i byen 🙂 Trippelklemmer fra meg <3

    6. cynaracardunculus: Så deilig hvis jeg klarer å formidle stemningen litt 🙂 Fordi dette er nemlig et sted som har både historie og slaraffenliv liksom 🙂 I dag skal jeg kjøpe bilde av Ivo Grbic og vi skal spise middag med broren vår 🙂 Klemmer <3

    7. Min matgale verden: Bra du nyter fridagen likevel 🙂 Her regner det litt hver dag også, kanskje 30 minutter og litt yr-aktig.. nå skal vi dusje og så møte bror 🙂 Og jeg skal kjøpe bilde av Ivo Grbic 🙂 Klemmer <3

    8. Er det ikke irriterende når teknikken svikter? Og du verden hvor avhengig vi har blitt av den;)
      Ser at dere fortsatt har sol og varme. Klarer godt å sette meg inn i hvor deilig det er å reise bort, sole seg, og spise og drikke godt:):)
      Kos dere videre, og lykke til med familiemiddagen:)
      Klem<3<3<3

    9. kommensalisma: Jeg, søster og nevø drar hjem på tirsdag 🙂 Broren min og svigerinne overlapper litt, er ikke sikker hvor lenge de skal være.. I dag har jeg solt meg skikkelig 😀 innspurten liksom.. Er fremdeles ganske offwhite, men har sola i kroppen liksom:-) Deilig. Klemmer og sees snart <3

    10. Fine bilder og en strek historie om Ivo Crbic. Koslig at brodern kommer nedover, mulig han skal være der lengere enn dere? Jeg var ca 4-5 meter unna og kollidere med et rådyr grytidlig idag. Det er sant. Er tidlig oppe hver dag også søndagene. Våkna tidlig etter og ha sova tidlig igår. Kl. var ca 0530 da jeg startet sykkelturen og trilla nedover bakkene med mange hus tett i tett på hver siden av veien. Plutselig så jeg et rådyr i full fart tvers over veien som jeg sykkler nedover. Det er pene dyr – hvis jeg hadde vært litt tidligere ute så hadde jeg gått rett i asfalten i fart. Er neppe noen rådyr der dere er men bare snille katter. Ha en fin dag.

    11. Så morro å se at du er tilbake igjen :DD Her er det morningskaffe for noen er litt trøtt ;)) Deilig med badings og kveldsmiddager ute, ha det fiiint så lenge <3

    12. Så flottte historier og bilder!! Hurra for at nettbrettet vil gi oss bilder av ferien din igjen!! Dagen (eller blogginnlegg) blir ikke den samme uten 😀
      Blir spennende å se hva ditt besøk hos maleren ender med. Kanskje du også er eier av et slikt bilde med så mye historie i seg før du reiser hjem.
      Kos deg MAX!
      Klemklem og dobbeltklem

    13. Spennende kunstner! (ser ut som jeg liker bildene hans.. det jeg TROR jeg klarer å se av de;)
      Kos dere i solen, vannet og på familiemiddag i dag, skal de være der en uke de også? Dere to reiser hjem i morgen ikke sant? 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg