Jakten på det perfekte påfuglbildet ;-)

Utkledd eller “forkledd” eller rett og slett bare kledd i en påfuglkjole, jaktet jeg i dag rundt på øya Lokrum.etter det perfekte påfuglbildet  😉 Øya er nasjonalpark, altså fredet for litt av hvert, og påfuglene spankulerer i hopetall i de små skogfeltene der ute. Søster, nevø, bror, svigerinne og jeg hadde dagen der ute på fine svaberg, blant påfugler og andre mennesker og dyr 😉 Jeg håpet…eller var litt redd kanskje?.. for at påfuglene ville ta meg for en av dem 😉

Litt forsiktig i starten, selv om fuglen her var litt liten..

Prøver å snike meg litt fuglete innpå 🙂

En smule modigere, den tror jeg er fetteren..

Her begynner vi å snakke fuglsk..

Dette var både fuglen og resten av familien vår enig om at var det beste..

Eller kanskje dette?

Eller dette?

Ellers var det en nydelig øy

Vel, tilbake i Dubrovnik fikk jeg shoppet litt gaver, og noen småting til meg selv. Det var jo siste kveld.

Veske, håndmalt, som jeg kan ha nettbrettet i..

Og kule flower power- lommebøker 😉

Ha en fin dag, vi sees hjemme <3

32 kommentarer
    1. Miriam: Ja, var ikke de lommebøkene fine? Jeg hadde lyst på alle som var i butikken.. Har begynt med den med sommerfuglen.. så får vi se etterhvert 😀 Ser du hvor mye jeg passer inn med påfuglene eller? 😀

    2. Hehe 😉 Det er ikkje alltid like lett å jakte på det perfekte bildet 😉 majestetiske fugler er det ivertfall 😀 😀 De lommebøkene var kjempe søte…..*misunnelig* 😀

    3. Elin Slåen: Jeg har også sett noen påfugler i sånne dyreparker og sånn… Her gikk de liksom løse på øya… og dukket opp hvor du minst ventet det inni skogen der 😀 Og hylene deres, nesten som høye MJAUE-lyder, hørtes over hele øya 😀

    4. Du får ha et kort i hver lommmebok, så kan du bruke maaaange på en gang- mulig du må ha større veske bare 😉 he he..
      Jeg bor en to minutters spasertur unna en liten dyrepark, og der har de påfugl 😀

    5. Elin Slåen: Jeg ble helt gal etter de lommebøkene, visste ikke hvilke jeg skulle velge 😀 og ville egentlig ha enda flere 😉 Men måtte nøye meg med to. De var sånn herlige alle sammen. Men bruker jo stort sett bare EN. Nå har jeg tatt i bruk den sommerfugl-lommeboka.. Så får jeg se om kattene flytter et annet sted… eller om de blir neste på lista her… Ja, påfugle-jakten var morsom 😀

    6. Du var da virkelig en vakker Påfugl der du gikk 😀 Jeg er såååå fascinert av Påfugler- de er jo så utrolig fine 😀
      For noen superfine lommebøker- jeg elsker sommerfugler, likevel syns jeg nesten den med pusekattene var hakket finere 😀 Og smart veske til nettbrett 🙂

    7. Lithanna: Du har jo vært og reist nylig du 🙂 Til Gran Canaria 🙂 Og skal snart igjen, ikke sant? 🙂 Jeg er tilbake i Norge nå, og skal kose meg her 🙂

    8. Helge: Er hjemmme igjen nå 🙂 brukte 3 timer 🙂 Tørte ikke mate dem, tror de fkk litt av folk som drev noen steder der. Var et par kafeer der 🙂 Ha en herlig kveld 🙂 Nå må jeg lage norsk middag og slappe av 🙂

    9. De påfuglene er herlige og fargerike, ikke rart at de er fredet. Kunne dere mate de? Bør kanskje være litt forsiktig med det itilfelle de angriper. Og nå er et hjem til norsk sommer og jordbær samt norske priser. God tur hjem – tar vel en 2-3 timer med fly, eller?

    10. Anonym: Nå er jeg tilbake i Norge, og her er det lite påfuglfres 😀 Men det var moro i går, så lenge jeg holdt på 🙂 Skikkelig matchende antrekk ja 😀 Kos deg videre i Thailand 🙂 Klemmer <3

    11. Lisbeth Pedersen: Ja, jeg så det herlige innlegget ditt 🙂 Og nå husker jeg ikke selv rekkefølgen lenger, så blir spennende for meg også 🙂 Moro at den farter rundt, og alle innleggene 😀 Jeg ler godt 😉 Stor klem fra meg <3

    12. ladyaugust: Ja, da jeg skjønte at det var påfugl der, ble jeg glad. Det var sikkert 30-40 stykker som bodde LØSE der, og jeg håpet de skulle tro jeg var en av dem, uten å begynne å plage meg da 😀 De var litt skumle, men lot meg være i fred, ikke som svaner liksom.. mulig de var LITT redd meg også, at de synes jeg var en stor fugl 😉 Rart man skal være så redd alt mulig, jeg hadde jo sikkert klart å TA DEN hvis jeg måtte? 🙂 Nå er jeg på bussn hjem, regner litt, men hørt rykter om bedre resten av uka 🙂 Klemmesøsklemmen <3

    13. Inneuteferdig: Nei, må innrømme jeg var en smule skeptisk jeg også 😀 Du ser det redde blikket? Ha-ha 🙂 Men litt må man gi for et bilde 😉 Ha en fin dag 🙂 Klemmer <3

    14. Guerandepadde: Hei du paddelure, du er på nett nå 😀 moro 🙂 Ja, vært herlig tur 🙂 Kost meg og slappet av masse 🙂 Kjøpt litt ting, og opplevd masse. Skal nok gjentas ja 😀 Kos deg. Klemme paddeflatklemmen 🙂

    15. hahaha den søteste knekken i knærne på førstebildet, kan se at du var ikke heeeeelt trygg men de kommer seg etterhvert ;))) Var de litt skumle? 😀 Synes kjolen din var heeelt perfekt til påfultitting, mon tro om de trodde du var sjefspåfuglen? <3 Fiine bilder og riktig såå god tur hjem igjen, her er det litt skyet i dag, men håper sola kommer etterhvert 😉 Klæmmeflat <3

    16. Det ser ut som det har vært en supertur 🙂 Mange fine postkort! Hils reisefølget, og ha god tur hjem 🙂 Paddeklem.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg