Er det ikke rart? …..

Når man tenker etter, så har vi ganske foskjellig syn på livet og verden, mange av oss.. Og det er jo egentlig ganske spennende.. at man ikke er så himla like liksom.. Nå tenker jeg ikke på bare deg og meg.. Vi er sikkert ulike på mange måter vi.. Men sikkert like på mange måter også.. Nei, jeg tenker litt mer generelt…  Er det ikke rart at mens noer er fryktelig glad i å ligge langflate på stranda, bade og gjøre alt for å bli brunere enn den hudfargen man har fått utdelt…..

….så ligger noen under parasollen, fullt påkledd. Vi så mange som jeg går utfra er japanere, i Dubrovnik,  tildekket og påkledd, som lå under parasollene, PÅ stranda. Og vi så  også dette følget i byen, som hadde sikret seg mot solstrålene, med paraplyer…. For jeg skal love at det ikke var regn da 


Det var paraplyer og hatter overalt

Men sånn er det for noen, at de vil bevare den fargen de har fått, for alt det er verdt. Noen hadde t-skjorter, med kort arm, men med en slags “hansker” som gikk opp til nesten der t-skjorten sluttet.. 

Jeg svettet som en liten gris i solkjolen min, og hadde nok besvimt ved å ha på alt det tøyet.. men man er vant til forskjellig og liker forskjellig 🙂 Herlig!

Og her er noe annet rart… siden jeg ikke er HELT ferdig med Dubrovnik-turen min ennå… Voksne folk som oppfører seg rart utlandet.. 😉


Utenfor designerbutikken


Nevøen er moteriktig og vet å “føre seg” 😉


Tante og nevø tuller for å få tiden til å gå på våre daglige bussturer inn til sentrum..


På restaurant


venter på maaaat…

 

og til sist noen raringer som slett ikke var voksne, men som hang og slang sent ute, mens vi gikk forbi 😉

Sånn, da tror jeg at jeg er sånn NESTEN ferdig med Dubrovnik-turen.. her på bloggen 😉

 

 

16 kommentarer
    1. Ah i Japan, blant overklassen er det jo status å være hvit. Så livsfarlig å få sol på seg da ja.
      Har sett noen av de her hjemme også. Hansker, strømpebukser og paraplyer :p

    2. kommensalisma: Ja, jeg er også helt avhengig av å bade HELE tiden.. Jeg orker ikke mye sitting i sola, hvis jeg ikke kan bade .. Så vi lå flate ved sjøen, eller ved bassenget noen dager. Saltvannsbasseng 🙂 Kaldt og avkjølende vann. Men deilig å få sol på kroppen, sånn for energiens skyld også 🙂 Ha en fin dag 🙂 Klemmer <3

    3. Helge: Skal kose meg fælt i denne varme sommerdagen, får ut å gå litt tur 🙂 Uten parasoll jeg da 🙂 Det var veldig moro å legge ut litt bilder fra Dubrovnik, koste meg med å legge ut fra ferien. Ha en fin arbeidsdag 🙂

    4. Kultur og forskjeller er veldig spennende 🙂 Vi har så mye å lære av hverandre! Mange syns jo vi ser helt koko ut der vi sleper med oss opp-pakning for en dag i full eksponering for solen, hehe. Andre land er mest opptatt av å beskytte seg mot den.
      Jeg liker å sole meg ved sjøen – og bare der … så jeg kan bade mye 😀

    5. Jo det er igrunn hvordan vi takler livet på forskjellig vis. En paraply kan brukes som en parasoll og er en fin beskyttelse mot sola som gedigne hatter. Fine bilder fra turen din og takker så mye for mange fine rapporter derfra om historie og kultur. Er tidlig oppe som vanlig, drar på jobb etterhvert. Det blir nok en knalldag ute, mulig jeg bader i tjernet mitt etter jobb, det ligger 2-3 km herfra, spørs hvilken vei man tar. Ha en fin sommerdag.

    6. Lisbeth Pedersen: Jeg er nok med årene også mer blitt som deg, kjeder meg fort med å ligge å sole meg, og blir fort for varm… VEEEELDIG varm… Men i år klarte jeg det visst likevel… Jeg har trengt en skikkelig slapp ferie, for første gang på lenge..og da var det egentlig veldig godt.. Og shoppingen fikk vi unna uansett 😀 Jeg fikk opp energien, avv mye god sol og slapping, og da var jeg full av futt til shoppiing på kvelden 😀 Nattaklem <3

    7. Så herlige bilder da 🙂
      Ja vi er forskjellige, og det er nok meningen og det beste. Men spennende å treffe andre mennesker.
      Jeg er av den typen som heller velger shopping, liker ikke å ligge i ro for å sole meg og det gjør jeg heller aldri 🙂
      Natta

    8. Livsrom: Jeg har tenkt på det samme, vi er veldig opptatt av å få farge, mange hvertfall.. men mange er negative til andres medfødte brunfarge.. Det er et tankekoers.. Og dette med at noen er mer opptatt av hvordan ser ut på utsiden, enn hvordan de ER..
      Ja, det var godt med en morsom og avslappende tur 🙂

    9. Så bra at vi er forskjellige:):) Tenk hvor kjedelig det hadde vært om alle oppførte seg likt;)
      Et annet tankekors, som jeg har tenkt en del på, er at vi streber etter å få brunfarge. Jo mer, dess bedre, mens en del blant oss, forakter nettopp mennesker som er født med en slik farge. Dette ble litt alvorlig, men det er alvorlig å bedømme medmennesker ut fra f.eks farge…….
      Ser ut til at dere hadde det moro på tur.:):) Herlige bilder:)

    10. inneuteferdig: Nei, vi er veldig forskjellige, men samtidig er de fleste ganske LIKE innenfor SIN kultur 😀 Vi så få Japanere i bikini, og også få nordmenn med paraply/parasoller i gatene 😉 Ja, turen var herlig 🙂

    11. Engla: Ja, det er veldig spennende 🙂 Vi er jo vokst opp forskjellige steder og der er tankene våre formet eller påvirket.. I Dubrovnik var det store busslass også, med enten folk fra Japan eller folk fra Sverige for den saks skyld.. Det som er ganske LIKT i alle kulturene, er at vi er alle ganske lik de i EGEN kultur 😉 Nesten identiske innenfor bussvinduene 😀

    12. Så herlige bilder <3
      Ja vi er forskjellige og det er det som gjør det så spennende og bli kjent med nye mennesker og kulturer 🙂
      Jeg var i Kina for noen år siden g der var det veldig mange som gikk med paraply 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg