På “Fredrikstad Spa og Helsefarm”…;-)

I sommer er jeg igjen på mitt tradisjonelle besøk på “Fredrikstad Spa og Helsefarm”… Ikke hørt om det før? Ha-ha, kanskje ikke så rart… Det er nemlig helt privat… Det betyr egentlig at hver sommerferie, og i andre ferier ogå drar jeg og besøker min venninne. i Fredrikstad. Vi får sånne helsekick av å være sammen av en eller annen merkelig grunn, for du fant nemlig ikke latere og mer usunne jentunger enn oss to da vi vokste opp.. Vi gikk ETT år på fotballtrening, og DET var DET liksom.. satt for det meste på benken og skulte, og synes IKKE trening var moro.. Så hva var det egentlig som skjedde da vi rundet 40? 

Ute i gangen hjemme hos meg står det nå,som regel,  3 par joggesko, der det før sto Dr Martens… Disse joggeskoene har faktisk fått kjørt seg litt de seneste årene … selv om vinter og vår dette året måtte gå før de fikk litt tiltrengte lufteturer..Men så var det altså klart for sommerbesøk i Fredrikstad, og VIPS var hele kofferten full av treningstøy igjen.. Vi ler så tårene renner oppover i bakkene der, når vi hiver etter pusten, og minner hverandre på hvor utrolig utenkelig og komisk dette er… Og at om noen hadde fortalt oss i 16 årsalederen at vi skulle løpe side om side her, FRIVILLIG, selv ETTER at pusten har begynt å høres ut som en strandet hval, så ville vi ALDRI trodd dem…. 


(dette er altså FØR joggeturen…. da sitter smilet løst… Det er mer gjeip etter endt tur… 😉 )

Vi er blitt morgenfugler på vår hals begge to også, etter vi fylte 40…, og det er nesten like komisk… VI våkner kl 7 begge to, og er HELT klare for verden.. På med treningstøy, spise litt frokost og ut i skogen..Og de to-tre dagene vi kjører helsefarm, så går det i salat, frukt, knekkebrød og KUN mørk sjokolade.. Vi kjører stramt, nærmest nazi-regime i to-tre dager, der det ikke er snakk om PLATER med mørk sjokolade, men kun EN rute.. og når våre veier skilles er vi tilbake på galeien igjen, med is og baguetter…I hvertfall jeg:-D 

Innbakt i spa-oppholdet er soling, ordning av negler, smoothie-spising, wordfeud, dvd-titting og masse masse skravling  :- ) så det er kjempekoselig og godt for kropp og sjel.   I tillegg er jo Fredrikstad en herlig by, så det blir alltid noen turer langs brygga, i gamlebyen eller i skogen.. 

Så nå er energien oppadstigende, og jeg er klar for å prøve å begynne litt tramping langs veiene i Oslo igjen også 😀 Det er veldig OK å kunne løpe til banen eller trikken, uten å få hjertet ut av halsen, og trikkedøra i fleisen… Så målet er egentlig bare å få bra nok kondis til å kunne løpe til trikken i tidlige morgentimer.. Og akkurat etter DETTE året er dette ikke tilfelle… men som sagt, formen er oppadstigende… Så alt virket såre vel her på helsefarmen, i går da vi planla dagen i dag…. Ble drt ikke strandvær, så ble det nænærmest en GLEDE å trene litt! !…I nesten.. Vel, det var helt til den personllige trenrren 😉  (min venninne) begynte å true med styketrening… Da ville jeg plutselig rømme litt…flykte fra hele campen..ha-ha…  Flaks at solen skinner og det ser ut som det blir stranda 😉

Ellers har jeg syslet med litt kreati  tankegang, har kjøpt inn diverse til å lage flere smykker med utgangspunkt i måten disse aarmbåndene ble laget.. setter i gsng produksjonen når jeg er tilbake i Oslo 😉


Har du samme forhold til trening nå som du hadde i ungdomsårene?

Holder du på med noe kreativt nå om dagen?

14 kommentarer
    1. Engla: Jeg er allerede tilbake i sofakroken, i eget hjem 🙂 Med armbånd-laging, word-feud og litt blogging 🙂 Men HERLIG var det, og vi koser oss veldig sammen. Er barndomsvenninna mi, vi kjenner hverandre veldig godt, og det er både avslappende og veldig morsomt å være sammen 🙂 Når hun bor over 1 time unna med toget, så blir det gjerne til at jeg sover der når jeg reiser dit. Vi tar en liten FERIE sammen, og finner på ting vi koser oss med. Og som sagt får vi alltid “trenings-foten” når vi er sammen 🙂 JEg har jo også vært flink noen år egentlig,med å holde meg i form, med jogging og litt treningsstudio. Men siste året har det blitt lite, av forskjellige grunner. Men nå har jeg kommet i gang igjen, så planlegger en mulig liten joggetur i morgen tidlig, før varmen setter i gang 😀 Deilig med litt KOS, tyrkisk pepper, av og til da 🙂 Kos deg du Engla 🙂 Det fortjener du <3 Ha en flotters kveld 🙂 Klemmeflat<3

    2. Høres ut som en herlig “helsefarm” med påfyll på mange plan <3
      Jeg trener på treningstudio tre ganger i uka og har daglige trilleturer med lykkeliten.
      Godt å holde seg litt i form synes jeg.
      Akkurat nå sitter jeg og knasker tyrkisk pepper, noe som ikke var helt etter planen, men godt var det 🙂
      Kos deg og nyt dagene der fine frodith 🙂
      Go´klem fra Engla

    3. cynaracardunculus: Ja, jeg synes det er deilig å bevege seg. Best er det å GÅ tur. Men det er ganske gøy å løpe litt også, når formen kjennes LITT og litt bedre.og jeg slipper og kvæles hvis jeg må løpe ti trikken 😀 og det må man ofte 😉 Og så er det litt moro, for vi vet vi er i CA like dårlig form..det er ikke noe konkurranse, bare gøy og blir mest lattermilde 😀 Jeg har også lyst på sykkel. Har mest tro på NATURLIG trim jeg også egentlig. Det man beveger seg i hverdagen:-)

    4. Har nok et mer avslappet forhold til trening nå ja..det var jo alltid noe som var spennende å prøve ut…på mitt mest stabile gikk jeg på fotball (5 år) og Takwondo (3 år )..senere tok jeg kurs på anatomi og fysiologi å ble arobicinstruktør,haha ^^ jeg hadde Marilyn Manson og Ramones på spillelista mi ..derretter begynte jeg med bodybuilding light OG kickboxing..så du kan skjønne det er deilig å være helt fri for alle disse målene jeg liksom ‘burde’ oppnå..Nå tar jeg syklen fremfor bilbuss.
      Det er jo godt gjort av dere damer å gjøre en innsats på treningsfronten nå da,bedre sent enn aldri-vi har jo så godt av å bruke kroppen -den tåler jo tross alt det ^^ <3

    5. Helge: Ja, i dag har det vært strand og strandvær.. Ikke like moro når jeg ble sittende fast med toget, på vei hjem.. NSB…ha-ha 😀 Bare 45 minutter forsinket… blæh 😀 Ha en fin kveld 🙂

    6. Livsrom: Ja, jeg skal fortsette nå, får jeg har nå litt mer energi til å orke å trene.. Man må ha LITT energi for å komme i gang.. etterhvert FÅR man jo litt energi AV treningen 🙂 Det er kos hos venninna, vi har vokst opp sammen, men var anderledes begge to på den tida 😀 Nå er jeg på vei hjem igjen, men skal prøve å trene litt alene igjen. Jeg har vært veldig flink siste 3-4 årene, men datt ut litt i fjor.. av forskjellige grunner.. men igang igjen nå 😉 Ha en fin kveld 🙂

    7. Bra at du liker trening. For min del var jeg mere fyssisk aktiv før. I dag har jeg bada igjen men denne gang i fjorden og sjøen, deilig og komme et annet sted, Godt vann var det. Jeg gjør klar en mobil fasttelefon som foreldrene mine skal overta, tror jeg mangler en ledning men trolig at de har tatt vare på den gamle. På søndag er det grilling hos min søster og jeg skal ta med noe snadder fra jobben den dagen. Ellers er bordvifta på og bra er det for ute er det full sommer. Men jordbær og reker må vente til lørdagen. Ha en fin aften.

    8. Det høres flott ut å ha en venninne å drive på sånn sammen med. Morsomt at det er noe dere har kommet på de senere årene:):)
      Jeg har blitt flinkere til å trene med årene. Var ganske aktiv som ung, men hadde en periode med barnefødsler og småbarn da jeg var helt dau og dvask;)
      Heldigvis har det kommet seg litt de siste 12-15:)
      Du får bare fortsette nå når du er så godt i gang…;);)
      Kos deg videre:) Klem<3<3

    9. zentia: Jeg gjør ikke mye kreativt om dagen, er litt varmt.. men litt hekling, og fikk lyst til å prøve dette med smykker igjen 🙂 Nå er jeg ferdig med trim for noen dager 😉

    10. Hørtes ut som du hadde en veldig koselig tur og besøk hos din venninne=D Jeg holder mest på med skriving, hekling og brodering for tiden=D Og skrivingen er det som utfordrer meg mest=D

    11. Det høres ut eom noe jeg liker ja. Trene, stå opp tidlig, og kose seg med latter og morre. Noe enig i at dette kan regnes som et spa opphold. Kjekt at du koser deg.:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg