TOTALT fraværende husmor-gen… ;-)

Det er litt merkelig det der… hvordan noen ser ut til å ha et innebygget husmor-gen, og andre bare VIRKELIG IKKE… Jeg er i den siste kategorien… tolalt fraværende det genet.. Jeg tror det må ha skjedd en mutasjon eller noe, fordi min mor er absolutt en bra husmor og genene skulle bare serveres videre nærmest… Men den gang ei.. Min mor har en hage full av nydelige blomster, roser og alskens andre blomster som du forstår jeg ikke ANER navnet på… På kjøkkenet mitt står det to tomme blomster-potter, etter at jeg nå nylig satte kniven på strupen på de to orkideene mine og viste dem utgangsdøra… Jeg har stridd med dem i lange tider…og de ville slett ikke oppføre seg… Tenk DET da… STREVE med orkideer… det er det vel ingen som gjør..?

 Så er det resten av huset.. Der min mor vasket pent en gang i uka, tørket støv,, ryddet, danderte nips, puffet puter og pyntet rundt forbi… DER er mitt hus rene slakterhuset…  Jeg får ALDRI noe system… Det er ALLTID for lite skap-plass, for FÅ skuffer, for MYE klær, for MYE sko, for FÅ hyller, for MANGE kaniner…Og hadde jeg enda hatt halvparten av det genet, hvor all husarbeids-egenskapen ligger, så hadde det vært sånn noenlunde orden på ting INNIMELLOM hvertfall… 

Men når man ikke klarer å organisere seg, så blir det skippertaks-rydding, skippertaks-jaging av kaniner, skippertaks vasking og skippertaks vanning av blomster… Så blomstene er døde, og jeg kjempet i går en kamp mot kaninene som jeg MÅTTE tape.. For når jeg begynner, styrer på og står med hodet langt nede i bøtta der, da svupper det to rullgardiner opp foran øynene mine, som i tegnefilmene nærmest…. Og jeg blir fryktelig klar over hvor rotete og skittent det EGENTLIG er!! Og da klirrer og hyler det oppi hjernen min, det feier vaske-balletter forbi øynene på meg, det lukter grønn-såpe og JIF langt inn i hjernebarken, og jeg skal gjøre det så INMARI rent……

Resultatet er at jeg bruker minst EN dag på hele kjøkkenet, for å få det Ajax-rent som i reklamen….(selv om det er helt umulig i denne rønna vi leier).. Og jeg gnur og gnir så jeg trenger ALDRI tenke på styrke-trening EVER i mitt litt liv igjen liksom… Jeg heiser meg opp mot taket, fjerner både møkk og maling nesten.. rydder og kaster… henger opp nye gardiner.. begynner å belegge hyller og skuffer… Går HELT ned i dypet av husets INVOLLER…svetten siler og håret står rett til værs… . og jeg innbiller meg et sekund at JO… jeg arvet nok litt av det husmorgenet likvel… Jeg er ikke helt fotapt..

 

 Dag 2 er jeg helt gåen… og orker ikke tanken på å vaske noen flere rom… noen gang mer i mitt liv… Så står de andre rommene der da… og GAPER etter oppmerksomhet… Like ille som før..og jeg orker bare  ikke ta dem, for jeg VET hvor mye jobb det er  hvis man skal gjøre det SKIKKELIG… Så i det ene rommet ser det nesten sånn ut at folk står i kø på utsider for å få tilgang til det… En aldeles fantastisk severdighet… en fantastisk husmor som bor der.liksom…..

I resten av huset kunne rottene tatt plass… og da mener jeg IKKE Vaniljeogpepper 😉

Er du født med husmorgenet/husfargenet? 

30 kommentarer
    1. Engla: Har hatt en herlig dag, uten støv på hjernen 😀 Slappet av, badet og vært på besøk. og litt samme blir det i morgen 🙂 Deilige ferien. Skal nok få tatt et rom til før sommeren er over 😉 Ha en fin kveld du også søte deg 🙂 Klemmer i fleng <3

    2. Kjenner meg veldig igjen jeg fine frodith 🙂
      Man kan ikke være flink og best i alt og jeg har kommet frem til at bare jeg trives er det greit 🙂
      Prøver å ha det nogenlunde rent, men ryddig og fine og flotte systemer, det finnes ikke her selv om jeg prøver aldri så mye…
      Ønsker deg en fortsatt fin sommerkveld og en riktig god helg!
      Stoooor klem fra Engla.

    3. Inneuteferdig Blir veldig glad av å høre du smiler a v innleggene mine 🙂 Selv om du ikke kjenner det manglende genet en gang ;-D Du kan sende litt av striglinga til meg 🙂 Ha en fin kveld 🙂 klem <3

    4. Livsrom: Ja, det er det jeg mener, hvem er det som ikke får til orkideer? Ha-ha.. men hos meg må de altså ut etter en stund. Og jeg trives stort sett i rotet vårt, men det egner seg dårlig til besøk.. Da må store skippertak til, spesielt med godt voksne folk som skal komme 😉 Ha en fin kveld 🙂 Klemmer <3

    5. Helge: Ja, det er litt sånn at sola viser hva som burde vært gjort 😀 hos meg hvertfall.. men i dag tok jeg fri og var på stranda med Ladyaugust. Mer vask til uka. Ha en fin kveld 🙂

    6. Jeg digger innlegga dine… Så enkelt er det. jeg kjenner at smilet bryter frem, og blir glad når jeg ser tegningene dine. kjenner meg ikke helt igjen i beskrivelsen av rot, og lite plass, men så tror jeg at husmorgenet fant meg også da det ble delt ut.
      jeg personlig hater jo rot. Det er så ille at til og med hagen min må strigles litt innemellom. Slå den du.:)

    7. Fantasktiske illustrasjoner du lager! Jeg tror faktisk ikke jeg heller stod først i køen til å få genet. Hage er en annen sak, men husarbeid og matlaging, nei der stiler jeg ikke så sterkt.;)
      Kjære deg, orkideer får da alle til? I alle fall en stund, men skippertak funker ikke, da får de for mye vann.;)
      Er det så farlig da bare man trives??;);)
      Klem<3<3

    8. Når man bor alene som jeg gjør må man ta på seg husmorrollen selv. Da blir det skipper tak når det gjelder vasking av gulv og andre ting. Men jeg vet at det lukter mye bedre når det blir vasket + at grønnsåpe er en god ting. Og når alt av kluter blir møkekte får de en omgang i maskin, og nå er det jo mye sol så da kommer støv til syne.

    9. Backside: Av og til hopper de over et ledd tror jeg 😀 Moren din mangler, men bestemor har 😀 og blomster.. nei, skal aldri ha mer 😉

    10. HAHAHA! Ler godt nå ja:)
      Mamma har ikke genet! Jeg har det mere… Mormor har det… Så jeg er vel en liten blanding! Men blomster å slikt… Tilogmed kaktusene dør i mitt hus! Så jeg går for plastikk!! Hehe:)

    11. Miriam: Ja, får ta doen litt, og litt på kjøkkenet av og til 😉 Vi leier bare, og du får bare sånne slitte og slitne leiligheter, fra starten av, hvis man skal ha råd til å bo i byen her.. og man gidder ikke pusse opp selv når det ikke er ens eget.. så det blir litt sånn på snei da 😀 Ha en fin dag 🙂

    12. Hahaha 😉 Lo godt av illustrasjonene dine 🙂 🙂
      Det husmorgenet er ikkje bare bare å….eg har det til de grader og har støv på hjernen, skulle faktisk ønske eg var meir som deg for eg får faktisk (tru det eller ei) hodepine av rot. Det er rett og slett psykisk terror. Så nyt dagene og vask doskåla innimellom så blir det så fint så 😉 😉 😉

    13. synnovesyr: Nei, tydelig at det hoppes over noen ledd 😀 Eller at søstre får alt eller noe sånt 😀 Kjøkken får være kjøkken her hvertfall… det får vente til en annen dag… eller en annen uke… 😉 Her skal jeg på stranda i stedet for <3 Ha en fin dag 🙂

    14. Ha ha,ja her kjente jeg meg igjen. Hender nok at genene oppfører seg litt snodig tror jeg. Jeg hadde også en mor med gode husmorgener,de fikk nok min søster! jeg derimot syntes det er mest stas og drive med håndarbeidsrelaterte ting,men de genen har gått hus forbi mine døtre. Så alt går nok ikke i arv:)

    15. Fru Stussli: Harry-handel høres kos ut 🙂 Man trenger litt billig mat og en fin tur innimellom 🙂 Her er det litt sommeren i hodet mitt, hele året.. Det kan vente tenker jeg,og når det blir så STORT prosjekt hver gang, med tak og vegger nærmest, så mister jeg helt piffen… Jeg skulle nok vasket litt hver dag, da blir det jo aldri så uoverkommelig 🙂 men det orker jeg ikke. Vi bor også i en eksosfylt by, hvor eksosen kommer sivende inn.. Jeg bor rett ved en kjempetrafikkert vei… NEI… snart er det tid for landet og hus vi kan pusse opp selv.. Det blir litt mer sånn giddalaust på den fronten også, når man bare leier.. Ha en kjempkos harry-handel med fine Stussli-familien <3 Klemmer <3

    16. passion4lifeandtravel: Ja, man skal lade opp nå 🙂 Jeg tar neste rom en ANNEN uke 😀 Og du venter til du kommer hjem med sånne tanker 😉 bra 🙂 Klem

    17. Lithanna: Oi, jeg skulle gjerne hatt LITT av de tvangstankene egentlig 😀 Det er jo ikke SÅ mye å gjøre, hvis man gjør det OFTE på en måte… Men jeg rekker ikke det… eller ORKER ikke.. Nei, alt som har med hus og sånn å gjøre, hoppet visst av det eventuelle genet som skulle vært der 😉

    18. Hihihihi jeg ser deg for meg 😀
      Her er det litt sånn om sommeren fordi jeg ikke orker rydde å vaske når det er utevær. Her er jenta som vil ha D-vitaminene sine!
      Ellers er jeg vel en av de som fikk det husmorgenet. Får ikke slappet av hvis jeg har det rotete eller skittent. Heldigvis gjelder disse tingene bare i mitt hjem, så jeg bryr meg ikke en døyt om hva andre gjør. Hvis naboen vil ha naturhage så gjerne for meg. Jeg vil dryke grønnsaker og blomster. Liker ikke luke ugress så det er det alt for mye av over alt, men pytt…
      Ha en strålende dag frodith <3
      Her skal vi harryhandle litt 😀
      Klem,klemklem

    19. Både jeg og husmorgenet trengte ferie, og det er kjempedeilig <3 har til og med klart å la være å tenke på at hjemme ser det ut som en byggeplass, bare tenkt at vi må samle opp mye krefter til høsten, både til ny jobb for mitt vedkommende og oppussingsprosjekt deluxe <3
      Akkurat nå...bare nyter hver time vi er her <3
      Kos deg på stranda <3 Klem

    20. Til og med palmene mine dauer..Kan ikke planteomsorg her..* riste på hodet*
      Ellers har jeg støv på hjernen og går over gulvte flere ganger i uken. Ikke fordi jeg syns det er kjekt. Tvangstankter trolig XD

    21. passion4lifeandtravel: Skulle ønske noen kunne smitte meg med litt husmorbasiller i det misnte.. så jeg fikk vasket litt innimellom 😀 MEn det blir jo gjort… av og til.. 😀 ha-ha.. Så fint at DITT har tatt ferie da, det trengte det nok 😉 Kose deg videre i fine landet 🙂 Jeg skal på stranda i dag antagelig 😉 Stor klem til Mette-mor <3

    22. outofoffice: Ja, sånn tenker jeg også 😉 Jeg er en blid og omgjengelig person, som har mye godt å gi, og det kan jeg gjøre på utsiden av huset ,-D Ha-ha. Liker det med mørket jeg også, det skjuler godt.. Men nå er det lyst som på sola her, og stua er NESTEN fin, men må muligens males… 😉 Men de andre rommene er det verre med… Ha en fin dag 🙂

    23. For et herlig innlegg <3 Synes jeg ser deg i farta hele dagen og skrubber kjøkkenet ajaxrent <3
      Selv har jeg nok i følge dem jeg bor sammen med, litt for mye husmorgen...men, her i huset i Hua Hin...så har det husmor genet tatt sånn ferie at jeg har en gang ikke giddet å ringe til de vi bruker som hushjelp, for at de kan gjøre rent for en billig penge.
      Har så vidt feiet litt her og der, og vasket litt kjøkkenbenker.
      Nå spiser vi jo bare frokost her, så det blir ikke så mye oppvask og sånn.
      Vi skal snart i vei til en annen by et par dager, og får bestille litt hushjelp da, for husmorgenet er så totalt på ferie <3
      Likevel det med skippertak kjenner jeg igjen hjemme, i blant går ukene så fort med jobb og aktiviteter, at vips er det helg, og kanskje man skal bort hele helgen, ny travel uke...og helgen etter da...usj...den gruer man seg til...for da vet en hvordan huset ser ut ....og det er bare å ta helgens treningsøkt som husvask og leke at en er en hvit tornado 🙂
      Ha en fantastisk fredag, fine deg. Klemmer

    24. I gode og onde dager!: Ååå, jeg er så glad at noen flere enn meg er sånn 🙂 Da lar jeg de andre rommene stå litt til, i sommervarmen 😉 takk for oppbakcing 😀 ha-ha

    25. Så bra! Tenker vi er flere som har det sånn. Jeg hadde en periode i våres jeg nektet å invitere gjester før det var blitt mørkt. Godt vi har noen andre flotte sider 🙂

    26. Tove: Bra vi er flere 😀 Her blir det liksom skippertak på ET rom… og så står resten der til spott og spe 😛 ha-ha.. Ja, ja.. det er nå sånn vi er her 😀 både husmor og husfar-gener mangler i dette huset 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg