Et skritt nærmere månen… ;-)

Du som fikk med deg morgeninnlegget mitt i dag, vet at jeg har nærmest besøkt månen i dag… “Et lite steg for menneskeheten, men et stort steg for meg…  😉 ”  Vel, det er ikke månen jeg besøkte men et sted med lite mye stein… Jeg har vært på dagstur til Gaustadtoppen, opp i otta kl 6, reiste 7 og har akkurat kommet hjem… Så sliten og lykkelig 🙂 Lovte deg noen bilder fra dagen, og de kommer nå, men så skal Frodithen hvile beina sine høyt her etterpå 😀


Søsteren min henter kl 7 hjemme hos meg. Turen med bil tar 3 timer..


Toppen i det fjerne..


Nærmer oss…


Fine omgivelser i området nede ved startpunktet også ….


Vi skal opp til den masten du ser ved siden av den høyre porten..langt i det fjerne..


Fin utsikt underveis, og ofte stopp oppover for å drikke 🙂


Herlig..

 


Fine små blomster underveis..


Nærmer oss masten… En time igjen kanskje…


Spsie litt nøtter underveis…


Endelig oppe! 1883 moh. Skal spise og kose oss med utsikten..


Søstrene sisters,slitne og glade 🙂


Nedstigningen… Hytta sogte Solo, som vi tok med på nedturen..

 


Ingenting smaker bedre når det støver og sola steker  🙂

 


Myrull….

 


Og andre fine blomster…. på veien…

 


Nå er skoene grå,og ikke svarte, og Frodith er et skritt nærmere månen..Les innlegget fra i dag tidlig hvis du lurer… 😉

En herlig tur har det vært <3

 
 

35 kommentarer
    1. whatwouldnemido: Ja, det er ikke gøy å gå med vond rygg hvertfall. Så det er best å la det være da. Søsteren min gikk Beseggen med begynnende isjas, og tror hun angret da vi var ferdige.. Litt etterpå hvertfall… Men ikke DA 🙂 Ja, jeg har jo gått noen topper før også, og Gaustadtoppen før også,men ikke i den forferdelig slakke formen jeg har hatt i ÅR.. Men nå er jeg i gang igjen 🙂

    2. Er det nå jeg bør fortelle deg at jeg måtte avbryte Europaferien til meg og kjæresten pga. akutte ryggsmerter? (prolaps og isjias. Jeg er SÅ lei av å ha vondt! Næ, blir neppe noen fjelltur på meg på en stund…) Men dæven, flotte bilder, og gratulerer med bestigning av fjelltopp 🙂

    3. Helge: Ja, vi hadde også en høsttur i fjor,og da blåste vi nesten overende og trillet nedover.. nesten.. men denne gangen var det bare sol og vindstille. Deilig 🙂 masse folk der.

    4. Det var en bra dagstur. jeg var der oppe i slutten av september i fjor og da lå det snø der. Fine bilder, kjente meg igjen. Tror det går tog opp også, hvertfall enkelte dager.

    5. Jepp, her han vi jo Roque Nublo er perfekt gåtur på ca 45 min fra bilen, he he 😀 Men det er en fin tur. Monster gikk den første gangen da han var 3 år 🙂 Der funker det fint med bare helt vanlige joggesko 😀

    6. Nemi Rebella: Takk for det 🙂 Ja, det var deilig å komme opp 🙂 Og få Solo.. og mat.. og alskens godis.. har jo lagt på meg en kg på turen 😀 Er så mye belønninger underveis vettu 😉 Men det er viktig 🙂 Det er vel noen toppe hos deg også ja, som jeg burde bestige? 😉 klemmeflat <3

    7. Tante Jul: Nei, hvis de er ganske små, blir det mest ståing rundt omkring 😀 Men det skal jammen ikke mye til før de er i gang. Det var masse unger der oppe i går. Det er en barnevennlig rute for så vidt, og det spretter som geiter oppover de fleste 🙂 Og mange var kanskje rundt 4-5, og trengte bare en sjokobit eller 5 underveis, og løfter om t-skjorte på toppen, så føyk de opp bakkene.. mens jeg og søsteren hang med tunga utafor store deler av veien 😀

    8. outofoffice: JA det var herlig! I dag er jeg støl og fæl.. men ikke verre enn at jeg overlever 😀 Og er glad for at jeg klarte det så fint,og på bare 2,5 time 🙂 Takk, takk, fornøyd med bildene også 🙂

    9. Så herlig tur! Jeg gleder meg til barna mine blir store nok til at vi kan ta lengre og lengre turer sammen, nå som de er så små blir det ikke så mye av den slags.

    10. Flaggermusvinger: Ja, det er en god opplevelse, når man kommer opp, nesten krabbende i dag, ha-ha 😀 og kjøper Solo og setter seg. Og kan se utover 1/6 del av Norge faktisk 🙂 Det er en god følelse. Og deilig at man kan rekke det fra Oslo på en dag 🙂 Ha en fin dag 🙂 KLemmer<3

    11. cynaracardunculus: Ja, nå kjenner jeg meg veldig sprek… etter å ha følt meg slakk som en potetsekk i vinter.. Men i dag var jeg Neil Armstrong 😉 Ja, jeg digger de bildene sånn unnenifra jeg også 😀 Blir så fint 🙂 Jeg får vel ut med kameraet igjen i dag, mange skatter der ute 😉 Ha en fin dag snupps 🙂 Klemmer <3

    12. Backside: Ja, ikke sant, jeg tok jo et langt steg.. for meg 😉 Selv om ikke resten av menneskeheten bryr sseg stort, som med Neil Armstrong… 😉 hi-hi

    13. Det var godt å se at du nådde “månen”, og så var det veldig hyggelig å se bilder derfra! Jeg hadde nesten glemt hvor flott det var å stå der og se ned på landskapet og vannene. 🙂
      Så fine jenter på tur! 🙂

    14. Dette er jo veldig sprekt -å for en herlig utsikt,selv om jeg kjenner det kiler litt i høydeskrekk tåfisen ^^_
      Ellers må jeg si at det bildet av prestekragene ,tatt unnenfra og opp var veldig fint.

    15. ladyaugust: Ååå, så deilig at noen synes jeg er det sprekeste de vet om <3 For jeg har jo følt meg ganske SLAKK en stund 😀 Smaks igjen <3

    16. Livsrom: Kommer til å sove som en stein i dag tror jeg. Helt herlig sliten 😀 Og i morgen sikkert støl og fæl,men deilig det også for da vet jeg at jeg har brukt kroppen. Det var herlig i dag,og vi koser oss sånn.Mat og drikke og skravler og går 🙂 Klemmer <3

    17. eljos: JA, vi liker oss best på bakken 😀 Jeg er sliten og gåen nå, men veldig glad for å være et steg nærmere månen 😉 Treningen har begynt, og neste SKAL være Galdhøpiggen altså 😀 Må bare øve litt først.. Det er steinete på Gaustadtoppen, men en GREI tur for litt passe utrente 😀 ha en fin kveld Eljos <3 klem <3

    18. Ååååå for en tur! Kjenner jeg får lyst å begynne å gå litt igjen. Nå får snart hage være hage, her er sååå mange fjell å bestige;)
      Nydelige bilder også! Er det ikke deilig da, å ha nådd toppen? Det ser ut som dere har hatt en fantastisk dag:):)
      Da regner jeg med det blir en god natts søvn også:)
      Klem<3<3<3

    19. Fru Stussli: Si i fra når du vil gå 😀 jeg blir med 😉 Det er en flott tur, og egentlig ikke FOR tøff heller. Det er MANGE folk som går der i alt fra joggesko til barfot-sko (likner hansker…) Men vi er så vinglete i beina at vi bruker fjellsko jeg og søsteren min 😀 Det er VELDIG steinete der oppover… I dag har jeg følt meg sprek,for det er så lenge siden jeg har gjennomført noe sånt 🙂 Varm klem 🙂 <3

    20. ladyaugust: Vi brukte 2,5 time opp og 2 timer ned igjen, og kjøring i tillegg. Jeg er akkurat kommet hjem nesten 😀 Oppe klokka 6 😉 Vi hadde med niste,drikke,nøtter og litt sjokolade 🙂 Og jeg kjøpte Solo 🙂 FInt du er frisk igjen søs 🙂 Klemmeflat rightback <3

    21. ÅÅ så spreke dere er!! For en flott tur, og flotte bilder!!! Men det minner meg om en telefon jeg fikk for noen år siden. Min yngste sønn ringte meg, Hvor er du da, spør jeg? Jo jeg seiler rundt Gaustadtoppen sier han, snart fem runder her nå!! Uten motor, herlig!!! Jeg bare jamrer meg, likte slett ikke at gutta mine er seilflyvere!! Slapp av mamma sier han, herifra er det bare nedoverbakke! godt at dere hadde bakke kontakt, dere to jentene sier nå jeg da.

    22. Herlig!!! Det der må Fru Stussli få gjort også. Det er en drøm som jeg aldri har gjennomført…
      Nydelige bilder av vakker natur og flotte søstre!
      Spreke fine frodith <3
      Massevis av klemmer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg