Vaniljeogpepper på rømmen?…. ;-)

Du husker nok rotta mi? Vaniljeogpepper? Hun som jeg fikk av bloggeren “Vaniljeogpepper”? Vel, du som har kjent meg en stund nå og har vært bloggvenn hvertfall i vår og sommer, vet at Vaniljeogpepper-rotta er ute og reiser på ferie nå i sommer. 


Slik så hun ut på 17 mai..


Slik så hun ut da jeg måtte kjefte litt på henne da hun stjal sjokoladen min da jeg var syk..


Og slik så hun ut da hun reiste herifra i slutten av juni, for å farte rundt i Norges land, og besøke ulike bloggvenner.. Jeg vet hun har hatt det toppers, for jeg har sett innlegg både fra den ene og den andre bloggeren,og om du ikke har fått med deg hvor hun har vært, så kan du lese det i et eget innlegg HER

Jeg VET hun har reist videre, fra siste sted….. OG antagelig ligger hun varm og forkavet i en eller annen postkasse et sted, hvor bloggeren er på ferie, og ikke kommer hjem før i august eller noe… Og sånn kan det gå når rotter drar på tur på egenhånd.. Men…. jeg fikk mine bange anelser om at noe annet rart kanskje var i ferd med å skje… At hun muligens var på vei ut av landet… At hun har innyndet seg hos noen andre, og prøver å få dem til å ta seg utenlands… Muligens er hun litt sur for dette med kjeftingen i juni… For hva var det ikke jeg så, da jeg var på besøk i Son i går? Et vakkert lite små-sted i Vestby kommune, som ligger ved havna.. Jeg ruslet rundt med mamma og søsteren mine, da vi hadde mini-ferie i området der…..Og vi ante fred og ingen fare… Og PLUTSELIG, som en kanin ut av en hatt, som troll ut av en eske… som.. som rotte ut av en postkasse… PLUTSELIG var hun DER!!! Vaniljeogpepper!!


Jeg så den ungen gikk og bar på noe… Og de forsvant så fort de kunne nedover veien der… mistenkelig… akkurat som de hadde noe å skjule…;-) Men jeg hadde zoom på kameraet…. og kunne tydelig se at ENTEN så er det Vaniljeogpepper i egen høye person, som har stukket fra all verdens postkasser, og flyttet inn i en ny familie… ELLER.. så er dette søsteren hennes.. For hun var mistenkelig lik…denne som hang i hånda til denne luringen…


Ser du? Det ER henne?


Skal jeg melde henne savnet? Eller er dette bare søsteren?? ;-D

Håper du får en fin søndag med noe hyggelig på programmet 🙂 Selv skal jeg lage noe fint ..

32 kommentarer
    1. Muumimamma: Nei, hos DEG er hun ikk 😀 Jeg har fått snoket litt underveis, og nå spurte jeg til slutt forrige sender.. for jeg visste hun hadde sendt henne. Og jeg hadde min mistanke om hvor hun kanskje var… og DET var hun.. Så nå ligger hun i en post-kasse nordpå 😀 Hun som eier postkassa er i Australia 😀 Og kommer hjem om en stund.. Men Vaniljen kommer til SLUTT tilbake igjen.. Vi rokerte om på DEG skjønner du,for vi skjønte du reiste… 😉

    2. Hei! Så skummelt å høre at Vaniljeogpepper kanskje har rømt/blitt kidnappet! Nå har jeg akkurat kommet hjem fra Gran Canaria, og fått pakket ut av koffertene og satt meg i godstolen. Og der har jeg tenkt å sitte en stund! Nå vet jeg ikke om hun skulle innom meg på sin reise, i såfall er det godt mulig at hun ligger på postens oppbevaring og kjeder vettet av seg. Det finner jeg dessverre ikke ut av før mandag, for jeg har blingset litt da jeg bestilte oppbevaring, og vi skal dessuten kanskje på hyttetur i morgen. Men hvis hun kommer skal jeg skrike ut så du får slappet av igjen 🙂

    3. Livsrom: Nei, ingen politi enn så lenge 😉 Vi får gi henne sjansen til å komme seg hjem på egenhånd 😀 Tar-i-mot-trøsteklem-og -gir-tilbake-en sommerklem <3

    4. Dine bloggvenner er seriøse og pålitelige;);) Men det finnes typer som driver å forsyner seg fra andres postkasser! Så du er slett ikke trygg for at det kan være en kidnapping på gang. Stakkars deg, dette kan bli dyrt om det er løsepenger med i bildet. Da må vi sikkert sette i gang kronerulling!
      Gå for all del ikke til politiet før du vet mer. Da vet du aldri hvordan det kan ende……
      Trøsteklem<3<3<3 😉

    5. outofoffice: Ja, ikke sant…? Det er det jeg er redd for… At hun fikk smaken på det gode liv, hos de forskjellige bloggerne… og tenkte at hun skulle bli HELT fri… og stakk 😀 og så sitt snitt til å komme over grensa med denne jentungen… 😉 Hi-hi.. 🙂

    6. inneuteferdig: Jeg prøver trøste meg selv og si at hun antagelig ligger i en postkasse og svetter… stakkars henne.. For folk er jo på ferie og kan ikke sende henne vider.. Kanskje.. Eller så VAR det henne jeg så i går… på rømmen, med ei lita jente 😀 Ha-ha

    7. Du alså… Stakkars deg. Er hun savnet så må du jo bare finne henne….
      Nei da hun dukker forhåpentligvis opp igjen, men ja hun kan bli sur av kjekft hun også..:)

    8. Tante Jul: He-he, det så jeg ikke før nå 😀 Ja, hun skjønner dette med søstre snart HUN da.. Og HVIS det skulle vise seg å være Vaniljeogpepper, så setter jenta henne sikkert fri, for da skjønner hun at V&P måå hjem til familien sin…her hos meg.. etterhvert 😀

    9. Hihi…
      Det var nok søsteren, tror jeg. Hun jenta har i alle fall begrep om det der med søstre, eller får det snart – om en kan stole på det som står på genseren hennes.

    10. frokenfjeldberg: Ja, her skjer det litt av hvert 😀 Vaniljeogpepper- innlegg har det vært noen av etter jeg fikk henne i april en gang 😉 og hun har vært hos Stussli.blogg.no, Kjerstisandnes.blogg.no, Lisbethpedersen.blogg.no. wotka.blogg.no og flaggermusvinger.blogg.no 😀 så langt… Hun har 5-6 plasser igjen 😀 Kommer en oppfølging av “saken” etterhvert , he-he

    11. Oj, oj, oj…. Hva er det som skjer? Hvor er hun? Den smarte rotta finner nok ut av det 🙂 *gnureklem* Her handler det om mus. Vi kjører hjem med Hakkebakkeskogen på anlegget 🙂

    12. cynaracardunculus: Ja, jeg regner også litt med at dette er en slekting egentlig.. selv om den familien så VELDIG mistenkelige ut der de skyndte seg avgårde 😀 ha-ha Ja, hun VELGER jo sine eiere, det er sant.. nei, da KAN det ikke være henne.. Hun har valgt MEG 😉 Og jeg regner egentlig med hun ligger i en postkasse og svetter.. Hun skulle en tur NORDPÅ, og det kan ha vært NÅ, Jeg har glemt listen, rekkefølgen… Og er det dit hun skulle nå, er eieren i Australia i noen uker.. Hun kommer nok hjem utpå høsten 🙂 Jeg får prøve å roe meg 🙂 Puh!

    13. Dette må jo selvsagt være en søster eller grandtante,jeg vet hun kommer fra en stor famile ,som rotter gjerne gjør…men akkurat disse spessielle hvitnebbrottene blir ikke valgt av eierne,det er vaniljeogpepper som velger sine egne eiere -SÅ om dette skulle være V&P i egen person,så er det en god grunn for at hun er der..den lille jenta trenger henne på en eller annen måte.
      meeeen jeg er ganske sikker på at VaniljeogPepper har det både trygt og godt et eller annet sted.

    14. Fru Stussli: Ja, jeg skal holde ut 😀 Varsler ingen ennå.. Ja, med TV-kompetanse på området så stoler jeg fullt og fast på deg ;-D Vi får dessuten regne med at Vaniljeogpepper spiller TØY-rotte en stund, og så stikker i et ubevoktet øyeblikk.. Du så jo denne jenta… hun hadde et godt tak om henne… men kunne nok VRI seg løs, hvis jenta ble litt uoppmerksom 😀 Jeg venter spent… de tar vel kontakt 😉 Veldig glad for all støtten <3 😀 Det blir nok en liten pause fra henne, men PLUTSELIG hører vi vel noe igjen 😉 Gode sommerklemmer fra frodithsen <3

    15. Ojda!! Dette er helt sikkert Vanilijeogpepper, men man skal være forsiktig i slike kidnappingssaker. Jeg ville ikke blandet inn politiet enda, men vente på lyd fra kidnapperne. Dette har jeg sett masse av på TV og føler jeg har en viss kompetanse på. Det kan bli et skikkelig uønsket utfall for offeret hvis du går drastisk til verks. Det beste er å vente nå. Hold ut, frodith!! Vi skal støtte deg!
      Nå det er sagt så er jo Vaniljeog pepper en veldig smart rotte, så det er mulig hun leker at hun er en tøyrotte og rømmer når de ikke er oppmerksomme. Vi må stole på henne nå!! Prøve å tenke positivt og håpe på det beste! Mulig hun rett og slett ser på denne kidnappingen som et eventyr…
      Støtteklemmer fra Fru Stussli

    16. Helge: Ha-ha, ja det skulle jeg gjort, hatt en GPS på hene 😉 Men du har nok rett, kanskje det bare er et lite slektsstevne et sted,hvor de rotter seg sammen 😀 ha-ha.. Morgenbad kl 6.30, det må jeg si er litt imponerende! Jeg har blitt skikkelig lathans i ferien, og sover til 8 😀 Ha en fin søndag du også 🙂

    17. Elin Slåen: Jeg er IKKE klar for høst ennå.. Ikke før i OKTOBER! Jeg trenger en OVERDOSE sol, etter så mange år med mye regn om sommeren. Oktober er det greit 😉

    18. Flaks for deg at du var i Son i går og så et glimt av Vanileogpepper. Dumt at du ikke utstyrte rotta med GPS slik at du kunne peile henne inn. Mulig den er på slektstevne hvor de rotter seg sammen, men den dukker nok opp igjen tror jeg nok. Dagens morgenbad ble utført i mitt lille tjern kl 0630 i dag tidlig, nå skal jeg ta go stolen ut på balkongen og sitte der og lese litt. Ha en fin søndag.

    19. Ja, vi må jo nesten bare vente å se- det er nok ei søster, eller noe 😉 Åhh, jeg gleder meg til høsten! Kjenner jeg har fått nok sol og varme for i år- nå er jeg klar for frisk luft og vakre farger 😀

    20. Elin Slåen: Ja, tenk om DET da? Får kanskje tro at dette er en slektning.. 😉 Hun skal bare vite at noe bedre liv om høsten enn her hos OSS finnes ikke… Ikke engang sydenlivet er bedre… SÅH! 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg