Min date med Norges beste kokk ;-)

Du så for deg meg,sittende og nippe til en vin nå, gjotfr du ikke? Nede på Aker Brygge? Med  Eivind Hellstrøm eller Arne Brimi ? Med en sprell levende torsk liggende i et akvarium, hvor man kan peke seg ut den man vil spise for at maten skal være kortreist nok?… Nei, du vet jo kanskje for det første at jeg ikke drikker stort alkolhol… selv ikke med Eivind Hellstrøm.. Og for det andre så har jeg jo utropt meg selv til “Dronningen av ferdigmat” eller “Miss Ferdigmat” eller noe sånt.. Så ergo er ikke Eivind Hellstrøm særlig interessant for meg. Dessuten har jeg samboer som jeg er veldig glad i 🙂

Så hva gjør jeg på date med Norges beste  kokk? Og hvem er det? Jo, det er selvfølgelig 

Kjersti- som i Kjerstisandnes.blogg.no,

 

Så hvordan i  all verden har det seg at Norges beste kokk og “Miss Ferdigmat” er på date? Jo, jeg er stor fan av Kjersti sine morgenskriblerier. Hadde hun ikke vært så flink til å lage mat, så hadde hun fint fått en forfatterpris i stedet for 🙂 Hun skriver føljetonger og  morsomme, små underfundige ting: tanker og opplevelser. Hun har et herlig syn på livet, som jeg deler med henne 🙂 Vi har en ganske lik måte å se verden på viker det som, og vi har delt mang en morgenstund vi to. Kl 6 om mårran er vi oppe, og setter igang hverdagen. Og det er rart hvordan man blir ganske godt kjent i løpet av noen måneder på nettet. Man har delt en del forskjellige tanker, humør og episoder, og jeg har lenge tenkt at Kjersti må jeg treffe hvis sjansen byr seg. Og det gjorde den nå. 
 

Vi avtalte og treffes i sentrum, og med mitt dårlige syn, hadde jeg nærmest hilst og blitt kjent med et par andre damer, før den EKTE Kjersti kom… 😉 Men da HUN kom, var det jo INGEN tvil, det var jo HENNE, helt tydelig, med hele seg. Som kom der, og var så lett å kjenne igjen atte.. Det var “min” Kjersti ja  😉  Vi tok litt kaffe og annen drikke, i solsteiken, før jeg slepte henne med meg oppover Grunerløkka og  langs Akerselva… Vel, hvem som slepte hvem, skal jeg vel ikke snakke for høyt om.. 😉 Kjersti er lettbeint som en gaselle hun , og det var derfor jeg foreslo tur langt oppover mot Nydalen i 25 varmegrader… 

Praten går så utrolig lett når man kjenner hverandre sånn litt fra før, og når den ene trakk pusten fortsatte den andre liksom 😀 Og underveis var det litt småting å titte på som jeg hadde lyst til å vise henne. som området rundt Blå.. Jeg har vist deg noen av de fine  på veggene der før

 
F eks denne, så jeg viser ikke de om igjen alle sammen…

 Men denne har jeg ikke sett før… Jeg tror Kjersti var litt redd den skullle spise henne, så hun måtte morske seg opp litt, se litt stor og kraftig ut med henda i siden..

 
For det ER henne, som prøver å gjjøre seg så stor hun bare kan, står på TÅ til og med… 

Til slutt var vi helt oppe ved Nydalen, og siden det var mandag og ingen fra “Torsdagskveld fra Nydalen” sto klare for å ta i mot oss, tok vi heller en matbit på kafeen der oppe 🙂

 Som du vet er jeg hysterisk redd for majones, som de nå serverer på til og med rundstykke med geitost… (nesten), og for å ikke falle i DEN fella bestilte jeg meg scones. For noe majones-helvete orket jeg ikke i den varmen. Vi var varme og sultne og kunne sikkert spist gråstein hvis vi måtte, fordi blodsukkeret var så lavt.. Bare ikke med majones på 😉

 

 Etter å ha fått et filmteam ( 😉 ) til å sette i gang noen vindmaskiner på oss, fant jeg en GUL vegg til Kjersti. Hun elsker gult! Så sto vi der som  tatt av vinden, fornøyde etter en herlig dag. Kjersti er like vakker inni, som utenpå 🙂 Og hun er VELDIG lik Kjersti på blogg. Det var superkos og treffes. Og blir det mer tid i løpet av uka, så sees vi kanskje igjen 🙂 

 

 

34 kommentarer
    1. Engla: JA, det var kjempekoselig 🙂 Det er skikkelgi stas med disse møtene med bloggfolk 🙂 Plutselig treffer jeg nok deg også 😉 Ha en herlig kveld Engla, jeg har vært på dine trakter i dag 🙂
      God klem <3

    2. Så koselig <3
      Gøy at man kan møtes på ordentlig og ekstra gøy når alt klaffer 🙂
      Det ser virkelig ut til at dere har hatt en fin stund sammen <3
      Ønsker deg en finfin kveld fineste frodith <3
      Klem fra Engla

    3. Lisbeth Pedersen: Jeg har truffet Lady August, Kjersti og cyranacardunculus 🙂 Alle kos jenter <3 Ha en fin dag du også 🙂 klemmer <3

    4. Det der høres ut som en fin dag, helt i tråd med Frodiths opplegg: gåtur med kafetur etterpå 🙂

    5. Så koselig blogginnlegg 🙂 Må ha vært kjempekoselig å treffes, blir som gamle venninner når en blogger så mye sammen.
      Men ser ut som du har truffet en del andre bloggere også 🙂
      Ha en superfin dag
      Klemmer

    6. fru trollhagen: Jeg lurtr på hvem du var, ser du har byttet plattform 😉 Var kjempekos med treff med Kjersti og håper å gjøre det igjen 🙂

    7. ladyaugust: Du blir sikkert kjempefin, må få se snart 🙂 Ikke la dette ta rotta på deg ;-)ha-ha Kose deg mellom slagene,vi sees når det roer seg litt 🙂 Her regnrr det bøtter, der jeg er 😀 Klemmer <3

    8. haha ja ikke sant 😀 Jeg hadde nok gått og mumsa sjokkis og finta ut noen oppskrifter fliiir 😀 Det er litt rottekjør om dagen, men det er gøy 😀 Nå sitter jeg med hårfarge til ned under haka pjuh Ha en fiiin dag søs og kooos deg <3 klæmme 😀

    9. ladyaugust: Ja, du visste nok hvem det var, og jeg er sikker på du hadde spist hele Kjersti om du hadde møtt henne 😀 for jeg vet du er glad i både maten og bloggen hennes 😀 Ja, du skulle vært der med oss vettu, men vet du er opptatt som bare rakkern 😛 Det får bli annen gang 🙂 Klemmesøsklemmen <3

    10. frokenfjeldberg: Ja, man finner tonen lett med noen, og da er det det mest naturlige i verden og treffes 😀 Ikkd rart. Og de jeg har truffet er de jeg har kjent lengst her inne, snart et år 🙂 Ha en fin dag du <3 klem

    11. Livsrom: Ja, orkideen fkkk jeg ikke tid til 😀 Vi pratet for mye 😉 Får kjøpe i dag 😀 Kjersti er herlig, vi fant tonen med en gang, som på blogg 😀 Det er veldig koselig med disse treffene <3 Ha en fin dag 🙂 Klem på deg <3

    12. Fru Stussli: Ja, det er så koselig med disse treffene, og Kjersti er like fin som på blogg, og enda litt til <3 Det var mye latter, skravling og litt ekstra bli kjent 🙂 Kos som bare det! Blå er et herlig område, og det er stadig nye veggkunst jeg ikke har sett 🙂 Ha en herlig dag i regnet? 🙂 Her regner det 😀 Klemme-nesten-flat <3 😀

    13. Såååå kos <3 Verdens beste kokk, det er Kjersti det, hun kan få tenna til å løpe i vann med de bildene av alskens nommimat 😀 Skulle stått der sammen med dere men dagen var helt fullpakka :/ Her sprutregner det i dag, heldigvis, for da slipper jeg å vanne ute 😀 Ha en fiiiin dag <3 klæmmeflat 🙂

    14. Så utrolig herlig da! Har et par blogg venner jeg håper på å treffe også..Artig hvordan vi connecter over våre skriblerier og tanker..Det er herlig synes jeg da..=O) Klem

    15. Så gøy! Det må være spennende å møtes etter bare å ha hatt nettkomtakt. Det ser ut til å være fullklaff. Nå tror jeg,(slik jeg har fått inntrykk av), at det var to omgjengelige damer med glimt i øye som møttes, og det burde gå bra;);)
      Men hvor er orkideen? hi-hi. Den dukker kanskje opp i et senere innlegg?
      Ha en fin dag:) Klem<3

    16. Så koselig blogginnlegg! Veldig fine bilder av en blid og glad Kjersti og en minst like blid frodtih, sånt liker vi 🙂
      Moro å få omvisning i Oslo av en som er kjent tenker jeg 🙂 Har vært i området rundt blå ett par ganger å sett på de flotte fargerike veggene, men jeg kjente ikke igjen alle på bildene her 😀 Må dit å tusle flere ganger ser jeg.
      Ha en strålende dag frodithvenn <3

    17. Miriam: Ja, det viser seg at folk er VELDIG lik det de viser på bloggene 🙂 Og da kjennes det jo som man har kjent hverandre lenge 🙂 Dagen var absolutt opp til forventningene 🙂 I dag skal jeg treffe en god venninne fra UTENFOR ;-D Ha en fin dag <3 Klem

    18. Min matgale verden: Ja, du lot deg ikke lure av overskriften hvertfall ;-D Du er i full fart tenker jeg, kos deg med kamper og mat 🙂 Jeg er på full fart ut til en venninne, etter en liten kaffekopp 🙂 Vi snakkes nærmere 🙂 Stor klem tilbake <3

    19. For et fint innlegg! Blir helt rørt her jeg. Og jeg kan jo bare si Ditto! Det var en utrolig flott dag, og jeg håper vi sees igjen i slutten av uka. Det var bare så koselig å møte deg! Stor klem.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg