En liten sommeroverraskelse- på et Blunck… ;-)

Dette er nesten en liten NØTT. Fordi det er noe å undre seg over.. noe  som ikke her helt opp i dagen… som kanskje må løses… 😉

Jeg presenterer i dag en dame, med intens skrivekløe.. Hun skriver de herligste lange innlegg. INGEN andre av mine bloggvenner, skriver SÅ lange innlegg, som jeg bare MÅ lese!! Hun suger deg inn i sine humoristiske og sarkastiske vinklinger på ulike temaer. Hun har ikke bare skrive-KLØE, en også skrive-FERDIGHETER. Hun jobber deltid freelance, som skribent, og det er ikke vanskelig å forstå, for maken til skriveferdigheter skal du lete lenge etter. Hun virker som å være en lynende intelligent dame, som vet og sette fingeren på de riktige tastene, for her flyr ordene ut, og flyter nedover siden som en herlig liten seilbåt. Jeg blir hver gang tatt med på en liten reise.. Det være seg om hun skriver om rettssystemet eller om teite folk på Facebook, om barnevern, eller svindelforetak.. For hun har ordet i sin makt, og sånt gjør at man bare setter seg til og  lar seg dra med på denne reisen… I hverdagen har jeg ofte dårlig tid, og denne høsten var intet unntak, men de dagene hun la ut innlegg så MÅTTE jeg bare lese dem.. Jeg kunne bruke HELE spisepausen min til å komme gjennom innleggene og å kommentere,for de engasjerer så inn i hampen, og da svarer man ikke bare med: “Fin blogg! Kommentere tilbake? ” 😉 Hun hadde heller ikke skrevet lenge på blogg.no før hun lå på toppen ofte med innleggene sine, og det kom tilbud om skrivejobber både herfra og derfra så vidt jeg vet 🙂

Så hvem er dagens overraskelse? Dagens nøtt? Jo , det er Blunck-Sieri 🙂 . Jeg er litt lei meg for at jeg ikke kjenner henne bedre,for hun virker spennende, humoristisk og intelligent, og det er en herlig kombinasjon.Men siden jeg ikke kjenner henne så VELDIG godt ennå er hun en liten NØTT for meg, som jeg må finne ut av… 😉 Det er nesten som med “Tre nøtter til Askepott”, som går til jul på tv, hvor de tre nøttene bringer Askepott noe godt. Vel, her er det hvertfall EN nøtt,som bringer oss alle noe godt 🙂

 

Blunck jobber med veldedig arbeid i Frelsesarmeen, i tillegg til  freelancejobben sin og det vitner om en god porsjon empati, omsorg og engasjement.  Hun er glad i å reise til varme steder når hun reiser bort, fordi det hjelper på noen helseproblemer hun har. Eller hun vil gjerne dra til Statene for å kjøre Harley på Route 66, det er liksom drømmen det 🙂

 I valg av film liker hun best komedier, krigsfilmer og filmer som omhandler ting som kan skje i virkeligheetn. Favorittfargen er grønn, og hobbyer er bil, mc, barna hennes, dyra deres, være sammen med venner, reparere pc`er, skriving og skikkelig kaffedrikking 😀

Jeg har jo gjennom flere innlegg lusket ut forskjellige opplysninger fra folk, og Blunck-Sieri var veldig spent på hva jeg skulle bruke opplysningene til… Men NÅ vet du Sieri- Blunck. De brukes for  å overraske deg litt!! Sånn HELT utav det blå??? Nei, det er ikke noe hvilken som helst liten blogganbefaling dette, selv om det er DET også, men DU, Sieri- Blunck har jo bursdag i dag!!

Graturlerer med dagen!! Håper den blir festelig, inspirerende, leken, skrivende og aldeles herlig.  Håper du får god kake, en klem av barne og massevis av gaver om du ønsker deg det 🙂 Fra DENNE kanten kommer det kun dette innlegget, en cyber-kake og et rungende HIPP, HIPP HURRA med en diger klem til <3

 

 

 

Og til deg som leser dette, ta deg gjerne en tur inn til Sieri og gratuler henne, det er damen sin som kan skrive det :- )

28 kommentarer
    1. Engla: Jeg skriver bare sånn jeg føler at jeg har oppfattet dere, og håper at det er sånn det kjennes å VÆRE dere også 🙂 Sieri ble glad hun også og litt rørt, så kanskje det passet på henne det som sto. Jeg tror hun er sånn 🙂 Ha en fin kveld Go-Engla 🙂 Klemmeflat <3

    2. Søteste frodith <3
      Du er da så god da som skriver så koselige innlegg til oss som har bursdag 🙂
      Jeg ble ihvertfall veldig rørt over innlegget du skrev til/om meg på min bursdag <3
      Go`klem til deg og hipp hipp hurra for Sissel <3

    3. fru trollhagen: Ja, nå skal du plante å ordne fint, jeg skal jammen ha en hage en gang jeg også 🙂 Og der skal jeg ha pene blå blomster og kanskje noen rosa.. Spiller ingen rolle hva de heter. Og så skal det regne mye så jeg slipper vanne 🙂 gress skal jeg ikke ha 😀 Blir gøy å se plantinga deres 🙂 Ha en fin kveld du også 🙂 Klem <3

    4. Nok et herlig bursdagsinnlegg 🙂 Da skal jeg straks ta turen innom. Jeg har ikke lest bloggen hennes, så nå gleder meg til å se meg litt rundt der 🙂
      I morgen skal vi handle og plante. Hurra! Gleder meg til det! 🙂 Ha en fin kveld! 🙂

    5. Mariann Sæther Tokle: Ja, jeg liker bloggen henens kjempegodt, og hvis flere vil lese den er det kos:-D Hun er skikkelig flink med ord synes jeg 🙂 Og liker stilen hennes 🙂 Og i dag har hun altså bursdag, og det er kjempkos også, så GRATULERER til henne 🙂 Ha en fin dag du også 🙂

    6. Ja, hun er flink til å sette ord på viktige ting, og som Frodith sier om ordentlige temaer som er viktige. Hun er heller ikke noe jatte med person men er flink til å se ting fra flere sider og det er kjempebra:)

    7. Helge: Ja, som oftest liker jeg nok litt små innlegg, humoristiske, og som har noe spesielt ved seg. Men Sieri-Blunck sine er så VEL-skrevet at jeg leser gjerne side opp og side ned, for hun FANGER meg inn. Hun skriver om ORDENTLIGE temaer, ting som engasjerer, og hadde de ikke vært så morsomme og sarkastiske i tilleg, så hadde det vært tungt å lese så lange innlegg. Men for meg er de så engasjernde at jeg leser de GJERNE,selv om de er lange 🙂 Ha en fin kveld Helge, hyggelig at du stakk innom henne og grautlerte også 🙂

    8. Har vært innom og gratulert henne. Det var litt av en blogg – hva blogginnlegg angår syns jeg det er aller best med sakelig og korte innlegg. Ikke alltid lett kanskje men det er hvert det jeg syns. Gratulerer til henne nok engang.

    9. Lisbeth Pedersen: Så koselig at folk titter innom henne, hun har lassevis av lesere som regel, men drypper det noen flere herfra blir både jeg og hun glad, for hun er flink til å skrive 🙂 Ha en nydelig dag selv Lisbeth 🙂 Stor klem<3

    10. Gratulerer med dagen til henne 🙂
      Var innom siden hennes, mye fint å lese
      Men ønsker en strålende dag til snilleste Frodith som skriver sånne flotte bursdagsinlegg
      Klem <3

    11. Sissel I Blunck Eriksen: Koselig at du er her så tidlig på dagen og titter, og veldig glad for å ha deg som venn her inne 🙂 Det er sannhet i alt jeg skriver 🙂 Det er morsomt og inspirerende å skrive det du skriver, og du virker sterk og empatisk <3 Jeg tror flere kommer til å titte innom deg i dag, og jeg håper du får noen flere lesere, selv om du HAR en del, fordi du fortjener all verdens lesere med den skriveevnen synes jeg 🙂 Ha en fin dag 🙂 Stor klem på bursdagen din <3

    12. Tusen tusen takk kjære snille gode omtenksomme deg Frodith <3 du er nå helt spesiell. Og veldig veldig oppmerksom i tillegg til å være en god menneskekjenner 🙂 ikke fritt for at det kom noen tårer nå.... jeg setter veldig pris på vennskapet med deg her inne. Og det selv om jeg i perioder detter litt ut av bloggverdenen (pga litt vell mange jern i ilden til tider) Jeg er her, jeg ser, jeg leser det du og andre skriver...men blir ikke så mye kommentarer alltid. Selv om du uten unntak får meg til å smile, og mange mange andre her inne også skriver ting som fester seg hos meg. Tusen takk igjen, for gode ord og deilig cyberkake til kaffen ..mmm..mums 😉 masse gode klemmer til deg kjære vennen <3

    13. inneuteferdig: Ja, gjør det 🙂 Man må ha litt tid, for det er ofte lange innlegg, men det er SÅÅÅ verdt det, se litt i arkivet hennes, hun har masse spennende og velskrevet <3

    14. Det er bestandig spennende å lese andre sine innlegg. Tror faktisk ikke jeg har lest noe av hene, men på grunn av din varme anbefaling må jeg jo ta turen inn.:)

    15. Fru Stussli: Ja, hun er en spennende dame, med mye i hodet 🙂 Og virker likandes som bare det 🙂 Håper hun blir glad 🙂 Ha en fin dag du også Bente 🙂 Kose-mose <3

    16. Skal inn å sjekke. Grattis til henne 🙂
      Jeg er ikke så veldig glad i for lange blogginlegg, da detter jeg av. Selv om jeg ikke vil dette av, så gjør hodet mitt det. urk.
      Med, mindre det er veldig engasjerende tema da.

    17. Tove: Ja 🙂 Og du fikk med deg at hun har bursdag i dag? 🙂 Hun er ei flott dame med mye humor, ta deg tid til et innlegg eller to når du får tid. Anbefales virkelig altså 🙂

    18. kikket litt for på denne da. kom godt i gang. engasjerende lesning, morsomt, skulle gjerne lagt igjen en kommentar på innleggende der, men det får bli en annen gang. litt for langt til at man rekker å lese igjennom alt i en fei. men takk for tipset ihvertfall.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg