Mysteriet med den forsvunnene postmannen…. ;-)

Jeg tror helt seriøst det må ha skjedd noe med postmannen… Vanligvis kommer det en litt kvisete, hengslete guttunge, slepende på en TRALLE i gaten her… Han er kledd i postens røde og grønne farger.. En rød fin genser… og når jeg tenker meg litt om er jeg nesten sikker på han har kort-bukser, som likner speiderguttenes på filmene på TV… Og jeg ser for meg de tynne bleke beina hans… med noen lange hår, for han er over puberteten og stemmeskiftet… Men er fremdeles litt guttungehengslete i kroppen… 

 

Tidlig i sommer husker jeg at han halte og dro på den tralla, og den veska, og med det bustete håret til alle kanter fikk han stappet nedi de ekle regningene som jeg slett ikke ville ha… Han kom også med et og annet morsomt som han stappet nedi der.. Et kort… en gave… en prikkete bikinibukse fra Lady August..  Og så ble det HELT stille… Postkassedørene står og gjeiper når jeg går forbi… Det er null og nada.. Jeg har sjekket om morgenen, om ettermiddagen og om kvelden… Og det er INGENTING der… Det er IKKE på grunn av at jeg er så upopulær at ingen vil sende meg noe… NEMLIG… for jeg har jammen ikke fått regninger heller på mange uker føles det som… Og den hengslete postmannen med post-trallen sin har jeg ikke sett snurten av… hverken med brev og post til MEG eller noen andre for den saks skyld…. Han er rett og slett forduftet…

Hvem skulle tro at noen har interesse av å kidnappe en hengslete 20-åring… hvis det er det som har skjedd da …;-)  Kanskje han EGENTLIG var en hemmelig agent, som jobbet undercover, og som de nå har sett seg nødt til å trekke tilbake…? Eller kanskje han rett og slett har sommerferie? 😉 Men da skulle de vel sette inn en ny en som vikar…? Skulle de ikke? … Hm…. Lurer hva som har skjedd med han… Ser du en lang hengslete guttunge gående å slenge i nærheten av der du bor, så send han sporenstreks denne veien…  😉

 

Får du særlig post i sommermånedene, eller har du også et postmannproblem? ;-D

 

 Minner også om fotokonkurransen min, om ” …….Sola og Peter Pan….” (KLIKK PÅ LINKEN OG SE INNLGGET) 


 

29 kommentarer
    1. Livsrom: Ja, det er ikke regningene jeg savner 😀 Det var mer rart med hele postmannen, at han ikke går med post i hele tatt om sommeren… men det viser seg at han HAR vært her 😀 Titt innom i morgen så får du se 🙂 Stor klem og ble fin i formen 🙂 Det satser jeg på i morgen, ikke mer vondti halsen… <3

    2. Like greit å slippe de ekle regningene vel?…… Men så var det de morsomme, da. Synd om du skulle gå glipp av dem;)
      Jeg har ikke sett han!! Det er ikke mye i vår postkasse heller, mulig det er fellesferie?
      Klemmer<3

    3. Helge: Ja, de kommer senere og senere… Og jeg tror kanskje posmannproblemet er løst… Mulig… jeg forklarer i morgen 😉 Nei, regninger savner jeg IKKE 😀 Ja, det skulle ikke forundre meg om postmannen er dratt på flaskepost-ferie 😀 Ha en fin kveld du også 🙂

    4. Postmann – la oss kalle han Pat – som i Barne-TV, mulig han har dratt på ferie via en flaskepost til Porto Rico(kafe i New york) eller tar et vikariat i andre postnummer enn i Oslo. Men han dukker nok opp igjen med rene postklær på seg, men om han ringer to ganger først vet jeg ikke, for postmannen ringer jo 2 ganger heter det. Min postmann kommer først ved middagstider. Og regninger er bare tull og savne. Ha en fin kveld.

    5. ladyaugust: <3 nå har postmann vært her likevel...så ikke snurten av han, men lå pakkelapp der... jeg MÅÅÅÅ dra meg ned å hente 😀

    6. ladyaugust: Jepp fyker avgårde til naboblokka nå, i rødbrikkete bukser… 😉 “Lion-is, here I come” Og samtidig sjekke postkassen… <3

    7. ahhhh ja da skjønner jeg at du venter :DD Pølser er jo godt det også men jeg tror nesten jeg bare måååå ha pannekaker, men først skal jeg rydde blæææææ, IS hørte jeg IS !! kanskje jeg rekker sommerbutikken også for is er viktige saker enten man er syk eller ei, faktisk så trenger jeg en sykeis og du også <3 merkelig hvor syk jeg kan bli bare med tanken på sykeis :DDDDD Spis is du så skal du se du blir pigg <3 klæmme <3

    8. ladyaugust: Jeg må finne postmannen fort 😀 For Muumimamma sier det kommer post hit… og da må jeg jo ha en postmann til å legge i kassa mi 😀 Ååå, jeg fikk også lyst på pannekaker 😀 Men her blir det pølser til middag 😉 Ikke Kjersti sine fine… bare to stykk kjøttpølser i en panne, og litt grønt til… Men jeg skal ha IS… syk eller ikke… EN stor Lion-is 😉 Klemmeflatbrødflatklemmen <3 😉 ha-ha... Sprø 😉

    9. regningene kunne godt ha uteblitt for min del altså. Ja da vet du jo alt om det, slappe postfolk 😉 jaaa kanskje Kjersti kan finne postmannen din :DDD min trengs ikke å finnes i alle fall for hun har kun regninger og reklame :/ Bli bra fort kjære søs <3 Cowboystrekk er fiiine greier 😀 Ikke noe filming i dag, kanskje til helga 😀 Klæmmeflatklæmmen som en pannekake, slurpe nå måååå jeg ha pannekaker 😀

    10. muumimamma: Oi!! Kommer noe i postkassen min?? Og DIN også 😀 Så heldige vi er da… Ja, jeg får titte litt etter den lange tynne da… 😉 Hi-hi 🙂

    11. Postmannen kommer sikkert i dag eller morgen med noe spennende til deg 🙂 det gjelder bare å smøre seg med tålmodighet :)) jeg venter all sommerposten min i dag, og da skal jeg stå klar, for jeg venter opptil flere pakker!

    12. ladyaugust: Hei, fine søstera mi 🙂 Ikke verst bare å FÅ post 😀 uansett om det er regninger… 😀 Han tynne postmannen vår pleier også å komme i 16 tida, HELE året… skikkelig slappfisk.. Men nå er han rett og slett BORTE 😀 Og ingen har sett noe til han… Men kommer han ikke snart, og jeg ikke finner ut av det, så sender jeg bud på Kjersti og Bonnie, de er ramme på sånner mysterier nemlig 😀 Nå skal jeg bare styre litt med Wordfeud, drikke hostesaft og piller, orge med bilder jeg får inn, og ellers ligge rett ut, som i Cowboy-strekk-stilling 😀 Ha en super dag med gutta,skal dere filme i dag? 🙂 Klemmesøsklemmen <3

    13. Moooornings søs <3 Her er postdama i sommerferiemodus, hun kommer rundt fire engang så hun liker å sove leeeenge virker det som 😉 Deilig dag i dag men jeg er trøtt som en sur sokk bare at jeg ikke er sur for verdens beste Loke er bedre <3 Jeg får post men bare kjedelige regninger som oftest og DET er kjedelig det! Ha en fiiin dag søteste søs <3 klæmmeflat

    14. Hanne: Nei, ikke sant 😀 Jeg tror også at Posten dropper post i sommerukene altså… Og at han postmannen ligger vel bevart på en sofa et eller annet sted 😉

    15. Tror ikke det er postmann det er noe galt med, men posten..
      Jeg sendte postkort fra Bodø til min mor 15 juli, det er enda ikke kommet fram, tror at posten har så dårlig råd at postmann må gå fra Bodø og hit med det..ikke rart de blir halte 🙂

    16. inneuteferdig: Ja, det var tider det…. Jeg husker også postmann-tidene… Nå er det jo faktisk sånn at man NESTEN glemmer at han eksisterer… for sjelden det kommer noe fra DEN kanten, med alle duppe-ditt-stedene vi kan nå hverandre i stedet for.. Så noen KUNNE faktisk ha gjort noe galt med postmannen uten at noen ville savne han nevneverdig… om han bodde alene og ikke hadde familie… Men… Det er vel mer mulig at hele POSTEN har tatt seg ferie.. dårlig…

    17. Min matgale verden: Ja, det KOM bare en brøddeig i veien 😀 ikke sant 🙂 hi-hi.. rart med det….. 😀 Ja, ut i bæra med deg.. Jeg begynner på mysteriet på egenhånd… og hvis jeg trenger forsterkninger, så har jeg jo mobilnummeret ditt 😀 Ha en herlig dag venn 🙂 Klem <3

    18. Sommerferie høres jo ganske normalt ut da…. Det gjelder jo de fleste kontorene, så regningene kommer heller ikke….
      Får håpe han dukker opp igjen snart. Det er jo ikke særlig kjekt å ikke få post.. Det bringer faktisk mange tanker og minner frem hos meg. Det å vente på postmannen… Jeg hadde brevvenner, og en kjæreste som bodde langt unna. Mange brev…. DA var postmannen god å ha.:)

    19. God idè, mulig vi kaster oss på toget:) Eller mulig jeg snart går ut og plukker bær…var en brøddeig som kom litt i veien…men nå er den satt, så NÅ går jeg ut og plukker bær jeg;) Muligens….;)

    20. Min matgale verden: Ja, jeg hadde trengt deg og Bonnie her nå altså 😀 DU er jo veldig god på sånne mysterier Kjersti 🙂 Jeg synes du skal sende gubben og guttungen på hytta, og så kommer du med den snufse-halsen din og Bonnie denne veien igjen, og så hjelper dere med dette postmann-mysteriet 😀 Eller du kan gå ut å plukke bær… og jeg kan ta meg av mysteriet HELT alene 😀 Hi-hi 😉

    21. Har man sett noe så snodig da…..Du skal bare se dette blir et mysteriet du må oppklare. Nå skulle du hatt Bonnie der, så kunne hun hjelpe deg å snuse etter døde post-menn langs akerselva….nei huff da, han er sikkert bare på heisa tur til Sverige, med alle pengene han fant i en forsendelse kanskje?? Og så har han ikke gitt beskjed da vet du, og ingen orker å ta tak i haugen med post som vokser og vokser….nei nå MÅ jeg ut og plukke de der bæra altså……:)

    22. frokenfjeldberg: Nei, ikke jeg heller… Men noe har løsnet nedi der… Kanskje er det den blokka som satt seg fast her om dagen 😀 Jeg avbestilte tannlegetimen hvertfall… Min gode bloggvenn Kjersti, Min matgale verden, som jeg traff forrige uke, er OGSÅ hals-syk… så her sprer det seg på blogg 😀 Ja, men det med postmannen er ganske rart… ingen post altså, på UKER…. Og jeg HAR faktisk ikke sett han… men han er kanskje på andre tider enn jeg prøver å ferske han … 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg