Vanilje og pepper- ussatt skolestart…;-)

Hvis du er en HELTl utenforstående nå, så skønner du ikke fletta av hva den overskriften betyr.. Men det er vel ikke mange SÅ utenforstående her vel…  Du som leser her er kankje en av de som pleier å være innom, og da vet du at VANILJEOGPEPPER er en rotte.. Og ikke en hvilken som helst rotte, men MIN rotte. Hun er myk, hvit, pent kledd for anledningen. og hun reiser i disse tider landt og strand rundt…. På jakt etter gode opplevelser… Og de har hun hatt mange av 😉 Hun overnatter hos forskjellige bloggere, som er valgt av meg,og hun fikk billett til disse stedene før hun dro 🙂 Hun har vært i Kongsvinger, i  Bergen, i Elverum, i Bodø-traktene, og en haug andre steder. Hun har vært hos 7-8 bloggere til sammen så langt,og hun har en 3-4 plasser til hun skal innom før hun kommer hjem til meg 🙂 Jeg kommer nok til å lage et samleinnlegg, og linke til de forskellige bloggerne sine innlegg senere. Jeg har hatt ETT oppsummeringsinnlegg da hun var halvveis i turen… Og skrekk og gru!! Vi trodde nesten en stund hun var BORTE også.. Da hun lå og overnattet i en postkasse nordpå, mens Siv som eide postkassen  var på farten DOWN UNDER…

 Her er bilder fra opphold hos Flaggermusvinger: 

På båttur og på Kjeragbolten:  


På båttur
 


På Kjeragbolten…

Og hos Eljos nå forrige gang…


Eljos skulle på båttur, Vaniljen ville gjerne være med,men hadde ikke vest… 

 

Nå  er altså  Vaniljeogpepper  i siget igjen, hun har nettopp reist fra Eljos… og NÅ er hun hos Miriceci.blogg.no  Sjekk linken.. Og der venter visst en spennende dag, med Miriam denne tirsdagen, så følg med DER utover dagen…. 

Tenk at dette dyret skulle få oppleve så mye moro i løpet av sommeren 😉 Og at så mange bloggere skulle gidde å bry seg så mye om henne 😉 Men nå er det snart skolestart,og små rotter har litt utsatt skolestart, så hun begynner først når hun er tilbake, når enn det blir 😉

 

 Blir bra å få henne hjem igjen etter endt ferie 😀

Jeg skal tilbringe siste feriedag sammen med min niese i byen.

Har du noen planer for dagen? 

 

 

 

28 kommentarer
    1. Det skal jeg gjøre! 😀 Har ikke tid til å lage innlegg i det hele tatt – det som jeg la ut i går, skrev jeg før jeg dro på ferie……….. 🙁 Sender bilder på mail 😀

    2. Siv: Ja, gjerne det , hvis du ikke skal lage noe innlegg med henne selv 😀 Vi må jo vise hva dere har bedrevet også 🙂 Men jeg kan gjerne vise det HER hvis du synes det er greiere 🙂 Send bilder du, da får hvertfall MANGE her som kjenner henne se det 🙂

    3. ladyaugust: Det morsomme med dagboken er at jeg kjøper HVERT år, og bruker i en måned… Og så er alt bare i hodet etterpå.. 😀 Blir veldig spennende med dere nå 🙂 Og masse jobb så klart. Men tror du koser deg likevel 🙂 Kosemose<3

    4. hahaha ja tipper det blir litt utblåsing av ørevoks i alle fall hehe. Ja nå starter det, skal i møte i morgen og så er det handle inn litt til engler og demoner 🙂 Jeg tror krusa er bestilt, de ble sendt Lorden på søndag haha så bra. Shopping er gøy ikke alt som er like gøy å handle men noe er morsomt 😀 Dagbok er et must såklart slik at man husker på alt 😀 Lykke til med starten, tipper du er spretten og opplagt som ei lerke i morgen 😀 haha Rottenburg, det har jeg nesten ikke hørt om engang 😀 Ja nå er det jobb og kos uttover CU sukkersøs <3 Klæmmerightbækk-flat-klæmmen 😀

    5. Min matgale verden: Ååå, du måtte trille henne 2 km? Ja, for det er vel en DAME? 😉 Her skal alle eiendeler kjønnsbestemmes nemllig 😀 Så herlig med alle ungene, mye nærkontakt er tingen 🙂 Jeg har kost meg med 19-årig niese, men hun har sluttet å kose så fælt, ha-ha 🙂 Neida, vi koste oss med kaffe,salat, og økte på med is og kaker etterhvert 😀 Har kjøpt skoledagbok, som man bare MÅ ha når man begynner nytt år 😉 I dag skal et fabeldyr gjøres ferdig, stappes og lages øyer 😉 Kose deg med tirsdagkvelden fine venn 🙂 Klem <3

    6. ladyaugust: Ja…. det kan hende hun kommer til deg vettu… Litt redd for det men… litt redd hun blir holdt gissel der… Hørt rykter om en bamse som ble holdt gissel i mange uker over tiden vettu 😀 Ha-ha 😀 Neida, jeg vet det søs, at du vil være så snill med henne så, og kose henne pannekakeflat og lage pannekaker til henne og ta henne med på øving og blåse øra ut på henne 😀 Hvem kan ønske seg noe mer? 😉 Jeg har kost meg med 19-årige niesen min, vi er jo nesten jevngamle ;-D ha-ha.. Og jeg har kjøpt ting for å forberede arbeidsstart i morgen…. blæh!! Nå begynner det… Friheten er litt mer innskrenket… Men jeg gleder meg også, og skoledagbok er kjøpt inn.. for det må man ha.. Hvertfall en måneds tid 😉 Å er det none krus på gang 🙂 Jeg gleder meg til MINE er underveis 🙂 Helge foreslo at kanskje Vaniljeogpepper tok seg en tur utenlands, til Rottenburg i Tyskland 😀 OG det er en god ide egentlig 😉 Tror jeg må vurdere høstferien i Rottenburg 😉 Kos deg med gutter, engler og pannekaker til kvelds kanskje… Klemmepannekakeklemmen <3

    7. Skal si rotter har lang ferie gitt! Nesten litt misunnelig:) I dag har jeg trillet en sur gammel moped 2 km! Og mopeder er MYE tyngre enn de ser ut! I hvert fall når det er svak oppoverbakke nesten hele veien….men jeg klarte det:) Og ellers har jeg hatt en fin dag på jobb, med mye nærkontakt;) Tipper du har hatt en fin dag du og. klemklem

    8. hahahaha tenk om vanijeogpepper kommer til meg da 😀 For det kan jo hende, da blir hun kosa pannekakeflat <3 Du finner på så mye rart du søs <3 Sitter i studio og snart er det filming igjen, her fyker dagene og jeg som skulle pusse opp rommet til engelen og alt, fyttigrisen altså, har bare tatt ned alt der så det er ikke helt beboelig liksom 🙂 Vel jeg må nok i gang men det er ikke i dag. Deilig være i dag, har bare vært en lyntur og posta noen krus og lagd middag, fløtegretinerte poteter, kjøttisser og masse grønt og oransj og litt gult slik kaninene spiser 🙂 fliiiink har jeg vært haha. Håper du har fått kooosa deg i dag 😀 Kooozse flat <3

    9. Helge: Ja kanskje det tar seg en tur til Rottenburg 😀 Herlig, det burde den jo nesten. Kanskje det bør blir mitt prosjekt i høstferien, ta ho med til Rottenburg 😉 Jeg har hatt en herlig dag med niese i byen, og kjøpt litt ting til skolestart, altså jobbstart 🙂 Starter i morgen. Du skal på langtur til helga ja, det er deilig å ha en sykkel. Samboeren har, men jeg bør også skaffe. Ha en fin kveld du også 🙂

    10. Bra du har kontroll på rotta di og vet hvor den er. Før du vet ordet av det har den tatt seg en utenlandstur. Det er en tysk koselig småby som heter Rottenburg(iflg. google), trolig vil rotta di like seg der. Tar en kiwitur snart ellers er det sykkelvask før neste langtur til søndag. Men nå skal jeg slappe av med blogger en stund + en kopp kaffe. Ha en fin kveld.

    11. Miriam: Ja, nå er jeg spent på hva som har skjedd 😀 Jeg har vært ute og fartet men må rundt å titte snart nå på bloggen 😀 Hi-hi, godt hun får sovet ut først 😉

    12. Hanne: Neida, den “store rotte-reisen” er ennå ikke avsluttet 😀 Og nå begynner jeg å huske hvor hun skal også 😀 Gleder meg til neste sted osv 🙂 Ja, blir moro å høre de siste også 😀 Ha en fin dag du 🙂 KLem <3

    13. Vaniljeogpepper har sovet leeeeenge i dag. var skikkelig utslitt etter turen. Men no har ho endelig stått opp og me sitter her og drikker kaffe mens me småprater om kva dagen skal bringe 😉 😉

    14. “Rottereisen” er enda ikke avsluttet. Tenk så mange opplevelser den skal berette om når den kommer hjem.
      Skal bli moro å høre.

    15. Lithanna: Hi-hi… ja, hun skulle vært hos ALLE egentlig.. men da hadde hun ikke kommet hjem før til JUL 😀 Spent på alt hun har med seg når hun kommer hjem 😉 av minner 🙂

    16. inneuteferdig: Ja, kos deg ute i dag 🙂 Vi får nyte dagene så lenge vi har dem…jeg kjenner et litt annet DRAG i lufta i dag 😛 Huff… Ja, Vaniljeogpepper er verdens heldigste sommer-ferierende 😉 Ha en fin dag ute i hagen 🙂 Klem <3

    17. Tenker den rotta opplever jo mere enn folk flest jeg… Heldig det er det hun er.:)
      Skal jobbe videre ute jeg, og komme lengst mulig så lenge været tillater det.:)

    18. Lisbeth Pedersen: Å neida, hun er fremdeles ute og reiser 😀 Hun lå jo en stund i den postkassa vet du, så hun har noen steder igjen 😀 Ja, det har vært supergøy 🙂 Jeg er litt spent på om det blir noen små svarte og hvite- smårotter her, etter besøket hos DEG men… 😀 Ha-ha.. eller om det bare var gode venner? 😉 Jeg hadde dratt på shopping i stedet for den vasken…;-) Eller dvs, det SKAL jeg … 🙂 Ha en herlig dag Lisbeth 🙂 Klemmer <3

    19. Haha utrolig 🙂 vaniljeogpepper har vært morsomt å følge i sommer og like morsomt å ha på besøk.
      Men jeg trodde du adde fått dn hjem nå, vært en laaaang reise 🙂
      Ellers har jeg ingen planer for dagen, eller det trengs vel egentlig en husvask her etter late feriedager 🙂 så kanskje jeg skal vaske huset. Eller en shoppingtur med yngstemann som må ha litt nytt i garderoben sin.
      Ha en superfin dag 🙂
      Klemmer

    20. frokenfjeldberg: Ja, det blir godt når hun kommer hjem,men jeg gleder meg til å se hva som skjer med henne hos Miriceci i løpet av dagen, og NESTE sted hun skal 😀 Ha en fin dag du også 🙂 Klem <3

    21. Fru Stussli: Ja, ikke sant det har vært en liten ekstra piff,med ei rotte som dukker opp her og der? 😉 Ja, neste år drar vi selv på sommer-turnè, ikke sant? Det høres koselig ut med ALT annet enn husarbeid… Jeg skal kose meg en liten stund i dag, og så pakke og gjøre meg klar til planleggingsdag i Trondheim i morgen.. Ut på tur 😉 Og i byen må jeg kjøpe fyll til fabeldyret, snart ferdig! Ha en fin dag snupps, uansett om det blir dagdrømmende på sofaen eller i sola med filler flaksende rundt 😀 Klemme-sidelengs-right-back <3<3

    22. Hahaha, Vanlijeogpepper har vært morsom å følge i sommer :-)) Skulle nesten ha pakket seg selv i en konvolutt og gjort det samme!
      I dag skal Frk Stussli ha venninnebesøk så da skal vi være hjemme. Stusslifruen har masse husarbeid som venter på henne, men hun har ikke så lyst til å drive med det…. Mulig hun heller leter etter dynetrekk som passer til en bestillings fillerye 😀 Høres mye morsommere ut. Kanskje drikke kaffe og lese bok i sola? Det er også morsommere enn husarbeid. Sykkeltur er også bedre… Eller kanskje rett og slett dagdrømme litt på sofaen.
      Ha en strålende dag frodithvenn
      Klemmesidelengs

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg