Første arbeidsdag, “and I`m going to HELL..” ;-)

Du tenker vel nå at jeg har store kvaler for å begynne å jobbe igjen… At jeg står foran skoleporten som da jeg var liten, med stor klump i magen, nervøs og har lyst til å spy?? Jeg hadde faktisk alltid det som liten… Stor klump i magen når det var nye ting på gang, og spy-syken lå klar på lur nedi der og bare ventet.. Du vet jeg har hevdet at jeg ikke er redd for NOENTING…?  Hvertfall nesten ingenting… Kun noen små bagateller som: hester, edderkopper, søppelhuset på en mørk høstmorgen og enkelte svaner…? Vel…. da jeg var liten, var jeg nemlig redd for ALT!! Så det er vel noe med sammenlikningen.. Før og nå… Og ssmmenliknet med lille Frodith, 7 år, er jeg ikke redd for noe… Men som 7-åring var jeg kjempekvalm første skoledag, og det føltes helt klart som HELL!! ….Å skulle dra seg avgårde, med mamma i den ene hånden  og spy-posen i den andre… Å måtte gå inn den porten og bli ropt opp…

For jeg SLAPP nemlig ikke å gå… Om jeg måtte kaste opp aldri så mye… Og heldigvis for det.. Jeg har hele veien hatt en fornuftig mor.. Hun ga beskjed om at hun skjønte at jeg var kvalm,men at vi måtte gå likevel og at vi fikk bare ta med pose…  

Jeg kastet selvfølgelig ikke opp.. Det var jo bare nerver.. Og etter noen år med litt “tøffe seg opp” har jeg i voksen alder altså nådd et punkt hvor jeg ikke er redd for NOENTING… Hvertfall bare noen bagatellmessig små ting.. nesten ikke verdt å nevne en gang…

Så hva er dette greiien med at “I`m going tol HELL” på første arbeidsdag? Herjer det fremdeles noen små plagsomme sommerfugler nedi der? Som skal lage HELVETE  fordi det er første skoledag? Jeg som har planlagt skoleåret mitt så godt…. Som vanlig har jeg kjøpt inn “dagbok”, for virkelig å sparke i gang skoleåret,  hvor jeg skal skrive ned viktige og uviktige gjøremål for ukene som kommer, bursdagerr og annet moro som er viktig å ha i en sånn bok.. Og som vanlig er jeg fullt klar over at jeg bruker den vel kanskje EN måned, og så er den glemt og  forlatt i en skitten sekk et eller annet sted.. Men man SKAL forberede seg til nytt arbeidsår, med å kjøpe en sånn…. SÅ jeg burde jo være aledeles klar for et nytt år? 

 

 

Joda, jeg ER faktisk det,,, nesten hvertfall… Og dette med å skulle til Hell, er faktisk  SANT og ikke bare en tom følelse av å bli kvalm som i  “å grue seg”. Neida, jeg skal faktisk til Hell i Trondheim på min første arbeidsdag. Litt planlegging er viktig for et nytt skoleår, og viktig å treffe på arbeidskolleger både her og der i det langstrakte land. Så jeg fikk meg en aldri så liten TUR til, før “DEN NYE REISEN” begynner: -det nye skoleåret med elevene .-)

Så nå er det første arbeidsdag etter skoleferien, and I`m going to Hell 😉

 

Har du noen spesielle ting du setter igang med etter sommerferien? Nye planer? Forsetter? 

 

 

 

32 kommentarer
    1. Hehe, da har du en morsom oppgave foran deg! Heldiggris, kos deg masse med det! Og ikke minst: lad opp de siste dagene før elever og alt er på plass igjen 🙂 Sov godt 🙂

    2. Tatt av kvinnene: Jepp.. Jeg ser i dag at jeg helt klart ikke har nok klær til arbeidsstart, elevene kommer mandag… fordi de andre lærerne hadde alle skiftet til middag… som voksne folk gjør… Men jeg hadde jo ingenting i kofferten min annet en laptopen og noe annet tull…. Så jeg må ut å handle ja 😀 sove godt <3

    3. Heeelt enig, klær må man ha. De blir så fort slitt så, vi sier det i hvert fall 🙂
      Bra mål det, vet jo at ting går som regel glattere dersom man fører en liten plan over ukene. 🙂
      Klem <3

    4. Tatt av kvinnene: Ja, å kjøpe klær til føste skoledag, det bare MÅ man også 😀 Og til første arbeidsdag som voksen 😉 Det har INGENTING med shoppe-trang å gjøre… NEIDA, *himle-med-øya*… Nei, det er KUN fordi jeg TRENGER klærne liksom 😀 Hi-hi.. Og den almanakken.. NÅ har jeg blitt så susete i det siste, jeg glemmer ting og roter og herjer, så jeg tror jeg skal prøve å bruke den fram til jul 😀 Så kos at du liker innleggene mine 🙂 Klem<3

    5. Liker så godt innleggene dine, der er morsomme 🙂
      Kjenner meg igjen når det kommer til den almanakken: kjøper den inn, fyller ut masse i starter og så blir den bare liggende. Menmen, det er jo en fin liten “markering” av nytt år om ikke annet. Jeg pleier også å kjøpe litt nye klær, ingenting slår å handle inn klær til første skoledag. Dette henger veeldig igjen fra barndommen min, kjempekoselig synes jeg 🙂

    6. MOONBEAMSCORNER: Ja, regner med du lesr alt 😀 ALLTID! Hi-hi 🙂 Ja, boken er fin og jeg skal ordne litt med den når jeg kommer hjem 🙂 Nå er det pause her på Hell, og jeg skal slappe av og kose meg med blogg, mens jeg venter på middag.. Deilig å være litt alene også 🙂 Ha en fin kveld 🙂 Klem <3

    7. Snufs og snørr…skrev en laaang kommentar men fikk slettet den 🙁 Men leste alt og jeg likte boken din veldig god. Fyll den med masse fint 🙂 Klem fra Månestråle…ja jeg leser så klart alltid alt 🙂

    8. Helge: Lykke til med Lottoen da 🙂 Jeg må tilbake til forelesninger… Men herlig 3retters middag venter i kveld. Så det lange programmet her, betaler seg med god mat 😀 Ha en fin kveld 🙂

    9. Livsrom: Turen gikk flott, og jeg har spist herlig hotell-lunsj med MASSSSSE dessert 😀 Herlig. Og nå kort pause før vi skal ned igjen og fortsette fram til kl 18.. sllitsomt men interessant, og en ltt anderledes start 😀 Ja, jeg er visst litt rusten på Hell-området, jeg trodde det var i Trondheim, men er jo helt annet sted, og dermed annet fylke 😀 Ja-ja, jeg har jo lært litt i dag da 😉 Jeg har en strålende dag i Nord-Trøndelag 🙂 Ha en fin dag du også 🙂 Klem <3

    10. Første skoledag for mange i disse ukene – det husker jeg godt, vi fikk oppgave og tegne en gris og en fugl av frøken Tangen var det visst hun het. Min bestefar hjalp meg med leksa. Husker bare Maja(som døde nylig kun 49 år) igjen fra den dagen. Hun hadde bunad husker jeg. Er mange mninner fra barneskolen men det sparer jeg til senere. Hell ja, der har jeg aldri vært selv om det er mange som jeg burde ha tatt en tur. Vil heller satse på at jeg har hell-e med med når det gjelger Vikinglotto i kveld. Ha en fin aften…

    11. Du er sikkert fremmen allerede, så det ha vel ikke noen hensikt å ønske god tur;) Det må i såfall være en fin retur;) Men håper du får en flott dag:):)
      Det er en voldsom forvandling du har hatt fra å være redd for alt, til å ikke være redd for noe.
      Ser at Hanne er ute å korrigerer geografi kunnskapene dine. Vet du, du er jo helt på jordet,(hihi) det er feil fylke også i forhold til Trondheim;);)
      Ha en fin dag i Nord-Trøndelag! Klem<3

    12. Lisbeth Pedersen: Ja, det er sånn jeg end3r opp etterhvert også, med alt i hodet.. men jeg prøver med bok alltid. D3ilig og starte hverdagen med TUR 🙂 Ha en fin dag 🙂 Klemmer <3

    13. Mamman til lille supermann: Ja, jeg koser meg faktisk. Med god mat og fine forelesninger. Nesten ferdig med fabeldyret 😀 klemmeflat <3

    14. Fru Stussli: Ja, nå er jeg blitt stor og tøff, og ikke NOE redd 😀 Hvertfall ikke så veldig kvalm lenger 😉 Ha en herlig dag Bente 🙂 Kjempe-stor klem tilbake <3

    15. Min matgale verden: Ja, ikke sant, det er vel sjiraff-språk er det ikke 😀 Hørt om noe sånt.. Ja, nå er jeg på Hell, fint hotell med deilig mat… og desserter midt på dagen 😀 Ha en fin dag 🙂 Klemklem<3

    16. Å reise vekk litt blir sikkert kjekt, en forandring i hverdagen 🙂
      “Dagbok” er vel fint å ha. Jeg har en kalenderbok selv, men ender alltid opp med å skrive inn huskelapper på mobilen i stedet.
      Ha en strålende dag og en flott tur 🙂

    17. God tur til Stjørdal og Trondheim 🙂 Hell er fint, det, men Trondheim er bedre 🙂 Mine ettersommerferienforsetter kan jeg heller ta muntlig en gang 🙂 Vi snakkes!
      Hils! TrondheimOsloPaddeklem 🙂

    18. Jaja, you go to Hell 🙂 But please, don`t stay there 😀
      Nå som sommern og permisjonen er over, har jeg som mål å bruke mest mulig tid med lille supermann. I tillegg skal jeg øve masse på å bake lun eplekake i høst – som jeg skal invitere venner på 🙂 Og så skal jeg trene to ganger i uka – det er et realistisk mål. Og sist, men ikke minst, høstens høydepunkt så langt blir Trysilrypa 🙂
      Håper du koser deg litt på reise.
      Klem

    19. Kos deg på Hell 😀
      Enda godt du ikke er like nervøs som du var når du var liten. Ikke lett å være så bekymret.
      Jeg var også mye reddere da jeg var liten, men også mye ureddere på andre ting…
      Ha en strålende tur og kos deg max
      Megastor-klem <3

    20. no fikk du meg til å huske korleis det var når eg var liten og virkelig grudde meg til noko skulle skje . Glad dei sommerfuglene har forsvunnet litt med årene for dei var skikkelig ubehagelige synes eg å huske . Kjempe fin bok du hadde kjøpt deg 😀 😀 No er du klar for HELL og resten av året…hihi !! 🙂 Kos deg 🙂

    21. Ha ha, så bra:) Ble litt engstelig en liten stund:) Og tenkt at du har en mor som allerede den gang brukte dialog! (jeg skjønner at du er kvalm…) Akkurat sånt vi har vært på kurs for å lære. 🙂 Så bra:) Ha en fin dag i Hell;) Godklem

    22. Hanne: Å ja 🙂 Se der har jeg lært litt i dag allerede 😀 Jeg er jo IKKE kjent på de traktene ;-D Ja., blir sikkert fint 🙂 Tilbake i morgen igjen. Ha en fin dag 🙂 Klem <3

    23. Vanja: Ja, blir sikkert koselig 🙂 Er på bussen nå. Oppe kl 5! Det varchelt umulig å skjønne hvordan alarmen på mobilen skulle slås av… var helt i ørska.. og borte vekk 😀 Ja, det var mye gruing og spy-poser da jeg var liten 😉 Ha en fin dag Vanja 🙂 Klem <3

    24. Det blir jo koselig det. Vært der noen ganger selv faktisk.
      Å være redd som liten og grue seg, det tror jeg gjelder mange. Til og med meg. Samtidig gledet jeg meg. Rart det der. Pusur skoledagbok var fast inventar i 6 år:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg