Og jeg som trodde jeg var så sindig og rolig….;-)

Inni hodet mitt er jeg en veldig rolig og sindig person… Inni der.. Og det har jeg alltid vært.. Og jeg tror faktisk at de som kjenner meg synes at jeg ER det også… fremdeles… Selv om jeg i det siste har begynt en enorm herjing og leting i den mega-store vesken min etter forskjellige tekniske duppeditter, som stadig bestemmer seg for å bli borte… Mobilen, nettbrettet, fotoapparatet osv.  Noen har fått en smak av DEN siden av meg i det siste… Gale herje-siden….Eller dvs det er ikke en SIDE hos meg egentlig… Jeg håper det bare er en forbigående fase… At det ikke er noe jeg har BLITT liksom…Men noe av illusjonen om at jeg er sindig og rolig, har altså brast litt  de siste månedene… Når jeg ligger nedi den veska, med håret til alle kanter og roter for  `nte gang på 5 minutter etter diverse duppeditter, som på forunderlig vis har blitt borte liksom……. (se innlegg HER)

Men hva så med RESTEN av verdenen min og hverdagen min da… I alle ANDRE saker er jeg sindig og rolig i det minste….. er jeg ikke?

 Men så viser seg der også gitt,  at jeg slett ikke er så rolig av meg.. og når jeg tenker etter har jeg visst det en stund… Jeg blir nemlig voldsomt hyperaktiv når det kommer til å sitte rolig, pent og stille på forelesniinger og møter… Jeg er jo en voksen dame… jeg er lærer… Og jeg VET hvor viktig det er å følge med, og konsentrere seg..  Men det er vel en grunn til at jeg er så god med elever med spesielle vansker også…  Vel har jeg noe utdannelse i den retningen.. Men hovedgrunnen til at jeg forstår disse barna så godt,  er kanskje at jeg VET hvordan det er å ha “mark i rumpa”, “maur i buksa”… ja jeg kan bare fortsette oppramsingen om du vil….. For er det noen som nærmest ter seg som en liten hyperaktiv guttunge i forelesningssaler, så er det MEG!!…

Foran meg på pulten har jeg LINET opp diverse spiselige og drikkbare ting… for i motsetning til de stakkars små i skolesystemet, så kan JEG spise og gnafse så mye jeg måtte ønske i en forelesningssal..Det er endeløse rekker med lærerkrefter, som sitter pent og pyntelig på stolene sine. De har øyenen pent plassert på den ivrige foreleseren, og de strekker hånden i været og bidrar med spørsmål og kommentarer. Foran seg har de et glass vann, om noenting i det hele tatt.. 

 

JEG har nøtter, en sjokoladebar, kaffe, vann, mobilen, nettbrettet, brilleetui og en matpakke… Og fokuset hopper fra den ene til den andre uvesentlige tingen som står på bordet foran meg… “Hm…. nå ble jeg tørst ja”… “Huff jeg er fryktlig trøtt…”  “Tror jeg må ta litt kaffe.” “. Oi, der ligger mobilen… skal sjekke mailen min…” ” Nå føles det som jeg har VEEELDIG lavt blodsukker…” ” Tro om jeg ikke kan ta litt sjokolade..” “. Og forresten så må jeg egentlig på do…”  Så er det å sjekke klokka igjen, på mobilen… Lurer på om det er lenge til pause… Vrir meg på stolen… sliter med øynene som bare vil igjen…  Og det er IKKE fordi forelesningene er KJEDELIGE en gang… Neida.. de kan faktisk være ganske så interessante også, men øynene bare VIL igjen, og ikke minst: Kroppen bare VIL IKKE være i ro. Hodet virrer, mobilen sjekkes igjen og igjen, det spises, gnafses, slurpes, og ETES for å holde meg i aktivitet…. Det er så vidt rumpa er nedi setet under meg… fordi aktiviteten er stor og kriblete… Og tape-bitene ved øyenlokkene jobber hardt for å holde øyenlokkene oppe… Men egnetlig er jeg en rolig, sindig og veldig konsentrert person… Så dette er helt klart bare en fase.. 😉 

Noen titter bittelitt rart på meg, med et skrått litt oppgitt sideblikk… og noen ser på meg med et  veldig gjenkjennende blikk i det de svelger unna cola og potetgull, som de har fyllt opp bordet foran seg med..

Sånn, nå skal jeg ta fatt på en ny dag i Hell ;-). 

 

Hvordan er du i store forsamlinger hvor det skal foregå noe forelesnings-liknende? Konsentrert? Hyperaktiv?

 

 

34 kommentarer
    1. cynaracardunculus: Nei, du skjønner at AKKURAT på forelesninger så er jeg ALLTID sånn 😀 selv om jeg er litt mer i siget da, så er jeg hyper til tusen akkurat på samme måten 😀

    2. Hahahaha ,selv en rolig og sindig person kan ha sine urtolige dager vel….kommer du ikke fra en laaaaang feire da (?) å da blir man gjerne litt urlog i kroppen ,du er jo trioss alt ikke vant med å skulle være nå på samme sted i større deler av dagen..Det går nok snart over når hverdagen innhenter deg ;)))

    3. Hehe, skal lære av dine feil, kjøpe meg en bitteliten veske sammen med brillene. Og da kan jeg kanskje passe på å få brillehus som matcher veska, så blir jeg stilig også! 🙂 Men, ikke før jeg blir 47!

    4. Flaggermusvinger: Akkurat!Du har kanskje ikke måttet begynne med briller ennå, men når man er 47 må man ha dem HELE tida, jeg er jo vokst opp med dårlig syn også 😛 Jeg har 2 par briller i veska, og mobilen, nettbrettet,fotoapparatet, lommebok og nøkler… Og jeg MÅ ha veske.. prøver stadig uten jeg også.. men det blir BARE tull 😀 Men den er nok litt for GOD plass til å tulle rundt i den jeg har 😀

    5. ladyaugust: Ha-ha 😀 Ja, viktig å føle seg litt sunn oppi det hele. JEG har spist 3 forskjellige MOUSSE-varianter til lunsj i dag 😀 Herlig 😀

    6. hehehehe tenkte det nok, litt småskravlete er vel bare bra 😀 Det sto ikke i min at jeg var sååå flink altså, men jeg følte meg flink selv om :DDD og det gjør jeg av og til ennå når jeg får til noe, meeen det er en stund siden. Jeg hadde vel ikke tid til syltetøy, for pannekaker er sååååå godt at de må spises før man nesten rekker å ha på sukker og i dag hadde jeg sååå lyst på pannekaker igjen at jeg klæsja sukkeret oppi røra og da slapp jeg å ha på sukker, bare rett fra panna og inn i glugga :DDDDDD Hahah hvor lur kan man egentlig bli??! :DDD Koooze deg <3

    7. ladyaugust: Ja, jeg hadde faktisk også det i karakterboka. Snill og grei og blid og flink elev, men snakker for mye i timene 😀 akkruat samme i min 😉 I ALLE årene.. Men jeg var ikke rampete. Bare skravlete.. 😀 Snille fine engelen som lager syltetøy til ho mor <3 og pannekakene hennes 😀 Klemmeialleretninger <3

    8. du vettu i min karakterbok stod det alltid” Ladyen er en hyggelig og livlig elev, men hun snakker for mye i timene” Tipper vi hadde blitt det radarparet hahahahahahaha og staaaaakar lærer’n 😀 joooa du er rolig og kjekk og grei, meeen det skulle jeg nok fiksa på et blunk :DDD Det pleier å skje merkelige ting der jeg er liksom 😀 Fiiiineste søs <3 vettu engelen lagde hjemmelagd blåbærsyltetøy og hadde på pannekaka i dag 😀 Ikke jeg for jeg hadde ikke tid åffkårs 😀 Klæmmesidelengs-og-opp-ned <3

    9. ladyaugust: Hi-hi, jeg ler og ser for meg den evige pannkakespisinga di 😀 Ja, jeg ser vel for meg at vi to hadde vært et fint par på en forelsening 😀 Hvis jeg skjønner at noen er litt i samme “gata” så begynner jeg nemlig å PRATE også! Skikkelig lærerens skrekk liksom 😀 Men det er litt rart, for jeg er jo veldig rolig og kjekk og grei ellers, er du ikke ENIG søs, du kjennr meg jo bittelitt der UTE også 🙂 Klemmepannekakeflat med blåbærsyltetøy 😀

    10. Miriam: Hi-hi, jeg synes du høres en smule ukonsetnrert ut Miriam 😀 Se SÅÅÅ mye på klokka? Og hvorfor må man så mye på do? Fordi man drikker og spiser så mye der inne på forelseningen 😀 Ha en fin kveld 😀 Endelig er jeg hjemme igjen 😀 Klem <3

    11. haha litt problemer med å sitte i ro, fliir :))) Det med veska di har jeg jo sett, kanskje du burde ha ei veske med mange faste rom for de forskjellige ting…..sier jeg liksom !! Hahaha Dobbeltmoralens dronning, DET er meg det haha Koos deg med dagen kjære søs <3 klæmmepannekakeflat og nå har vi akkurat spist pannekaker....igjen ;))

    12. Hehe 😉 Godt beskrevet 😉 Synes eg ser deg 😉 😉 Eg er ikkje så veldig aktiv og ukonsentrert, men eg må veeeeeeeeldig ofte på do så eg bruker ofte masse av tiden min på å kikke på klokka og tenke at snart er det do tid og viss eg må veldig på og ikkje klarer å vente må eg sitte å planlegge korleis eg kan komme meg kjapt og helst usett på do….:p :p

    13. Hanne: Det er jenta si det, oppføre seg ordentlig når det trengs, og heller bli spinnvill i etterkant…. 😀 Herlig! Ha en fin dag Hanne 🙂 Klem <3

    14. ritahobbyfoto: Jeg er VELDIG konsentrert i jobbsammenheng ellers, i arbeidet med elevene.. men i sånne foreleningssammenhenger blir det litt mye mark i rumpa på meg, ha-ha 🙂

    15. Livsrom: Nei, du har kanskje bare fått med deg den “gale fasen”, den urolige 😉 Hi-hi.. men bra du ser hvor sindig jeg er da 😀 Ha en herlig dag 🙂 Stor klem <3

    16. Flaggermusvinger: He-he, jeg prøver være diskret jeg også, men når det blir MANGE ting der, er det ikke fritt for at at folk titter litt på meg likevel 😀 Og veske.. har du ikke briller? For etterhvert som det blir flere og flere greier å holde styr på, er det ikke plass i lommene 😀 Buksene blir seende VELDIG rare ut hvertfall 😀 Ha en fin dag 🙂 Klemmer <3

    17. Lisbeth Pedersen: Ååå, jeg blir så glad når jeg hører folk kjenner seg igjen 😀 Godt at man ikke er alene om å være sånn 😉 Det går litt bedre i dag 😀 Litt mer våken.. men bare halvveis ennå, så det begynner vel snart 😉 Ha en fin dag 🙂 Klem <3

    18. Jeg sitter rett opp og ned,oppfører meg eksemplarisk.
      Etter forelesningen, tar jeg den helt ut, henger i baren, og stripper dersom jeg blir oppfordret til det. Hehe

    19. Hmm, rolig og sindig? Jeg sitter ikke igjen med inntrykk av en rolig dame, etter å ha fulgt deg på bloggen 2-3 mnd;);).Sindig har jeg større tro på, eller er det to sider av sammen sak?
      Nå er det en stund siden jeg oppsøkte store forsamlinger der jeg burde holde meg i ro. I utgangspunktet tror jeg at jeg ville vært rolig og konsentrert. Kommer mye ann på hva som er tema. Men siden jeg har litt problem med å sitte over lengre tid, unngår jeg alt som kan tvinge meg til å holde meg bundet til et stolsete. Vil jo ikke ha oppmerksomheten det medfører å vandre rundt i lokalet;)
      Ha en fin dag:)
      Klem<3

    20. frokenfjeldberg: Jeg begynner nesten helt fra start jeg, med disse herje-tingene, spising og roting 😀 Men første økt i dag gikk fint 😀 Ha en fin dag du 🙂 Klemmer i bøtter og spann <3

    21. Fru Stussli: Å så spennende med fotografering 😀 Det må jeg høre mer om på et tidspunkt 😀 Og FEIRE? Er det bryllupsdag i dag eller? 🙂 Eller er det annen type feiring? Hvis du har skrevet noe om det har jeg ikke fått lest det ennå 😉 Ha en herlig dag FINA 🙂 Stor klemmeflatklem <3

    22. Haha! Jeg ler når jeg ser for meg frodithen med alt stæsjet på pulten! 😀 Jeg er stadig på forelesninger, og har alltid kaffe. Og vann. Og mobil. Den må jo sjekkes innimellom. Men jeg er litt diskre, så ingen ser det.
      Men, veske, det bruker ikke jeg. Jeg har tre ting jeg noenganger har full kontroll på; telefon, lommebok, bilnøkkel. Alt passer i jakka eller bukselomma. Sånn må det være, den eneste gangen jeg har brukt veske er når vaniljeogpepper var på besøk. Den veska måtte jeg låne, for jeg har jo ikke noe slikt selv. 🙂 Helt sant, faktisk. 🙂

    23. Hehe er helt enig med deg, er akkurat slik jeg er 🙂
      Jeg får med meg saken, men når en SKAL sitte stille, ja da MÅ jeg plutselig på do, eller må bort i springen å fylle på vannflasken …….litt sykisk det der tror jeg.
      Ha en superfin dag <3
      Klemmer

    24. Det å sitte stille er ikke noe jeg er så flink til heller, men har blitt bedre. Gikk jo 6 mnd på skolen, og fant ut at det gikk greit, men har jeg mistet fokus, ja da er det borte.
      Må nesten lete etter det da. Går bra av og til, men stort sett er det da bare borte….
      Da må en lese.:)

    25. Hehe, jeg kjenner meg igjen. Man starter vel rolig og konsentrert, men så faller jo konsentrasjonen lett utover dagen. Holder meg nok likevel forholdsvis rolig og skjerpet..hihi=O) Klem Fra Oslo <3

    26. Hehehe tror alle kan kjenne seg litt igjen i der på forelesning 😀
      Jeg sliter med å gjøre ikkeno. Så forelsninger, TVtitting og kaffedrikking må helst gjøres sammen med noe annet. Helst strikking, hekling eller blogging 😀
      Ha en strålende dag i Hell fineste du <3
      Her skal Hr og Frk fotograferes av avisen (Fru nektet å være med) før Hr og Fru drar på tur i skogen for å feire seg selv <3
      Klemklem

    27. passion4lifeandtravel: Deilig å høre at noen kjenner seg igjen 😀 for jeg føler meg helt uvanlig innimellom… rar liksom… Som voksen å holde på sånn 😀 Nå må jeg ned å spise frokost, og lagre opp spise-lageret til neste forelsning 😉 Ha en fin dag 🙂 Klem <3

    28. Her kunne jeg bare ha svart; har du skrevet om meg i dag, også <3
      Jeg faktisk elsker forelesninger, alltid likt det, gleder meg ...men..så blir jeg ofte sånn som du skriver om, da har teknikken min vært i mange år,å sitte og notere mest mulig, for da er jeg opptatt med noe, og det blir lettere å ikke tenke på alt annet fra å kjenne etter at jeg må på wc til å, nå ble jeg sulten, ennå jeg akkurat har spist osv 🙂
      Ha ha...du har visst lik veske med likt innhold, her hjemme bare rister de på hodet, og skriker: nytt hysterisk anfall er på vei!
      Ja, ja...jeg og er egentlig rolig og sindig når det kreves av meg <3
      ha en flott torsdag <3 klem <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg