Og her er han… ;-)

Mange har vært innom hos meg i dag , og det er så KOSELIG!! Og mange hadde noen tanker om disse øynene jeg la ut i dag tidlig..


Jeg ba deg gjette på hva han VAR, hvor han skulle…. OG kanskje ved å se inn i de uttryksfulle øynene hans, SE hva han heter… Fordi dette er nemlig FABELDYRET som jeg har mast om en stund nå.. Jeg har laget den selv, etter mye inspirasjon hos Dandilion.blogg.no. Hun hadde et liknende fabeldyr. Men siden vi begge er oppskriftsløse hekle-damer, så ble de ganske forskjellige på sett og vis..  Gå inn på linken å se på hennes også 🙂

 

Denne karen skal reise å bosette seg hos Lille Supemann som mange av dere ble presentert for forrige helg. Han er babyen til en av mine beste venninner, og jeg skrev om han her i forrige uke, da jeg tok opp temaet om kommunikasjon, som er så mye mer enn munnene og stemmene.. Men det er faktisk hele ansiktet og kroppen også som snakker til oss, og det gjelder å lese signalene på rikitg måte 🙂 

 

Så, da lurer jeg på om dere har lest denne karen på riktig måte? Nå ser dere hele. Han er en blanding av litt forskjellige dyr, en liten snabel har han, og noen store ører, litt “luffe”-aktige bein, slik selene har og de mest uttrykksfulle øynene i verden. Han nærmest BER om å bli kost med… Og DET skal han nok bli hos Lille Supermann 🙂

 

Så mitt spørsmål til deg er 🙂 Kan du hjelpe meg å finne et navn til han, før han reiser avgårde til den lille bayben?

Hva sier han at han heter?

40 kommentarer
    1. Lithanna: Ha-ha, helt herlig hvor mye fine navn som har kommet inn i går, og i dag 🙂 Her må det tenkes 🙂 Og høre ltt med mammaen til babyen som skal få den 😉

    2. Mamma til 2: Ja, jeg regner med det går greit med noen runder i vaskemaskin 🙂 Fabian ja, det var også et søtt navn. Han skjeler litt ja 😀 Ikke lett å lage øyer har jeg fått erfare .-) Ha en fin kveld du 🙂

    3. mimmimor: Ja flere som foreslår Sid ja 🙂 Herlig 😉 Jeg tenker Dagfinn Lyngbø med en gang 😀 Men det gjør jo ikke noe, ha-ha.. Ha en fin kvel Mimmimor 🙂

    4. Mamman til lille supermann: Ja, ble han ikke søt? Ja, håper han kommer til å like han 😀 Og navnet, mullig du og jeg må sette oss ned med alle forslagene 🙂 Kommet mange som du så :-)KLemmer til beste venninna <3

    5. Han ser ut som en søt FABIAN med skjeve hornhinner 😀 Uten sammenligning forøvrig, he he, med ordføreren i Oslo. Supermann blir nok en lykkelig eier av det dyret, håper det kan vaskes, alt skal smakes og sikles på i den alderen 😀

    6. Åh, så nydelig fabeldyret ble 🙂 Frode? 😉 (avledet av Frodith) Lille supermann kommer til å bli skikkelig skravleglad 😀

    7. Fabeldyret er jo like farverikt som en valgprognose på valgnatta så jeg tenkte litt på han Kaptein Sabeltann i Kr.Sand. Men Fabeldyret har jo snabel så dermed syns jeg at skal hete Kaptein Snabeltann.

    8. ladyaugust: Skal ha MANGE mørke 😉 Her går det i bjørnebær akkurat nå, litt sunn først 😀 og så øke på med sjokkos etterhvert 😉

    9. frokenfjeldberg: Luffe ja, nå begynner det å komme mye gode navn her synes jeg 😀 Jeg må skrive alt i den lille boken jeg har kjøpt meg, og så tenke gjennom 😉 Takk for forslag 🙂 Klem <3

    10. ritahobbyfoto: Å ja, Tantor er fint 🙂 Det er en tegneserie-elefant som heter det? 🙂 Ja, han ble LITT søt hvetfall.. vanskelig med øynene, men de er snille ut i det minste .-) Ha en fin kveld videre du også 🙂 Klem <3

    11. ladyaugust: Flode Pellefant er jo kjempefint da 🙂 For han er jo litt elefant-aktig. Han var ikke ferdig i dag tidlig, hadde bare to bein.. og de var ikke sydd på 😀 Måtte forte meg hekle to til, og sy på alle fire 😉 Men NÅ skal jeg ha sjokolade 🙂 Og i morgen skal jeg kjøpe MYE både mat og sjokolade :.-) Klemmeflatklemmen <3

    12. Min matgale verden: Likner han litt på kollegaen din 😀 ? Hi-hi… Snabel-kollega Fredrik? Ha-ha.. nei nå er jeg slem her kanskje 😉 Nei, SÅ søt som denne Fredriken HER er, så er ikke det noe skam for DIN Fredrik på jobben 😀 Jeg er kjempeglad for alle forslag, og må tenke gjennom å SE på han masse i morgen, etter Harry-turen, og så bestemme meg 🙂 Natta-klem <3

    13. Du er såå flink at jeg blir nesten litt svett og for et tempo på deg ! 😀 Alle ser jo at det er en gutt og ettersom det er en gutt og den ikke kan hete Frodith kan jeg jo legge inn et forslag på Flode Pellefant :DDDD fiiin er han i alle fall, heldigste supermann i heeele verden som har en Frodith <3 klæmmeflat 😀

    14. Jeg tror han heter Fredrik jeg, frekke Fredrik med de livlige øynene! Og Fredrik kom faktisk tilbake på jobb til oss idag, han er eneste mannlige kollega, og skal gå på skole, samtidig som han jobber litt hos oss. Derfor:)

    15. dandilion: Ja, man lever EN dag av gangen i starten 😀 Og får ikke oversikt før uti september 😀 Ja, blir spennende med eleven igjen. Vi har jo veldig få, men jeg har likevel noen “nye” så det blir moro 🙂 Klem

    16. Fru Stussli: Ruffe-Rolf eller Elvis, herlige forslag 🙂 Jeg må samle inn og vurdere SAMMEN med han 😀 Ja, han ble fargerik og fin, og snabel-aktig 🙂 Litt gutte-fabeldyr synes jeg :.-) God klem <3

    17. Flaggermusvinger: Å jo, DEN ja, jeg så innlegget,men tror jeg var veldig trøtt da, tenkte at den tar jeg senere. Glemte det,skal inn nå 🙂 Jo, litt redd, men de er jo PEEEENE hos deg 😀 Det er når flagringen begynner de er farlige 🙂 Ikke hos DEG 😀

    18. Det med morgenjobbing er nokså nytt for meg, men kommer meg jo hjem så mye tidligere da. Og det er kjekt med frøkna i hus 🙂 Mannen har fortsatt permisjon, men i september skal vi ut av permisjonsverdenen og inn i den verdenen der begge har full jobb. Da er det greit at mannen kan flekse på starten på morgenen og bli hjemme til frøkna går på skolen. Og jeg kan dra tidlig og komme tidlig hjem 🙂 Hele uka er ikke planlagt, får ta det etter hvert. Blir spennende å treffe elevene 🙂

    19. ladyaugust: Ja, snart er det DIN dag 🙂 Jeg er midt i min beste 🙂 Men har hekla fingrene helt glovarme her 😀 fordi jeg hadde bestemt meg for å legge han ut i kveld… Og hvis jeg bestemmer meg for noe vettu… så BLIR det sånn 😀 Ja, han er et ekte Frodithdyr. Får inn noen forslag her 🙂 OG må vurdere dem alle 🙂 Lille Supermann blir nok glad uansett, men den er forløpig litt stor 😀 Ha-ha, nesten like stor som babyen 😀 Jeg skal også spise sjokolade nå, litt belønning for vel gjennomført fabeldyr 😉 Klemmer <3

    20. dandilion: Ja, plutselig skal man ha skrevet og laget tekster, kopiert, laget spørsmål,funnet fram permer,bøker,ryddet klasserom osv, ETTER timeplanleggingen som ikke var ferdig før i 14-tida.. Jobber best om morgenen jeg også 🙂

    21. haha såå flink du er, måtte inn på den bloggen og sjekke 😀 Det ser ut som et helt ekte Froditdyr <3 Oi jeg pleier å vite med en gang hva slike dyr heter men nå ble det jammen tomt i bollen her, må tenke og grubble litt <3 kooz deg med verdens nest beste dag for snaaart hahahaha såå glad jeg er, lader opp med litt snoop <3

    22. Flaggermusvinger: Nattaklem tilbake 🙂 Jeg skjønner forresten at du ikke har lagt ut innlegget ennå? Skremminnlegget? 😀 Kan ikke si jeg har sett det. Og du vet JEG er jo ikke redd for noen ting 😉 bare noen bagateller… 😉

    23. Mange gode innspill! Jeg fikk plutselig også dårlig tid, så jeg må gjøre litt i helga og litt mandagsmorgen. Hadde middagsavtale med mannen og frøkna 🙂

    24. dandilion: Ja, det var greit på tur 🙂 Litt deilig .-) Men ble litt dårlig tid i dag da 🙂 men det får gå 🙂 Og på mandag kommer elevene mine . Ja, nå har jeg fått inn navn som Frans, redd-haren Harry.. men han er jo ikke en hare… 😉 Og Lurifaks 🙂

    25. Åh! Så søt han er 🙂 Fabeldyret vårt har ikke navn. Vet ikke en gang om det er gutt eller jente. Får høre med frøkna 🙂 Jeg foreslo Frans tidligere og foreslår det igjen. Men har ingen begrunnelse for hvorfor 😀 Det bare datt inn. Kan noen ha skrevet det som kommentar til forrige innlegg? Var det kjekt og lærerikt på tur? Her har det vært travle, kjekke dager. Og i dag har jeg fått maaaaange klemmer på jobb 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg