Noen fugler flyr til Syden, andre flyr bare til Oslo ;-)

Nå har det vært mye snakk om fugler i det siste… Ikke sånn generelt altså, men her hos meg… Jeg åpner vel snart FUGLEPARK, eller noe sånt.. Tirsdag hadde jeg et innlegg om de rare fuglenes oppførsel ved svensekgrensa… Lurer du mer, kan du les det HER 


Men disse fuglene hadde da antagelig tenkt seg hvertfall helt til Syden-landet liksom…. Syden med stor S  ;-D

Men noen fugler  har liksom nok med å bare reise noen kilometer lenger sør, for så å bosette seg der… Ikke bare for vinteren liksom,men for resten av livet også…  For hva var det ikke som satt og kaklet utafor døra her da jeg kom fra jobb i dag?? Annet enn ei Stuslli-høne!!


Stussli-hønene har begynt å fly sørover!! Pass på! Hun satt så fredelig og fordragelig på utsiden her,med parasoll og alt…Sikkert redd for å bli brun… For her skinte sola, og hva er bedre enn å beskytte seg litt enn med en liten parasoll.. 


Fineste nydelige Stussli-høna reiste i fra hjemmet sitt, satte kursen sørover mot Froditsh residens…  🙂

Jeg ble så glad at jeg kaklet noen strofer selv.. så her har vi funnet tonen.. Og Bente som er mammaen hennes, hadde gitt tillatelse til at hun dro og bosatte seg her sørpå.. Og dette er ikke noe FEIL-flyving må du tro… Neida, hun skulle IKKE lenger enn hit.. Det var akkurat det som var bestemt.. Hun skal nemlig begynne studier her i byen sier Bente.. Og det er vel “fuglsk” hun skal studere? Eller hva tror du?

Bente tenkte nok at savnet etter Vaniljenogpepper kunne bli stort, og at jeg trengte litt selskap.. Og det hadde hun HELT rett i.. Ble liv i huset her med EN GANG denne jenta kom innafor døra 😉


 

Etter litt herjing rundt i leiligheten, har hun nå slått seg til ro i sofaen, og bare sitter med beina rett ut og glor på TV.

TUSEN TAKK Bente! Det var en nydelig høne du har sluppet løs i Oslo <3  Hun skal nok gjøre suksess 😉

 

30 kommentarer
    1. Tatt av kvinnene: Ja, det er utrolig hvor mye morsomme ting man får tilsendt av bloggvenner her inne 😀 Fine høna, sitter i sofaen.. Er ikke så byvant ennå og ganske pysete i forhold til by-duer og andre lumske bydyr… ;-D Kos deg du også 🙂

    2. Fru Stussli: Ja, du så jo den rare gåsa ved svenskegrensa liksom… bråsnudde og tok en annen vei… Du kunne jo plutselig havne Nordpå i stedet for 😀

    3. Engla: Ja, hun er så fin atte 😀 Minner meg om fuglene fra filmen : “flukten fra hønsegården” 😀 Har du sett den? Animasjon. Kjempefin 😀 Har ikke noe navn ennå da… Hm…. Kos deg du også Engla-mor. Klemmer i poser og sekk sendes din vei <3

    4. Fru Stussli: Ja, gjør det, du vet disse store fine fuglene der oppe 😉 Bare pass på at du kommer med en som ikke snur og drar hjem igjen 😉

    5. Flaggermusvinger: Ja, hun er kjempeflink 🙂 Lager all verdens fine ting, og er så KOS og flott person også i tillegg 🙂 Jeg forelsket meg i disse hønene hennes rundt påsketider, og vi har pratet mye om dem 😀 Ha en fin kveld 🙂 Kommer en tur innom snart 😀 Klemmer <3

    6. Fru Stussli: Ja, de postmennene, du kjenner jo til MIN, han stikker jo av og blir borte i lange tider 😀 Men hun kom fram til slutt, og nærmest FLØY ut av postkassa i dag 😀 Tror hun har det fint Stor fin sofa så hun kan SLANGE seg 😀 IGJEN: Tusen tusen takk fine fine Bente, er så kos å ha blitt kjent med deg 🙂 Neste gang kommer DU selv, ikke sant 😉 hi-hi.. ikke med postmannen da.. 😀 Hønseklem tilbake <3

    7. Næmmen der var hun jo! Hun har vært på reise siden lørdag! Mulig jeg burde sendt henne med storken i stedet for posten 😀
      Blir jo spennende å se om hun og Vaniljeogpepper blir venner. Kanskje de kan studere sammen. Alltid kjekt å ha studiekamerater. Kanskje de blir russ til våren 😀
      TV og sofa er rett opp hennes gate. Hun ser rett og slett lykkelig ut der hun sitter!
      Tror jammen Stusslifruen skal gjøre det samme, bare bytte TV med heklekrok 😀
      Ha en strålende kveld både den fineste Frodith og høna
      En skikkelig hønseklem <3

    8. eljos: Ja, DET skal bli spennende også, å få HENNE hjem med alle tingene i sekken… Og med høna ventende i sofaen her, så bllir det liv i leiren 😀

    9. så herlig høne da, og hun er nok litt makelig anlagt ser jeg, liker det der med å slappe av i sofaen og se på TV. Kos dere masse, og snart kommer vel rotta hjem også, med sekken full av opplevelser……

    10. Hanne: Nei, jeg er så forsiktig med henne så 😀 Nå sitter hun bare her og kulern i sofaen 😉 Glor på tv… Hi-hi.. Ha en fin kveld du også 🙂

    11. Lisbeth Pedersen: Ååå, du er nå SÅ søt da 🙂 Skulle bare visst hvor mye jeg koser meg når jeg sitter og skriver, finner ut og TEGNER ikke minst 😀

    12. solkro: Ja, ikke sant, jeg er veldig spent på det der 😀 skal nok få det UT AV HENNE i løpet av helga 😉 For slappe av litt før jeg begynner maset… 😉

    13. Så fin Kongsvingerhøne du har fått. Tror til og med at den er eggfull 🙂 hihi
      Forsiktig, klem ikke for hardt på denne høna.
      Ha en fin kveld:)

    14. Jo takk, har hatt en superfin dag med mann og barn 🙂
      Og ikke minst, den herlige bursdagshilsen fra deg <3 jeg har sendt linken din på mobil til venner, så får de lese hvilken herlig Frodith bloggvenn vi alle har her inne <3
      Tusen takk igjen
      Klemmer

    15. Lisbeth Pedersen: Ja, i dag var ho kommet 🙂 Jeg har gått og gledet meg 🙂 Hun passer helt ypperlig inn her 😀 Håper du har hatt en fin dag så langt Lisbeth 🙂

    16. julianogmamma: Ja, den var kjempefin 😀 Fru Stussli er flink med både heklekrok og strikkepinner. Hvis du ikke har vært inne hos henne, bør du ta en tur 🙂 Og hun er så koselig 🙂 Glad jeg ble kjent med henne her inne 🙂 Og nå har jeg høne fra henne her 😀

    17. Å der var den flotte hønen fra Bente kommet til deg 🙂 heldige deg, den er jo så fiiiin 🙂
      Blir bra for vaniljeogpepper med en ny venn i huset.
      Kos deg masse med student-høna
      Klemmer 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg