En fluffy, tøff bjørn som FLYR omkring i Homer-kjole…. ;-)

På onsdag hadde jeg en litt spesiell liten spørrerunde, som en del fikk med seg. (les HER  ) Spørsmålene går egentlig på å leke seg litt med tanken på: -Hvis livet var anderledes… hvilke valg ville man tatt da… Av og til er jeg i det seriøse hjørnet,og da er spørsmålene av en litt dypere karakter… men av og til er det moro å BARE fjase og leke, og se hva man får av svar da? På onsdag stilte jeg deg overfor valg, hvor du MÅ velge et av MINE alternativer.  Og  spørsmålene var som følger: 

Hvis du MÅTTE velge eller KUNNE velge,

1) ville du da vært Homer Simpson eller Donald Duck ?

2) ville du da vært en tøff veps ELLER ville du vært en tøff bjørn?

3) ville du da vært Albert Einstein ELLER Petter Smart?

OG

Hvis du fikk muligheten nå i voksen alder, til å få noen nye egenskaper, eller Superkrefter, vile du da ha:

4) Kunnet fly i luften ved egen hjelp (vinger) ELLER ville du kunne beveget deg i en ubegrenset tidsperiode og HURTIG under vann?

 

Jeg er NØDT for å svare at jeg ville vært  Homer Simpson. Som noen vet, er jeg hyper- sensitiv i huden, og klør og blir irritert av bukser med sømmer, truser med vaskelapper og sttrømpebukser med STRIPER i mønsteret… Hørt noe så idiotisk? Vel, noen husker kanskje episoden på The Simpsons, hvor Homer farter rundt i en diger KJOLE/ SERK for han har bestemt seg for å bli hjemmeværende lat tjukkas… Ha-ha.. Så det måtte passe meg ypperlig.. Den “kjolen” ser ikke ut til å ha en søm!! Vel  har kanskje Donald det enda lettere, med rumpa bar…slipper jo sømmer overhode.. Men det er likevel ikke helt MEG å farte rundt med rumpa bar…

 Ellers ville jeg nok gjerne vært en tøff bjørn…. Ikke som i SKUMMEL bjørn.. men som i en bjørn som gjerne tør å gjøre litt tøffe ting. Altså tøff, som i litt MODIG bjørn.. For jeg driver jo som du vet og prøver å tøffe meg opp litt, til å gjøre ting jeg synes er litt skummelt.. og jeg prøver også å tøffe meg opp til å ta igjen litt hvis noen går over grensene mine, og de bør få beskjed. Det vil si at jeg vil gjerne være en lodden, blid og kosete bjørn, som det kommer fram er HELT snill og ikke noe farlig… men også en TØFF og BESTEMT bjørn.. Omtrent som han under her..

Når det gjelder Eisnstein eller Petter Smart, så tror jeg det må bli Petter Smart.. For det første er jo Einstein DØD, og det vil jeg jo ikke være… Men Petter Smart er jo virkelig oppe og går fremdeles, og ser ikke ut til å bli eldre.. Det høres bra ut synes jeg. Dessuten har Einstein et HÅR som jeg ikke misunner han.. Jeg har mer enn nok HELVETE med den rettetanga som det er… om jeg ikke skulle gå løs på DEN manken liksom… Det ville vel ALDRI blitt rett?? Både Einstein og Petter Smart  er jo rimelig smarte, og det holder i massevis med å være  Petter Smart- smart for meg 😉 Han har dessuten briller og det er jo noe du vet jeg ikke klarer meg uten nå… så da er DE på plass liksom..

Det eneste jeg ser som litt problem er den tenkehetta hans… Full av fugler… jeg er jo LITT redd dem.. Men hvis de hadde plass oppi tenkehetta, så kunne de minste gjøre noe nytte for seg… Og med den BJØRNEN jeg har fått innabords, som er tøff og sier fra, så kunne vel den hamlet opp med en gjeng kråker… 😉

 

 Angående superkrefter: Jeg ville kunne fly, helt klart.. For det første fordi det kiler i magen.. Jeg er på et eller annet tidspunkt nødt til å venne meg til disse fuglene, og hvorfor ikke starte med å egle meg litt innpå dem, ved å fly opp der selv… Og jeg kunne f eks endelig fått hevnet meg litt på disse skjærene som spiste opp jorbærene til mamma i sommer.. Bare fløyet etter dem 🙂 

Så altså:

Hvis du en dag ser opp mot himmelen, så vil du se en stor, snill og  fluffy bjørn, som flakser omkring, med rødfarget hår, og Homer Simpson-kjole…

 

Ha en fin dag du!

Jeg skal storkose meg i dag fordi det er fredag, ukas beste dag 🙂

Hva skal du gjøre i dag, på fabulous friday? 

 

 

 

32 kommentarer
    1. Helge: JA, ikke verdt å slite seg ut fullstendig hvis man har vondt i ryggen 🙂 Det med CD i matbuikker er visst mer og mer vanlgi ja. Jeg har sett den Vamp der til 99 mange matbutikker. Håper du blir bedre i ryggen og får deg en fin sykkeltur i morgen 🙂 Ha en fin kveld 🙂

    2. Etter jobb tok jeg et bad i Blektjern for tredje gang denne uka. Deilig. Var innom kiwi på veien hjem og tok med litt melk, bananer + dobbelt CD av Vamp, det siste var innpulskjøp men kosta ikke mer enn 99 kr. Ikke så ofte man kan kjøpe musikk og melk i samme butikk men jeg tror det blir mere og mere vanlig. Ellers så skal jeg forberede meg litt til i morgen, tar en lengere sykkeltur i morgen og bruker dagen. Hvor jeg havner henne vet jeg ikke men ryggen er litt uvel i det siste dagene så må ta hensyn til den. Ha en fin kveld.

    3. Engla: Ååå, så deilig det hørtes ut, og kosemose med Lykkeliten 😀 Herlig sol her også 🙂 I hega skal jeg prøve å være mye ute ja 🙂 Ha en flotters fredag du også <3 Klemmevarmsolskinnsklem <3

    4. Herlige frodith <3
      Ønsker deg en superduperfin fredag 🙂
      Lykkeliten og jeg skal kosemose og nyte det fine været <3
      Solskinnsklem fra Engla

    5. Mitt skattkammer: Ja, der var du vettu 🙂 Og du har vært savnet 🙂 Så veldig hyggelig å se deg igjen <3 Jada, jeg flakser og flyr oppi der med Homerkjole jeg 😀 Veldig gul og fin 🙂 Ha en fin dag venn 🙂 Klemmer <3

    6. Mamma til 2: Hei på deg 🙂 Ja skjønner det er travelt på noen og enhver 😀 Når ferien er over er det liksom FULL RULLE med en gang… Ikke noe gamlehjem her nei 😀 …. Nattevakter er VELDIG tungt altså, det har jeg også hatt før når jeg jobbet på alastningshjem,og å være våken midt på natta ligger ikke for meg.. Ha en fin kveld du også 🙂 Håper du skal gjøre noe kos 🙂 Klem <3

    7. Kan du være snill å lande her i dag, you fluffy bear, og det snart 😀 Her er det som i svingdøra på Oslo City om dagen, mann ut og kjærring inn eller omvendt 🙂 Har hatt nattevakt, igjen, så jeg ville gjerne sovet nå, men jeg får ta formiddagsluren sammen med tvillings, det er da noe. Ha en fabulous friday and a very, very nice weekend 😀

    8. Lithanna: Ja, det blir så fint atte, vi får kanskje noen oppdateringer underveis 🙂 ? Skjønner godt at du gleder deg, det er moro å treffe bloggfolk 🙂

    9. Lisbeth Pedersen: Ååå, det hørtes veldig deilig ut å skulle spise KAKE til lunsj 🙂 Bare ikke oste-kake 😀 For det liker jeg ikke 😀 Men har ingen kaker her.. Får ta meg en cyber-kake-bit som er igjen fra i går…og spise sjokolade i kveld <3 Kose deg alene i frede og roen. Jeg synes det er deilig å være alene innimellom 🙂 Og flakse rundt alene er helt topp 😀 Stooor kos til deg <3

    10. Du er definnitivt en Homer Simpson du også 😉
      Idag skal jeg nok fly Til Bartebyen og finne ett stykk bestevenn og noen til. :)) Gleder meg!

    11. Ja da er vi flygere begge to, våre egne piloter 🙂
      Ha en strålende da <3
      Sitter her stille i huset og bare meg hjemme og skal jeg spise gårsdagens rester av ostekaken til lunsj.
      Klemmer

    12. cynaracardunculus: Jeg tenkte som Homer 😉 Han er jo rimelig gul.. Men du ville jo helst være Donald.. Men LITT gul kan du vel være i dag 😀

    13. ladyaugust: Ååå, sånn eplemossyltetøy er skikkelig barndom for meg 🙂 Har du laget selv, eller kjøpt i Sverige? Så de hadde der <3 Ja, jeg krysser også labba for dere <3 Kooosmooz <3

    14. inneuteferdig: Ja, et fint syn ikke sant 😀 Skal du jobbe helt til 17 både i dag og i morgen? Synes det var mye jeg, på en stakkars helg.. Men du fpr vel hvertfall tid til å være i hagen å pusle litt så 😉 Ha en fin fredag 🙂 Klemmer <3

    15. Da er dagen din også i gang da 😀 Her var det ferske boller til frokost med eplemostsyltiss 😀 Fredagen er jo bestedagen din og neeeesten min, begynner med litt sjokkiss jeg til lunsj 😀 Ja det skal jammen bli godt å komme i gang med videoen, ting har dratt ut pga været så nå krysser jeg labba 😀 Koooooz <3

    16. JA ja en gul bjørn i kjole som flyr….
      Noe sier meg at det må være et syn for guder. Hadde vært noe det besøket, tror nesten jeg hadde blitt litt små engstelig. Smartheten takler vi fint. Riktig god fredag. Jeg skal bare jobbe til 17 idag og imorgen så har jeg fri på søndagen… Fint vær, og hage jobbing.:)

    17. ladyaugust: Ja, her er dagen i gang, snart framme på jobb.. og jeg har ikke en gang fløyet 😀 Fin fredag til deg Søs, komme i gang med spennende innspilling. Blir så fint vær at det går unna i helga 🙂 Fabulous friday til day 🙂 Klemmeflat <3

    18. Fru Stussli: Det går så fint så 🙂 Masse lykke til 🙂 Få høre litt underveis da *ser på med tiggeøyne* <3 Jeg lander helt klart hos deg når jeg flakser rundt 😀 Stor fredagsskviiiis <3

    19. Skal kikke opp etter Homer med vinger heretter 🙂 Du får lande i Stusslivegen og ta en kopp kaffe hvis du flyr rundt her 😀
      Ha en strålende fredag!!!
      I dag er første kursdag for fruen *bittelittveldig skrekkslagen*
      Stoooor fredagsklem <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg