Siste kapitel i historien om Den Gale Dukkemakeren…. ;-)

Det var en gang en gal, gal dukkemaker… Neeeei, det er ikke “The mad hatter” / “Den gale hattemakeren” vi snakker om her, han i “Alice in Wonderland”….. Neeei, det er snakk om en såkalt helt normal mann (ja han er sikkert en mann…) som bor i vår helt normale verden.. Men på et eller annet tidspunkt må det ha tiltet litt for han, når han tenkte han skulle lage mannequinn- dukker, som skulle vise klær. Det skulle være GOD reklame, for å forsøke å få solgt litt klær.. Men det kan det da umulig være, slik han holder på med sin sjikane av damer   😉 Du som har vært bloggvenn med meg en stund, har jo fulgt denne  føljetongen en stund, og her kommer det siste spennende kapitelet så langt… Du som ikke har hørt om “Den gale dukkemakeren” før, kan gå inn å lese  (her    Her,   og HER ).. 

Jeg husker ikke lenger hvem som kom først av alle de gale dukkene hans, men jeg tror det var disse som fanget oppmerkesomheten min første gangen. En gjeng nærmest ansikts-løse og hjerneløse lampeskjerm-damer, som sto der og skulle selge klær. For damer har vel ikke hjerner, er det det han mener. Der hjernen og hodet skulle vært var det plassert en lampeskjern.. Damer er fine til pynt, de kan stå i en krok og lyse, stille og pene… Elle hva  mener han med dette?

Så fulgte han opp med en gjeng sauer…. Saue-damene… Og denne synes jeg var veldig fornærmende egentlig.. 😉 Sauer er all-righte dyr som vi alle vet, men de har rykte på seg for å være litt dumme… Og bare gå i flokk og ikke tenke selv… Når man begynner å se TRÅDEN i denne Dukkemakerens temaer, så forstår man at han har et merkelig kvinnesyn.. Kvninner var altså her totalt stemplet som dumme dyr…. Sauer… OG dette mener han skal SELGE…? Vel, egentlig så må de selge en del, uten at jeg vet grunnen… For Dukkemakeren han fortsatte sin jobb han,uten noen som helst protester…. annet enn fra MEG innimellom da..

 

Så kom Mikke Mus-peroden…. Jenter HELT kliss like Mikke Mus står i vinduet og peker og piper… antaagelig…Og her kunne du kanskje protestert og sagt: ” MEn, Mikke Mus er da ikke DUM, så dette med at Dukkemakeren ser på kvinner som litt dumme, er bare noe VÅS som du har funnet på”…. Hm… Ja ,Mikke Mus er glup han… Men han er nå tross alt bare en tegneseriefigur… Mener Dukkemakeren at vi kvinner er tegneseriefigurer? At vi er todimensjonale… En dimensjonale…? Hmrf…


 Han hadde allikevel gitt jentene ansikter, og man trodde han begynte å bli litt BLØT, og en periode gikk jeg nærmest HELT vanlig forbi vinduene uten og skvette, når de langhårede damene sto der, og så tilforlatelig vanlige ut… Kun litt vårlige 17. mai farger i håret..

 Og det ble tydeligvis FOR vanlig for han dette… Eller kanskej det var butikken selv som klaget… Salget stupte, folk gikk rett forbi butikken deres, uten så mye som å titte inn en gang… Og de skjønte nok inne i kleshaugene der, at noe måtte gjøres om de ikke skulle gå konkurs… For så fikk de sparket igang galskapen i Dukkemakeren igjen.. Han lanserte :

Fugle-damene…  Vi tenkte galskapen var over… men den gang ei.. Og damer er som kjent noen hønsehoder og kaklekjerringer, så han vekket hvertfall en sint kråke i meg da han hintet kraftig om  at damer er hønsehjerner…

Det siste utspillet fra Den gale dukkemakeren var litt sånn her i våres… Han hadde tydeligvis fått nok av klagingen min… Følte seg uthengt på sosiale medier… Og tenkte at eneste måten å få stoppet kjeften min om dette temaet, var å innsmigre seg hos meg… For du kan vel tydelig se at disse dukkene skal forestille MEG??? Det røde håret og panneluggen… Ikke til å ta feil av….

 

 

 

Vel, stille har det vært på han…. LEEEENGE… før jeg i dag med lett harme fikk se at han var i gang igjen… En dag kommer jeg til å gå inn i den butikken… og bak på lageret, for det er DER sånne dukkemakere sitter og lager dukkene sine…Da skal jeg gå inn der,  finne fram til han og gi han et kraftig spark i rumpa… For jeg er jo VELDIG, veldig tøff 😉 Og nå VET jeg hvordan han ser ut.. For det er da ingen tvil vel, om at disse nye dukkene er selvportretter??

 

 Damer, litt androgynt antrukket og med seiler-hatt eller gresk- fisker lue… Eller er det russisk militærlue??

 Kan vi her og nå virkelig slå fast at Dukkemakeren er en lyshåret greker?  Eller en hissig ruser? Vel, uansett greske gude-aner… han skal få med meg å bestille, for sånt fjas kan han ikke holde på med over tid.. Stille seg SELV ut i butikken liksom… Tydelig det selger med små-provoserende reklame…. for han Dukkemakeren befinner seg helt klart i kulissene der inne fremdeles.. Gal som en gjøk 😀

 

Har du sett noen utstillinger i butikkvinduer som du synes er litt rare? 😉 

 

 

42 kommentarer
    1. androgyne modeller er jo i vinden som aldri før – menn som kvinner. Det er jo fra det mannlige kjønn vi skal få vårt kroppsideal, skjønner’u!

    2. Livsrom: Ja, samme butikken, derfor jeg mistenker han for galskap 😀 Ja, han burde gitt seg der 🙂 Skulle gjerne truffet han gitt 😉

    3. Hehe! Er alt fra samme butikken? Han burde ha gitt seg med frodith-håret, holdt fast på de,t så hadde han sluppet å bli sparket bak av veldig, veldig tøffe deg:)
      “jålesund” er alt orntli, så her har vi ikke sånt;)

    4. frokenfjeldberg: Ja, og hvis de ikke har klær en gang, så kan man undre seg på hva de egentlig prøver å selge 😉 Jeg har holdt på med denne føljetongen i snart et år 😀 Mye rare greier der, så det er bare å glede seg til neste gang har går amolk med dukke-maker-ideene sine 😉

    5. Haha haha morosomt innlegg. Gir meg ikke inn på å gjette hans nasjonalitet, men enig i at noen butikkvinduer er litt drøye. Kanskje verst med de hvor dukkene stakkars ikke har klær..=O) Klem Fra meg<3

    6. ritahobbyfoto: Hi-hi… Ja, hvertfall er de oppmerksomhets sugne inni der, uansett hva de tenker når de lager sånne utstillinger 😉 Litt morsomt å følge med på da 😀 Og jeg må nok inrømme å ha handlet i den butikken ja, men det var på TROSS av de rare utstillingene 😀 Ha en fin dag 🙂

    7. ladyaugust: Jeg kunne egentlig tenkt meg en sånn utdannelse 🙂 Hadde vært moro å holde på med dekorasjoner i vinduer 🙂 Ja, jeg har sett de strever med påkledningen innimellom 😀 Jeg skal luske rundt å se om jeg ser han der nede… og se om jeg kan får ordnet et intervju med han ;-D Kooz back <3

    8. Jeg tror dette er kanskje ett SKRIK om oppmerksomhet til butikken. Får å få mest mulig oppmerksomhet kanskje. Eller en person som ser på oss damer på en annen måte. Ett DYR ?
      Tja si det. Jeg syntes dette er overhode ikke pent, tror neppe jeg hadde handlet i denne butikken..
      🙂

    9. Jaaa du burde jo ha et intervju med ham såklart :DDDD Det hadde jo vært spennende å høre hvorfor og hva han tenker. Ja jeg har blitt forespurt endel ganger og det var morro 🙂 Jeg liker jo kreativeutfoldelser vettu. De dukkene er jo nesten umulig å få på klær, man må jo skru av erma på dem og greier haha Koooz <3

    10. Lithanna: Ja, det er Vero Moda disse innleggene mine kommer fra, samme butikk hver gang. Jeg har ikke fått med meg Halloween-kolleksjonen, søren!! MEn nå kommer det vel snart igjen kanskje 😀 Moro for meg 😉

    11. ladyaugust: Ja, han er litt sprek altså 😀 Jeg er helt enig egentlig 🙂 Blir jo fryktelig gøy å følge med på da 🙂 Jeg løper stadig vekk forbi og glaner og fotograferre. Flere synes jeg må få til et intervju med han, og det burde jeg jo… burde-burde… Jeg er jo litt redd han, så gal han er 😀 Har du dekorert vinduer du? Er du dekoratør? Har ikke fått helt med meg det egentlig 🙂 Ha en flott dag sukkertopp <3 kjøttiser i labben høres deilig ut midt på dagen 🙂 Klemmersomvarerlenge <3

    12. Synes den vindusdekoratøren er litt sprek jeg, han/hun lager ting som fester seg i pappen og det er jo bra og så oppdager du dem og viser oss 😀 Har ikke sett så mange spreke vinduer, men jeg har jo dekoret endel selv 🙂 Ha en nydelig dag kjære søs <3 klæmme 🙂 Nå er det møter og kanskje en kjøttiss eller to i labben 🙂

    13. Min matgale verden: Ja, jeg kan også tydelig se for meg han.. som sitter der med det gale hodet sitt, og styrer på 😀 Ha en fin dag snupps! 🙂 Klemmer <3

    14. Lisbeth Pedersen: Og det verste er at jeg har holdt på med denne historien snart et år 😀 Det kommer bare nye kapitler 😉 Men det er jo veldig gøy å følge med der da 😀 Ha en fin dag Lisbeth 🙂 Stor klem <3

    15. Hahhahaa, det tar aldri slutt. Syntes de halloween ”draktene” var så kule en gang at jeg vurderte å spørre om det i dte ehel tatt var ” ett plagg”. jeg tror ikke det var ett plagg. Det var NOE XD

    16. Hanne: Hi-hi, ja de er fine de 🙂 Jeg bare TULLLER med dere 🙂 Og dette har jo vært en føljetong, så må jo oppdatere dere 😀 Ha en fin dag 🙂

    17. cynaracardunculus: Ja, det hadde nok vært interessant 😀 Ikke sant, blir som gamle kjente det, og jeg MÅ jo stadig bort og titte 😀 Mitt andre hjem? Ha-ha… neida 🙂 Ha en vakker dag <3 Klem <3

    18. Fru Stussli: Ja, jeg synes egentlig det er ganske gøy jeg også, mem må sette det litt på spissen liksom 😀 Dette har jo blitt en skikkelig oppfølger for meg, og jeg er stadig bortom og titter 😀 Men rart å se hva de finner på for oppmerksomhetens skyld 😀 Den rareste synes jeg er den med lampeskjermene, nebbene og sauene 😀 Ha en flott dag Bente-venn <3 Klemmersomvarerlenge <3

    19. Hehehe 😀 disse innleggene her er utrolig intressante (nesten som å få kjentfolk på besøk)
      -Vi har jo vært så heldige å fulgt dette lenge nå ,det er jo nesten så du må skaffe et intervju med dukkemakeren ,syntes jeg ,det kunne vært veldig artig.

    20. Fru Stussli digger rare butikkutstillinger. Siden hun ikke er så glad i å shoppe, liker hun mye bedre å titte i butikkvinduer når de har stengt og det er kveld i byen. Da kan man gå slik å glise og se hvor mye rart de har funnet på for å få oppmerksomhet 😀
      Jeg tror lampeskjermdamene er litt sånn Petter Smart, litt sånn med lys pæra. Damer er glupe! Og at det er fruen som ikke likte hva mannen hadde gjort med utstillingen og så han hun dratt ned i butikken og tredd en lampeskjerm over hodet på dem 🙂
      Ha en strålende dag fine frodith <3
      Klemmer i bøtter og spann!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg