Stol på meg…. ;-)

Av og til kan disse bli veldig slitne….


 

Årsakene kan være mange… Dårlige sko…for mye løping i gangene på jobben… og igjen: i dårlige sko… eller man kan rett og slett bare være for sliten fordi man bruker mange av døgnets timer oppå dem.. De bærer meg trygt rundt omkring, og som oftest behandler jeg dem pent og gir dem gode sko… Men innimellom bør de få litt avlastning.. og da er det rumpa som må til.. Og et par dager nå har jeg vært føttenes beste venn, og vært ute og analysert byens tilbud på hvilefronten… Altså, hva blir vi tilbudt av avslapningsplasser når føttene går bananas og ber om ro og avslapning i det offentlige rom.. Jeg tenker altså ikke her på kafeer og denslags, men i det mer ytre “rommet” vi beveger oss i… Jeg tenker at dere kanskje synes bildet under minner mye om Galleri-direktør Frodith, som dere har sett i Frodiths Avis noen ganger? Men det er ikke det…. Dette er meg, som “inspektør” Frodith, og klærne er den faste forkledningen når jeg ikke vil bli gjenkjent 😀

 Så hva var det jeg fant da, etter min inspeksjon…?? JO…

Det er ganske varierende skal jeg fortellle deg og man skulle jammen tro det finnes en gal Stol-maker også gående løs i byen… 😉

På trikkeholdeplasser skal man ikke finne seg til rette… Der er “sitteplassene” plassert i over rumpehøyde, slik at man skal bare lene seg litt på dem… Er du kortvokst har du ikke tilgang til dem overhode.. men også som ganske lang dame på 180 cm (nesten) får man problemer… Disse skal ikke sittes på.. Og de er egentlig bare ment som “teasere”, pirrende, slik at du skal glede deg til å komme inn på trikken, for riktig KOSE deg der… Hmrf…. står jo som regel og henger i en stropp på trikken,  med nesa i armhulen på en svett mann…

 

På t-bane-området er det ikke særlig mye bedre… Her er riktignok sitteplassene  i rumpehøyde… Men sete-flaten HELLER så mye, at det er umulig å sitte på dem uten å gli av… Så om ikke føttene må jobbe så all verden, så må lår og leggmuskulaturen jobbe som bare rakkern…Særlig hvile blir det hvertfall ikke.. Hadde setet vært laget av borrelåsmateriale så hadde det enda vært noe… da kunne man satt seg fast… Men disser er glatt stål… og man nærmest FYKER av hvis man ikke holder i mot med beina..

 


Det går mye i tre…. Og det er tydeligvis noe vi skal kose oss godt med… Skikelig deilig å slenge rumpa ned på… Hvile seg godt… med rumpa og låra full av fliser… spesielt på sommerstid, i shorts og korte kjoler.. Disse er likevel å foretrekke, enn en brennhet stålkonstruksjon på en solfylt sommerdag…

 

 

 Litt mer kreativ utforming på benkene innadørs på sentrene… De ser vel for seg at det blir mindre hærverk her, og det er fryktlig viktig at det SER bra ut… For det er vel ØYNENE vi er slitne i eller, og ikke beina? 😉 Jeg blir aldri sittende lenge her, men det er vel meninga også på et kjøpesenter… At jeg skal komme meg fort på beina igjen, for å fare ut og inn å shoppe i stedet for…

Men SÅ….. SÅ fikk “stol-inspektøren” virkelig se det man kan kalle føttenes venner… OG også RUMPAS venn 😉 For på dette senteret, utenfor DENNE butikken har de skjønt det..


HER..kan jeg sitte i fred og ro i lange tider… Kose meg, skrive meldinger, ringe, ta meg en matbit… Og det gjør KANSKJE at jeg tar meg en runde TIL inne på senteret, fordi føttene igjen er klare og rumpa er fornøyd..Alle grunnleggende behov er dekket..

Og til slutt er det “rosinen i pølsa”, “dronningen over alle stoler” og rett og slett en stol som roper: ” STOL PÅ MEG”..;-)

 

 


I disse kan man alltså virkelig kose seg, ha øyne i nakke og samtidig føle seg litt spesiell 😉

Likte du noen av disse sitteplassene? Hvilken ville du valgt i en stressende hverdag, hvis du fikk velge?

Eller synes du ikke det er så viktig å få satt seg ned når du farter omkring? 😉

 

 

 

40 kommentarer
    1. Mamma til 2: Hei-hei 🙂 Tenkte nettopp på deg 🙂 Tenk og ikke få lov å stå å se litt uryddig ut da 😀 Jeg er egentlig litt rotete av meg, sånn ytre sett (inni hodet er jeg veldig ryddig 😉 ) så hos meg kan du bare henge rundt så mye du orker 😀 Ja, den med øyne i nakke er tøff, jeg må prøve den en dag også.. Ikke prøvd, de er som regel opptatte 😀 Men den røde er GOOOOOD Nå er jeg hjemme i egen sofa, blå 😉 Og hekler fletta av meg 😀 Ha en kjempefin helg med alle småtasser og store tasser, hi hi 😀 Klemmer <3

    2. Jeg er typen som henger oppetter veggen eller løper avsted 😀 Folk må be meg sette meg og sier at jeg virker uryddig der jeg STÅR, kan du skjønne det 😀 Hvis jeg MÅ velge, tar jeg stolen med øyne i nakken, det er mest naturlige for meg 🙂 Ha en fortsatt fiin fredag og en enda godere helg 😉

    3. Engla: Ja, den røde sofaen begynner å bli full nå 😀 Ha-ha.. alle vil ha den 🙂 I dag har jeg kommet tidlig hjem, og befinner meg i en BLÅ akkurat nå 🙂 Jeg har spredd garn av forskjellige typer rundt meg og skal i gang med diverse greier 😀 Ha en fabulous friday du også Engla 🙂 God klem fra meg <3

    4. eljos: Ja, ikke sant den rød er fin 🙂 DU skulle jo hatt noe å sitte på på din vel, så du kunne tuslet litt mer omkring 🙂 Det er synd det ikke finnes! Jeg har nå kommet meg hjem til den BLÅ sofaen jeg har i stua 🙂 Deilig den også 😉

    5. Nemi Rebella: Ja, var ikke de fine. Står sånne overalt i hver etasje på Oslo City.. 😀 og det er i samme senter Den Gale Dukkemakeren befinner seg 😉 Mye rart her 🙂 Goooo helg du også fine Rebellaen <3 klemmer i bøttevis er på vei <3

    6. Det spørs nok om det er i den røde sofaen du hadde funnet meg lett henslengt med tøyballer og filletepper og alt annet som hører med når man skal sette seg godt til rette 😀
      Ha en fortsatt fin fredag fineste frodith <3
      Go´klem fra Engla

    7. Du kan vel tro at jeg savner sitteplasser på MIN vei! Før, i gamle dager, så var det plassert benker langs veien til sentrum med jevne mellomrom. Da gikk det an å sette seg ned og hvile litt. Nå er alle benkene borte, de ble ødelagt av pøbelen. I sentrum, rundt butikker og parkeringsplasser er det mange benker, og det er jo fint. Men jeg kommer meg ikke så langt uten å hvile underveis, så da så……Av dine valg så blir det nok trangt i den røde sofaen etterhvert, he he, når vi alle skal sitte der.

    8. De maske-stolene var jo rålekkre :O Sånn en ønsker jeg meg åsså! Her nede er det veldig forskjellig hva en finner av klaske-rumpa-nedpå-litt innretninger… Kanskje derfor jeg liker meg i gå-gata i Las Palmas, for der er det benker overalt!
      Goooo helg snuppelupp <3
      *klæmma*

    9. ritahobbyfoto: Ja, vi sitter ikke så mye, men kan være godt når man flyr rundt sånn, og ta seg en liten pust i bakken. Men det er ikke spesielt deilig med disse stå-stolene 😀 den røde derimot 😉

    10. Tja den rød var fin, men jeg sitter nesten aldring jeg da, annet enn kvelden når jeg blogger.
      Å når jeg spiser da selfølgelig. 🙂
      Men artig innlegg da 🙂

    11. Jeg vil ha en sånn øyner-i-nakken-stol! Dritkule!
      Ellers i hverdagen, MÅ jeg sitte, så fåretrekker jeg rett og slett bare å sitte meg rett ned på asvalten/ gresset.
      da har jeg all plass i hele verden 😉

    12. Livsrom: Ja, det er sant at mye blir ødelagt… Men jeg har faktisk sett en by som hadde sofaer ute, sikkert sånne som kunne tørkes av etc… men jeg har glemt hvor det var.. Mulig Fredrikstad eller noe… Jeg blir stort sett stående jeg.. Men den røde har jeg prøvd og den er sjefen altså 😀 Ha en fin fredag 🙂 Klemmer i fleng <3

    13. Lisbeth Pedersen: Jeg skal også vaske i helga 😛 Hvertfall ETT rom… kanskje.. 😉 Ha en superduperfin fredag du også 🙂 Klemmer i bøtter og spann <3

    14. inneuteferdig: JA, for deg er jo bare det å sitte ned luksus 😀 Men godt du velger noen av de du slipper å STÅ på 😀 Ha en fin dag 🙂 Klemmer <3

    15. Jeg kan forstå at noen av og til har behov for å henge rompa nedpå. Selv er jeg sjelden der, for jeg liker ikke å sitte. Det gjør vondt etter en kort stund.
      Hadde ting fått stå i fred i uterommet, hadde det muligens vært bedre, penere og mer behagelig utvalg. Dessverre er det slik at det finnes “elmenter” blant oss som må ødelegge, uansett. Det er kanskje ikke helt årsaken til noen av variantene du har kartlagt, men…;)
      Sitteunderlag i veska vil jeg foreslå…..:)
      Den “dronninga” di var stilig, men passet kanskje best der, på et kjøpesenter;)
      Ha en fortreffelig fredag:):) Klem<3

    16. Hehe den rød sofaen passer perfekt 🙂 ser kjempegod ut.
      Men nå har jeg ikke tid til å sitte der lengre, har dessverre en kjedelig husvask som venter.
      Ha en superduperfin fredag <3
      Stoooor kjempeklem

    17. Å kunne sette seg ned når man har mye å gjøre er uten tvil viktig. Sofaen så god ut, men slange benken hadde gjort susen for meg også. Bare det å kunne sitte stille ei lita stund er jo viktig.:)

    18. Mitt skattkammer: Ja, den er klart nummer 1 😀 Både pen og deilig, hva er vel bedre 🙂 Jeg måtte VENTE for at folk skulle gå, så jeg kunne ta bilde ;-)Ha en fin helg 🙂 Klemmer <3

    19. frokenfjeldberg: Heildiggris som har fri 🙂 Jeg har litt fri etterhvert jeg også, men akkurat nå på jobb. Og må gi meg her inne for noen timer 🙂 Sees etterpå sikkert 🙂 Klem <3

    20. Marit: JEg har ikke prøvd den rosinen selv faktisk, men bare synes de SER fantastiske ut 😀 Du får ha en god arbeidsda da, min varer til ca 10 i dag 🙂 Ha en fin helg du også, når den starter 🙂 Klem <3

    21. Hehe .. her var det mye variasjon ja! Nå er jo ikke jeg kjent for å velge det mest komfortable når jeg skal slenge rompa ned, så i mitt hode valgte jeg “rosinen i pølsa” .. Den er sikkert både hard og merkelig å sitte på, men jeg så liksom for meg at jeg bare krølla meg sammen inni der og forsvant fra hele omverdenen. ;o))
      Her starter ikke helga før 22.30, men da er det endelig fri frem til søndag kl. 15. Og godt er det!! God helg til deg og dine.

    22. Fru Stussli: KJærestelunsje på kafe høres deilig ut <3 Mmm, jeg ble sulten kjenner jeg 😀 Ja, den røde sofaen er herlig skal jeg love deg. Man får jo LYST til å sitte der 😉 Og de andre er ikke noe særlig i det hele tatt.. Ja, jippie det er bestedageniuka-fredag <3 Og etter klokka 14 er den enda bedre 🙂 Ha en kjempdag du også 🙂 Kemmerstoreskviseklemzeribøttevis <3 😉

    23. Det er nok lurt 😀 Jeg glemmer alltid å ta bilder for jeg er så opptatt av akkurat det jeg skal eller gjør jeg. Heldigvis er det andre rundt meg som er flink til å knipse bilder haha. Det er likegreit å ta et rom om gangen, eller en skuff 😉 Her skal det klippes film i alle fall 😀

    24. Det røde sofaen så ut til å passe stusslirompa mi bra 😀
      Men du…. Det er FREDAG!!!! Ha en strålende bestedageniukadag <3 Her skal vi kjærestlunsje på cafe i dag <3
      Stor svær diger kjempeklemz

    25. Min matgale verden: Ja, den røde sofaen frister mest 🙂 Jeg sitter mange ganger der og nyter litt. Til og med blogger litt, før jeg reiser meg. Og da ER jeg virkelig klar for en ny runde 😀 Det blir vel kanskje fullt i den røde sofaen der utover dagen… 😉 Ha en fantastisk fredag Kjersti, Svær fredagsklem tilbake <3

    26. ladyaugust: Ja, jeg har øynene med meg og fotoapparatet i nærheten alltid 😀 og da ser man mye rart altså 😉 Håper dagen går i en eller annen vei som jeg liker godt jeg også 🙂 Det blir sikkert fint uansett 🙂 I dag er det fredag, og foran meg ligger helgen 🙂 og i helgen SKAL jeg vaske litt altså.. Hvertfall ETT rom 😉 Klemmevarmt tilbake <3

    27. Hahaha den røde sofaen helt klart med tåfisene rett opp over kanten haha Du finner de merkeligste ting du søs <3 Herlig 😀 Krysser labba og håper dagen din blir fiiiiiin <3 klæmmevarmt <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg