Cynaracardunculus…. :-)

Hva i all verden er det?? Cynaracardunculus? Jo, det er verdens herligste plante OG menneske <3 Bloggeren Cynaracardunculus 🙂

 

De har en del likhetstrekk nemlig.. Vel er bloggeren noen centimeter høyere en planten, men der slutter nesten forskjellene også 😉

Cynaracardunculus er en robust og tøfft plante, som skiller seg litt ut med det noe takkete utseende men samtidig fargerike og myke toppblomsten. Cynaracardunculus-bloggeren er ogå sammensatt, og vakker. Hun har en blogg full av varme og mildhet, lekenhet, rettferdighet, sinne og harme mot de som fortjener det, følsomhet og ikke minst fargerikhet. Hun stikker litt,med piggene sine, hvis det er noen som trrenger et spark i rumpa,for å si det sånn… Hun smiler med begge øynene når hun finner noen som behandler verden, naturen, dyr og mennesker bra. Hun er litt mystisk, med et Mona Lisa smil, men samtidig ærlig og åpen og rett fram 🙂

 Cynara-planten dyrkes og vokser i Middelhavsklima. Bloggerens herlige humør og engasjement kan sammenliknes med Middelhavsplantens. Virvlende kropper, tramping i føtter etter flamencoens rytmer, høylydt sang om ting som engasjerer. Ja, dette er middelhavs-planten og bloggeren :-).

Planten er en mat-plante, som gir oss næring. OG det gjør også min herlige venn her på bloggen. Hun gir næring til oss alle. Hun ler og gråter, sparker og rister litt i oss, får kroppen og hodet  til å huske at det må jobbes litt skal man  trives.

Cynaracardunculus er den eneste “planten” som står og titter i vinduet mitt.. Som du vet har jeg ingen EKTE planter i leiligheten for tida, så her er det bloggeren jeg snakker om…Hun sitter i vinduet mitt i blokka mi, og titter inn. Hun står der med sin fargrike hårmanke, og preger hverdagen min, på en eller annen måte. Med sine små betraktninger over livet. Hun har også satt igjen noen andre spor i leiligheten min, men det lar jeg bare bli mellom oss. Jeg vet hun vet hva jeg mener 🙂 

Jeg har truffet Cynaracardunculus, og det var et varmt og flott møte.  

Kjære Cynaracardunculus, i dag har du bursdag!!! Gratulerer masse med dagen min venn! Håper du får en vakker dag, full av farger og lys.  Det ligger ingenting i postkassen fra meg i dag, men håper dette innlegget var en liten gave uten papir. For jeg setter stor pris på deg <3

 

Klemmer i bøttevis fra meg her i dag <3 

Og en spesial-cupcake til deg 😉

 

 

Og du som leser dette: Hva skal du gjøre i dag, på Cynaracardunculus sin bursdag? 😉

32 kommentarer
    1. Backside: Koselig at du likte det 🙂 Ja, moro å lage bursdagsinnlegg til folk her inne 🙂 Hvis jeg vet når de har bursdag 😉 Etterhvert kjenner jeg jo folk litt også, og noen har jeg truffet også 🙂 Og i dag var det veldig koselig,og hun ble veldig glad, så det er kjempekos 🙂

    2. dandilion: Så koselig at du stakk innom henne 🙂 Hun har bursdag helt fram til hun legger seg, så det gjør ingenting 🙂 Håper du får en kjempeuke også, med fine elever 🙂 Det har jeg fått hvertfall 🙂 Klem <3

    3. Sånn! Nå har jeg vært inne og gratulert 🙂 Jeg leste innlegget ditt litt sent i dag. Så fint du skriver om henne, frodith 🙂 Du er herlig! Ønsker deg ei fin uke! Klem

    4. inneuteferdig: Ja, flott dame 🙂 Og det er veldig gøy å lage sånne innlegg 🙂 Og særlig hvis det treffer, og det har hun bekreftet at det gjorde 🙂 Man håper jo man har lest folk rett, og dette er jo bare mine opplevelser av hvordan dere er 🙂 Veldig koselig at dere liker det også 🙂 Ha en fin kveld 🙂 Klem <3

    5. Helge: En rusletur er sikkert nok for nesa ja 🙂 Ikke den store sportedagen kanskje.. Typisk høsten, man blir forkjøla.. Jeg har GÅTT hjem fra jobb i dag, nesten 1,5 time 🙂 Veldig varmt. Ha en fin kveld 🙂

    6. Grattis til henne. Skal vske opp og ta gangen en runde. Ellers så er edet mulig jeg rusler en tur ut i finværet men nesa renner så bør være forsiktig med uteaktiviteter.

    7. Livsrom: Ja, det ble helt riktig, jeg kopierer som en ravn jeg også når det gjelder dette ordet 😀 Ikke akkurat noe jeg staver hver dag. Så selv uten noe dysleksi, må jeg se om igjen, HVER GANG 😀 ha-ha Veldig fin dame som har bursdag i dag også 🙂 Stor klem tilbake til deg <3

    8. Engla: Ja, stikk innom om du ikke alt har vært der 🙂 Nydelig dame 🙂 Nå er jeg spent på hva du skal hekle i dag 🙂 Jeg skal også hekle når jeg kommer hjem,men først skal jeg GÅ hjem fra jobben. Det er ca 1,5 time 🙂 grei trim 🙂 Og før det må jeg ordne litt mer her på jobb før jeg går 🙂 Ha en kjempfin dag min venn <3 🙂 Kosemosklem tilbake <3

    9. Såååå hyggelig, frodith:):) Gratulerer til Cynaracardunculus!!
      (ble det riktig?, en utfordring for en dyslektiker, men så kom jeg på at jeg kunne kopiere og lime, men tenk om den jeg kopierer har stavet feil…..?;)
      Ha en fortsatt fin dag:) Klem<3

    10. Nok ett koselig bursdagsinnlegg fra deg fine, gode, snille Frodith <3
      Ble litt nysjerrig på bursdagsbarnet, så jeg må nok inn å hilse på 🙂
      Ellers er det trening, kosing, trillig og hekling som står på tapeten her i dag 🙂
      Ønsker deg en fortsatt fin dag
      Kosemosemandagsklem fra Engla

    11. ritahobbyfoto: JA, grautlerer til henne 🙂 Hun kommer nok innom flere ganger i løpet av dagen, og ser alle fine gratulasjonene 🙂 Ha en fin dag 🙂

    12. ladyaugust: Hei søs 🙂 Jeg har også lyst på pannekaker <3 Tror vi må lage i dag 🙂 Ja, hurra for Cynaracardunculus <3 Fine ungen vår 😀 Kooosemoseflat <3

    13. Så herlig :DDDD Tenk at det er bursdag igjen og hipp hurra for bursdagsungen vår <3 Ha en fin dag søs <3 <3 klæmmepannekakeflat 😀 Gjett hvem som fikk litt lyst på pannisser eller ? :DD

    14. eljos: Så koselig 🙂 Ja, gå inn å gratuere henne 🙂 Jeg er glad andre enn bursdagsbarnet også liker å lese disse innleggene, jeg elsker å lage dem 🙂 Stor klem til deg <3

    15. cynaracardunculus: Det er bra du får en boost på veien i dag, det var meningen det 🙂 Men det er jo fordi dette er AKKURAT deg 🙂 Glad jeg har lest deg så riktig 🙂 Ha en herlig bursdag min venn <3 Klemmeflatsomenpannekake <3

    16. Hanne: Jeg får ikke med meg alle skjønner du, men de som jeg har datoen til har jeg vel stort sett husket føler jeg 🙂 Mange koselige folk, som fortjener en ekstra hilsen på dagen sin 🙂 Ha en fin dag 🙂 Klem <3

    17. Helleduss ,nå klemmer du meg så hardt at jeg får tårer i øynene <3 Du skjønne kvinne ,tusen takk ,jeg likte jo selvsagt din beskrivelse utrolig godt,syntes den passet meg utmerket <3
      For egosentrisk selvtillits-boost sånn tidlig på morningen ^^

    18. Hurra for .Cynaracardunculus 🙂 Håper hun får en fin og minnerik dag:)
      Er litt imponert at du får med deg alle bursdager 🙂
      Ha en fin dag Frodith 🙂

    19. Fru Stussli: Veldig koselig å lage dem også 🙂 Ja, fint, inn å gratulere <3 Håper du får en vakker dag, med mye kos 🙂 Lassevis av klemmer <3

    20. Hipp hipp HURRA for Cynaracardunculus!!!
      Så koselig å lese disse bursdagsinnleggene dine Frodith 🙂
      Nå må jeg titte inn og gratulerer!
      Klemklem klem
      Og ha en strålende mandag

    21. Min matgale verden: Oioi, den dagen så full ut.. :-/ Du får ta turen med Bonnie i fortfilm, og håpe du ikke treffer han fyren, for da blir det MYE tid på å kjefte på han 😀 KOse deg med teaterøving og møter og alt 😀 KLemmer til deg min venn <3

    22. kommensalisma: Ja, jeg setter virkelig pris på denne damen også 🙂 Hun er spesiell og flott <3 Ha en fin dag du 🙂 Nå er jeg på vei opp i naturen og skolen min 🙂 Klemmer varmt tilbake <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg