Om å løpe etter seg selv….

Nå er ferien over, arbeidsåret mitt i gang…og det skal jammen ikke mange dagene inn i arbeidsåret., før jeg begynne “å løpe etter meg selv”… Du husker kanskje tegningene mine, og mine små historier om noen heller heseblesende treningsturer, så du tenker kanskje at DET kan da ikke være noe å mase sånn for… og løpe etter seg selv i det tempoet der liksom…Peace of cake.. Du husker meg med hjertet på utsiden av genseren, bare jeg skal løpe NEDOVER en bakke… og hvor fort kan jeg  løpe etter meg selv da liksom…? Hm… Du skjønner nok at det er ikke tempoet det kommer an på i en sånn sammenheng… Det er mer det å ikke henge med i svingene på alt som skal skje i hverdagen….. Kverna ruller og slår…., folk kommer og går… nye oppgaver dukker opp… flere enn i fjor… Armene jobber på med tegnspråk… det er møter, tidlig og sent… bunkene ligger og venter… Og man skulle vel vært i  gang med noen foreldresamtaler allerede vel…? Våken før hanen galer…. avgårde på banen når hanen har satt seg med kaffen sin… Løper allerede litt rundt som en skvetten høne…. med vingene ALT FOR høyt opp mot ørene… flakser og kaver, så jeg NESTEN letter fra bakken… Hodet litt foran resten av kroppen, som høner ofte har når de løper rundt sånn… Men fly gjør de ikke, og heller ikke jeg… Bare flakser og surrer…. Og det er DET som ikke er sunt… og spesielt ikke tidlig i året… Når man nærmest løper ETTER seg selv…. og prikker seg selv på skulderen… for å be om å roe ned… Begynner man sånn kan man lett ende opp med å ikke henge med i hele tatt… man løper i skyggen…. og blir bare en blek kopi av seg selv….

 

Livet og hverdagen min er herlig, bare altfor RASKT  til tider… Det er på tide og sette på noen bremseklosser allerede, slik at jeg henger i hop 😉

 

Har du lett for å bli stresset? 

 

 

 

46 kommentarer
    1. karenmarenmette: Hei, så koselig du kom innom meg, med en så fin og lang kommentar 🙂 Ja, dette med løpinga, det ser ikke ut til å hjelpe selv om man ligger i forkant, for jeg gjør det med mange ting, men VIPS så er det kommet noen uforutsette oppgaver… og som lærer blir jeg liksom aldri fornøyd/ferdig NOK for å kunn si: Nå er det bra nok,, nå går du hjem! 😀 Men jeg jobber med saken, stadig vekk 🙂 Og i helga reiser jeg til fjells med venninn og skal late oss skikkelig og gå tur 🙂 Dagens innlegg 🙂 Koselig at du likte bloggen min 🙂
      Ha en fin dag 🙂

    2. Kjenner meg veldig igjen her.. Derfor har eg etter ti år i barnehage bestemt meg for å bytte beite.. Prøve å roe ned. Gå, ikkje springe til bussen. Øve på å vere i forkant, ikkje heile tida i bakleksa.. Har jobba mykje med meg sjølv for å roe ned, meditere, løpe sakte, ha god tid og ikkje minst nyte nuet. for det er kammen ikkje lett.. Gledar meg til ein ny start og håpar på annleis kvardag neste ti år.. Men er vel ikkje langt uti året før ein er ute og ” spring” igjen, som du so vakkert beskriv her 🙂 herlig blogg !!!

    3. outofoffice: Ja, blir nok mindre stress av det hvertfall 🙂 Jeg sier ikke ja til noe sånt heller, men likevel er det fullt opp 😀 Jeg må lære meg å slappe av litt selv om det virker litt ukontrollerbart innimellom med alle gjøremål. Så går jo ting likevel 🙂 Ha en fin kveld 🙂

    4. Kjenner nok stresset innimellom, men har som årets nyttårsforsett å si mer nei. Jeg er en sånn som alltid sa ja. Det blir alltid stille når det skal velges noen til FAU, foreldrerepresentant, handle inn noe på jobb osv osv. og jeg klarte ikke å bare sitte der uten å si ja. Nå, nå sier jeg ingen ting. I hele 2013 skal jeg være helt stille og la noen andre si ja. Og da blir det mindre stress. Tror jeg…

    5. Flaggermusvinger: Da er iv to i høsegården 😀 Vi burde ikke gape så høyt, ikke sunt 😉 Jeg prøver å nekte litt jeg nå, når folk prøver å lempe litt flere oppgaver over på meg enn jeg vil ha.. Ha en fin kveld du, håper du skal gjøre noe koselig i helga? Det skal jeg 🙂 Til fjells og se på dyra 😉 klemmer <3

    6. Backside: Jeg er egentlig ganske effektiv også, og får unna en del… men det er liksom MASSE igjen likevel 😀 Og mest sånne tenke og spinne-hjernen ting, sånn som ligger litt FRAM i tid.. Må huske å… må huske å… osv… De rent konkrete oppgavene som kopiering, lage tekster og oppgaver til eleven osv, SÅNNE ting får jeg unna.. Men mye annet rart som kverner og går 😀 Men nå skal jeg senke skuldrene og skjerpe meg 🙂 Ha en fin kveld 🙂

    7. Hehe, mye å henge fingrene i skjønner jeg!
      Ikke glem å trekk pusten mellom slagene da:)
      Jeg prøver å ikke stresse, men heller være effektiv! Men det er ikke alltid det fungerer da;)

    8. Helge: Ja, det er greit med de vanlige oppgavene, det er når det blir endringer i dem og nye kommer til, at jeg begynner å heise skuldrene 😀 Men nå er det helg snart og DEt blir bra 🙂 Ut i fjellet med meg 🙂 Ha en fin kveld 🙂

    9. Blir fort stressa hvis jeg har mye jeg skal gjøre over kort tid, men jeg tror at ved god planlegging så kan man slippe noe av stresse. Man vet jo stort sett hva man gjør igjennom ei uke og hvis man skal gjøre mer enn det vanlige kan man planlegge det. Men føler man seg stressa må man bare stoppe opp og bremse litt. Hvile er viktig – og husk at ingen kan være både her og der til samme tid.

    10. Mariann Sæther Tokle: Nei, sånn kjempetravelt er ikke noe å trakte etter… Du ser tegningen… ikke moro 😀 Men det verste sitter i hodet, jeg stressr meg selv opp litt, ikke lurt.. Ha en fin dag 🙂

    11. Ja,jeg blir nok det, men akkurat nå ønsker jeg meg litt mer innhold i hverdagen, det betyr sikkert at formen er på vei opp og det er den. Jeg vil mer i aktivitet nå ja, selv om jeg ikke vil ha det så travelt,hehe

    12. ladyaugust: Ja, det er viktig og riktig, og jeg sier det HØYT til meg selv innimellom… Men rent praktisk er jeg dårlig på å høre etter ;-D Jeg tar jo pauser også, setter meg ned hjemme og strikker og sånt,men HODET går på full-gir liksom.. Og det er det som er problemet innimellom. Men NÅ skal jeg kjefte litt skikkelig på meg selv, så får vi se om det hjelper 😀 Pannekakeklemmenmedblåbærpå <3 :-DDDDD

    13. Det er viktig å ta det med ro innimellom for ellers rekker man ikke å kjenne dagen før den er vekk, dessuten er det ikke så mange kropper som liker stress, så ro ned og ta pauser i hverdagen kjære søs <3 Klæmmepannekakeflat :DDDDD

    14. Lisbeth: JA, og når man føler man ikke har helt kontrollen på HVA som skulle vært husket osv… Jeg prøver bremsene som bare det i dag, eller hvertfall et par sett med lavere “vinger” 😀 Ha en fin dag du også 🙂 Klemmer <3

    15. Marit: Nei, folk SER ikke så mye på meg heller, hverken når jeg er nervøs eller stresset, men JEG kjenner det. Bare flink til å skjule det etterhvert. De som kjenner meg KJEMPEGODT kan nok ane noen små skjelvinger i stemmen hvis jeg er nervøs, og litt flakkende blikk under stress… men bare de som kjenner meg godt 😉 Håper alt går fint med dåpen, og at dere får fint vær, og en hekk med ugress gjør hvertfall IKKE noe 😀 Ha en fin torsdag. Klem <3

    16. Hanne: Jeg skal gjøre som du sier 🙂 tok et ekstra magedrag for din skyld 😀 Det jeg ikke får gjort i dag, skal jeg gjøre en annen dag 🙂 Etter helgen. Ikke tid før 😉 Ha en herlig fridag 🙂 Klem <3

    17. ritahobbyfoto: Avslappende blir den langt fra her, men jeg prøver å gjøre som du sier 😀 Skal PRØVE å senke skuldrene litt i dag 🙂 Det meste sitter jo inni hodet egentlig 😀 Ha en fin dag du også 🙂

    18. Ja enig, frem med bremseklossene 🙂 Det er ikke det en gjør på, som sliter en ut. Men er tanken på alt som skulle vært gjort, som sliter en ut.
      Ha en fin dag med kontroll-foten på bremsepedalen 🙂
      Klemmer

    19. Halloen! :o) Jeg jobber best under press jeg da, men kjenner selvsagt at jeg blir stressa innimellom. Som før denne foregående dåpen til helga. Yr meldte jo sol fra klar himmel på tirsdag, nå er det bare overskyet. I dag regner det til og med. Men jeg ble ferdig med lukinga, bortsett fra under hekken da. Men der skal vel iallefall ikke gjestene være! ;o)
      Men jeg blir heller ikke så stressa på utenpå. Ingen som ser det, ikke engang når jeg er på jobb og alt stormer som verst mot deadline. Men jeg kjenner det ..
      Enig med deg, bremseklosser hadde vært tingen! Eller litt flere timer i døgnet. Iallefall et par dager i døgnet.
      Ha en fin torsdag da. Klem fra meg.

    20. Halllu… Hvorfor løpe når man kan gå….??????
      Pust med magen og tenk følg.. Det jeg ikke får gjort i dag, gjør jeg i morgen. Dette betyr at du må prioritere steinhardt og ikke la deg påvirke av andre. Hør på gamlemor nå og gjør som hun sier. Lev livet sakte er mitt motto.
      Ha en fin og slakk dag. Nb. Jeg ligger enda i sengen og planlegger og prioriterer hva jeg skal bruke FRIDAGEN min til…

    21. Ja det hadde vært bra å bremse ned litt ikke bare hos der men hos meg selv også.
      Skulle trent,malt,fikset sykkel,blogget mere,male litt til , enda trene litt til være sammen sønnen sin og familien, ute å ta bilde.
      Ja ja det hadde ikke hjulpet at døgnet hadde flere timer heller 🙂
      Ønsker deg en avslappende torsdag da 🙂

    22. frokenfjeldberg: Jeg er SÅÅÅÅ enig egentlig, men jeg funker ikke sånn i praksis… sommerfuglene danser og jeg løper rundt som ei høne 😀 Ha en fin dag 🙂 Klem <3

    23. Oslopadde: Herlig padda 🙂 Det høres faktisk VELDIG lurt ut 🙂 Må begynne med noe sånt jeg også tror jeg 😉 Nå er jeg bare stresset…og det kom fort!! 😛 Ha en fin dag padda mi 🙂 Klemmepaddeflat <3

    24. Fru Stussli: Åå, den klemmen trengte jeg 🙂 Det er verst på dagtid, på jobb, oppgaver som hoper seg opp før jeg får sukk for meg.. litt følelsen av det hvertfall…ikke sikkert det er så ille som jeg tror.. På ettermiddagen er jeg mer flink til å ikke ha oppgaver,men jeg TENKER på alle jobbtingene, og lar meg gire opp SÅNN sett liksom, inni hjernen 😀 Vi får trene litt på dette med bremsene begge to,og starte yoga, som min venn Oslopadden her 😀 Ha en rolig dag min venn 🙂 Klemmeberoligendeoghardt tilbake <3

    25. På med bremsene!!! Jeg er ikke så flink til å bremse, så det kan vi øve på. Burde, skulle, må og vil… Nå er jeg snart 40 år og forrtsatt satser jeg på flere timer i stedet for mindre aktiviteter… Mulig det snart burde gå opp for meg at det vil være smartere å kunne burde, skulle, må og vil…
      Håper du finner bremsene dine 🙂
      Ha en finfin dag med bremsene litt mere inne
      Klemme beroligene og hardt 😀

    26. inneuteferdig: Nei, det er sant, forskjell på å ha mye å gkøre, og like det, enn å ha mye å gjøre over LIKE- nivået. Jeg skjønner hva du mener, for deg er det helt riktig med det med mye:-) For meg passer det dårlig med mye.. det er følelsen av for få timer liksom.. I dag skal jeg roe meg 😉 Ha en fin dag 🙂 Klem <3

    27. Nei heldigvis er jeg ikke den som stresser mest.
      Jeg har det med å like høy aktivitet, og mange gjøremål samtidig. Da er livet virkelig pulserende, og jeg får gjort mye.
      Derimot om noen sier at de skal gjøre noe, og det ikke blir gjort, da stresser jeg.:)
      Håper at du finner deg igjen selv idag.:)

    28. cynaracardunculus: He-he 😀 Jeg er vel sånn som girer meg litt lett opp, og går og er smågira hele tiden, og jeg bør IKKE gjøre det. Må lære meg noen gi-blaffen-øvelser 😀 Ja, føles som bildet over, dårlig kopi liksom.. 😀 Ha en fin dag snupps <3 Klem <3

    29. synnovesyr: Og det er utrolig hvor fort man er DER igjen liksom, etter en ferie.. jeg hadde bestemt meg for å ta det med ro, men hjernen hører ikke etter, når kaoset begynner 😛 Men i dag skal jeg roe helt ned, selv om timeplanen er full. En rolig Frodith er best 🙂

    30. Ikke lett for å bli stresset ,nei…men når jeg først blir det ,er det ikke særlig pent ,hehe ;))
      Du beskriver så godt i illustarsjonene dine ,likte dette bildet over her ,for det jo akkurat slik det føles og !

    31. Min matgale verden: Hei hei min venn :-)Ja, snart helg, og DET blir deilig det 🙂 Skal kose meg så veldig atte 🙂 Skal bare gjennom en dag full av undervisning først 😀 Hvis jeg finner et par ekstra klosser, kjøper jeg og sender 😉 Klemmer <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg