Rom-rypene…. ;-)

Ja, du tenker deg vel et par løse fugler, på vei ut i verdensrommet nå….? Som flakser og fllyr, gjennom sky-lag etter skyl-lag… oppover oppover, på vei forbi stratosfæren, atmosfæren og alle de andre sfærene, til de plutselig var LAAAANGT der ute….? Vel, neida… her er det snakk om et par andre slags rom-ryper… For etter en lang kjøretur hit til Trysil, med kun et lite stopp for å ta litt middag, så var  vi ikke særlig space-ryper… 

Nei, vi dro og hentet  litt småtterier ved sekretariatet,  som en hver Trysil-rype må ha når de skal på marsj i fjellet… Goodie-bag og nummerlapp må til om folk skal klare å holde styr på en haug med ryper… I goodie-bagen er det alt fra shampoer, og ukeblader, til en tilhørende t-skjorte, som viser for alle og enhver vi møter på hvem VI er liksom 😉 Og GUDSKJELOV var t-skjortene i år turkise!! Ha-ha… for fjellskoene mine er jo mørk-grå med turkis på 😉 Og jeg ELSKER jo turkis!

Så etter og ha hentet dette og handlet skikkelig inn forsyninger av diverse nødvendig “rom-godt”, så forskanset vi oss inne på rommet vårt, langt vekke fra de drikkfeldige rypene 😉 Fugleføttene høyt, og pussing av diverse fjær, inntok vi fuglefrø og kaklet skikkelig…


Stemning fra teltet hvor t-skjorter hentes, folk drikker øl for å varme opp til litt hangover som skal ta dem gjennom en deilig tur, dagen derpå…. 😉


Det var moteoppvisning av lokale modeller..

 


En del salg var det også der…

 


Godis solgte de også i teltet, men SÅNT bryr jo ikke vi oss noe om…. 😉

 

Vi begynte å glede oss skikkelig til turen liksom…

 

 

Som du skjønner er jeg ikke så nøye på om ting matcher eller ikke…. 😉 H-ha 😉

 


Ja, det må vel bare komme for en dag at vi spiser ikke BARE fugelfrø da… VI tar oss en mørk sjokolade i ny og ne også… Og når de ikke HAR mørk sjokolade på butikken, så er jo ikke det VÅR skyld liksom.. 😉 . så da ble det mokkabønner og lakris-stenger i stedet for…  

 


og dette været og syner er det vi ser rett utafor vinduet, når vi våknet… så nå gleder vi oss 😉
 

Nå er vi kjempeklare for litt flaksing i fjellheimen..

 

Håper du skal gjøre noe koselig i dag selv 🙂

28 kommentarer
    1. kommensalisma: Vi har gått 1 mil, og det i turkise t-skjorter, og i stort tempo 😀 Og det var helt lett, merkelig nok. Brukte bare en par-timer 🙂 Skal love at turkise t-skjorter motiverer ja 😀 ha-ha.. Ha en fin kveld 🙂 Klemmer <3

    2. Engla: Ååå, vi har det så fint 🙂 Helt herlig 🙂 Vi er ikke så mye sammen med de andre, men koser oss vi to sammen 🙂 Veldig mange som tar av litt VEL mye oppi heimen, så noen litt animerte folk langs husveggene her i stad… VI er mer av den sunne sorten 😀 Kost oss MASSE i dag, med tur, boblebad og middag i Trysil. Og utstilling på hotellet 🙂

    3. Herlig <3
      Håper dere koser dere masse masse sammen med de andre typene i trysils storslåtte natur 🙂
      Ha en fortsatt fin dag fineste frodith <3
      Klem fra Trysil rypa som ikke er i Trysil 🙂

    4. Muumimamma: Jepp, skal gjøre det 😀 Men det er over 4000 deltagere, så spørs om jeg ser henne noe sted. Vet du om hun er på hotelet eller hytte? Vi er på hotelet 🙂 Og nå er vi ferdig og har tatt boblebad 🙂 Ha en fin dag Muumi, jeg koste meg veldig med Vaniljen-innleggene dine altså 😀 KLemmer <3

    5. God tur! Håper dere koser dere! Og hvis du treffer et par flotte lyse ryper med turkise jakker, på vår alder ved navn Anita og Ann-Kristin, må du hilse masse fra meg til Anita! Hun var bestevenninna mi på barneskolen 🙂

    6. Flaggermusvinger: Vi er skikkelig rom-ryper på tur alltid vi, skulle tro vi var allergiske for andre folk 😀 men neida, vi er ikke det, bare synes det er så veldig deilig å gjøre ting på VÅR måte, med rom-godt, brus, tv-titting, skravling, rom-spa, spising i Trysil osv. Og har hatt boblebadd 🙂 Kommer nok noe mer bilder enten i kveld eller i morgen 🙂 Ha en fin kveld 🙂 Klemmer <3

    7. frokenfjeldberg: Oh I have spread them… Jess!! 🙂 Herlig tur 🙂 startet tidlig og tidlig ferdig. 10 km. sol og bare max deilig 🙂 Klemmer <3

    8. Fru Stussli: Ååå, jeg ble helt lei meg på dine vegne, når jeg så at du ikke fikk dratt, så det på mobilen i en rastepause oppi her. Det var jo veldig synd,men jeg skjønner kjempegodt at du valgte det bort 🙂 Og som du sier, det var uansett fint å bli invitert 🙂 Det kommer sikkert andre anledninger 🙂 Her har vi hatt en herlig dag 🙂 Raske og uten for mye puste-som-en- hval-liknende tilstander 😀 Har tatt boblebad også 🙂 Stor klemmeflatklem <3

    9. Helge: Jada, skikkelig jentefest 😀 Det er liksom helt rart når det kommer et manne-menneske gående 😀 Turen har vært skikkelig deilig 🙂 Sol og fint vær 🙂 Vi gikk fort og fikk brukt kroppen skikkelig 🙂 Ha en fin dag du også 🙂

    10. Ha en skikkelig fin tur! For en flaks med turkis tskjorte, da. Må jo bli bra! Hangover hørtes ut som et dårlig utgangspunkt for en marsj, så jeg er glad dere holdt dere unna de drikke-rypene. Gleder meg til mer fra rypefjellet!

    11. Med god venninnerype, kul t-skjorte og fine farger i fjellet blir dette helt sikkert en knalldag! Kos dere max!
      Her er vår tur avlyst pga barn og mammaprioritering. Jeg nyter at jeg ble invitert, selv om jeg ikke fikk dratt 🙂
      Klemklem og fly pent!

    12. Det er sikkelig jentefest i Trysil skjønner jeg med startnummer og minifestival godt sponset av det siste nye innen make-up både her og der. Og salgsboder hører med for det er penger det dreier seg om og de som står bak tjener litt det også, mest frivillig innsats. Ha en fin tur i fjellheimen i Trysil. Sjøl så har jeg alt vaska opp, vaska gangen, så nå blir det en liten kiwitur med litt pant flør jeg snart drar til Oslo. Håper dere får det gøy i Trysil med god mat og nye venner iløpet av dagen. Ha en fin dag.

    13. Min matgale verden: Ja, alt ligger til rette for en god tur nå .-D hi-hi, med sjokolade i sekken og nøtter og alt 🙂 Stor klem tilbake 🙂

    14. Åh, tipper dere får en deilig dag. Og klart den blir deilig når t-skjorten matcher antrekket ditt!! De blir garantert den flotteste av alle rypene der oppe!! God tur! Og nyt naturen:) godturklem på vei:)

    15. Hellokitty du store Trysilrype…Turkisrype, kan ikke artsbestemme det, men tror det må være en blanding mellom urbane ryper og fjellrype..den heter turrype, eller noe slikt.
      Jeg skal i dag…..hva tror du? Jo, jeg skal gjøre ferdig bademattene til saniteten..blir så fine atte. Ha en fin tur.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg