Rype-frikassè… ;-)

Gårsdagen i fjellheimen var rett og slett bare herlig. Sola lå og lurte helt fra morgenkvisten.. Etter en god hotelfrokost, satte vi kursen mot startområde i de herlige turkise t-skjortene. Sekken var full av de varme klærne som vi var redd vi måtte trenge i løpet av turen, for man vet jo aldri i fjellet.. Ellers inneholdt den kamera, duppeditter, briller, litt gamle brødskiver (!) ;-D Og en del TUR-sjokolade… Vi drev og surret litt på hotellet etter frokosten, så vi kom til startområde bare rett før det startet..

Noen varmer opp kraftig i startområde med musikk, og heftige øvelser for å få igang “pumpa”, og venne kroppen til hva som kommer… Andre har varmet opp på litt andre måter, med en sixpack med øl, En “Gammel dansk” og en 20-pakning med Prince, og står utkledd i ku-kostymer og venter på at startskuddet skal gå, og pumpa deres varer stort sett bare opp bakken, før de må ta seg “En Gammel Dansk” igjen… 😉 Jeg og Mammaen til Lille Supermann tar det hele på vår egen måte, og til alt hell var fomen vår mye bedre enn vi forventet… Vi hadde i forkant lurt litt på om formen vår minnet litt om folka i ku-kostymenes form.. men det gjorde den langt i fra… Og det er superdeilig å lange ut, når sola skinner, det er ca 16-17 grader, bare en smule morgen-tåke, høstfargene skinner fra lyngen, og man kjenner at bruker kroppen 🙂


Avgang fra hotellet kl 9..


Greit å få litt veiledning om hvor det er vi skal… 😉
 


Plaster må til FØR turen…

 


Venter på startskuddet. 😉

 Du kjenner til tegneserien om Per Ulv og Bippe Stankelbein… hvorrdan de løper?? ;-D De starter hvertfall sånn…

 


Noen kler seg ut litt….

 


Litt trangt i starten når over 4000 skal ut i fjellet… Vi speedet på og kom forbi massene 😉

 

 

Litt underholdning underveis er det også….

 


Før freden senket seg over fjellheimen… nesten fredlig hvertfall… 😉


Velter meg overende i herlige høstfarger… LITT småsliten hvertfall…

Fjellheimen i “brann” 🙂

 


Mammaen til Lille supermann 🙂

 


En liten rast, nistepakke, sjokolade og få igjen pusten litt…

 


Verdens tørreste og seigeste nistepakker inntas 😀 Niste-laging på hotellrommet, med medbrakt brød og pålegg var ikke akkurat noen FERSK opplevelse 😀 men vi lo og koste oss uansett 😀


Vi nærmer oss mål…..

 


Jess!!! Da var vi framme.. Og vi hadde fremdeles hele dagen foran oss 🙂


Vi rakk til og med en liten tur i bassengene og spa-avdelingen før vi dro til sentrum for å spise

 

 

En skikkelig herlig dag, for et par ryper som oss 😉

I dag blir det litt mer utstilling og så flakser vi vel hjemover etterhvert.

 

Skal du gjøre noe hyggelig i dag? 

42 kommentarer
    1. Mamman til lille supermann: Jeg også 🙂 Anytime 🙂 Koste meg kjempemye 🙂 Helt perfekt helg faktisk 😀 Hverken mer eller mindre 😉 Bare perfekt 🙂

    2. Å ja, så fint at man kan velge lengde utfra hvordan form man er i! 🙂 Sprekt å ta den med mest stigning 🙂 Huff, kan bare levende forestille meg hvordan de hadde det på slutten. Hehe, sikkert er artig syn for dere oppegående da 🙂 Sjokolade er obligatorisk, det smaker alltid best med sjokolade etter en tur i fjell (eller i skogen)! God natt, nå burde jeg vært i seng for lenge siden egentlig.

    3. Tatt av kvinnene: VI gikk 10 km. Man kan velge mellom 6 km, 10km og 13 km. 10 km er den med mest stigning 🙂 Men den var lett egentlig likevel. De i kostymer ser ut til å ha det gøy en liten stund, men fy flate jeg er glad jeg ikke drikker særlig lenger altså.. Flere av de som startet drikkinga i 13-tida, oppi løypa så vi på en måte stå å prøve å klore seg fast i en vegg nede ved hotellet der kl 15 liksom 😛 Det så ikke særlig gøy ut 😀 Og hører ikke HELT hjemme i turløypene egentlig 😀 Men, men … hver sin smak 😀 Jeg er fornøyd med min helg 🙂 Som har vært litt sunn, og litt fylt med sjokolade 😉 Men veldig kos og mye skravling med Mammaen til Lille Supermann 🙂 Klar for en ny uke, fylt opp av energi 🙂

    4. Dette hørtes helt fantastisk ut! Nydelige høstfarger har du fanget også 🙂 Du har sikkert skrevet dette før, men hvor lang var løypa? Ser for meg at de i kukostyme kunne ha slitt litt hvis det var veeldig langt x) Hehe, de hadde det sikkert gøy da 🙂

    5. Lithanna: Ja, det er skikkelig deilig, og herlig farger der oppe nå. Snart er de i byen også, fargene… men foreløpig i full fres på fjellet 🙂 og varmt og deilig å gå var det også 🙂 sikkert rundt 20 grader mot slutten da vi gikk 🙂 Supert ! 🙂

    6. ninaoglivet: Ja, som du så kokte jeg meg litt i boblene etterpå, og det var deilig ja 🙂 Det var helt herlig, og godt med boblebad etter ømme og støle bein er i mål liksom. Men vi var mye sprekere i år enn vi hadde trodd. VI så for oss mye verre oppstigning, men det gikk veldig greit 🙂 Og brukte bare 2 timer på 1 mil. OG føltes ikke som fort 🙂

    7. Nemi Rebella: Ja, det var så utrolig fint mange steder der. Og det er noe med fjellet, som blir anderledes enn her nede i byen. Fargene i høst-toner er liksom ENDA klarere der 🙂 Skulle satt seg der og malt vettu <3 Jeg LIKER våren best, men høste er jamme nesten den peneste 😀 Søndagsklemmen jess <3

    8. dandilion: Ja, det var utrolig fint nede ved Mjøsa der, hvor de har laget så fin promenade 🙂 vi tok en is, og så avgårde igjen 🙂

    9. dandilion: Det ble litt boblebad og vanlig svømmebasseng, og det var godt etter gåturen 🙂 Nå er jeg hjemme igjen 🙂 En snartur innom Hamar og ruslet litt i dag 🙂 Kos deg i hagen 🙂 Klemmer <3

    10. Hørtes herlig ut med både tur og spa 🙂 Kos dere videre! Vi slapper av i dag. Jeg skal nok ut i hagen en tur også. Nå er det straks middag her 🙂

    11. Engla: Ja, Trysil er fint, og neste helg er det du 🙂 Men rekker du noe tur i fjellet også eller? 🙂 Du skal vel mest feire eller? 🙂 Det var så fint oppi der altså, og lyngen i BRANN 🙂 Skjønt! Ha en fin dag du også 🙂 Klemmer til fine Engla <3<3

    12. passion4lifeandtravel: Jepp, rype-turer fortjener man innimellom, og det har vært en energi-boost. Herlig vær og mye avsapping 🙂 Klem <3

    13. ladyaugust: Ååå, vi hadde nok av lokkesjokkis, om du hadde vært med :-D, og vi stupte til sengs kl 22 vi så da er det lett som bare det å våkne kl 7 faktisk 😀 Men vi er litt flinke ja 😀 FØler meg litt flink, men det har gått en del snop OGSÅ 😉 Klemmeflatsomenstabelmedpannekaker <3

    14. Helge: Vet ikke akkurat hvor mange moh, men det er en forskjell på 300 høydemeter fra der vi startet står det, så det var liksom den mest krevende av løypene… og den var ikke krevende i hele tatt 🙂 Brukte ca 2, 5 time på hele turen, med pause. Og en mil. 🙂

    15. frokenfjeldberg: Vi har kost oss skikkelig, mye energi til å ta fatt på en ny uke 🙂 Deilig 🙂 Fint vær i går og i dag 🙂 Så deilig å være ferdig med oppgaven da 🙂 Stor klem <3

    16. ritahobbyfoto: Vi brukte et par timer 🙂 og i tillegg satt vi og koste oss med niste og sånn da 🙂 Det var en herlig tur i gode varmegrader .-) Håper du har en fin dag 🙂

    17. Det er ut til at dere virkelig har hatt en herlig tur 🙂
      Jeg savner virkelig Trysil når jeg ser disse flotte bildene, men neste helg er det min tur <3
      Ønsker deg en fortsatt fin søndag fineste frodith <3
      Klem fra Engla

    18. Fliiiinkeste jeg vet du og mammaen til supermann :DDDDD Det er jammen bra jeg ikke var med for jeg hadde alllldri kommet meg opp til 9 00 liksom, dessuten hadde det krevd mer lokkesjokkiss enn det vi hadde klart å bære haha Flotte farger og flotte damer på tur, helt imponert over dere 😀 Klæmmeflat <3

    19. Hvor langt gikk dere egentlig? Hvor høyt over havet kom dere, hvertfall over tregrensa skjønner jeg av bildene? Herlig bilder.

    20. kommensalisma: Ja… og det er IKKE disse rypene for å si det sånn 😀 VI skal svinge en tur innom Hamar faktisk og rusle oss en tur 😀 Så fint hvis jeg kan friste noen til en fjelltur 🙂 Ha en fin dag 🙂 Klemmer <3

    21. Nå fikk jeg lyst til å reise på en høsttur til fjellet… det er så nydelig 🙂
      Jasså, så det er noen ryper som har festa hardt ? 🙂 som ikke bare pleier kondisen? hehehe.. de får nok en fin Søndag og tur hjem! 😉
      Klemmer!

    22. Fru Stussli: Ja, neste år blir du med også 😉 Det er artig med alt livet 🙂 Selv om VI velger en annen variant 😀 Det var noen som hadde drukket litt VELl mye tullesaft utenfor hotellet her i går… sto og holdt seg fast i en VEGG liksom, men s verden gikk rundt… DA var jeg glad jeg var 47 år og har et avklart forhold forhold til alkohol ;-D Hi-hi.. DE var nok ikke våkne i dag kl 7, som OSS 🙂 Ha en strålende dag du også RYPA 🙂 Klemmeribøterogspannmedfjærogtursjokoladepå <3

    23. Hanne: Høres ut som du skal ha en aktiv dag ja 🙂 Her sløver vi litt, titter innom Bjørg ! på vei hjemover, og så får vi se hva vi gjør på hjemturen 🙂 Mammaen til Lille Supermann har kjøpt både kopp og bok av henne :-)Ha en fin dag 🙂

    24. Åh dette så koselig ut! Jeg vil også ut å gå på fjellet mens det er høstfarger der!!! Åsså vil jeg spise seige brødskiver og se på disse som kler seg ut og drikker tullesaft :-))) Åsså vil jeg gå i mål i god tid og ha helle dagen til å spise og bade.
      Ha en strålende søndag Rypa!
      Fargerike klemmer 😀

    25. Helge: Ja, her har det vært skikkelig påfyll av energi for en uke framover hvertfall 😀 Deilig med en sykkeltur på morgenen da, og så gåtur. Skikkelig sprek du 🙂 Ha en fin søndag 🙂

    26. Min matgale verden: God morgen men venn 🙂 Koselig med besøk på en søndag da, litt forsinket bursdagsfeiring med Kjerstis nam-nam-kaker. Miss Nam-nam slår til <3 Der skulle jeg vært 😉 Kose dere 🙂 VI sløver litt her før vi starter hjemover igjen 🙂 Klemmer <3

    27. Flaggermusvinger: Ja, vi er super-ryper på en måte 😀 Hi-hi.. Det var skikkelig deilig 🙂 Nå skal vi på litt utstilling igjen og så drar vi vel hjemover igjen, er jo en liten kjøretur.. Ha en fin dag du 🙂 Klemmer <3

    28. Å for noen spreke ryper..
      Fine farger i fjellet nå.
      Jeg skal feire min mor som er 84 år i dag.
      Tror det kommer 12-15 gjester hit på kaffe, så jeg har nok noe å ordne. Men før det skal jeg på chinarestaurant og spise med min tantegutt.
      Som du ser blir det en aktiv dag.
      Du skulle ha vært innom Elverum kunstgalleri, der er det mye av Islandsdama..hun er Elverums venn nr 1.

    29. Fantastiske fine bilder. Nå er det fint i fjellet, en opplevelse dere tenker lenge på, godt miljø var det også med trekkspillmusikk i fjellheiem med sikkert kvikk lunsj i sekken og en dram eller fem for noen. En herlig weekend for dere. Har alt vært på en sykkeltur, ble ikke så lang pga den ene girwire har tatt kvelden men det ble en grei tur på ca 1 time. Går en tur i skogen snart, vil stoppe på Hellashytta tror jeg og få en vaffel. Ha en fin dag og en god hjemtur.

    30. Så ut som en herlig tur. Og dere så skikkelig spreke ut! For en deilig helg:) Nå skal jeg bake litt og lage mat til besøk av svigermor og svigerinne, forsinket bursdagsbesøk for guttene:) Kos dere og vel hjem. klem

    31. Hu og hei, 4000 Trysilryper på farten! Ikke noe i veien med rypebestanden der i gården, nei! 😀 Så sporty dere er, da! Litt supermanngener i dere begge to, tror jeg. 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg