Amorartis :-)

Hurra!!! I dag har Amorartis bursdag!! Hvem er så det? Vel, hun er hvertfall en 22 år gammel kunstnerspire fra Ringsaker. Og spør du meg er hun langt over  “spire”-stadiet, og er godt oppe i avdelingen for voksen kunstplante 🙂 Hun lager de herligste tegninger jeg kan tenke meg 🙂 De er så uttrykksfulle, og runde og gode i formene. Jeg har vært fan av tegningene hennes lenge. Amorartis går på høyskole og studerer på en bachelor, i tillegg til å ha en deltidsjobb på bensinstasjon. 

Dilemmaet hennes i de siste er om hun skal  ta videreutdanning,  kursledelse, kunsthistorie eller noe sånt, slik at hun kan  undevise i kunst, enten som som lærer på skole eller  som kursholder el l. Hun tenker seg også å kunne ta en  pause fra studier for å jobbe litt og tjene penger. Og slike avgjørelser har vi vel alle slitt med i perioder. Sikkert er det vel hvertfall at hun kommer til å holde på med tegningene sine, og tegneseriene..  Jeg håper i allefall det 😉

 

Når hun skal ut å reise liker hun å reise til litt nye steder, være litt “oppdager” og dra utenfor charter-ferie-stedene. Hun kommer nettopp fra en ferie i Tsjekkia, hvor hun var i sommerferien. Den store drømmen er likevel å reise til USA. 

Når det gjelder filmer, er hun glad i alle typer sjangre hevder hun. Men hun har en aldri så liten svakhet for drama og skrekk, helst med et litt klassisk preg.. Favorittfargen hennes er lilla og gråblå. Når det kommer til hobbyer, er jo selvfølgelig tegning en stor lidenskap, men foto,turgåing, matlaging og sosiale ting også noe hun setter på hobby-listen 😉

Siden Amorartis er så fantastisk flink selv til å tegne har jeg tatt meg den frihet å vise hennes tegninger her, slik at du skal få lyst til å ta en titt inn hos henne 😉 For her er det verdt å gå inn å ta en titt, jeg nyter alle de tingene hun tegner, og det siste jeg så hos henne, foruten alle de herlige kakene hun har  laget, var en herlig KU. Den må du bare få med deg 🙂 HER

Så Amorartis: Ha en fantastisk herlig bursdag. Kos deg med dine 22 år. Og ikke stress med hva du skal gjøre 🙂 Jobb et år,og se hva du får lyst til 🙂 DU  virker som en allsiidig og kreativ dame, og du har det ikke travelt!  Du kommer til å finne ut hva som er riktig 🙂

GRATULERER MED DAGEN!!! 

Stor bursdagsklem og en  saftig blogg- kake herfra <3

 

 

 Til deg som leser dette: Gå gjerne inn og grautlerer og titt på tegningene hennes 🙂 Mange herlige!

Og ellers: Hva skal du gjøre på denne mandagen?

 

 

 

28 kommentarer

Siste innlegg