Den vakre stemmen fra Island :-)

Jeg har vært på Island, og jeg elsket landet. Det er veldig spesielt, og jeg tror folk som kommer derfra av den grunn er veldig spesielle. En dame som er fra Island er Bjørg Thorhallsdottir.


(Google)
 

Hun hadde utstilling på Trysil-hotellet vi overnattet på i forbindelse med “Trysil-rypa”-marsjen  nå i helgen, og jeg la ut noen småting på lørdagskvelden, som en liten “teaser”. Mammaen til Lille Supermann, som du sikkert kjenner til nå, kjøpte seg en kopp og en bok fra den Islandske damen.  Bjørg Thorhallsdottir er oppvokst i Berum og Asia,men er født på Island.. Hun  hadde et veldig herlig og vinnnende vesen, og man skjønner når man ser bildene hennes at det MÅ hun være 🙂 Noe mer naivistisk, herlig og fullt av livsbejaende glede og humor skal du lete lenge etter. Hun har små og store bilder. Grafikk. Det ser nærmest ut som akvareller. I tillegg har hun små underfundige tekster, ord og uttrykk prentet inn på bildene. Hun har utstillinger her og der, nå nylig i Elverum Kunstgalleri, og hun har også ting stilt ut i Sandvika.  Vel verdt et besøk denne damen 🙂


“Vi er alle stjerner, det er bare mange som ikke skinner for de vet det ikke selv..”


” You may say that I `m a dreamer, but I`m not the only one!”…

 


“Det er flere fisk i havet ” …. Hi-hi..

 


“hun elsker å gå barbeint i nyslått gress”… Tyren..

 


” Elsk meg når jeg fortjener det minst”..

 

Dette var bare NOE av det vi så, i tillegg til de små “teaserne” jeg la ut på lørdag

Et kort jeg fikk av henne:

og sykkelen som sto i lobbyen på hotellet: (en liten reprise 😉

 

Kjenner du til denne kunstneren?

Er dette kunst du kunne tenke deg å ha på veggen?

(Jeg tenker ikke på sykkelen… 😉 )

 

 

 

32 kommentarer
    1. Martine: Ja, hun var en flott flott dame 🙂 Virket veldig herlig 🙂 Jeg visste ikke at hun var initiativtaker til Hjertefred. Hun er en helt spesiell person. Jeg har veldig lyst til å kjøpe noe av henne jeg også 🙂 Ønsker du deg mer kunst av henne? 🙂 Kos at du kom innom Marting 🙂 KLem <3

    2. Jeg har et bilde av henne hjemme <3 Et lite bilde som heter min engel. Var mamman til jonas som skulle kjøpe et bilde til oss i julegave, men Bjørg insisterte på at hun ville gi oss dette bildet. <3 I tillegg deltar vi på Hjertefred som er hennes initiativ i Sandvika hvert år som er et fantastisk arrangement for alle som savner noen <3 For en fantastisk dame sier jeg bare

    3. Min matgale verden: Jeg ble skikkelig fasinert av henne også 🙂 Og vil gjerne kjøpe noe av henne. Hadde ikke hørt om henne før.. Jeg skal love deg tirsdagskvelden kom seg etter en heller jævlig morgen… mer om det i morgen tidleg ;-D Stor klem <3

    4. Helge: Så moro at du liker henne. Det er fint å få tips om kunstnere synes jeg, og dette hun her har er både fint og morsomt synes jeg 🙂 Jeg hadde heller ikke hørt om henne før. Ha en fin kveld 🙂

    5. Hadde knapt hørt navnet før du skrev om henne. Da sjekke jeg henne via nette og hun skaper mye fint og har en fin hjemmeside. Hun lager mye fine bilder. kreative og orginale. Kjøper vanligvis ikke så ofte kunst men her er det mye bra så man kan aldri si aldri.

    6. ladyaugust: Hei søs <3 Ja, jeg synes hun har aledeles skjønne små bilder og ordtak 🙂 Tenk at alle er stjerner f eks 🙂 Det er fint det 🙂 Jeg har veldig lyst på noen bilder av henne. Når jeg får råd 🙂 Ha en fin dag du også sukkertopp <3 Håper du er i full fart 🙂 Klemmeflatogendalitttil <3

    7. Livsrom: Ja, morsomt det sykkelsete 🙂 Jeg mener hun har mye humor 🙂 Samtidig som hun virker følsom og VAR for ting 🙂 Jeg likte MANGE av bildene som hang i hotellet der, men jeg kunne ikke ta bilder av alle. Bare plukket noen 🙂 Ha en fortsatt fin dag du også 🙂 Klemmer i massevis <3

    8. Jeg har heller aldri hørt om henne, men noen av bildene falt i smak. Så jeg kunne absolutt ha funnet en plass til dem:)
      …..også sykkelsetet da, kanskje jeg hadde syklet mer med et slikt sete?? hihi
      Ha en fortsatt fin dag:) Klemklemklem<3

    9. Lisbeth Pedersen: Nei, jeg hadde heller ikke hørt om henne før. Men det er jeg glad jeg har gjort nå 🙂 Skal kjøpe noe av henne tror jeg 🙂 Når jeg får råd 😀

    10. cynaracardunculus: Ja, ikke sant, fine visdomsord. Det var noe på alle bildene, men jeg husker ikke alle og klarer ikke se det selv med det synet mitt 😀 Bok er nok herlig også, hadde noen til 300 kr også 🙂

    11. Hanne: Å ja, det er HELE tiden 🙂 Så morsomt 🙂 Jeg trodde det var en spesiell utstilling, men faktsik hele tiden 🙂 Herlig 🙂 Din heldiggris som har henne på veggen 🙂

    12. Jeg og mine har mye av dette, vi elsker det, både mor og døttre..
      I dag er det et stort innleg om Bjørg i Lokalavisa, morsom dame, som har prøvd livet.Ellesr er Elverum kunsgalleri knadd med Bjørgs kunst til en hver tid. Hun er en Elverums venn.

    13. Fru Stussli: Ja, jeg likte henne også veldig godt 🙂 Synd jeg ikke har fri i dag, så kunne jeg gått med deg i byen <3 Ha en fin dag i byen, kos deg masse Bente 🙂 Klemmeflatsomenpannekakeoglitttil <3

    14. Har aldri hørt om henne, men dette er kunst jeg kunne putte på veggen i Stusslihuset mitt 🙂
      Nå skal jeg bli med min kjære til Oslo og traske litt i gatene mens han jobber 🙂 Bare miiiiiin dag!
      Ha en finfin dag frodithvenn <3
      Klemklem

    15. passion4lifeandtravel: Så koselig 🙂 Jeg synes også hun var helt herlig 🙂 Og tror jeg må kjøpe noe av henne etterhvert 🙂 Det passet så godt med alle de fine uttrykkkene til kunsten hennes 🙂 Ha en nydelig dag du også 🙂 Klemmer <3

    16. Ja! Jeg elsker denne fine tegnekunsten med alle de vakre og morsomme sitatene <3
      Jeg har selv alltid sitat og affirmasjoner jeg føler jeg trenger, rundt meg og med meg til en hver tid <3
      Takk for et kjempefint innlegg <3 Ha en nydelig dag <3 Klemmer <3

    17. kommensalisma: Jeg likte de kjempegodt også 🙂 Hadde ikke så mye penger når vi var der, men kan tenke meg å dra en tur senere å kjøpe ting. Til jul og sånn 🙂 FLott dame 🙂 Ha en fin dag 🙂 Stor klem til deg <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg