Den Gale Dukkemakeren- fra Kongsvinger?

Mange av de som leser bloggen min har fått med seg at jeg har en føljetong om en gal dukkemaker…? Han lager crazy-utstillinger, med gale dukker som han plasserer på Oslo City… Vel, nå lovet jeg ved forrige kapitel av føljetongen, at jeg skulle prøve å få tak i denne gale dukkemakeren, og få til et intervju.. Jeg har nemlig sett for meg at han bor på bakrommet i denne butikken, hvor han sitter og lager mannequinn-dukker, som det lyser galskap av… Som f eks denne

eller denne

 

Vi forstår ikke helt hvordan han mener han skal gjøre PR  for klær, med det RARE fokuset, på damer som nebbdyr eller hjerneløse høns…. eller som   dumme sauer… uten hoder.. Og det kunne vært interessant å få til et treff med han på bakrommet der, for å finne ut av hvordan han tenker… Som du ser av det øverste bildet der trodde jeg at jeg hadde fått tak i han… Jeg lusket meg inn i butikken, smatt ubemerket forbi betjeningen som likevel bare var opptatt av å prate sammen og endte opp i et trangt rom litt bakenfor det første rommet hvor betjeningen spiser… Luske-luske… helt innerst i gangen, DER var rommet, og der satt det en mann på en stol… Jeg hadde med mikrofon, blyant og papir og fotopapparat, og  var FULLSTENDIG klar for å få til et intervju av de sjeldne… som kunne publiseres i Frodiths Avis 😉 Jeg slang mikrofonen foran ansiktet på han mens han fremdels satt med ryggen til…, og durte ut med et spørsmål: ” Hva mente du da du laget dukkene og utstillingen med sauenhodene..?”….. Helt stille…. aldeles stille… Jeg gjentar spørsmålet…. Og igjen…. Og det tar litt tid, og må et par briller til, før jeg forstår at det er  en DUKKE som sitter der… Sjokk…

Det finnes ingen gal dukkemaker der… Hvertfall ikke NÅ… Jeg fikk til en rask samtale med noen av jentene i butikken, ekspeditørene… Og det viser seg nemlig at Dukkemakeren befinner seg i Kongsvinger!!! Han ble observert av Bente og Emma, fra Stussli.blogg.no!! De så nå hvertfall utstillingen hans der… Og sendte meg sporenstreks det siste bildet i galskapen hans!!


Har han tenkt å begynne å gå løs på BARNA også nå?? Hva mener han med DETTE likosm? Er barn bare tomme små bokser som du skal fylle med ting..? “Hvis du gir et barn en boks over hodet, så vil de ikke se hva de har på seg…. så kom derfor å kjøp hos OSS.!!” Er det sånn han tenker? Synes ikke DET er særlig til reklame hvertfall!! Hmrf…

Det eneste positive med dette bildet, og denne reklamen, er at antagelig befinner den gale dukkemakeren seg i Kongsvinger, og ikke her i byen…Ja, positivt… jeg mener for HAN… For hadde han vært her i byen, hadde han ikke fått fred for meg og min mikrofon særlig lenge.

 

 

20 kommentarer
    1. Livsrom: Å neida 😀 Ikke noe siste kapitel skrevet ennå… så lenge han er i live 😀 Hi-hi.. Nå hørtes jeg nesten litt morderisk ut…men vi skal ikke ha noe krim på gang her altså 🙂 SÅ jeg skal oppføre meg 😉 Ja, jeg er egentlig litt spent på om Stussli fikk fanget han i nettet sitt i dag på Kongsvinger 😀 He-he.. Håper du har en koselig kveld Liv 🙂 Jeg skal på landet i morgen, til ho mor 🙂 Og sjekke ut humler, skjærer og andre kryp der ute, og kanskje kjøpe noe nytt garn i den fantastiske garn og stoff-butikken de har der 🙂 Klemmer <3

    2. Hehe, den dukkemakeren har i hvert fall oppnådd oppmerksomhet:) Godt hjulpet av deg, frodith. Det ender vel ned at han får en gjeng blogg-damer i hælene. Fru stussli først ut…… Følger stent med. Jeg går ut fra at siste kapittel ikke er skrevet;)
      Ha en fortsatt fin kveld:)
      Klemmer<3

    3. geeren: Hi-hi, dette er en lang tulle-greie jeg har hatt over en periode siden før jul 😀 Jeg fabulerer egentlig over hva man tenker når man lager en utstilling hvor dukkene har NEBB, i stedet for ansikter, parykk over HELE ansiktet osv… som en sau… Jeg har laget en føljetong som angår de ulike utstillingene i denne samme butikken 😉 Og det er bare fjas og tull fra ende til annen 😀 Så altså, jeg har ikke snakket til en dukke 😀 Det hele er bare oppspinn og fjas 😀 Det er sånn jeg driver her på bloggen. Og når jeg fikk denne utstillings-bildet av min bloggvenn Bente, om noe liknende rare greier i Kongsvinger, så måtte jeg jo bare lage noe mer tull 😀 Hi-hi Håper du har en fin kveld 🙂

    4. Hehehe… 😀 dette var noe å bruke i utstillingvinduet, jeg er utdannet vindudekoratør ser du… 🙂 Hmm…en kan faktisk ta feil noen ganger, jeg f.eks. snakket til en dukke i en butikk en gang…
      uff!…så flaut da gitt 😀

    5. Lisbeth Pedersen: Jeg har fått det bildet tilsendt av Stussli-Bente 😀 Hun har engasjert seg litt i saken også, og lovet å være på utkikk etter han i dag 😀 Og fange han 😀 Og sende han med tog til Oslo 😉 Så får jeg intervjuet mitt 😉 Ha en strålende dag du også 🙂 Klemmer igjen <3

    6. Hanne: Jeg biter på hver gang ;-D og denne gangen fikk jeg tilog med bilder TILSENDT fra Bente 😀 Hun har lovet å ta seg av den galningen og fange han i et nett 😉 På lunsj-daten med mannen sin 😀

    7. kommensalisma: Ja, jeg lurer på HVEM det er, er vel kanskje et helt team og ikke bare en gal dukkemann som i min føljetong ;-D He-he. Ja, skulle prøvd det… Men det tør jeg kanskje ikke, blir vel bare et fantasi-intervju, muligens en dag 😀 Ha en fin dag min venn 🙂 Klemmer <3

    8. ladyaugust: Ja, jeg tenkte meg du var spent på intervjuet ja, skal nok få til et 😀 Om jeg må ta det på telefon ;-D eller i HODET ;-D I Frodiths Avis skal han uansett ;-D Ja, det er HEEEEEEELG, herlig!! SNop skal hentes, folk skal besøkes, og det skal strekkes både her og der 😀 Klemmeflatfinestesøsklemmen <3

    9. Fru Stussli: JEg er så glad at dere skal ta dere av han litt nå 😀 Jeg blir jo helt stresset av denne Dukkemaker-galskapen ;-D Bra du har med store,sterke Stussli, så dere kan få fanget han, med et lite nett, hi-hi Ha en koselig kjærestelunsj, og han er sikkert glad i sushi, så ta med nettet 😉 Megamangeklemmeriretur <3

    10. Min matgale verden: Ja, nå har han gigg seg på barna også!! Jeg har spionene mine ute, og Stussli har sagt det tar ansvaret for å passe på litt nå framover. De tvangssender han til Oslo, med toget, når de ser han 😉 Slik at jeg kan få intervjuet mitt 😉 En haug med fredagsklemmer kommer med fly <3 😀

    11. Haha der var det innlegget 🙂 jeg var på kjøpesenteret i går og så noen rare utstillingsdukker, eller rare hoderblirdet. Da tenkte jeg på at her skulle Frodith vært. Det nederste bildet ditt i dag viser at du var nok utenfor vinduet til samme butikkjede som meg 🙂
      Ønsker deg en fortsatt strålende fredag
      Klemmer

    12. Tenk om det er samme mannen!! (evt damen..) da hadde jeg ledd høyt, haha!
      Hvem er det som finner på sånt .. “nei, det er kjedelig med vanlige hoder på utstillingsdukkene – la oss heller dekorere toppen med lampeskjermer, fjær og olastoff med øyne!” ..
      (det hadde vært utrolig gøy om du faktisk fikk til et intervju med han/hun/de som står bak disse ideene.. for et intervju!)

    13. hahahaha nå trodde jeg nesten et interju kom her altså :DDDD Tenke seg til å ha kasser på hodene til barna ! Tydelig at han er flere steder nå 😉 Vettu hva eller….HELG :DDDD og fredag <3 <3 <3 koooos deg med dagen, her skal det cowboystrekkes litt <3 klæmmeflat 😀

    14. Hahaha, vi skal holde øynene åpne og fange ham hvis vi ser ham! Så kan du ta første tog til Kongsvinger og intervjue ham. Fra nå av skal vi alltid går rundt med et nett til å fange ham med. Tror du det holder med nettet til bærbuskene? Vi satser på det!
      Fru Stussli skal ta med netttet på kjærestelunsj i dag i tilfelle han også er ute å spiser? Liker han sushi? Vi satser på det!!
      Ha en strålende dag i fineste Oslo <3
      Masse klemmer er herved sendt med toget!

    15. Jøss! Har han slått seg på barna og den galningen! Og så lære dem at det er “stas” å trekke noe over hodet…for en sinnsyk fyr! Synes du burde ta på deg detektivutstyret ditt og dra til Kongsvinger i helgen jeg:) Store fredagsklemmer på vei:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg