Salt……. og Pepper………..

Heh?…….. Du tenker kanskje at jeg har gått helt av skaftet her nå….?  At jeg svimer rundt i ørska, og ikke skjønner hverken opp ned på meg selv..eller på noe som helst  annet… Har jeg begynt å gå i surr liksom?? Er det sånn at min skjønne  tøyrotte, som heter Vaniljeogpepper, og som har vært og reist land og strand rundt i sommer og besøkt bloggvennene mine… er det sånn at hun har vært så lenge ute og reist at jeg har GLEMT hva hun heter liksom??? ER det det du tror?? Jeg får vel en hel rekke tilbakemeldinger snart nå om at : “HEY, du, hun heter Vaniljeogpepper, har du glemt det din HØNE!!!”

Neida… Du skjønner det at dette er Vaniljeogpeppers søsken 😉

Møt:


Salt

OG


Pepper

De ble funnet i en skobutikk i Oslo, av datteren til Bente fra Stussli.blogg.no.
De lå å gjemte seg i en kasse mellom  slitne tøfler og haug joggesko på salg… småskjelvne… redde for å bli funnet, redde for å bli kastet ut av butikken og ut i kulda… Hadde noen andre enn Emma funnet dem, så hadde det vel blitt hyl og skrik om: ” hjeeeeelp!!  MUUUUS” og sånn… og så hadde det bare vært på hodet ut..  så jaggu var det godt at det var Emma som fant dem. Hun tok dem opp,  og fikk ned pulsen på dem… Og de så ut til å ha det riktig så godt i Emmas armer, og de fikk nok tilllit til henne. For de  fikk formidlet til  henne nemlig,  før hun gjemte dem godt bak en stabel med billige sommer-sko,   at de var Vaniljeog peppers søsken!!!

Jeg er veldig veldig glad for at jeg har noen medhjelpere på Kongsvinger, som varsler meg om Gale dukkemakeren på flukt gjennom Norges land, og holder meg oppdatert på hvor Vaniljegogpeppers familie befinner seg. Det gjør at rotta i sofaen her ,(Vaniljeogpepper,) holders seg i ro og er sitt glade jeg 🙂

Det er vel ikke lenge før jeg har en hel rotteinvasjon bankende på døra her nede, som vil inn… Siden de befinner seg i byen… Men det er jo bare koselig, siden de beveger seg så sakte som disse, og ikke forventer oppvartning med hjemmelaget mat 😉

 

Har du observert noen av Vaniljeogpeppers familiemedlemmer i ditt område? 😉
 

 

42 kommentarer
    1. Min matgale verden: Åå, det høres deilig ut 🙂 Ja, jeg skulle jammen ha vært der 🙂 Her har jeg faktisk laget noe mat til oss av kjøttdeig, squash (Plukket fra Oslopaddas hage 😉 ),, løk, paprika og cashew-nøtter 🙂 Mmm det var godt. Og så har jeg vasket kjøkkenet…igjen… Det er stort sett det som blir vasket her i huset 😀 Hi-hi.. hvertfall mest.. Og da var jeg så flink, at jeg brukte 4-5 timer… veldig grundig når jeg begynner… Og har kost meg veldig med sjoko mellom slagene… Tursjokolade selvfølgelig.. den sunne Nutrilett-baren 😀 Og nå tegner jeg her 🙂 En fin tegning 🙂 eller jeg ble fornøyd selv hvertfall 🙂 I morgen skal jeg på møte langt ute på landet… mye reising.. Men litt variasjon fra hverdagen da, og jeg skal bare på skryte-turnè så da er det kos 🙂 Forklarer en annen gang 🙂 Store klemmer <3 Har du kakerester også? :-) Jeg kommer en snartur over, Svusj -------------------------->

    2. He he, jeg har ikke sett noen rotter her siden vaniljen var på besøk jeg;) Men de var søte da:) Her har det gått i et kjør. Puh! Og nå skulle du vært her, for jeg har jo plenty med rester:) Men godt og gøy var det:) Ha en fin søndagskveld:) klem

    3. eljos: Men du har hvertfall hatt besøk av en 😀 Litt morsomt at Emma,datteren til Fru stussli, er så oppmerksom 🙂 De har jo hatt Vaniljeogpepper på besøk i sommer de også 🙂 Ha en fin kveld Eljos 🙂 Klemmer <3

    4. Oslopadde: Hi-hi, ja HAN har nok ikke så mange slektninger 😀 SÅ kos du har vært hos Lille supermann og mammaen hans. Tenker han var søt jeg 😀 Lille Supermann altså 🙂 Ha en fin søndag du også, her skal det snart spises squash som jeg fikk av deg 🙂 Jeg har prøvd meg på vask av hus i dag… og som vanlig ble det bar ETT rom… nå har jeg holdt på i fem timer… 😀 Klemmepaddeflatklemmen <3

    5. Jeg har ikke sett noen peppersøsken, men jeg har vært på besøk hos lille supermann og mammaen hans, og der lå det MIDT PÅ STUEGULVET et digert, mangefarget snabeldyr, som jeg ikke helt vet om er i slekt med noe annet 🙂 God søndag! Paddeklem.

    6. Elin Slåen: Ha-ha 😀 Ja, det skjønner jeg 😀 Kan bli litt ekkelt.. Nei, det beste er tørre kosedyr, som ikke er ute.. dvs bamser og tøyrotter 😉

    7. Trier og Lillemor har sitt eget rom når jeg er på jobb. Når jeg kommer hjem går jeg rett ut med de. Selvfølgelig må jeg susse på dem etter en helt arbeidsdag uten dem. Når vi kommer inn i fra tur, og sikkert 100 suss seinere, så oppdager jeg at det ligger en død mus inne på rommet til Lillemor- ÆSJ! Tenk om Lillemor har vært å sleiket på den døde musen, og så har jeg susset på henne ettterpå- jeg holdt på å spy når jeg oppdaget det 😛

    8. ninaoglivet: Ha-ha, jeg vil ikke høre om de som har ekte dyre-puls 😀 De liker jeg IKKE 😀 Og vil ikke ha dem hit 😀 Jo, de vil nok inn i varmen, dørene lukkes!! 😉

    9. Regner emd at det finnes en haug med søsken av de, og skal ikke se bort i fra at jeg finner noen av disse nå som høsten nærmer seg med stormskritt. For det er jo da de trekker seg inn i varmen, ikke sant?

    10. Elin Slåen: Nei, si i fra hvis du ser besbemora eller noe på din vei 😀 Ja, godt Emma fikk øye på dem 😉 Og fikk gjemt dem unna litt ekstra godt 😉

    11. Hanne: Nei, sånne som piler fort vil jeg ikke ha 😀 og hvertfall ikke inn postkasseveien… de får komme å banke på i så tilfelle 😀 Men tar helst bare tregt-gående vesener 😀 Ha en herlig dag Hanne, med nett og omskapelser <3

    12. Ingen rotter her, bare skogsmus, og det vil du vel ikke ha i posten..for de går ikke, de vil at postmannen skal ta de med…til deg…

    13. Fru Stussli: Nei, da var det JAMMEN bra de ikke ble med hjem 😀 De skal jo ikke SPISES opp… Og de kattene for få seg noe annet å krangle om 😀 Men det gikk jo greit når Vaniljeogpepper var der hos dere, så de spiser dem kanskje ikke helt OPP uansett 😀 Ja, nå er Emma kjendis her på bloggen. Klemmer tilbake til Emmert og Mammert 😀 <3

    14. kommensalisma: Nei, de som beveger seg fort vil jeg IKKE ha inn her… ikke send dem hit 😀 De er forresten ikke særlig søte på avstand en gang.. 😀 Jeg tror forresten de må tilhøre en HELT annen familie!! 😀 Hi-hi 🙂 Stor rotte-klem herfra 😀 Ha-ha

    15. Jeg kan melde om at Salt og Pepper ikke ble med til Kongsvinger. Ikke fordi ikke Emma mente de burde bli med, men fordi vi har 3 katter og da blir det liksom utrettferdig. Hvem av katten skulle ikke få rotte liksom? Skrekk og gru, vi orka rett og slett ikke kranglinga 😉
      Emma hilser og vinker og er strålende fornøyd med å være kjendis på frodithbloggen <3
      Stooooor søndagsklem fra Emmert og Mammert

    16. Rundt her hvor jeg bor er det mange familiemedlemmer av vaniljeogpepper.. de er brune og litt mindre.. Stort sett lar jeg katta ta seg av dem 😉
      For disse medlemmene vil du IKKE møte.. det skal jeg love deg, hehe. De er sikkert søte på avstand, men ikke noe å ha som kaffegjest 😉

    17. Helge: Ja, jeg får høre med Emma hvor hun la de fra seg der i butikken, og gå å hente dem.. FInne en eske til dem, for helt klart de bør ha litt privatliv 😉 Men hovedrotta, Vaniljeogpepper, hun sitter godt i sofaen her og har ingen hemmeligheter 😀 Ha en fin søndag du også 🙂

    18. cynaracardunculus: Nei, jeg tror de er i butikken fremdeles 😀 Bak skohaugen 😉 Ja, morsomt hvor dette bygger seg ut, historien om Vaniljeogpepper 🙂 Koselig 🙂

    19. Her er både Salt og Peper – eller hummer og kanari, har ikke sett noe familiemedlemer av de her i Drammen, men vi bør ikke kaste mat ut for da kommer rottene som sikkert er i slekt med de der. Best du tar vare på Pepper slik at Salt ikke blir så ensom og all ære til lille Emma som fant Pepper. Finn en eske som de kan bo i, for litt privatliv har selv rotter krav på. Ha en fin søndag.

    20. frokenfjeldberg: En meksikansk slektning skal man ikke kimse av, selv om han befinner seg på film 😀 Herlig 😉 Håper ikke jeg får hele meksikanske slekta på døra her OGSÅ 😀 da blir det fullt altså!! 😉 klem<3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg