“Diva Frodith” og hennes luksusvaner…. ;-)

Ja, du har vel fått inntrykk av at jeg er litt luksus-gal? Jeg som bor i en bitteliten, LEID leilighet, på Oslos østkant, der trikken dundrer forbi utenfor vinduet, hvor  politiet  fakker tyver på utsiden av huset, så jeg ikke får sove natterstid og hvor eksosen siver inn vinduene og lager tapeten grå.. Jeg er liksom luksus-dyret, ikke sant? Nei, det er visst ikke et helt samsvarende bilde…

Men du er jo vant til å høre meg drive jakt på klær i rådyre luksusbutikker, er du ikke…? Eller var det sånn at kjedeklær, og butikker som H&M, Cubus eller Vero Moda IKKE betraktes som LUKSUSbutikker…? Og at det er derfor jeg stadig er oppe i episoder hvor man møter seg selv i døra nærmest… på vei ut fra KIWI…? Kiwi er kanskje heller ikke noe gourmet/luksus-butikk??

Men noe diva-aktig eller prinsesse-aktig er det jo over meg… ikke sant? Jeg som ikke kan ha vaskelapper i klærne, fordi jeg da klør og får store merker… Noe “Prinsessen- på -erten”-aktig er det over meg, ikke sant?

 

 Vel, selv om du ikke synes bildet du har av meg stemmer overns med en Diva, så har jeg jammen meg lagt meg til noen luksusvaner… 😉 Som du vet var jeg jo for første gang på Spa i juni i år. Første gang, som i ALDRI før prøvd altså!! Men NÅ, nå er jeg jo STADIG ute på denslags…  Nå begynner jeg i dag høstferie, og JAGGU meg skal jeg visst avgårde igjen… På SPA! 🙂 Jeg gleder meg MAX. To netter på Holmsbu Spa 🙂 Det skal bades, trenes, files og piffes. Og kanskje bittelitt aromaterapi igjen.. Jeg skal ligge paddeflat på store senger,og skravle hull i hodet på søsteren min… Jeg skal gyfle innpå med mørk sjokolade… For det er bare sunt (er det ikke? ) og jeg jeg skal sove LEEENGE.

 
Dette er vel en utsikt som ikke er å forakte en helg 🙂 Hentet fra siden deres.

Sånn- da er helgen og høstferien min snart i gang :- Kommer nok noen Bloggstagram underveis 😉

Har du noen planer for helga?

48 kommentarer
    1. Siv: Ja, her skulle du vært Siv, sjekke bildene herfra om du vil 🙂 Det er masse fint her, og ikke bare Spa, vi har trent også 🙂 Ha en fin dag 🙂

    2. Tatt av kvinnene: Har prøvd bare to ganger før 🙂 Men det er litt boblebad og litt trim her også, så får vi se om vi tar aromaterapi også. Men trene skal vi 🙂 Neste uke har jeg høstferien, men da er jeg hjemme 🙂 Kos deg i kveld 🙂

    3. Spa høres så godt ut! Har aldri prøvd det selv, men fy søren det virker deilig! Håper du får en kjempefin start på høstferien 🙂 Har ingen store planer for helgen, kanskje en tur på Strømmen Storsenter på lørdag, ellers blir det rolig. Har ingen høstferie på Høyskolen, så får ikke dratt noe sted 🙂

    4. Det er store sjanser for at jeg reprise på sykkelturen mellom Lillestrøm og Drammen i morgen, det blir en dagstur. Men nå kjenner jeg veien gjennom Oslo så det går greit men tar selvsagt en solid matpause et sted. Ellers blir det avslapping, vasking av gulver/støvtørking + en skogstur på søndag. Ha en fin kveld.

    5. Mamma til 2: Ja, det var du igjen :-), kos å se deg. Høres ut som deilig avslapping dere skal ha også, med svigers. Blir jo litt roligere 🙂 Ja, kos dere i hauger og lass dere også, er jo kjempefint ute nå 🙂 Strore klemmer til deg og tvillings <3 Fra divaen på toget 😉

    6. ladyaugust: Ja, sånn EKTE diva er det bare fælt å være, jeg liker jo ikke majones en gang 😀 Men sånn Frodith-diva er bare digg, for jeg kan spise panneksker og is og brus, på en hotellseng i ny og ne 😉 Resten av ferien må jeg sutte på tommelen, for BÅDE farge håret OG være på spa samme måned går litt dårlig 😀 En bunke med pannekakeflateklemmer <3 Kose d3g du også søs <3

    7. Heisann divaen 😀 Long time no see 🙂 Vi kan vel være diva når vi har tid og penger til det, he he. Du på spa til Holmsbu og vi på hytta til svigeres (gratis he he) i Filtvet – da er vi ikke langt unna hverandre 😉 Luksusen jeg unner meg noen dager nå er at svigers er med og er barnepassere, mens vi kan gjøre akkurat hva vi vil noen dager 😀 Ha en herlig høstferie og kos deg i hauger og lass, det skal vi 😉 Tvillings hyler av fryd ved tanken på en biltur og litt ferie 😀 Gode klemmer fra oss <3

    8. hahaha jeg tror det er oppskrytt å være diva 😉 for tenk da må man jo gå i klær som ikke er sååå gode som joggebuksa og så vonde sko, dessuten spiser Divaer på fiine spistesteder og der har de jammen myyye skummel mat. Ja til pannekaker og pizza og vaffler og riktig gooood helg kjære søs <3 Klæmmepannekakeflat 😀

    9. frokenfjeldberg: Sånn, nå er jeg akkurat ferdig med elever og på vei med t-banen. Møte søsteren,og vooof avgårde. Høres kjempekos ut med kveld med venninne 🙂 Er på en måte det jeg skal ha også, søsteren min er en av de beste venninnene også 🙂 Ha en fin kveld 🙂 Klemmer <3

    10. edelirosa: All sjokolade er veldig godt ALLTID!! 😀 Men jeg prøver å late som den lyse ikke ANGÅR meg på en måte 😀 Men den mørke er i aller høyeste grad noe som angår meg, hi-hi Og nå skal det koses i massevis 🙂 Ha en flotters fredag du også, så får du kose deg feriemessig når jeg er tilbake i jobb 🙂

    11. Nemi Rebella: JA, i helga skal jeg trene litt også, så da har jeg lov til både lakris og is og alt mulig i tillegg. Skal kanskje danse zumba, eller svømme. Og melkesjokkis, KJEMPEsunt 😀 Deilig uten planer også, noen ganger er DET best, men HER er det best med spa NÅ 😀 Helgeklemmer i fleng i retur <3

    12. Du må ha en fantastisk Spa og sjokoladehelg, -høstferien kommer ikke her før etter neste helg…
      og JA mørk sjokolade er kjempesunt, og den lyse er kjempegod, og det er faktisk sunt å kose seg ha ha… FLOTT FREDAG:-)

    13. Diva-Frodith har bare godt av og unne seg luksus på spa! Det er såååå herlig! Og seff er mørk sjokkis sunt, det er forresten melkesjokkis åsså for den er jo laga av melk ^_^
      Ingen planer for helga her, og det håper jeg fortsetter, he he 😀
      Goooo helg og slenger avgårde helgeklæmmen <3

    14. Marit: Deilig å ikke ha noen planer også sikkert. Jeg har kun denne helgen, og EN avtale neste uke, resten er det bare på sparket 🙂 Unner deg virkelig en høstferieuke i høstferien 🙂 Ja, nå tar luksusdyret kofferten sin, og rusler ut døra på jobb. Pause nå. Så litt undervisning, og SÅ går jeg 😀 Ha en fin dag 🙂 Klemmer <3

    15. lulltove: Ja, jeg bruker ikke så mye penger på meg selv, så i helgen kan jeg være diva med god samvittighet. Og SÅ mye koster det ikke 😉 Nei, jeg vet å ta vare på meg selv 😀 Viktig det 🙂 Ha en fin helg du også 🙂

    16. Merethe: Ja, da skal jo du kose deg litt i Stavanger da 🙂 Jeg har ikke vært i Holmsbu før, men skal visst være fint 🙂 Gleder meg <3

    17. Lisbeth Pedersen: Spennende for dere da, håpe han får plass 🙂 Dere får kose dere i helga uansett, og litt ferie det også 🙂 Det skal visst være veldig fint på Holmsbu 🙂 Ha en flott dag du også 🙂 Klemmer <3

    18. karenmarenmette: Ja, jeg føler jeg fortjener det 🙂 Og skal være helt Diva i helga, med drueklasen og alt 😀 Ha en fin dag du 🙂 Klemmer <3

    19. Flaggermusvinger: Ja, jeg er Diva-Frodith i helga 😀 Og det skal bli godt 🙂 Trenger virkelig en liten ferie også, og neste uke blir det høstferie og ltt latmannsliv da også 🙂 Sender nok noen bilder ut her i løpet av helga 🙂 Klemmer <3

    20. inneuteferdig: Ja, du får ta deg en spa-helg når du får tid i stedet for 🙂 Jeg skal jammen kose meg ja 🙂 Og trengte det sårt jeg også, er helt gåen 😛 Ha en fin dag uansett 🙂 Klemmer <3

    21. Høres deilig ut! :o) Er jo ikke sånn spa-dronning jeg akkurat, selv om jeg har vært to ganger og stelt føttene og og en gang fått ansiktspleie og ryggmassasje i det siste. Da sa ho at det var veldig mange knuter i den ryggen, og jeg kjente det. Tro meg. Men når ingen masserer så går det jo greit da .. hehe. Jeg er ikke enda kommet der at jeg har lyst til å gå på spa … men kanskje kommer det. Har litt dårlig erfaring fra Tyrkisk spa, massasjedama trykka på et eller annet som gjorde at jeg hadde vondt hele uka.
      Jaja, jeg har nesten høstferie i år jeg også. For i neste uke har jeg fri i turnus fra tirsdag kveld og helt til mandag morra. Ny opplevelse. Har aldri hatt høstferie i høstferien tidligere. Planer? Nope .. tar det som det kommer. :o))
      God tur på spa da, du luksusdyret!

    22. Vi er vel alle divaer på sett og vis i vårt eget liv 🙂 Når jeg tenker diva så tenker jeg på en kvinne som er trygg på seg selv og glad i seg selv og da trenger det ikke å koste mye 😉 Kos deg masse på nydelige Holmsbu 🙂 Feir livet! 🙂

    23. Fru Stussli: Det er et HELT ekte bilde du har 😀 Høres ut som dere skal ha en herlig helg også da, på hotel og Annie, og i tillegg rekke kose med sønnen litt også 🙂 Kos deg MAX du også 🙂 Allverdensklemmer på vei over <3

    24. kommensalisma: Ja, eksklusivt i massevis for meg også, men ikke for en EKTE diva kanskje 😀 Ha en fin dag du 🙂 Jeg skal komme med noe bilde-snacks underveis tenker jeg 😀 KAller det blogstagram 😉 Klemmer <3

    25. Åååå der er det såååå fint..
      Ikke sove lenge da, det er knall fint å stå opp om morgenen å se utsikten å solen kommer opp på den siden da 🙂
      Det er helt idyllisk der.
      Å jeg hvet du kommer til å kose deg masse, så god tur.

    26. Misunner deg som skal dra til Holmsbru. 😀 Kos dere skikkelig imens vi reiser imorra til Stvgr. 🙂

    27. Min matgale verden: Kler å være diva ja, ikke sant? 😀 Ja, nåå er det bare noen timer med undervisning, and off I go 😉 Du får kose deg uken etter, Diva Kjersti 😉 Ha en sprelsk fredag du også 🙂 Klemmer <3

    28. Å heldige du som skal på spa igjen 🙂 nei trenger ikke være noe luksusdame for de om vi tar vare på oss selv.
      Høstferien her starter ikke før mandag 7.oktober. I år det er første året ingen av mine barn har høstferie.
      Yngste gutten min på 16 år har vært så heldig, han har fått mulighet gjennom skolen, til først et 4 ukers kurs, og så kan dette ende opp med lærlingplass med lønn allerede, går da på skolen kunn 1 dag per uke for å ha allmennfag. Så da venter vi i spenning i 4 uker om ham får komme inn, ikke lett å komme inn, mange søkere og få plasser.
      Ha en finfin fredag <3
      Klemmer

    29. Jeg syntes det der hørtes ut som en flott helg, med et herlig opphold. Ikke vært meg imot heller, men er nok en stund før jeg kan si at det skal bli ei slik helg nå…
      For mye på tapete som de sier…
      Nyt helgen sier jeg bare for alt den er verd og mere til. Sjokolade er greit når man unner seg det bare av og til:)

    30. Herlig! Når fru Stussli lukker øynene å tenker på frodith på SPA, ser hun henne liggende i badkåpa og rundt henne springer spadamene og mater henne med druer og grønnsakssmootie 😀 Frodith har grønn ansiktsmaske og agurker på øya 😀
      Kos deg MAX!
      Stusslifruen skal til frisøren i dag og det er jo ikke så verst. De lar meg lese magasiner og drikke kaffe heeeelt i fred. DEILIG! Etterpå kaster vi oss i bilen, plukker opp lille Emmert på skolen og raser til OSLO for hotell og Anniemusikalpremiere <3 Spise middag på vår franske favorittrestaurant. Shoppe litt på lørdag og så rase hjem til Kongsvinger for å kooose oss med lille sønnen som er hjemme fra hybelen <3
      Ha en strålende helg frodith <3
      Klemklem og helgeklemmer

    31. Jeg syns Kiwi og Cubus er veldig eksklusivt jeg! Vi har ny Kiwi-butikk og de har økologiske bønner og linser!! 😉
      Kos dere masse på Holmsbu! Gleder meg til å lese “spa-reportasjer” <3

    32. Åh…..så fantastisk deilig!! Du kler å være diva du, for det ER du jo. Reise på spa og bare ligge der i den digre sengen….spaferie…jojomen, det lukter Diva lang vei:) Og høstferie er deilig. Jeg skal og ha høstferie, uken etter deg. Og jeg skal kanskje noe spennende da jeg og… men spa? åneidu, det overlater jeg til flotte, høyreiste Diva`s som deg:) Ha en sprelsk fredag. klemklem

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg