En perle- som noen har holdt hemmelig.. ?

Er det noen som har prøvd å holde dette stedet skjult for meg…. At jeg aldri har visst om dette stedet… Ligger rett utafor Oslo… Ca en times kjøring… Langt ute i GOKK på en måte… Man kjører og kjører på bondelandet…Og så.. PLUTSELIG.. dukker det opp.. En liten idyllisk perle av de sjeldne.. Ikke helt ulik Son, Hvitsten, Drøbak og andre av det slaget. Små søte trange gater, og fine hvite hus.. Fjorden….. spindelvev i solnedgang..høstløv, små bruer, bekker. Vi tok oss en liten tur når vi kom hit i går, jeg og søsteren min. Eller liten?? Det var bare et par kilometer, men vi brukte ca 3 timer for vi fotograferte oss bort 😀 Så her er Holmsbu, og vår herlige dag 🙂


Før avreise..


Utsikt fra rommet dagtid 

 


Holmsbu Spa-hotel fra bryggene

 


På bryggekanten

 


På vei til sentrum, høstfarger

 


Mye rart å se, bratte trapper på vei til hus på toppene…

 


Et lite fossefall..

 

Edderkoppspinn.. og Holmsbu.. 

 


Holmsbu- “city” 😉

 


Små søte butikker og cafeer 🙂


Speiler seg i vannet…

 


I ett med det røde høstløvet 🙂


Solnedgang..


Utsikt fra rommet, kveldstid 🙂

Her skal det  trenes i dag, og gå på bildeutstilling/galleri 🙂

Hva er din plan for dagen? 

 

 

 

51 kommentarer
    1. Anitas skriverier: Ja, det burde du virkelig 🙂 Det var virkelig bare litt av et sted 🙂 Helt herlig. Jeg hadde ikke vært der før. Og blandingen Spa, trening OG full naturopplevelse var virkelig en god blanding 🙂 Det gjorde susen. Jeg er så full av inntrykk og av foto-syn 😉 at jeg ligger som et slakt her på sofaen 😉 Ha en fin kveld 🙂

    2. Livsrom: Jeg koser meg fortesatt, hjem i dag, nye bilder i dag, fra i går 🙂 I ettmiddag drar vi hjem, men jeg har høstferie 😉 Kos deg videre i Portugal 🙂 Klemmer <3

    3. Så flott! Og så utrolig mange vakre bilde du har knipset. Ikke rart det tok tid:)
      Jeg er litt sent ute, men håper du koser deg der fortsatt:):)
      Klemmer (forts. fra Potugal)<3<3<3

    4. Fru Stussli: Ja, jeg storkoser meg meg bildetaking, og søsteren min har like dilla, så vi har kost oss i dag også 🙂 Skjønner dere hadde det fint også 🙂 Store digre luksusklemmer <3

    5. mimmimor: Ja, du MÅ se 🙂 Helt herlig ut. Gjør det, når du er sørpå 🙂 Er helt skjønt her 🙂 Ja, endelig fant jeg Holmsbu <3 fine Holmsbu :-9

    6. Så du har funnet Holmsbu 🙂 Har aldri vært der, men har hørt om perlen. Nydelige bilder, så stedet må kanskje settes på listen over perler jeg gjerne vil se 🙂

    7. Helge: Ja her nyter vi skikkelig 🙂 Og har trent i dag også, VEEEELDIG sliten. DU har jo vært veldig flink da!! 8, 5 time, det står det respekt av 🙂 Vi så Prvaten ja :- Ha en fin kveld, her skal vi spise 3 retters middag snart 🙂

    8. Det er fint i Holmsbu, har vært der en gang om sommern. Du kan tenke deg midtsommers der da kryr det av båt folk av alle slag og spisestedet der “Privaten” har masse besøk der. Tror nok at du vil anbefale alle du kjenner stedet. Ellers sykkla jeg Lillestrøm – Drammen igjen idag, tok litt gale veier i området Helsfyr/Alnabru men fant en sykkelsti og tråkka rett inn til Oslo S. Brukte en annen sykkel idag enn sist, hadde en spisepause hos La Donna dei Tuffi på Lysaker. Turen tok 8,5 timer så det var godt med en dusj da jeg kom hjem. Nyt lørdagskvelden i Holmsbu.

    9. passion4lifeandtravel: KJempefint i Nordmaka også 🙂 Jeg elsker DET også jeg 🙂 Men HER er det jammen nydelig ja, vi har tatt SÅ mye herlig bilder. Vi elsker å ta bilder begge to, både jeg og søsteren min 🙂 Masse klemmer tilbake <3

    10. Åååå…der var jo vi helgen for to uker siden, og hadde det bare så kos <3
      Nyt hvert sekund...det er så kos der <3
      Kjempefint bilde av deg <3
      Selv har jeg vært i Nordmarka i dag, gått fra Frognerseteren til Sognsvann, deilig det også 🙂
      Mange klemmer <3

    11. Tatt av kvinnene: Ja, her er det helt idyllisk 🙂 Herlig 😀 Og hit skal jeg igjen!! Boblebad, eukalyptusbadstu og herlig natur 🙂 Dette bør du prøve 🙂 Ha en fin kveld 🙂 Kiellands plass er herlig på SIN måte 😀

    12. outofoffice: Ja, helt nydelig her 🙂 Vi har kost oss fælt, vært på billedgalleri, gått i skogen og vært i badstue og boblebad i dag. Nå er det sløving på rommet før middag 🙂 Ha en fin dag du også 🙂 Klemmer <3

    13. Engla: Her er det paradis 🙂 Og flere bilder har vi tatt i dag 🙂 Og nå skal vi bade 🙂 Ha en fin kveld 🙂 Fine Engla 🙂 Klemmer <3

    14. Høsten er så vakker når du viser den frem slik.
      Er i skrivende stund på roadtrip i Hardanger og tilbake igjen. Vise våre nederlandske venner landet vårt:)

    15. cynaracardunculus (sosialreali: Ja, helt nydelig her. Her skulle du vært med meg 🙂 Neste gang Cynara ;-)Håper du har det fint 🙂 Vi spiser desserter OG skal trene snart, lett blanding 🙂 Nyter helgen, og neste uke har jeg fri 🙂 klemmer <3

    16. Hanne: Har du vært her mange ganger 🙂 Ja, da vet du hvor fint det er rundt her .-) Helt herlig! Så mye å ta bilder av, vi har fartet rundt helt energiske i dag også 🙂 GLeder meg til å se veskene dine 🙂 Spennende 🙂 Ligge og kose seg er viktig i helga 🙂 Jeg sov til nesten 9. Ha det fint 🙂 Klem <3

    17. ladyaugust: Åå, neida trenger ikke være bekymra 🙂 Jeg har spist dessert fra lunsj-bord, og stor lunsj, FØR treningen, og i kjøleskapet på den suiten vi har fått, roper sjokoladene 😀 MEn de får vente til etter trening 😉 Her er lite salatblader å spore 😉 Det er ikke som helsefarmen hos venninna i Fredrikstad… der er det strengere 😀 ha-ha.. Kosemasse <3

    18. lulltove: Her nytes det i fulle drag 🙂 Jeg er jo vokst opp i området i nærheten av Hvitsten, Drøbak, Son og det er også perler 😀 Men denne var jammen en hemmelig en i mine øyne 😉 Og så herlig. Det er SÅ mye fint å ta bilder av. Vi har gått helt bananas i dag også med kameraet 🙂 Og det bare FØR lunsj 😉 Nå skal vi trene og bade 🙂 ha en nydelig dag du 🙂 Klemmer <3

    19. kommensalisma: Det må vi prøve å få gjort 🙂 Men jeg tror ikke vi rekker alt, vi har fullt program merker vi 😀 Har vært på utstilling, og nå skal vi trene, og så skal vi bade og så er det jo kvelden 😀 Men kanskje i morgen 🙂 Men vi har vært på Holmsbu billedgalleri, og det lå jo bare helt nydelig til i en trolsk skog 🙂 Ha det fint du også 🙂 Klemmer <3

    20. ninaoglivet: Ja, og vi har jo vært utrolig heldig med været også. Nå er det blitt litt kjøligere, etter vi kom fra billedgalleriet, men nå skal vi være mest her og lauge oss, så det er greit 🙂 Ha en fin dag 🙂 Klem <3

    21. Holmsbu er fint, der har jeg vært mange ganger…
      Kjempefine bilder du har tatt.
      I dag er det saktedag…har ligget i senga veeeeeldig leeeenge, men nå oppe…og nå———————–
      ved symaskina, fikk ide om passveske (reiseveske)) så får vi se om utformingsideen min holder stikk. Kos deg i de fine omgivelsene 🙂 en hilsen til søss

    22. Jeg ble litt bekymra for deg et øyeblikk her skjønner du, lørdag og helsefarm. Hva fikk dere til middag/nattmat? Håååper det var noe mer digg enn salatblader og gulerøtter 😉 Koozmoz <3

    23. ladyaugust: Hei søs. Ja moro med rrødt hår mot røde blader :-)Her har vi smuglet inn til og med Pringles altså, og hvit sjokolade!! Slå den!! OG igår fikk vi ikke middag vør kl 22!!! Og da var jeg kjempesulten, enda vi hadde smugspist Pringles på rommet 😀 Ha-ha… Kjempedeilig her. minner om Drøbak, men enda mer små rare ting å ta bilder av 🙂 Og hotell og rorbuer rundt området her. Nå skal vi på bilde-galleri 🙂 Ha en fin dag søs 🙂 Klemmflatsomenpannekake <3

    24. inneuteferdig: JA, kjempekoselig her, helt herlig. Her skulle du væt Vanja 🙂 Nydelig sted og mye fine fotomotiver 🙂 Ha en fin dag du, vi skal på bildegalleri nå,og trene og bade etterpå 🙂 Klemmer <3

    25. Så nydelig det var! Jeg har hørt at det skulle være fint der ja men jeg har aldri vært der selv. Kose deg masse videre ;-)klem <3

    26. Min matgale verden: Hei hei, ja det var veldig gøy å se gjennom edderkoppspinner,og det ble litt fint. Jeg synes det er gøy å ta bilder 🙂 Moro!! Nå skal vi på bilde-galleri. Det er nesten som et annet land dette her, samtidiig som det er norsk som bare det 😀 Herlig! .Ha en fin dag min venn 🙂 Klemmer <3

    27. eljos: Ja, det minner meg om et annet land også 🙂 Veldig pent 🙂 Kommer til å dra hit igjen 🙂 Og nå skal vi p galleri, og trene litt etterpå 🙂 Ha en fin dag du også 🙂 Klerm <3

    28. Flaggermusvinger: Ja, det var gøy å se hvor lik fargen i løvet og høret var 😀 Det er aldelses nydelig her, nesten som et annet land 😀 Nå skal vi på billedgalleri 🙂 Ha en fin og deilig dag 🙂 Klem <3

    29. For noen helt fantastiske stemninger du har fanget 🙂 Perlen Holmsbu er kanskje hemmelig for dere som bor i Tigerstaden, men vi som bor i Asker/Vollen kjører ofte ut dit på sommeren bare for en tur på landet og for å sitte i havna og spise is. Det er et yrende folkeliv der da. Sikkert mye roligere nå. Jeg har en FB- venn som har galleri i Holmsbu. Hun heter Ingunn Moseng og lager de vakreste, vakreste bilder. Så om du rusler forbi, og det er åpent, så er det vel verdt å ta en tur innom. I dag skal jeg kanskje vaske vinduer…… Men helt sikkert gå tur med Bella og Coco, handle mat og spise reker med min søte datter Sarah i kveld. Og kanskje lete frem malesakene som har vært gjemt bort siden før sommeren 🙂 Nyt Holmsbu og SPA! Ha en glad og fin helg!

    30. Her var det mange fine bilder! Holmsby gjennom spindelvev.. og “høst-Frodith” (det var et flott bilde av deg med det røde høstløvet!!)
      Glad du oppdaget Holmsbu – der er det nydelig (gå dere en tur bortover svabergene på Rødtangen også mens dere er der.. skikkelig peace of mind <3)
      Klemmer!

    31. Så knall det bildet med deg og løvet :))
      Og denne med solnedgang. Bare elsker ned og oppganger av solen .
      Ellers i dag blir det å finne vinterjakke og støvler til Julian. Ha en flott sog solrik lørdag.

    32. Så fint det er der og DET nyedlige håret ditt skinner 😀 Ten på spa og greier, helsefarm 😀 har du smugla inn mørk sjokkis?DET håper jeg for i dag er det<3 lørdag <3 og greier og greier. Her skal det bakes sjokkokake såklart 😀 Koooz deg kjære søs <3klæmmeflatsåklart 😀

    33. Holmsbu, et nydelig sted. I fjor sommer var vi der to ganger, med båt og ble helt fortryllet av stedet. Du finner innlegget om dette på reisebloggen min, under kategorien Båt. Det minnet meg litt om Lanzarote, vet ikke hvorfor, det av alle ting. Var bare helt nydelig. dit har vi tenkt oss en tur med bil, i høst, når gubben er på beina igjen. Bare dra dit for å spise middag og lukte og SE…….Kos deg masse!!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg