En sommer er over….?

VI må vel kanskje bare se oss selv i øynene, nikke litt og innrømme at sommeren på et slag vis er over nå.. VI skriver snart 1. oktober, og da heter det visstnok høst.. Vi KAN sette bakbeina  hardt i sandene, og stritte i mot av alle krefter, og prøve å forlaenge sommeren litt oppi i hodet… Og kanskje klarer man å lure seg selv litt en uke til eller to.. men så er det ikke særlig sjanse for det lenger… for gradestokken viser ugjenkalleleg høsttemperaurer på morgenkvisten… 

Men om dagen,kan man neseten bli lurt ennå, og vår helg i Holmsbu gjorde at man kunne bli bitte litt forvirret… Sommertepmeraturer på dagtid, danset hånd i hånd med høstfargene på trærne…. Båter lagt i vinteropplag,, på rekke og rad i alskens farger, delte plass med noen solstoler som noen nettopp hadde forlatt… Den røde fargen på skinte i den lave høstsola, mens søsteren min ruslet barbeint strandkanten…  En øyenstikker tok kvelden i de små bølgene i fjæra… en stålorm lå å gasset seg i veikanten…. mens folk kjørte små-båtene sine hjemover for å stå i hagen under en presenning i vinter… 

Dette var sise dag i Holmsbu… Og nå er sommeren på hell…


Frokost før fotosafari i fjæra..


Veiein til himmelen, eller helvete….? 😉


En sommer er over…


Havfruene takker for seg…  Søsteren min  vasset faktisk rundt en liten stund… 😉


Mens jeg behold støvlettene på, med ullsokker i …. 😉 


En øyenstikker klarte ikke bølgeskvulpet, og jobbet fortvilet for  å komme seg vekk,men måtte gi opp…

Fjære…


Noen har akkurat forlatt sommeren…


Gress vokser overalt…

 

En stålorm i høstløvet… (vi tror det er stålorm..? )

 

Porten inn til neste sommer?…. 😉

 

Hvis du er glad i å fotografere er Holmsbu tingen 🙂  Å kombinere det med Spa, trening og sosialt samvær med søsteren var den beste starten på høstferien jeg kunne få. 

Har du vært i Holmsbu? 

Liker du å ta bilder? Hva tar du mest bilder av?

Hvilken årstid liker du best?

 

 

32 kommentarer
    1. Helge: DU skulle hatt en egen blogg du vet du, med bilder fra turene dine 🙂 i skogen og i naturen og ellers 🙂 Ja, alle årstider har sin sjarm. Men i min verden må det finnes opp noe for at vinteren skal bli like sjarmerende som de andre 😀 He-he.. Ha en fin kveld 🙂

    2. Vært i Holmsbu en gang og drar gjerne tilbake. Og bilder tar jeg gjerne hele året men det blir så mye bilder at jeg vet ikke hva jeg skal slette og ikke. Himmlen er fin nå for tiden særlig tidlig om morran, fantastiske lysformasjoner. Ellers har alle årstider sin sjarm, sommern er best men vintern med skigåing er greit, høsten er fin med alle fargene og når det er vår blir det mere liv. I mitt kamera ligger det mest naturbilder.

    3. whatwouldnemido: Jeg har ca den rekkefølgen jeg også. Vår nr 1, så kommer sommer nr 2 og høst nr 3. Og veldig enig i at det er vakker-høsten vi snakker om 😀 Men den dagen jeg får kjøpt ny turkis regn-kåpe fra BLÆST, så er det mulig at stygg-høsten får noe sjarme også…he-he..Men vinteren må jeg finne opp noe NYTT for å like. Men jeg tror jeg skal gå på litt med krum hals i vinter for å like den litt, fotografere fine vinterbilder kanskje 🙂 Har ikke funnet sjarmen helt der ennå liksom.. Å ja, vokst opp ved Holmsbu-traktene, så herlig 🙂 Det var rimelig nytt for meg.. Husker vi stoppet der en gang når jeg var på opphold med Svanen (skuten) og vi stoppet der. DU har høstferie nå du også regner jeg med? 🙂 Jeg har ligget paddeflat i klesskapet og ryddet i dag.. 😉 Godt med tid til sånt også 😀

    4. Vokste opp ikke så langt fra Holmsbu jeg, men har ikke vært der siden jeg var barn. Jeg liker vår, sommer og tidlig-høst best. Altså ikke sånn veldig mørk, naken, våt og gufsete høst, men vakker-høsten, med vakre farger, blå-blå himmel og crispy høstluft. Den er aller finest å ta bilder i også.

    5. Engla: Jeg skal mot Fredrikstad på torsdag, på min vante HELSEFARM hos venninna mi, hun er strengere enn på Spa, om jeg ber henne om det 😀 Og jeg har tatt med en koffert full av klær, for å gi bort 🙂 Har nok altfor mye egentlig, kjøper billig vettu, blir lei, og skulle gjort noe lurt med det. MEn hvertfall lurt å prøve å gi bort litt. De klærne jeg har nå truer med å ta over soverommet nemlig 😀 SKjønner godt det med å ikke dra fra Lykkeliten <3 Men kanskje en gang når han blir strørre 🙂 Klemklem

    6. Har dratt ut det lille som var igjen i kleskapet i dag jeg også, for å sortere og prøve å få stablet inn alle klærne som er over alt 🙂
      Høst og sol er herlig, så det er bare og nyte det <3
      Tusen takk for tipset frodith.
      Jeg er alene med lykkeliten og vil nok ikke være borte fra han en hel helg enda, men neste år kanskje jeg også havner på helsefarm med en god venninne eller min søster 🙂
      Det høres ihverfall himmels deilig ut <3
      Kos deg med gode minner, fine klær (hi,hi) og ferie fineste frodith <3

    7. Engla: Ja, det var virkelig herlig der 🙂 Jeg er hjemme igjen nå 🙂 Kom i går 🙂 Men hadde lyst til å legge ut de siste bildene også fra helgen vår 🙂 Det var så skjønt der. Det er virkelig å anbefale, hvis du har mulighet for en liten venninne-helg snart 🙂 Det er så mye å ta bilder av og høsten der var trolsk. Både fredag, lørdag og sønda klarte vi jo og få stappede fotoapparat 😀 He-he.. Oi, du og Lykkeliten er jammen spreke da 🙂 som har vært 6 km allerede 🙂 Jeg driver mer med 6 km med klær som skal ryddes vekk, så jeg får plass til NOE i skuffene hvertfall, og ikke alt i en haug på gulvet ;-)Jobber meg gjennom, skuff for skuff.. Ettermiddagssol om høsten er ganske vakkert også 🙂 Ha en kjempefin dag du også Engla 🙂 Kose deg med høsten og Lykkeliten <3 Stor klem <3

    8. Å for noen nydelige bilder og herlig innlegg fine frodith <3
      Ja nå er virkelig høsten kommet. En herlig årstid det også 🙂
      Det ser virkelig ut til at dere koser dere på tur og stedet ser virkelig nydelig ut.
      Lykkeliten og jeg har vært ute og trillet nesten seks kilometer i dag og jammen tror jeg vi må ta en liten tur til utpå ettermiddagen også, for det er jo sååå nydelig ute nå <3
      Ønsker deg en fortsatt fin dag <3
      Go´klem fra Engla

    9. frokenfjeldberg: Så deilig at du liker de årstidene som kommer NÅ da 🙂 Ikke mange som velger dem 🙂 Men jeg skal få en slutt på vinter-negativiteten i hodet mitt, skal begynne å gå på ski tror jeg 🙂 Må få den årstiden til å telle også liksom 😀 Klemmer i massevis tilbake <3

    10. Jeg har aldri vært der før. Jeg liker å ta bilder og tar vel bilder av det jeg føler for. Må vel faktisk si høst og vinter, fordi luften er så herlig da..Klem fra meg til herlige deg<3

    11. ladyaugust: Ja, jeg er litt enig med deg 🙂 Liker ikke helt at sommeren er over, men høsten GÅR an, som du ser av bildene 😀 Og du kan jo nesten bade i stampen ute 😉 Men vinteren er litt vanskelig må jeg si.. men skal prøve å finne fram noe nytt som gjør den mega-fin. Jeg tror at jeg må prøve å bli glad i å gå på ski 🙂 Da blir det nok veldig gøy.. Men jeg har ikke ski og ikke kan jeg gå heller 😀 Ha en toppfin dag du også, i høstsola og blade-badet 🙂 Klemmeflaterennflattbrød 😀 <3

    12. Titte litt skal det nok bli en ordning med etterhvert 😀 Nå skal jeg først ta med Zamba på en bæsj-på-container´n-tur… Så blir det maling etterpå ^_^

    13. Sååå deilig, og herlige bilder 😀 Jeg digger hårfargen din såklart 😀 Liker IKKE at sommer’n er over altså meeeeen da kommer snart jula med sjokkonisser og sukkerstenger, skumnisser og kanskje en gave eller to og småkaker og hvit snø og mørke kvelder med stearinglys og ullsokker på tralalalala :DDD Ha en fiin dag søs <3 klæmmemegaflat <3

    14. Nemi Rebella: Ååå, jeg gleder meg til å få titte på det bildet etterhvert 🙂 For jeg FÅR det? Titte litt? 🙂 Ja, 30 er passe 😀 Herlig 🙂

    15. karenmarenmette: Jeg tror jeg skal prøve å ta i mot vinteren med fotoøyne i år, for jeg er som deg liker våren best. Men med et litt annnet fokus på vinteren, kan jeg kanskje like den litt også 🙂 Men den er på absolutt sisteplass, så langt 😀 Jeg har også vært på Norefjell, men ikke i Son, og det er nesten litt rart for kommer fra traktene rundt der. Må prøves også skjønner jeg, og Son er jo vakkert også 🙂 Norefjell var topp også 🙂 FIn blanding av alt der også 🙂 og fint hotell 🙂 Ha en fin dag du, her skal det vaskes klær 🙂 Og mulig en liten tur ut ja 🙂 med kameraet 🙂

    16. Lithanna: Ja, jeg gjør det ikke ofte jeg heller.. bare av og til, har ikke råd til mer.. Så er det litt mer sånn rust-brunt resten av perioden 😀

    17. Høres ut som en herlig slapp dag 😀 Ha ha, 45c er altfor mye for meg åsså… Da blir jeg som ei gammal spansk dame og holder jeg meg i skyggen hele dagen xD Ligger nok rundt 30c nå og med gode varme briser i lufta… 🙂 Ikke at jeg kommer til og legge meg ute i sola, for jeg skal jo bure meg inn i malehula mi i dag ^_^

    18. Har ikkje vore på Holmsbu.. Har vore ein del på Farris bad, Son spahotell og Norefjell spahotell. To siste er mine absolutte favoritter. Elskar blandinga av gode treningsrom, klatrevegg (på Norefjell), helsefokus, god mat, yogatimar, nydelige turomgivelsar, fotosafari, bakkeløp, natur, vatn, boblebad og behandlingar.. På Son syns eg spaanlegget for alle er so godt, at treng ikkje ta spabehandling i spaavdelinga. Boblebad utandørs er også min luksusfavoritt, gjerne med kvitvin i handa.. På vinteren med lue er også deilig..
      Eg tek vel mest bilde av natur. Litt som du; ser motiv rundt meg overalt. Tek også litt bybilder innimellom; brustein, fine bygningar, fine ting rundt omkring. Ser motiv i alt rundt meg. Natur er absolutt ein fotofavoritt, nakne greiner, kvistar, spindelvev, blad og greiner mot vakkert himmellys.
      Våren er nok min favoritt, då alt våknar opp igjen. Våknar til livet.. Sola varmar i ansiktet igjen, akkurat som ein gløymer for kvart år korleis den følelsen er igjen..Elskar fine viser som “Sov du vesle spire ung” og “Hysj kan du høre gresset gro”.. Koselige songar om det som finns under jorda og skal våkne opp igjen..Vakre naturen vår.. Elskar også å ta bilde om vinteren av avblomstra tromsøpalmer og rimfrosta strå som stikk opp blant snøen..

    19. Ahyeah, kjendt problem. Sikkert derfor jeg ikke orker og farge det, det famler så fort uansett.
      Det får heller bli ved ‘ spessielle’ annledninger 😉

    20. Fru Stussli: Ja, vi er nok llitt like der 🙂 Flyr rundt med kamera hele tiden, i veska 😀 Jeg synes jeg har fått “foto-øyne” 😀 ser fine bilder overalt 😀 Når man er litt på jakt etter bilder er det veldig gøy også 🙂 Man får et annet syn på verden for noen timer 🙂 Jeg og søsteren min koste oss max. Nå er jeg tilbake hos vaskemaskinen og sofaen for en dag.Så blir det en tur på landet i morgen… Må se hvordan det går med fuglene til mamma 😀 Ja, jeg er rimelig flink til å tilpasse meg jeg også, vi kommer ikke unna endringene uansett, så det er mye bedre å kose seg I DET 🙂 Men jeg er også en vårperson i utgangspunket. Tror det henger litt sammen med at jeg er født da kanskje 🙂 Ha en herlig dag min venn 🙂 Skal du trene?? Flink! 🙂 Store høstfargede klemmer <3

    21. Amorartis ~ Tegning og hverdag: Ja, det er deilig med høsten også, den er den PENESTE helt klart. Jeg er et vår-barn og liker nok den aller best, men høsten er fin også. Jeg skal prøve å venne meg til vinteren også 😀 Men har ikke funnet noen lur løsning ennå på akkurat den tiden 😉 Passe hund, og dra til Sverige høres fint ut da, til uka 🙂 Man trenger ikke gjøre MYE før det blir litt mer kos 🙂 Ha en fin dag du også 🙂

    22. Herlige bilder! Nesten som å være litt på Holmsbu sammen med dere 🙂
      Du vet, jeg tar bilder av hva som helst. Må ha kamera i nærheten. Det bildet jeg har på bloggen i dag ble tatt i bare nattskjorta på trappa i -0,2 grader 😀 Trøtte Fru Stussli røsket med seg kamera og stilte det i en fei. 1 minutter etter at bilde var tatt så var magien borte. Himmelen var blå og gul, men alt det røde var vekk.
      Jeg tror jeg liker våren best. Når alt våkner igjen og når 10 grader kjennes deilig varmt ut 😀
      Forresten så er jeg ganske flink til å like akkurat den årstiden vi er i best. Elsker høstfargene nå. Gleder meg over turer, over strikking, bøker og varm drikke…
      Nå skal jeg støvsuge før trenging 🙂
      Ha en strålende dag fineste frodith <3
      Høstklemmer

    23. Lithanna: Jeg er også fornøyd med fargen, men det er en stri å beholde det sånn 😛 Det sklir av i vask, ganske fort når det er så rødt, og det er pinlig på hotell-håndklærne 😀 Det sverter av og blir mye farge over alt, men på håret vil det IKKE sitte lenge. SÅ skal jeg ha det sånn, må jeg gå ofte til frisøren, og det har jeg ikke råd til. Men NÅR det er sånn, er jeg superfornøyd :-)Så takk-takk 🙂 Deilig å være på hotel innimellom, og DET stedet anbefales på det sterkeste for avslapning <3

    24. Aaah, jeg elsker høsten, så for meg kan den bare komme! 😀 Sommeren min er over 1.september, og det er helt greit! 😉 Takler ikke varme og lyse dager så bra, liker best mørke kvelder og litt kaldere luft mye bedre… Flotte bilder, høres ut som en flott start på høstferien. Har ikke høstferie før neste uke, og da vil nok tiden gå til å passe en hund. Men skal nok få tatt en liten tur til Sverige og kanskje en tur ut og spise med samboer. :3
      Ha en fin dag!

    25. Jeg er litt misunnelig på håret ditt. Den fargen kler deg veldig godt! 🙂
      Sånn da var det sagt.
      Aldri vært der nei, men hvem vet. Plutselig havner jeg der en vakker dag.
      Uh, nå fikk jeg lyst på hotellfrokost og eggerøre:p

    26. Nemi Rebella: Deilig å slippe 45 grader faktisk, det synes jeg er litt mye jeg 😀 Men en ny sommer høres ikke dumt ut, sånn ellers 😀 Vi skvatt fælt da vi gikk på den stålormen 😀 Ha en herlig dag Rebellaen 🙂 Jeg skal drive dank ved vaskemaskinen og sofaen 😀 Klemmer <3

    27. Det er nok en stålorm ja, de er så kule 😀
      Her har vi fått sommeren litt på nytt… vi er midt inne i en varmebølge om dagen. Selv om det ikke er 45c da, heldigvis!
      Flotte bilder snuppa <3

    28. passion4lifeandtravel: Ja, du har jo vært i vakre Holmsbu 🙂 Og dit må man flere ganger, helt sikkert 🙂 Jeg liker egentlig også flere årstider, våren best, så sommer og høst.. Høsten er nydelig med alle fargene, helt enig, og ikke for kaldt ennå 🙂 Vinteren er nok den jeg har litt problemer med… men jeg vurderer hvert år å anskaffe ski, for at denne årstiden kan bli litt morsom og fin også 🙂 Dagen i dag blir første høstferiedag for meg, skal vaske klær og gjøre ingenting 🙂 Og det er jammen deilig det også 🙂 Ha en fin dag du også 🙂 God klem tilbake herfra 🙂

    29. Nydelig høstinnlegg, og ja, jeg liker Holmsbu, og var der som du allerede vet for et par uker siden.
      Det er vakkert der, og kos å gå rundt med kamera <3
      Jeg er etter jeg bodde lenge i Sørøst Asia, før og etter jeg ble tretti lært å bli glad i årstidene her hjemme <3 På den tiden bare elsket jeg sommer, og savnet ikke vinter eller noe i Norge,
      derimot etter jeg flyttet hjem har jeg lært å sette mer pris på landet mitt, og ikke minst alle de fine årstidene, så ja...jeg tror jeg liker alle årstidene, minst vinter, den er vakker, men for lang 🙂
      Høsten er nydelig, og jeg gleder meg til å la den snart danse seg inn i livet mitt.
      Vi hadde en helt utrolig vakker høst i fjor, til og med november var mange nydelige flotte soldager, hvor løvet danset i alle farger.
      Det er deilig og vakkert å være ute om høsten, men det er også så kos å være mer inne og kose seg med stearinlys, gode bøker, kakao og pledd <3
      Ha en nydelig mandag, og en god klem fra meg <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg