Er det greit at SMÅ hunder biter?? ;-)


Finnes det en centimeter-angivelse på hvor stor eller liten en hund skal være før det er forbudt at den biter…?  Er det helt OK og nærmest litt søtt når små hunder biter folk, eller kan vi si det er en generell greie at hunder IKKE skal bite? Du husker kanskje jeg ble “angrrepet” her i vinter? Sånn rett rundt juletider… Jeg gikk stille og snill rundt som jeg pleier… Og plutselig møter jeg en liten gutte-pjokk, som selvfølgelig var stor nok til å ta vare på den lille hunden.. Og selvfølgelig har foreldrene lært pjokken hvordan han skal forholde seg med hund… Og den lille hunden og den lille gutten gikk pent og pyntelig de, helt til de fikk øye på meg… og da SKJENTE hunden over veien, med guttungen på slep.. Hunden så stygt på meg, knurret noen små FRES, og satte tennene i leggen på meg… eller der leggen skulle vært i det minste… Heldigvis hadde jeg polstret meg før jeg gikk ut hjemmefra, så den sto mer i støvletten min…  

Som du vet er jeg ikke spesielt flink til å være sint, selv om jeg øver meg… Så sintheten var mest på innsiden, mens et lite puslete… “det var da fælt da…” kom ut munnviken på meg.. Gutten pilte hjem med halen mellom beina… Og jeg ble en smule mer skeptisk til  SMÅ hunder…

 

Nå var kanskje denne situasjonen relativt uskyldig, og gutten ganske ung.. Men det var IKKE greit at den bet… Selv om den var liten.. Og jeg har begynt å kjenne meg litt rar ved leggene, i samhandling med hunder… Venter liksom at de skal sitte en der igjen… Om ikke så lenge… Og merkelig nok kjenner jeg det rykke mest i foten, når det er en LITEN hund i nærheten…

I går var jeg som du kanskje vet, på landet hos mamma.. OG jaggu meg fikk jeg ikke igjen en hund på leggen… Den var eid av en voksen mann, som sto og sludret med naboen til mamma… Og den var så klart IKKE i bånd… Den galloperte etter oss, spratt og svinset, mellom beina på oss, men for det meste rundt leggene mine… Den virket uskyldig i starten.. men litt irriterende.. Bjeffet og HANG på oss, og hørte ikke et SEKUND etter eieren som prøvde seg meg gjentatte rop… Vi måtte altså stoppe HELT opp, og vente med å gå, hvis ikke hadde den blitt med oss helt til jernbanestasjonen et par kilometer unna… Han ropte og ropte på hunden, og jeg prøvde meg med et litt bestemt og myndig: ” gå hjem” til hunden… Men den brydde seg ikke døyten om hverken meg eller eieren.. Jeg hørte eieren LO litt av meg som prøvde å jage den hjem… Ja, den er forferdelig SØT ikke sant…? Hvertfall spesielt da den startet å NAFSE/ GNAFSE/ småbite på leggen min… Lurer på hva det er som er så fristende med denne høyreleggen min…

Det er ikke det at tennene er sylskarpe… at hunden er stor og skummel, og at jeg gikk blødende derfra…Det er ikke engang det at jeg blir veldig, veldig REDD…  Neida, ikke i det hele tatt… Men er det likevel GREIT at små hunder biter?? Skal de ikke få beskjed av eierene om at dette er feil..? Skal voksne eiere stå å le oppe i gata, mens jeg danser jenka der nede i bakken med en liten tass som pynt rundt leggen??

Jeg synes ikke det… 

Hvor stor må en hund være for at DU ikke liker at den biter? 😉

 

 

53 kommentarer
    1. det er ikke greit at hunder biter, uansett størrelse… jeg er livredd hunder selv så fine de er. Eneste hunden til ene kompisen min er jeg ikke redd 🙂 han er jeg trygg på og er bare snill han.

    2. Livsrom: Ha-ha, nå lo jeg godt her 😀 håper jeg holder meg innadørs og unngaår rovdyr ja 😀 OG jeg som har vært i skogen i dag. Så pene ender, snille hunder i bånd hvor eierne oppførte seg veldig pent og til og med et insekt var jeg tett innpå 😀 Og det gikk fint <3 Ingen angrep i dag 😀 Ja, den eieren skulle vært satt i bånd ja.. Helt klart, og jeg skal ta han litt når jeg får anledning.. han bor ved mamma der han også :-/ Jeg har hatt en strålende dag i dag, med tur og kafe 🙂 Klemmer <3

    3. NEI det er ikke greit at en hund biter. Om den er liten som en mus eller stor som en bjørn, er prinsippet det samme. Selvsagt gjør en stor hund mer skad, men ingen rovdyl har lov å gå truende rundt i nabolaget.
      Fy skam for en eier. HAN burde være satt i bur eller bånd HAN!!!
      Alt du skal utsettes for;) Håper du holder deg innendørs i kveld, og unngår rovdyr.
      Klem<3

    4. Mamma til 2: Ja, og jeg sier til meg selv at mitt passer meg uansett om det ikke er ekte, mamma er rødhåret 🙂 Ikke SÅ rød da, men rød.. 🙂 Nei det er mest at jeg skulle ønske det var ekte for er så kjedelig med all farginga.. Og det renner ut.. fort fort 😛 Og det er litt kjedelig 🙂 Men jeg har funnet frisør som har salong i blokka mi, så ikke lang vei 😀 BLir nok tur hver lønn nå 😉 Masse klemmer tilbake her fra sofakroken <3

    5. Vi veksler litt på å gå i Nordmarka og Østmarka, i den siste Marka er det ULV, ikke bare snille hunder he he, men heldigvis møtte vi ikke GRÅBEIN på vår ferd i dag heller 😀 Vi tok ingen bilder i dag, nå har vi nok høstbilder for i år 😉 Du har virkelig fått gjort og skal gjøre enda mer ut av høstferien, det fortjener du 🙂 Jeg er fornøyd med fridagene jeg også, men kunne gjerne tatt noen flere i samme slengen 🙂 Og jeg er IKKE EKTE BLOND, ha ha, men det ser HELT naturlig ut, det er MIN mening, he he. Klemmer igjen herfra med ønske om en fiiin tur til Freksta 😀

    6. Mamma til 2: Ja, i dag møtte jeg masse fine folk og dyr 🙂 Masse fine hunder, i bånd, som hadde full respekt for eierne sine 🙂 Jeg gikk i bare fleece oppi skogen der, og det ble litt kaldt. Var du i marka også, Min mark?? 😀 Nordmarka? Jeg husker ikke hvor du holder hus 🙂 Det ble kaldt som fy med en gang sola gikk vekk, men jeg har mange fine bilder av lystige ender, etter dagen 🙂 Jeg får virkelig utnyttet denne ferien maks 🙂 Jeg har vært på SPA, vært hos mamma, i Marka og i morgen tar jeg en svipp til Fredrisktad, til venninne. En overnatting 🙂 Herlige høstferien. Uff stakkar, du skal i gang igjen allerede 😛 Store gode klemmer til store og små, fra Frodith som skulle ønske hårfargen var EKTE 😀 <3

    7. Som eier så hund, sies det :-(((( Håper du koste deg i Marka i dag og bare møtte snille hunder, det gjorde vi, begge deler altså 😀 Sola gikk fort vekk for oss og da ble det kjølig, bra vi hadde på oss dunplagg hele gjengen. Dette er siste dagen av min høstferie, men det får jeg vel godta, tja, nja. Kos deg videre i DIN høstferie og finn på noe lurt før det braker løs igjen på skolen 😀 God klem fra store og små til Frodith med DEN vakre hårfargen <3

    8. inneuteferdig: Jeg skal det 🙂 Vi hadde litt dårlig tid, på vei til toget, fikk så vidt han til å komme å HENTE hunden.. Men det ropte jeg faktisk opp til han,at vi fikk ikke gått før han kom.. Og jeg synes nok det var litt vanskelig å bli veldig sint fordi han er mammas nabo på andre siden, men det var dårlig oppførsel av han, og jeg kan jo si det litt ordentlig til han, og fortelle de bitene han muligens ikke fikk med seg fordi han sto et helt annet sted enn hunden var. Jeg liker egentlig hunder, store og små, og synes det er eierne i alle tilfeller som er de ansvarlige. Og da bør de jo få beskjed. I det andre tilfellet i fjor, var det en liten gutt, og da ble jeg altså så PAFF at jeg ikke fikk reagert før han var borte. Men mammas nabo, han ser jeg igjen snart, så der ska jeg si ifra. Og det er som du sier, han kan jo gjøre mer skade et annet sted også, hvis det ikke blir endring i atferden til hunden.

    9. Ja du må virkelig gi beskjed til han uten tvil. Slikt går ikke ann å holde på. Jeg kan ikke fordra at hunde eiere ikke holder ansvar sitt ansvarlig… Det må de.

    10. Siv: Neida, det er slett ikke alle og jeg tror folk flest er flinke med å oppdra også,men det er tydeligvis noen som er for slappe. Og da får man dette resultatet. Det er disse to eierne det er noe feil med, ikke hundene egentlig.

    11. frokenfjeldberg: Som sagt gikk det ikke noe voldsomt utover leggen, og jeg gikk ikke blødnede derfra, men det er dårlig eier-oppførsel, og der virket som jeg ikke skulle bry meg om den, at jeg kunne være sint på en så liten hund liksom… bare lo. Æsj! Men nå har jeg vært i skogen og kost meg og det var deilig 🙂 KLemmer <3

    12. Marit: Han hang ikke akkurat i skinnleggen liksom, så langt kom han ikke, men det var nafsing og knurring, og det synes jeg heller ikke er rikitg. Som du sier hva er forskjell på nafsing og biting, jeg kjenner ikke hunden og for meg var det småbiting, og jeg vet ikke om den ville leke, den virket ikke leken, når den knurret.. Jeg synes hunder som er PÅ andre på en eller annen måte burde være i bånd, når han ikke har kontroll. Stor eller liten. Helt enig. Og jeg liker egentlig alle slags hunder jeg,men har blitt litt mer skeptisk til de små, og det er egentilig synd, for det er egentig de to eierene her det var noe feil med..

    13. INGEN hunder skal bite! Folk med små hunder er så HIMLA dårlig på å oppdra dem fordi de er så “søte” at de ikke kan skjeftes på. Alle er vel ikke sånn, men generelt sett, iallfall!

    14. Hunder skal jo ikke under noen omstedigheter bite. Da må eierne snakke til den. Makan, som tidligere hundeeier blir jeg provosert når jeg hører dette. Fydda, ikke pent gjprt i det hele tatt..Stakkars leggen til Frodith.hihi Klem <3

    15. Nei det er absolutt ikke greit, uansett størrelse. Men de fleste som har sånne småbitende, gneldrende vesner synes tydeligvis det er både søtt og sjarmerende. Tenk deg om det hadde vært en stor hund, da hadde den mest sannsynlig blitt avlivet!! Det er den store forskjellen. Små hunder kan lage like mye elendighet de også, om de biter et lite barn neste gang så er det ikke sikkert det blir så uskyldig som den gang den hang i beinet ditt. Og forskjell på napping og biting, hva er det?? Sønnen min ble bitt over øyet av en mellomstor hund da han var liten. Hunden kom bare bort, hoppa opp og “nappet” han midt i ansiktet. I følge eieren var den heller ikke farlig. Men gutten blødde, sto igjen med merker etter tennene over øyenbrynet og på det ene kinnet .. og ikke hadde han irritert bikkja heller.
      Om en liten tass hadde blitt hengende igjen i beinet, eller støvletten min, da hadde iallefall jeg fått sagt masse stygt regner jeg med. Ikke så rolig og avbalansert jeg vettu. Og om ikke fillebikkja hadde sluppet taket umiddelbart .. vel, da er jeg redd jeg hadde sparka til udyret!! Liten eller ei. Slike hunder burde folk kvitte seg med!!

    16. Hanne: Ja, jeg er enig 🙂 Og en voksen mann som i siste tilfelle burde ikke stå å le.. Nå skal jeg på tur i skogen Hanne, jeg gleder meg. Sola skinner og det er pent ute 🙂 Har kamera 🙂 Ha en fin dag du 🙂

    17. Amorartis ~ Tegning og hverdag: Ja, det er mange som opplever litt av hvert med hunder, store og små, og i det store og hele er det jo ikke hundene det kommer an på men eierne. Og mange er flinke og jeg er glad i hunder jeg 🙂 Ikke redd egentlig. Men jeg blir litt skremt av sånn holdning som han i går, som står og ler når vi prøver å jage hunden hjem igjen.. Men nå er det sol og jeg skal ut i skogen og se om jeg finner noen andre dyr og herlig natur. Kamera med så klart 🙂

    18. ladyaugust: Ja, jeg er BARE irritert på den eieren, ikke hunden. Den vet jo ikke hvordan ting SKAL være. Jeg skal dra meg i nakken, og si han noen sannhetens ord, når jeg treffer han igjen der ute. Han hadde null kontroll, og da bør han ha den i bånd synes jeg . Men i dag er det onsdag, og været er herlig 🙂 Og jeg skal opp i Marka med søsteren min 🙂 Og med kamera rundt halsen blir det garantert en HERLIG opplevelse 🙂 Gleder meg 🙂 Ha en herlig dag med folk og dyr , søs, og kose deg max i sola i nye kosegenseren <3 Klemmerhøstsolklemmen <3

    19. Mitt skattkammer: Nei, jeg er helt enig 🙂 Og jeg skal si i fra litt mer neste gang. VI fikk sagt at han skulle HOLDE FAST hunden, fordi den fulgte jo bare etter oss, og hørte ikke på han et sekund.. Men han fikk jo ikke tak i den. Vi var på vei til toget og hadde det litt travelt, men ikke lenge til jeg skal ut der igjen, og ser jeg han skal jeg si i fra!

    20. Det er ikke greit uansett hvilken størrelse som er på hunden. Hunder skal IKKE bite. Blir så sur når jeg går forbi folk med små gneldrete bikkjer, og bare ler av den og sier “hihi, er du så sinna du da?” med dullete stemme. 😛
      Tror jeg må skrive et innlegg om dette selv, for dette er noe som gnager i sjela mi. xD

    21. Det er jo ikke greit at hunder biter uansett og det må man som eiere ta tak i med en gang. Det er trist at eiere står og ler for da skjønner de ikke alvoret i situasjonen i det hele tatt. Meeeen nå skinner sola og himmelen er lyseblå søs <3 Nyyydelige dagen 😀 Klæmmeflaaaat <3

    22. Uansett størrelse på hunden skal den IKKE bite… og eierne har ansvar for hunden uansett størrelse.
      Jeg blir litt provosert når jeg leser hvordan eieren er… nei du… dette er ikke bra vennen

    23. ritahobbyfoto: Ja, jeg prøver jeg også. men kjedelig å traske rundt i byen.. Så det blir om jeg kommer meg i marka stort sett.. eller småturer til butikker etc, det blir det jo.. Men ordentlige turer, ikke SÅ ofte .. men nå skal jeg 🙂

    24. ritahobbyfoto: Med den gutten ble jeg så PAFF, for det var første gang jeg opplevde noe sånt. Jeg rakk ikke reagere, før han hadde forsvunnet.. Men den i går, følte jeg det LITT ekkelt pga han er nabo med mamma han også, og den kom jo ikke gjennom til huden, var mer små-biting.. men den knurret også,så føltes ikke morsomt og lekent.. Nå skal jeg opp i skogen, og ta bilder 🙂

    25. Typisk henne å gjøre det når du sitter på Pc’n eller ser tv 😉
      Nei, dte skjønner jeg også.
      Liker heller ikke fremmede hunder som kommer stormende til meg, når jeg har hund meg meg. Man, vet jo aldri hvilken type hund dette er.
      Jeg har en veldig myk hund som aldri hopper på fremmende. Det er så vidt fremmede får lov å klappe henne på hodet med det første :p

    26. Lithanna: Ha-ha, ja det hadde jeg skjønt også, og hadde helt klart villet leke med henne da 🙂 Og da er det noe annet.Sier fra liksom. Man kommer ikke etter to helt ukjente på gata,og vil leke. Men jeg er IKKE sint på hunden, bare eieren altså 🙂

    27. Jeg hadde slitt rasende, om den hadde laget ett liten stramme i huden min, hadde jeg vel sagt til eier at denne hunden må bli avlivet, selfølgelig for å skremme eieren da. Men noen av disse eierene tror altid sine hunder er snille, å så lenge di ikke har kustus på hunden sin har den ikke noe å gjøre uten bånd. Å med denne gutten , da hadde jeg vel følgt han hjem og fortalt foreldrene at han er ikke gammel nokk å ta ansvar for en liten hund, å at hunden hadde biter meg..

    28. Jepp, det er da klart. Leking skal skje på dine premisser.
      He he he, Kera var litt søt der. Hun legger en bamse eller annen leke i fanget ditt og logrer med halen.
      Hint hiiiiint!

    29. Lithanna: Ja, ikke sant, og den lekingen bør da være invitert til av MEG, ikke sant… Ikke bare være en ting jeg skal skjønne, på vei til stasjonenen med min mor, når jeg går HELT uinteressert avgårde..? Jeg er ikke redd hunder, og jeg er glad i dyr og synes mange hunder er fine og koselige, men når man ikke kjenner hundene så kan jeg ikke lese signalene, og da blir jeg skeptisk når det kommer knurre-lyder samtidig med små-bitingen..

    30. Nemi Rebella: Ja, jeg er helt enig, og hvis dette er en slags LEK, så vet jeg faktisk ikke det for jeg kjenner ikke den hunden, og da bør de ha den i band, når den ikke hører etter. Og den laget ikke god-lyder utifra det jeg kan bedømme, når den løp etter beina mine. Når vi kjeftet på den, bare bjeffet den. Problemet for meg er at den eieren er naboen på andre siden av mamma, og jeg følte ikke jeg kunne kjefte så fælt, jeg kjenner ikke den naboen.. Og det lille vi prøvde å kjefte på hunden hjalp jo ingenting, hunden hørte ikke etter, bare bjeffet, og eieren lo,da han hørte vi kjeftet. Dust!! Nei, neste gang… Ja, denne virket som hadde null respekt for meg hvertfall,og også eieren egentlig..

    31. Backside: Nei, jeg synes heller ikke det 🙂 Jeg skal fortelle han eieren det neste gang jeg ser han, at hunden faktisk både laget noen slags knurre-lyder OG nafsset/små-bet i buksene mine, og det liker ikke jeg. Jeg kjenner ikke hunden, og skjønner ikke hva den mener med dette 🙁

    32. kommensalisma: For meg er det umulig å si om denne hunden prøvde å leke med meg, jeg kjenner den jo ikke.. Den løp etter meg, nafset i bukssebeinet, jeg hadde ikke snakket med den eller hatt noe med den å gjøre.. den nafset igjen og igjen, mens deg knurret. Og mulig det er leke-lyder og sånt, men jeg kjenner ikke så godt hunder, så jeg vet ikke det 😀 og det var langt unna eieren. Jeg tenker også at sånn leking må da foregå med folk som kjenner den, fordi vi andre ikke VET hva dette er 😉 Jeg har aldri hatt hund selv. Jeg er ikke REDD hunder, ikke nå heller, men jeg er mer skeptisk, for det har skjedd to ganger.. Jeg har heldigvis ikke blitt bitt eller noe av noen stor hund. Men jeg må lære meg å si i fra som Vanja sier, uansett hva den hunden HOLDER PÅ MED, hvis det er noe jeg ikke liker.. Men det var ikke veldig lett i den situasjonen jeg var i går 😀 Ha en fin dag 🙂

    33. NEI! Det er fanden ikke greitt om det så var en mini chihuahua! Voffser skal IKKE bite, det skal vi/eieren lære de mens de er valper og driver og tuller med den valpebitinga.
      Noe av det værste er at slike småtasser viser null respekt for flokken ved og drive på sånn, og det kan før til at hvis en større hund med instinktene på plass kan finne på og sette den på plass pga at den sender ut feil signal til flokken 🙁

    34. passion4lifeandtravel: Jeg har aldri blitt bitt HARDT av noen hund, det er kun disse to som har vært bortpå meg, og noe HARDE bitt har det ikke vært, og truffet mer støvler og bukser.. Men det skal ikke skje likevel. Når de i tillegg har en gneldring når de holder på, så virker det ikke lekent og vennligsinnet… Jeg kjenner mange koselige hunder ,og er i utgangspunktet ikke REDD hunder, men har blitt litt mer skepisk i det siste for disse små, når jeg har opplevd dette et par ganger. Men REDD er jeg ikke ennå.. Det er altfor mye løse hunder i marka synes jeg, det er tross alt båndtvang, og i Marka er det så mye folk også, men jeg har hørt det samme som deg. De nekter. Nei, størrelssen bør ikke ha noe å si, det er min mening også. Det er ikke morsomt eller søtt selv om hunden er liten og søt. Men i dag skal jeg bare kose meg på kafe og treffe venninne kanskje 🙂 Nyter høstferien 🙂 Klemmer <3

    35. Fru Stussli: Ja, fy skamme seg ja. Jeg er helt enig. En liten gutt, han fikk jeg meg bare ikke til å bli SÅ sint på,og jeg blir så PAFF også, at jeg rekker ikke reagere før det hele er over.. Men han i går, er mamma sin nabo han også… på andre siden… Synes det er ekkelt å bli helt spinnevill-sint også, men irritert blir jeg, og hadde det vært en stor hund og et hardt bitt hadde jeg nok sagt noe mer.. Men jeg prøvde å jage den..men da lo de bare..Langt oppe i gata.. Fysj for en fyr.. Nei, jeg er helt enig, de har ikke lov å bite uansett størrelse.. og det er eierens ansvar, ikke hundens, tenker jeg hvertfall.

    36. Jeg har blitt angrepet av en stor hund engang (måtte lappe sammen hånden etterpå) – den hunden ble avlivet (etter å ha angrepet en til etter meg)
      Jeg syns ikke hunder skal bite – ikke når de er små heller. Bite og “nappe/lekebite” er to forskjellige ting…Leke er greit, men BITING .. Nei!

    37. inneuteferdig: Uffda, blir du sint på morran her..? Jeg prøvde mg å være litt morsk på den hunden,men det hjalp ikke stort. Den var helt uten bånd, og når eieren står og ler oppe i gata er det jo ikke store hjelpen. Nå skal det sies at han ikke SÅ at hunden drev og små-bet/nafset på buksene mine, men han bør da ha hunden så nærme at han faktisk ser OM det skjer noe.. Da han omsider kom ned og HENTET hunden, (han måtte det, vi ropte til han at han måtte pga den fulgte etter oss), så sa vi fra at han måtte HOLDE den, fordi den kom bare etter..Jeg skal ta meg sammen Vanja, og øve på å frese litt mer… men pga at dette også er mamma sin nye nabo, så føler jeg ikke at jeg kan bli så veldig sint heller. Men NOE fikk jeg sagt. Neste gang skal jeg fortelle han at hunden faktisk små-bet også, selv om det bare var i buksene. Det merkelige er at jeg føler meg ikke REDD, sånn med fryktfølelse i magen, så jeg trodde ikke jeg skilte ut noe den kunne merke.. Mer “skepitsk” liksom… Men jeg lover, neste gang jeg er på besøk, om jeg ser han, så skal jeg si i fra 🙂 Klemmer <3

    38. Min matgale verden: Nei, jeg syns heller ikke det er greit, han SÅ ikke hunden til slutt, så vet vel ikke hva den bedrev, men han HØRTE at vi prøvde å jage den, og lo av det, og bare DET er galt nok synes jeg :-/ Neste gang biter jeg tilbake 😀 Jeg skal bare små-bite, slik hunden gjorde, men skal tro om han liker deg likevel? Nei, må si jeg ble litt irritert, og vi fikk sagt fra litt når han om sider kom ned og hentet den.. Ha en hunde-FIN dag 🙂 Klemmer <3

    39. For meg er det ikke greit at hunder biter, uansett størrelse! Det er heller ikke greit at jeg nesten ikke tør å gå på skogstur fordi det går så utrolig mange løse hunder, og jeg er redd dem.
      Jeg er også så drittlei av hundeeiere som sier ‘den er ikke farlig’, når jeg innimellom også ser eieren til den løse hunden, og roper pent, kan du vær så snill å ta den i bånd, for jeg er redd….og får det dumme svaret…den er ikke farlig…
      Selv om det er veldig lenge siden jeg ble bitt av en hund, riktignok var den stor, og gjorde kanskje mer skade pga størrelsen, jeg havnet ihvertfall på sykehus, så er jeg på grunn av det redd hunder.
      Likevel synes det med biting ikke har noe med størrelse å gjøre, de skal ikke bite!
      Heldigvis så finnes det også veldig mange forståelsesfulle hundeeiere og snille hunder <3
      I kveld er det salsakvelden min, så det skal bli godt å få litt brusende latinomusikk i blodet, og shake hoftene litt <3 Ønsker deg en vakker høstdag, og nyt feriedagen din <3 Stor klem <3

    40. Hunder har ikke lov til å bite uansett størrelse og eiere har ikke lov til å le av at hunder biter folk uansett hvor gamle de er. Den lille gutten hadde i det minste vett til å bli lei seg for at hunden hans beit deg, da synes jeg det var verre med mannen i går…. FY, sier Fru Stussli da go stikker pekefingrern nesten opp nesa på mannen! Fy, skamme seg, faktisk!

    41. Dette er bare tull.
      Jeg blir faktisk irritert når jeg leser dette innlegget. Du må øve deg på å være sint og gi beskjed uten tvil.
      Det er ikke greit at hunder biter uansett størrelse. Det viser at de ikke har respekt for flokken, og det smitter over på andre hunder.
      Du er skeptisk, og dermed tiltrekker du deg de. De lukter det på lang avstand.
      Små som store hunder skal lye når de er på tur, og om ikke skal de i alle fall være i bånd.
      Jeg personlig mener at anskaffer man seg hun følger det forpliktelser med. Kursing og håndtering er viktig. Hunder kan forvalte store skader om de ikke håndteres rett. Dette gjelder alle størrelser.
      En liten hund kan være psykisk sterk, og lede en stor flokk. Tenk på det.
      Neste gang åpner du munnen din og sier klart og tydlig nei. Både til eier, og hund…….

    42. Nei fy! Det der er IKKE greit i det hele tatt, og sånne hundeeiere er bare helt idiot! Minnet litt om han der som jeg møtte, som hadde FULL kontroll på hundene som jaget en kilometer etter Bonnie!
      Og så skal han stå og le!! Åh!! Han skulle hatt seg et bit i leggen selv. Hva om du neste gang bare kaster deg ned og angriper HANS legg!! (du trenger ikke bite, bare knipe han sånn at han TROR du biter..for hvem vil vel bite i fremmede hårete mannslegger…ja, han hadde forhåpentligvis bukse på da men…) Men så gjør vi jo aldri det da, biter igjen…. Jeg har forberedt en kraftig tordentale om jeg noengang møter MIN idiotiske hundemann igjen, men så spørs det jo hvordan den talen kommer ut når jeg først ser han…..og ikke bare øver inne i hodet mitt! Sukk! Kan vi ikke ha noen regler for sånn idiotisk oppførsel, bøtlegge dem eller noe?? Ha en hundefri dag! klemklem

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg