Når nettene blir lange…. ;-)

…så sitter vesle Muse-mor og hekler… og Musa det er meg ;-D He-he.. Ja, her hekles det… men jeg er ikke oppe om natta da.. Ikke sitter jeg på en stor potet heller.. men godt plassert i sofaen…MEN jeg sitter med pinnene mine og gjør meg klar til desember og julekalender 🙂 Litt tidlig å snakke om julegaver, og julekalendere? Neida, det beste er nemlig å snakke om det OG å gjøre noe med det tidlig.. Så slipper man å sitte med skuldre i øre-høyde, og utstående øyne som skyldes stress… Tar man det stille og rolig, gjør litt og litt fra begynnelsen av september, så blir jula så morsom atte 🙂 Og ikke den hylende, svette og ultrastressende månenden det KAN bli.. Uten mer kobling, har jeg bare lyst til å vise deg noe jeg har laget de siste dagene. Jeg benytter meg nemlig av gode steder å fotografere dem, når sjansen byr seg… Og siden jeg er på Helse-farm i Fredrikstad,  så er husene hvite og laget av tre, og har et herlig landlig preg… I stedet for den grå bakgrunnen som ofte viser seg på veske-bildene mine ellers 😉

 

 

 

 

Begge veskene er det plass til lommebok, Iphone, nøkler, vannflaske, lommetørkler, strømpebukser, notiisbok og alt annet unødvendig vi drar med oss rundt omkring 😀

 

Har du begynt å forberede noe til jul?Gaver? Kalender? 

Bruker du veske, stor eller liten?

 

 

 

44 kommentarer
    1. Catrine aka Cakki: Jada, vi har god tid 🙂 Jeg skal lage til julekalenderen også jeg skjønner du, her på bloggen 🙂 Må starte tidlig da… 23-24 kalender-gaver er litt 😉

    2. Tatt av kvinnene: Jeg er sånn middels på selve jula, feirer lite selv. Men liker julaften og pakker. Og advent 😀 Så det skal bli gøy. Liker å lage gaver og gi bort. Men hele romjula er bare en alminnelig ferie… 😉 De veskene her var faktisk bittelitt store også 🙂 Ha en fin kveld du 🙂 Klem <3

    3. Veldig søte små vesker du har laget ^^ Godt å høre at det er flere som er tidlig ute! Har også startet så smått med julegaveinnkjøp. Det blir nok ingen julekalender på min blogg, men gaver og andre ting til jula er det nok av likevel. Selv om mange synes det er tidlig å starte med forberedelser i oktober synes jeg det bare er koselig. Jula må jo være den aller koseligste høytiden vi har 😀

    4. Helge: Ja, jeg er enig i at mye juleting er alt for tidlig igang. Julebord og julemarsipan..de kan kalle det marsipan, punktum.. men veskelaging må i gang tidlig, for å bli ferdig. Men det føles ikke det spor julete egentlig 😀 Så deilig du slapp tannlegen da 🙂 Ha en fin fredag 🙂

    5. Flink du som lager slike ting. Men det er lenge til jul men leste på ei nettavis at julemarsipanen var alt kommet i butikkene. Jeg ble så irritert at jeg skrev et lite avisinnlegg til Drammen tidende som var på trykk i går, Det var bare noen linjer sendt inn via mail. Blir litt sint når jeg ser annonser for julebord på trykk i september/oktober, har sett noen få av de. Jula er i desember ogjeg syns at butikkene starter altfor tidlig. Ellers var tannlegen syk i går så jeg fikk en ny time.
      Ha en fin kveld.

    6. Mamma til 2: Er på vei hjem nå 😉 Men tror jeg tar en heklefri kveld 😀 blir så sliten i armene 😉 blir koselig for dere å være i venneparty på nyttårsaften da 🙂 Vaske pent nå da 😀 Stor klem til deg og tvillings <3 <3

    7. tror jeg skal bake og strikke jeg nå ikke på samme tid men nesten kanskje 😀 Ja da må du kjøre turbofart for dagene flyyyyyr 🙂 Skal si i fra hvis jeg finner den ulitmate veska som har alt og med egen innebygd gps til de forskjellige tingene for DET trenger slike som du og jeg sånn til vanligvesker 😀 Jepp, Frøya har det helt topp, hun ligger her i armkroken så det er litt vanskelig å taste haha Koooz deg søs <3

    8. ladyaugust: Ja, jeg får jaggu holde fart skal jeg bli ferdig til jul. Tror det må bli masse luer også 🙂 Ja, jeg finner jo ingenting lenger oppi veskene mine, roter rundt.. 😀 Ha en herlig kveld med folk og dyr. Frøya er blid og fornøyd igjen? 🙂 <3

    9. Enig, middagen julaften er viktig, da er alle samlet, det går på omgang. I år blir vi 14 personer rundt bordet med stort og smått, heldigvis bor alle i Oslo 🙂 I år skal vi til min mamma og pappa, de bor rett borti høgget her 😀 Adventstid på blogg har jeg alldri opplevd, men kanskje i år 😉 Nyttårsaften skal vi i venneparty, svigers stiller opp og passer tvillings. I fjor satt vi hjemme i ammetåka 😀 Nå er du vel hjemme igjen med hekletøyet under haka, hi hi. God helg, kos deg masse. Ses en annen dag 😀 Klem fra vaskekjerringa <3

    10. hehe ja man tenker liksom ikke på det med lommene når man trenger ny veske, men etterhvert som den fylles opp blir det en umulighet å finne mobilen eller nøkklene foruten at de er klissa til med smelta krisesjokkis haha Du lager jo pyntevesker som man skal ha på når man har pynta seg og DET er ikke slike dagligdagse vesker som skal rommet et helt liv og være minst mulig haha Er imonert over både farta og hvor flink du er søs <3 fiiineste søs <3 åååååpannissklæmmen, jommi men i dag blir det IKKE pannekaker...eller.....kanskje....:DDDDDDKlæmmelikeflatutentyttebær 😉

    11. ladyaugust: Ja, det med alle lommene og sånt er viktig, og det er det ikke så mye av på veskene mine altså… men de kan brukes til andre ting 🙂 Enn å holde orden mener jeg 😀 Jeg er jo et evig kaos i veska mi jeg også. Slitsomt 😉 Ja, du får lagre snop nå, jeg skal ta en tørr mørk sjokolade til kvelds, for nå prøver jeg være litt flink igjen 😀 For EN dag hvertfall 😀 hi-hi.. i morgen er det full fres på godtefronten igjen 😀 Ja, begynne litt forsiktig med julegaver når man dumper over det 🙂 Håper du har enn herlig fredag, søs 🙂 Klemmeflatsomenpannekakemedblåbærpå<3

    12. Oslopadde: Ja, den vil jeg også ha, kaffelatte med deg på kafe, i stedet for julestress. Så vi får bare hekle og strikke i vei, og kose oss med alt nå. For nå ER det kos, men kan bli ganske svett om alt skal være i desember 😀 Ha en fin dag padda mi 🙂 Klemmepaddeflatklemmen<3

    13. Min matgale verden: Ja, ALT annet av juleting er jo fraværende hos meg 😀 Jeg feirer jo nesten ikke mer en den ene dagen. Men adventstiden og julekalenderen her må jeg forberede vettu 🙂 Og DEN skal være klar litt før desember i år 😀 Hvertfall TINGENE 😀 Ha en herlig fredag min venn 🙂 Klemmer<3

    14. Backside: Ja, nå har jeg hvertfall 4-5 vesker i skapet her 🙂 Og flere på planen 🙂 Og luer og annet morsomt til Julekalenderen min på bloggen 🙂 Må han noe som passer alle 😀 Og koser meg gjør jeg jo, når jeg holder på 🙂 Ha en fin dag 🙂 KLemmer <3

    15. åååå såå flink du er ! Har ikke fått tenkt så mye på julegaver enda men snart 🙂 Nå er det helg tjohei og godislagret skal fylles opp 😀 For det er jo viktig å kose seg littebitt 😀 Jeg bruker veske men burde hatt en sekk med maaaange lommer for det er alltid kaos oppi veskene mine og skal noen bruke bilen og jeg sier at nøklene ligger i veska…ja da får jeg DET blikket som i “kom å finn de sjøl liksom” haha Ha en nydelig dag kjære søs <3 her skal det kozmozes <3

    16. Ja, jeg er jo godt i gang med julegaver 🙂 ferdig med mange, og det er såååå deilig. Jeg må ut med omtrent 30 gaver, så jeg er superglad for alt som blir gjort unna litt tidlig 🙂 Og nettopp i lunsjen på jobben her snakket om hvor deilig det er å slippe stress i juleSTRIA i Oslo, midt i butikker med folk overalt, kø og elendighet. Nei – jeg koser meg litt med det NÅ, så blir det mest kaffe latte på meg i desember 🙂

    17. Mamma til 2: Jeg og samboeren er heller ikke julete, men jeg liker AKKURAT julaften med min familie, og resten av jula hjemme i byen stort settt 🙂 Og adventstiden på blogg er kos, og litt flying i butikker liker jeg, og lage gaver 🙂 Høres deilig ut med noen timer fri, så du får en runde med vaskefilla 😀 Herlig med tanter vettu 🙂 Ha en herlig fredag du 🙂 Jeg snart på vei hjemover igjen 🙂 Klemmer <3

    18. Hei på deg Flittige-Frodith 🙂 Jeg bruker STOR skulderveske i skinn og den er nesten for liten, he he. Jula tar vi helt med ro, vi er ingen ‘julete’ familie, og det er bare ungene i familien som får gaver, ferdigkjøpte, lett match 😀 Tre nattevakter more to go og så blir det litt fri igjen 😉 Kos deg på helsefarmen å ikke ta deg helt ut, det er fali det, he he. God helg til deg fra meg, som er i gang med vaskefilla, det blir strøkent, ha ha. Tvillings er hos tanta si i dag og blir bortskjemte, igjen 😉 Klemmerrrr <3

    19. ritahobbyfoto: Takk 🙂 Ja, man må begynne med tenkingen 😀 Det starter der 🙂 Så får du lage pannebånd og annet fint til hele familien 🙂 Det er så moro å lage ting til folk 🙂 Jeg strikket en kjole til en venninne i fjor 🙂 Og masse luer og vesker til julekalender på bloggen 😀 Ha en fin dag 🙂

    20. Nemi Rebella: JA, jeg tenker også det i år, skal ikke ha samme stresset som i fjor. Og det ER oktober allerede 😀 Jeg koser meg veldig også med all denne lagingen jeg 🙂 Ja, du må jo få ordnet også litt i forkant, sånn er det når man bor sånn at noen skal ha i andre land 🙂 Ha en fin dag Rebellaen vår 🙂 Klemmerogsmaskpåsnuten 😀 <3

    21. Det er vel ikke tidlig vel! Jeg begynnte med julegaver for en mnd siden ^_^ Men det var jo fordi gubben måtte ha de med seg til gammlelandet 😀
      Jo mindre stress, jo mer kos sier nå jeg!

    22. frokenfjeldberg: Men du må være med på julekalenderen min :-O selv om du ikke liker selve julen 🙂 Blir så mye fint bak lukene skjønner du 🙂 Morsomt å ta litt fine bilder av det man lager 🙂 Klem<3

    23. Haha, jeg hater jo julen. Holder meg borte fra den til jeg må gjøre noe med den. Så nei, her er ingen forberedelser i gang..=O) Så herlige bilder, jeg liker de godt disse fargespriteopp bildene dine..Klem <3

    24. Lithanna: JA, det er det jeg synes er mest gøy, å lage gavene til jul, og sitte spent å se på hva som skjer 😀 Er verdt tid og strev 🙂 I stedet for å kjøpe alt liksom 🙂

    25. Du er så flink!
      Husker jeg hekla en lue engang på skolen. Det var egentlig ganske kjekt, men jeg har helt glemt alt.
      Praktisk å kunne lage gaver. Hadde ett år der jeg tegna og malte bilder til alle. Det tok tid, men det var veldig gøy å se reaksjonen deres når de fikk den 🙂

    26. ninaoglivet: Ja, helsefarmen består i 3 timers tur i går, kanskje en tur i dag også, og litt sunnere livssstil i 24 timer 😛 Skal tilbake til Sjokoladen min i kveld 😀 Bra å begynne med litt forberedelser i hodet 🙂 Da er man i gang 🙂 Ha en sprudlende dag du også 🙂 Klem<3

    27. Fru Stussli: Åh, må si jeg synes det høres litt herlig ut å ikke være hjemme i jula i år 😀 Skjønner hva det betyr liksom 😀 Jeg liker adventstiden, og i fjor var det veldig gøy med julekalenderen min her på bloggen. Men akkurat jula, da er det kun julaften jeg feirer bittelitt 😀 resten er jeg og samboeren stort sett hjemme og spiser indisk og koser oss med dvd, turer etc 🙂 Koselig du likte bildene 🙂 Flinke fotografen som du er 🙂 Jeg likte best de to nederste selv 😀 Stor fredagsklem til deg også <3

    28. Helsefarm i Fredrikstad ja… der skulle jeg likt å vært 😛 Hyggelig med venninnebesøk faktisk og hygge deeg virkelgi hos henne.
      Og juleforberedelse? Har mye opi hodet ang adventskalender til gutta, men ennå ikke kommet så langt 🙁
      Ha en sprudlende dag!

    29. Fiiiine mot det hvite <3
      Likte det aller siste bildet best!
      Jeg bruker ikke veske vettu. Jeg har en stor skulderveske jeg fikk av min lateniese, den brukes når jeg MÅ ha med meg mer enn det som går i lommen... Jeg går nemlig ikke rundt med så mye. Mobil og lommeboka pleier å holde for meg 😀
      Jeg er startet med julemarkedting 🙂 Stussligjengen er ikke så sikker på at de vil være hjemme og feire jul i år...
      Ha en finfin dag
      Stoooooooooooor fredagsklem <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg