AAAAAARGHHH!!! Hvorfor har posten stengt etter kl 18…?

Nå har jeg brukt store deler av sommeren på å klage på denne fyren som aldri kom med post til meg.. Jeg trodde han var kidnappet, eller lå lat og skulkete i sengen sin et eller annet sted…. Men det viste seg jo at jeg hadde tatt helt feil.. at det var en pliktoppfyllende postmann, han var bare så snar inn og ut herfra at jeg aldri så han… OG det viste seg at ingen hadde faktisk sendt meg noe som helst i sommer… 

 

  Men SÅ begynte det å “hagle” inn med spenennde ting i posten. Både regninger og annen post, men også GAVER 🙂  Fra Ladyaugust, Fra Stussli,fra Kjersti, fra Muumimamma og så kom jammen meg Vaniljeogpepper-rotta tilbake igjen også etter reisen sin 🙂  Men nesten ALLE gangene måtte jeg til posten for å hente gavene for de var for STORE. Ååå, jeg elsker å løpe avgårde til posten, og vite at det ligger gave der og venter på meg 🙂 

Og i dag lå det jammen meg en lapp til i posten og ventet på meg her, når jeg kom hjem klokka 18 fra landet!! Fra LadyAugust, IGJEN  🙂 Ååå så spennende!! Jeg er jo en HUND etter gaver, ligger og graver under treet på julaften, sammen  med de av de voksne nevøene eller niesene mine som enda tør å være med denne gravingen.. var lettere når de var yngre… Men altså i DAG, jeg VEEET det ligger en liten ting til meg der inne på posthuset, til MEG, og jeg får JAGGU ikke tak i den før på MANDAG.. Kan du tenke deg hvordan det er å være meg???

Hvem er det som har funnet på at ikke posthus skal være døgnåpne?? Det er iallefall noe fjas, som noen har bestemt.. for her sitter jeg SÅNN i sofaen med pakkelappen i hånda… Handlingslammet for alt annet fram til mandag 😀 Jeg får heller gå inn til Ladyen å høre sangen hennes igjen 🙂 Gjør det du også 🙂

 

 

16 kommentarer
    1. muumimamma: Jeg tror alle i hele verden har post i butikk, her på bloggen hvertfall, utenom MEG 😀 Jeg må bare vente…. Og det er jeg dårlig på 😀 *dra meg i håret* 😀

    2. Hahaha! Du er ikke så heldig som meg som har post i butikk da. Åpent til klokken 21.00 på lørdager og til 22.00 på søndager!! Kan hente hver eneste dag jeg :))

    3. eljos: Ja, nå er det NESTEN klart 😀 Har lagt ut et HINT nå nettopp 😀 Så får vi se om noen har nen anelse, før jeg avslører i morgen tidlig ;-D Jobber med saken her 😀 Vi ha jo post i butikk mange steder vi også, men akkurat pakkene våre skal komme på postkontoret… GRR!! Ha-ha..

    4. Å ja skjønner deg veldig godt. Her har vi post i butikk, kjekke greier det, stenger kl 20.00. Men….tror ikke de får eller sender pakker på lørdager uansettt, skal ha fri de der postfolka uansettt…….Du får ordne med de der lureriene dine, så er det vi andre som må rive oss i håret og vente og vente…….

    5. ladyaugust: Nei, det er jo HELT greit, jeg hadde ikke tenkt at DET gikk ;-D Og du kjenner jo meg og vet jo at jeg “stadig” er på helsefarm og sånn, hva skal JEG med det liksom…he-he.. Åååå, HARDT???…..? Nå, blir jeg jo IKKE nysgjerrig i hele tatt 😀 *Drar meg kraftig i håret*…Hjæææælp!!! Hvordan skal denne søndagen bli liksom 😀 Hi-hi..

    6. hehehehe du er ometrent like flink å vente som meg :DD Det skulle jo vært en sjokkiss oppi pakka meeeeeen den spiste jeg 😉 Skulle øve meg litt på å gi bort sjokkis meeen det gikk jo ikke, meeeeeen det er noe annet oppi pakka 😀 noe hardt 😀

    7. Livsrom: Ja, nå er jeg så nysgjerrig at jeg NESTEN dåner her… 😀 Jeg er en skikkelig gavehund. Elsker å gi, OG å få, det kan være en tyggegummi, spiller ingen rolle på størrelsen, men det er dette med å åpne det opp, lure og klemme og kjenne… 😀 Nå sitter jeg her med tommeltottene og virvler, hi-hi… nesten hvertfall 😀

    8. Hanne: Ja, jeg skulle gjort det vettu… samtidig som det er jo så veldig spennende å skulle pakke den opp også, uten å vite det…kunne bare kjent littegrann… 😀 Utenpå papiret… og lagt den inn igjen 😀

    9. Ååååja, har gjort det mange ganger. Den er super:):)
      Det har sine fordeler med post-i-butikk, forstår jeg. Da stenger ikke posten før Prix-butikken den holder til i:):) – nemmelig nå kl 20, tror jeg.
      Men jeg forstår problemet ditt, kjempekiiip å vent:(
      Venteklem fra meg<3

    10. Livet har mojo: Hmmmf… Hva er der det med de der postfolkfamiliene… skal ha fri sånn i tide og utide… 😉 En lørdagskveld på posthuset må da være stas nok 😀 De tenker hvertfall ikke i hele tatt på små Frodither som sitter rundt og drar seg i håret 😀 Hmrf… 😀 *rive ut dotter* (knis…) Jeg skal spise både sjokolade og middag og alt som kan dyttes inn, og så skal jeg i gang med lurerier i kveld… SÅ kan andre folk dra seg i håret 😀 He-he..

    11. Kjenner meg igjen i det der! Før postkontoret vårt flyttet stengte det 18 på lørdager, men nå er vi så heldige å ha post i butikk 🙂 Da er det oppe helt til klokken 21 tror jeg! Det kan være veldig frustrerende å vite at pakken bare ligger der å venter på deg 🙂

    12. Hm.. jeg tror det har stengt fordi… *trommevirvel* postfolkene skal slippe å jobbe om lørdagskveldene, så kanskje postfolka kan få se sine postfolkfamilier, eller sjekke mulige, fremtidige postfolkbruder eller -brudgommer. Eller noe annet de kan måtte finne på i sin korte fritid 😀
      Uansett, synd å måtte vente såååå lenge på pakka som du VET ligger og venter på deg 😉
      Spis litt sjokolade, eller noe annet trøstende.. <3 Go'klem til deg 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg